Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ"— Sunum transkripti:

1 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
iletişim becerileri Kişilerarası İletişimde Farkındalık, Zihinsel Tutarlılık, Kabullenme NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu ubyo.nisantasi.edu.tr

2 Kişilerarası İletişimde Farkındalık, Zihinsel Tutarlılık, Kabullenme
Öz Farkındalık Duygusal Farkındalık NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

3 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
Öz Farkındalık Öz farkındalık, içinde var olduğumuz çok çeşitli bilinç seviyelerinde öz yansıtma yapabilme becerisidir. Kaosun ve zorlukların göbeğinde denge, dinginlik ve odaklanmayı sağlamamıza yardımcı olan iç biyo-geribildirim sistemimizi güçlendirerek, fiziksel, zihinsel, duygusal ve tinsel bilinç halleri üzerinde etkili yansıtma ve yönlendirme yapmamızı sağlar. Öz farkındalık, kişiliğimizin güçlü yanları ile zorlandığı yanları değerlendirme, duygularımızı anlama ve tanıma ve bu duyguların kendi dengemiz ve diğer insanlar üzerindeki etkilerini kavrama becerilerini içerir… NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

4 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
Duygusal Farkındalık Duyguların ve duygusunun hem kendi için hem karşısındaki için fakında olmaktır. Duygusal zeka EQ ile ilintilidir. “Ne için ne yapıyorum?” sorusunun cevabıdır. Bireylerin duyguları konusunda farkındalık düzeyi yükseldiğinde, duygularını doğru tanımlayıp değerlendirebilme becerisi kazandırıldığında yaşam becerileri ve doyumları konusunda olumlu değişimlerin meydana geldiği yönünde pek çok bilimsel araştırma bulunmaktadır. Özellikle son yıllarda yapılan duygu ağırlıklı çalışmalar insanların duygusal dünyalarının yaşam kalitelerinde oynadığı role dikkat çekmektedir. Bireylerin yaşamış oldukları duyguları sağlıklı biçimde sözel olarak tarif edebilmesi, çevresine yansıtıp değerlendirebilmesi önemli bir farkındalık düzeyi gerektirmektedir. Duygular olmadan ve onları tanımadan düzgün ve sağlıklı ilişkiler kurmak çok zordur. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

5 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
Duygusal Farkındalık Duyguları ve arzuları hissetme tarzımız, düşünme tarzımızdan daha etkileyicidir ve bizi iletişim kurmak veya karar vermek noktalarında motive eder. Duygusal tepki gösterme tarzları ve Sözel Olmayan İletişim işaretleri hem sizin başkalarını nasıl anladığınızı ve hem de başkalarının sizi nasıl anladığını gösterir. Eğer duygularınızı ve arzularınızı doğru bir şekilde fark edemiyorsanız, ne hissettiğinizi tam olarak anlayamıyorsanız, niçin öyle hissettiğinizi anlayamıyorsanız, o zaman kendi duygularınızı ve arzularınızı ifade etmek konusunda zorlanacaksınız demektir. Bu farkındalık eksikliğinin sonuçları hayal kırıklığı, yanlış anlamalar ve çatışmalar olacaktır. Eğer gerçekten sizin canınızı sıkan bir şey var ise ve siz bunu ifade etmekte zorlanıyorsanız, o zaman ilişkileriniz tartışmalarla dolu olacaktır. Duygusal Farkındalık size aletler sağlar. Bu aletleri kullanarak hem kendinizi hem de başkalarını anlayabilirsiniz. Size iletilen gerçek mesajları anlayabilirsiniz. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

6 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
Duygusal Farkındalık Etkili İletişim kurma becerisi insanın kendi duyguları, arzuları ve ihtiyaçları konusunda bir farkındalık sahibi olmasına dayalıdır. Duygusal Farkındalık sayesinde Başkalarını gerçekten nelerin rahatsız ettiğini anlayacaksınız ve empati göstereceksiniz. Kendinizi gerçekten nelerin rahatsız ettiğini ve gerçekten neyi arzu ettiğinizi arzulayacaksınız. Etkileşim kurduğunuz insanı anlamak ve empati duymak için motivasyon sahibi olacaksınız, onların mesajından fazla hoşlanmasanız bile. Açık seçik ve etkili iletişim kuracaksınız, negatif bir mesajı iletirken bile. Güçlü, güven dolu ve başarılı ilişkiler kuracaksınız, yaratıcı bir şekilde düşüneceksiniz, sorunları ve çatışmaları çözeceksiniz. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

7 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
Zihinsel Tutarlılık Zihnimiz ve onun algıladıkları hayatımıza bakış açımızdır. Beden algımızı ve tüm çevreyi zihnimiz aracılığı ile biliriz. Oysaki bedenimizin gerçekleştirdiği eylemler, zihnimizde yer alan algıdan farklı olduğunda, bu tutarsızlık yaşam akıp giderken sonuç getirmeyen yorucu ve tam da bu sebeple tatmin etmeyen edinimlerle bizi mutsuz edecektir. Zihnimizdeki algı ile tutarlı davranışlar ortaya koyduğumuzda zihnimizi doyurabilir, onu tatmin edebilir ve böylece huzurlu ve dingin kılabiliriz. Bu durumda eğer sergilediğimiz davranış veya tutum eğer bizim için sürdürülebilir olansa buna kendimizi ikna etmek ve zihnimizdeki algıyı değiştirmek de bir çözüm olabilir. Mutlu olmak için sürdürülebilir tutarlılığı izlemektir, farkında olma durumu. Yoksa sadece tespit etmek ya da genel geçer kabul görmüş çözümleri duruma göre uygulamak bünyedeki stresi çözmeye yetmeyecektir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

8 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
Kabullenme Kişinin kendisiyle ve dünya ile olan yaşamına karşı değerlendirici bir tutum almaması yani anlayışlı, nazik, açık, şimdiki zaman odaklı ve istekli olması; Deneyimsel kabulü önemli ve anlamlı addedilen eylemlere katılmak için düşünceler, duygular, anılar ve fiziksel reaksiyonlar gibi içsel olayları deneyimlemeye isteklilik; Tedavi bağlamında, kabullenme önemli ölçüde deneyimseldir. Temelde; düşünceler, duygular ve yaşam deneyimleriyle olduğu gibi ve savunmaya geçmeden temasa geçmektir. Kabullenme, duyguyla hareket etmedir, duygu yüzünden hareket etme değildir. Önemli olan kişinin deneyimi kendi değerlendirmeleriyle, haklı çıkarmalarıyla ve ne olduğu ve ne olması gerektiğiyle ilgili gerekçeleriyle kirletmeden, "olan şey"e ‘açık’ olmayı öğrenebilmesidir. Kaçınmanın alternatifi kabullenmedir. Kabullenme işlevsel olmayan değişim çabalarının terk edilmesini ve aktif bir biçimde, duyguları duygular olarak hissetmeyi, düşünceleri düşünceler olarak düşünmeyi ve anıları anılar olarak hatırlamayı içerir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

9 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
Kabullenme Kabullenme, teslim olma ve pes etme ile karıştırılabilir. Ancak, aslında deneyimle mücadeleden pes etmeyi içerir. Kabullenme, şimdiki andaki deneyimden kaçmak (kapanmak) yerine kişiyi deneyime doğru dönmeye (açılmaya) yönlendirir. Bu sayede kişi hoşa giden, gitmeyen ve nötr deneyimlerle birlikte olma ve onları kabul etmeyi öğrenir. Kabullenme, rahatsızlık yaratan düşünceler, duygular ya da koşullarla başa çıkabilmenin alternatif bir yoludur. Kabullenme yoluyla, içsel yaşantıları reddetmen, bastırmak ya da onlardan kaçınmak yerine, bu yaşantılara yaklaşılmaya çalışılır. Farkındalık, üzüntü, kaygı, endişeler, korkulardan kaçınmak yerine onlara yaklaşabilmeyi ve kabullenmeyi içerir. Kabullenmek, hoşa gitmeyen şeyleri beğenmek ya da her şeye karşı pasif bir tutum takınmak anlamına gelmez. Kabullenmenin anlamı, rahatsızlık verseler de, hoşa gitmeyen olaylara, kişilere, durumlara ve duygulara yer açmak ve bunlarla uzlaşabilmektir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

10 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
kaynaklar NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©


"NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları