Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanTapani Jääskeläinen Değiştirilmiş 5 yıl önce
1
Güleda Doğan gduzyol@hacettepe.edu.tr
Uluslararası Üniversite Sıralama Sistemlerindeki Tutarsızlıklar Güleda Doğan Uluslararası Üniversite Sıralama Sistemlerinin Değerlendirilmesi Ulusal Çalıştayı, 5 Kasım 2018, Ankara
2
Sıralamalara atfedilen değer
Sorun Sıralamalara atfedilen değer Uluslararası Üniversite Sıralama Sistemlerinin Değerlendirilmesi Ulusal Çalıştayı, 5 Kasım 2018, Ankara
3
bandında Uluslararası Üniversite Sıralama Sistemlerinin Değerlendirilmesi Ulusal Çalıştayı, 5 Kasım 2018, Ankara
4
Uluslararası Üniversite Sıralama Sistemlerinin Değerlendirilmesi Ulusal Çalıştayı, 5 Kasım 2018, Ankara
5
775 Uluslararası Üniversite Sıralama Sistemlerinin Değerlendirilmesi Ulusal Çalıştayı, 5 Kasım 2018, Ankara
6
Uluslararası Üniversite Sıralama Sistemlerinin Değerlendirilmesi Ulusal Çalıştayı, 5 Kasım 2018, Ankara
7
Sırasıyla THE 2018 ve 2019 sıralamaları
Uluslararası Üniversite Sıralama Sistemlerinin Değerlendirilmesi Ulusal Çalıştayı, 5 Kasım 2018, Ankara
8
Uluslararası Üniversite Sıralama Sistemlerinin Değerlendirilmesi Ulusal Çalıştayı, 5 Kasım 2018, Ankara
9
Uluslararası Üniversite Sıralama Sistemlerinin Değerlendirilmesi Ulusal Çalıştayı, 5 Kasım 2018, Ankara
10
Gerçekten öyle mi? University of Groningen Durham University
QS - 120, CWUR, SIR, US - 101 Durham University THE 114 URAP 257 ARWU NTU 284 CWUR 192 US 185 Durham QS 74 Uluslararası Üniversite Sıralama Sistemlerinin Değerlendirilmesi Ulusal Çalıştayı, 5 Kasım 2018, Ankara
11
Uluslararası Üniversite Sıralama Sistemlerinin Değerlendirilmesi Ulusal Çalıştayı, 5 Kasım 2018, Ankara
12
Auckland University of Tech.
US 585 > %46,8 ARWU’da yok THE Tablo QS için Uluslararası Üniversite Sıralama Sistemlerinin Değerlendirilmesi Ulusal Çalıştayı, 5 Kasım 2018, Ankara
13
Uluslararası Üniversite Sıralama Sistemlerinin Değerlendirilmesi Ulusal Çalıştayı, 5 Kasım 2018, Ankara
14
Uluslararası Üniversite Sıralama Sistemlerinin Değerlendirilmesi Ulusal Çalıştayı, 5 Kasım 2018, Ankara
15
Uluslararası Üniversite Sıralama Sistemlerinin Değerlendirilmesi Ulusal Çalıştayı, 5 Kasım 2018, Ankara
16
Uluslararası Üniversite Sıralama Sistemlerinin Değerlendirilmesi Ulusal Çalıştayı, 5 Kasım 2018, Ankara
17
Uluslararası Üniversite Sıralama Sistemlerinin Değerlendirilmesi Ulusal Çalıştayı, 5 Kasım 2018, Ankara
18
Gerçekçi bir hedef mi? URAP 534 CWUR 775 THE 201-250
Uluslararası Üniversite Sıralama Sistemlerinin Değerlendirilmesi Ulusal Çalıştayı, 5 Kasım 2018, Ankara
19
Veri kaynağı değişikliği
THE sıralaması WoS > Scopus Kaynak: IREG, 2016 Uluslararası Üniversite Sıralama Sistemlerinin Değerlendirilmesi Ulusal Çalıştayı, 5 Kasım 2018, Ankara
20
Üniversite 2013-2014 (400) 2014-2015 (400) 2015-2016 (800) Boğaziçi
(400) (400) (800) Boğaziçi 199 139 Sabancı - 182 ODTÜ 85 İTÜ 165 Uluslararası Üniversite Sıralama Sistemlerinin Değerlendirilmesi Ulusal Çalıştayı, 5 Kasım 2018, Ankara
21
Berlin Prensipleri Sıralamaların amaç ve hedefleri, nasıl algılanması gerektiği Ölçütlerin tanımlanması ve ağırlıklandırılması Veri toplama ve işleme ile sıralama sonuçlarının sunumu 2006, IREG > Sıralamalara bir standart getirmek ve sıralamaların kalitesini artırmak Kaynak: IREG, 2016 Uluslararası Üniversite Sıralama Sistemlerinin Değerlendirilmesi Ulusal Çalıştayı, 5 Kasım 2018, Ankara
22
Uygulanıyor mu? Ağırlıklandırma gerekçesi > YOK
Ham veriler > Çok büyük kısmı için erişilebilir değil! THE > ölçüt bazlı puanlar YOK Metodolojik ayrıntı > Aynı hesaplamalarla aynı sonuçlara ulaşmak Uluslararası Üniversite Sıralama Sistemlerinin Değerlendirilmesi Ulusal Çalıştayı, 5 Kasım 2018, Ankara
23
Neden yokuz? Nasıl girebiliriz?
Türkiye’deki durum Neden yokuz? Nasıl girebiliriz? 30 Ekim 2018 Uluslararası Üniversite Sıralama Sistemlerinin Değerlendirilmesi Ulusal Çalıştayı, 5 Kasım 2018, Ankara
24
TÜBİTAK 2011 BTYK 23. toplantı "üniversite sıralama sistemleri akademik kalitenin önemli bir göstergesi" "iyi tasarlanmış bir sıralamanın kamunun hesap verebilirliği açısından etkili bir araç olarak hizmet edebileceği" Kaynak: TÜBİTAK BTYK, 2011 Uluslararası Üniversite Sıralama Sistemlerinin Değerlendirilmesi Ulusal Çalıştayı, 5 Kasım 2018, Ankara
25
YÖK "2 Ekim 2014 itibariyle misafir araştırmacı olarak yurt dışına gönderilecek öğretim elemanları için kabul alınan üniversitenin THE, URAP, ARWU ve QS tarafından yapılan genel sıralama ya da alan sıralamalarında son üç yıl içinde ilk 500 listesinde yer almış olması" Kaynak: YÖK, 2014 Uluslararası Üniversite Sıralama Sistemlerinin Değerlendirilmesi Ulusal Çalıştayı, 5 Kasım 2018, Ankara
26
Erciyes Üniversitesi "Yard. Doç. kadrosuna ilk kez atanacaklar için, uluslararası akredite bir kuruluşun (QS, ARWU vb) yaptığı sıralamada ilk 500 arasına giren yurt dışındaki bir üniversitede doktora (veya uzmanlık) yapmış ve denkliği onaylanmış olanlarda herhangi bir kriter aranmaz" Kaynak: Erciyes Üniversitesi, 2017 Uluslararası Üniversite Sıralama Sistemlerinin Değerlendirilmesi Ulusal Çalıştayı, 5 Kasım 2018, Ankara
27
Hacettepe Üniversitesi
"Öğretim Üyeliğine Yükseltme ve Atama Kriterlerinde toplam puan hesaplanırken en az bir ay süreli bilimsel etkinliklerin dikkate alınacağı, yurt dışı akademik çalışmanın THE ya da ARWU sıralamalarında gidilen tarihte ilk 200’e giren bir üniversitede yapılması gerektiği" Kaynak: Hacettepe Üniversitesi, 2017a, 2017b Uluslararası Üniversite Sıralama Sistemlerinin Değerlendirilmesi Ulusal Çalıştayı, 5 Kasım 2018, Ankara
28
"THE ya da ARWU" Kaynak: Doğan, 2017, s. 110 2015 yılı
İlk 100 için benzerlik 0,53 Kaynak: Doğan, 2017, s. 110 Uluslararası Üniversite Sıralama Sistemlerinin Değerlendirilmesi Ulusal Çalıştayı, 5 Kasım 2018, Ankara
29
Konumdaki değişkenlik
Utrecht University NTU 35, URAP 276 École Normale Supérieure QS 23, URAP 446 Darthmouth College CWUR 44, URAP 322 2015 yılı Kaynak: Doğan, 2017, s. 172 Uluslararası Üniversite Sıralama Sistemlerinin Değerlendirilmesi Ulusal Çalıştayı, 5 Kasım 2018, Ankara
30
Konumdaki değişkenlik
King Abdulaziz University ARWU 170, URAP 179, CWUR 995 Keio University CWUR 34, THE 599 2015 yılı Kaynak: Doğan, 2017, s. 172 Uluslararası Üniversite Sıralama Sistemlerinin Değerlendirilmesi Ulusal Çalıştayı, 5 Kasım 2018, Ankara
31
Aynı sıralamada durum nasıl?
Osaka City University CWUR 2014 > 150 CWUR 2015 > 474 University of Science and Technology of China THE 2010 > 49 THE 2011 > 192 2015 yılı Kaynak: Doğan, 2017 Uluslararası Üniversite Sıralama Sistemlerinin Değerlendirilmesi Ulusal Çalıştayı, 5 Kasım 2018, Ankara
32
Aynı sıralamada durum nasıl?
King Abdulaziz University URAP 2010 > 1213 URAP 2015 > 179 King Saud University URAP 2010 > 910 URAP 2015 > 197 2015 yılı Kaynak: Doğan, 2017 Uluslararası Üniversite Sıralama Sistemlerinin Değerlendirilmesi Ulusal Çalıştayı, 5 Kasım 2018, Ankara
33
Sorular Hal bu iken üniversite sıralamalarına güvenilebilir mi?
Metodolojik ayrıntılara ne kadar dikkat ediyoruz? Sıralamada iyi konuma sahip olmak mı, "iyi" olmaya çalışmak mı? 2015 yılı Uluslararası Üniversite Sıralama Sistemlerinin Değerlendirilmesi Ulusal Çalıştayı, 5 Kasım 2018, Ankara
34
Güleda Doğan gduzyol@hacettepe.edu.tr
Uluslararası Üniversite Sıralama Sistemlerindeki Tutarsızlıklar Güleda Doğan Uluslararası Üniversite Sıralama Sistemlerinin Değerlendirilmesi Ulusal Çalıştayı, 5 Kasım 2018, Ankara
35
Kaynakça Doğan, G. (2017). Akademik performans odaklı uluslararası üniversite sıralama sistemlerinin genel sıralamalarına ve ölçütlerine göre değerlendirilmesi. Yayımlanmamış doktora tezi, Hacettepe Üniversitesi. Erişim adresi: Erciyes Üniversitesi, Personel Daire Başkanlığı. (2017). Erciyes Üniversitesi Akademik Yükseltme ve Atama Kriterleri. Erişim adresi: Hacettepe Üniversitesi. (2017a). Hacettepe Üniversitesi Öğretim Üyeliğine Yükseltme ve Atama Kriterleri (Ankara Devlet Konservatuvarı ve Güzel Sanatlar Fakültesi Hariç). Erişim adresi: Hacettepe Universitesi. (2017b). Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Öğretim Üyeliğine Yükseltme ve Atama Kriterleri. Erişim adresi: IREG. (2016). Berlin principle on ranking higher education institutions. Erişim adresi: observatory.org/en/index.php/berlin-principles-english TÜBİTAK BTYK. (2011). Üniversitede yenilikçiliğin ve girişimciliğin tetiklenmesi amacıyla politika araçlarının geliştirilmesi [2011/104], Bilim ve Teknoloji Yüksek Kurulu 23. Toplantısı. Erişim adresi: _104.pdf YÖK. (2014). Öğretim üyesi ve araştırmacı yetiştirilmesi amacıyla yurtdışına gönderilecek öğretim elemanlarına sağlanacak destekler ile diğer hususlara ilişkin esas ve usuller. Erişim adresi: 0a04064ee7f7 Uluslararası Üniversite Sıralama Sistemlerinin Değerlendirilmesi Ulusal Çalıştayı, 5 Kasım 2018, Ankara
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.