Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

SEKRETERLİK HİZMETLERİ VE BÜRO YÖNETİMİ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "SEKRETERLİK HİZMETLERİ VE BÜRO YÖNETİMİ"— Sunum transkripti:

1 SEKRETERLİK HİZMETLERİ VE BÜRO YÖNETİMİ
Yaşama Güzel Bİr Pencereden bakmak Prof. Dr. Nİlüfer Pembecİoğlu

2 GENEL KAVRAMLAR Öncelikle belli kavramların ortaya konmasında yarar vardır. SEKRETER SEKRETERLİK HİZMETLERİ YÖNETİCİ ASİSTANLIK BÜRO YÖNETİMİ

3 GENEL KAVRAMLAR Öncelikle belli kavramların ortaya konmasında yarar vardır. Meslek, bir kimsenin geçimini sağlamak için yaptığı sürekli iş, uğraş, çalışma alanı, geçim araçlarını elde etme uğraşı olarak tanımlanır. Bir mesleği yapan kişinin, o mesleğin amaçlarını yerine getirebilmek için belli bilgi, beceri ve davranış niteliklerine sahip olması gerekir. Yani bir iş belirli düzeyde beceri, yetenek, bilgi ve eğitim gerektiriyorsa o iş için meslektir denebilir. Peki sekreterlik mesleğini nasıl tanımlayabiliriz?

4 GENEL KAVRAMLAR Öncelikle belli kavramların ortaya konmasında yarar vardır. SEKRETER: Türk Dil Kurumu sözlüğünde içinde bulunduğu kurum ya da kuruluşun amaçları doğrultusunda İletişim gücü iyi olan, Sır saklamasını bilen, Büro yönetimi becerilerine sahip, Bürodaki işlerin sistemli bir şekilde yapılmasını sağlayan, Temsil yeteneği olan, Gerektiğinde sorumluluk alarak Karar vermesini bilen kişi olarak tanımlanmaktadır.

5 Meslek Olarak Sekreterlik

6 Meslek Olarak Sekreterlik

7 Meslek Olarak Sekreterlik

8 Meslek Olarak Sekreterlik
 Kaynak:

9 GENEL KAVRAMLAR SEKRETER: Sekreterlik“Sekreter” sözcüğü Latincedeki “sır” anlamına gelen “secret” sözcüğünden gelmektedir. “Sırlara sahip olan, gizli ve sırları en iyi saklayan” anlamındadır. İngilizcede “Secretary” sır saklayan kişi olarak kullanılır, Sekreterler Birliği sekreteri “Mükemmel ofis becerilerine sahip, doğrudan yönlendirilmeden kendiliğinden sorumluluk alabilen, inisiyatif ve yargı kullanabilen, verilen yetki çerçevesinde kararlar alabilen kişi” olarak tanımlamıştır.

10 GENEL KAVRAMLAR SEKRETER: Sekreter, büro işlerinin düzgün bir şekilde yapılmasını sağlayan, yöneticisinin zamanını verimli kılan en yakın yardımcısı ve sırdaşıdır. Sekreter, yöneticisini temsil eden ve onun adına kurum içi ve kurum dışı ilişkilerde bulunan bir büro görevlisidir. Sekreter, büro yönetimi konusunda bilgili, doğrudan emir almadan sorumluluk alabilme yeteneği gösteren, alınan görev ve sorumlulukları uyguladığı gibi kendisine verilen yetki sınırları içinde kararlar verebilen, yönetim kadrosu içinde yeri bulunan bir büro görevlisidir

11 SEKRETERLERİN SORUMLULUKLARI
İş yerinde iletişimi sağlamak. Dosyalama ve arşivleme yapmak. Bilgisayarda dosya ve yazı oluşturmak Yazışma yapmak. Çeşitli mektup, evrak, rapor, grafik,şema, cetvel, bülten ve taslakları bilgisayara aktarmak, Dikte ettirilmiş yazıların ön taslağını çıkarmak, yazılarda küçük düzeltmeler yaparak önemli değişiklikler için amirine başvurmak, Mektup ve duyurularla ilgili yazıları hazırlamak, Belgeleri dosyalamak ve gerektiğinde kolaylıkla bulunması için kodlamak İş programı hazırlamak ve uygulamak. Raporlar ve araştırma projeleri için çeşitli verileri bir araya getirmek, Gönderilmesi gereken yazıları postaya vermek, gelen postaları açarak gerekli yerlere dağıtmak, postaya verilecek materyalleri hazırlamak,

12 SEKRETERLERİN SORUMLULUKLARI
Telefon görüşmeleri yapmak, arayan kişilerin notlarını kaydetmek, randevuları düzene koymak, Toplantı organizasyonu, Seyahat organizasyonu yapmak. Dava dosyaları, ihale dosyaları gibi özel dosyaların hazırlanmasına yardımcı olmak.  Ziyaretçileri kabul etmek, ikramlarda bulunmak, Çalışma alanının tertip ve düzenini, temizliğini sağlamak, vb. görev ve işlemleri yerine getirir.

13 SEKRETERLERİN Çalışma Alanları
Çalışma alanları ve iş bulma olanakları Büro yönetimi ve sekreterlik bölümü mezunu olanların iş alanı oldukça geniş olup, kamu-özel sektöre ait pekçok kurum ve kuruluşda, üniversitelerde, vakıflarda, derneklerde çalışabilmektedirler. İşletmelerin çağdaş işletmecilik anlayışı ile yönetilmesi ihtiyacının giderek daha fazla hissedilmesi, bu alanda eğitilmiş insan gücüne duyulan gereksinimi artırmaktadır.  Görev ve İşlem Basamakları Sekreter (Genel); işletmenin genel çalışma prensipleri doğrultusunda, araç, gereç ve ekipmanları etkin bir şekilde kullanarak, işçi sağlığı , iş güvenliği ve çevre koruma düzenlemelerine ve mesleğin verimlilik ve kalite gerekliliklerine uygun olarak işlerini yapar.

14 Sekreterin Sorumlulukları
Populaire Filmi : Başarılı bir sekreterde bulunması gereken özellikler Sekreterlerin Görev ve Sorumlulukları ile Yönetici Asistanlığı

15 TÜRKİYE’DE SEKRETERLİK MESLEĞİNİN GELİŞİMİ
Türkiye’ de sekreterlik mesleğinin gelişim süreci Osmanlı İmparatorluğu dönemine dayanır. Osmanlı İmparatorluğu’nda sır katipliği olarak nitelendirilen sekreterliğin, devlet yönetiminde etkin bir yeri olmuştur. Türkiye’de bugünkü anlamda sekreterlik hizmetleri; 1953 yılında Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğü ile Karayolları Genel Müdürlüğünde uygulanmıştır. Türkiye’de sekreterlik mesleğinin, dünya ile birlikte olmasa da benzer şekilde geliştiğini söyleyebiliriz. Türkiye’de sekreterlik hizmetleri sanayileşme ile birlikte, İş yeri yöneticilerinin iş akışlarının artması ve karmaşıklaşmasına bağlı olarak iş hayatına girmiştir. Bu durum sekreterlik hizmetlerine ve sekreterlere olan ihtiyacı artırmış, iş yerlerinin sekreter istihdamını zorunlu hâle getirmiştir. Sekreterlik mesleğinin gelişimini destekleyen en son yenilik ise bilgi teknolojileridir. Bilgi teknolojilerinin gelişmesiyle kâğıtsız bürolar ve büro otomasyon uygulamaları, işlerin daha kısa sürelerde ve en iyi şekilde tamamlanması sağlamıştır.

16 SEKRETERLİK MESLEĞİNİN İŞLEVİ
İster hizmet sektöründe ister üretim sektöründe olsun her zaman sekretere ihtiyaç duyulmaktadır. Yönetici işletmedeki işleri planlayarak kararlar vermekte; işletmeyi amaçlara uygun bir şekilde yönetmektedir. Ancak bu yoğun yönetim görevi içinden tek başına çıkması mümkün olmamaktadır. İşte bu durumda sekreter yöneticiyi destekleme görevini yerine getirerek yöneticinin başarıyı yakalamasında büyük görev üstlenmektedir. Çağdaş kuruluşlarda yönetim işlevleri giderek karmaşık hâle gelmiştir. Bu kuruluşların yöneticileri, daha fazla ve çeşitli işi daha kısa sürede yapmak zorundadır. Bu durum, iş yükünün artması, iş trafiğinin de önce yoğunlaşmasına sonra da sıkışmasına neden olmaktadır. Bu durum da yöneticinin işlerin üstesinden tek başına gelmesini imkânsızlaştırmıştır. Vazgeçilemeyen, devredilemeyen ve yöneticinin bizzat üstlenmesi gereken işlevleri, onunla birlikte ve onun adına yapacak birine ihtiyaç vardır.

17 SEKRETERLİK MESLEĞİNİN İŞLEVİ
Sekreterlik Türleri: Yönetici sekreteri, Büro sekreteri, Tıp sekreteri, Ticaret Sekreteri, Muhasebe Sekreteri, Finansman Sekreteri, Basın Sekreteri, Turizm Sekreteri, Teknik Sekreter, Bölüm Yöneticisi Sekreteri, Uluslararası Organizasyon Sekreteri Tıp Sekreteri: Tıp sekreterliği, diğer sekreterlik türlerinden uzmanlık yönüne verilen önem bakımından ayrılmaktadır. Hastane, klinik ve laboratuvarlarda tıp sekreterlerinin uzmanlık bilgilerine büyük ihtiyaç duyulmaktadır. Tıp sekreterleri, hastanelerin ilgili servislerinde hizmet veren yönetici ve hekimlerin teşhis, tedavi, hastanın izlenmesi, gerekli malzeme temini gibi konularda, yazışmalar yapmak gibi hayati öneme sahip görevleri yerine getirirler. Tıbbi sekreter, kendi başına ve belirli bir sürede, hastaların muayeneye hazırlık, kabul ve dosya işlemlerini yapma ile tıbbi, idari ve istatistikî dokümanları hazırlama bilgi ve becerisine sahip nitelikli kişidir. Tıp sekreterlerinin, sağlık kuruluşlarının işleyişini ve özelliklerini, tıbbi terimleri çok iyi bilmesi gerekmektedir. Hazırlayacakları yazılarda ve raporlarda bir harf hatası, tahlil ve teşhislerde büyük yanılgılara neden olabilmekte, bu da hastanın sağlık durumunu ciddi derecede etkileyebilmektedir.

18 TIP SEKRETERLİĞİNİN ÖNEMLİ İŞLEVLERİ
Tıp Sekreteri Evrakların dosyalanması ve arşivlenmesinde Aralıklı kontrolü gerektiren hastaların izlenmesinde Aranan dosyanın bulunmasında Randevuların düzenlenmesinde eşitlik ve aciliyet durumuna dikkat edilmesinde Daha çok ilgiye ihtiyacı olan insanlara yardımcı olmasında Gelen hastalara karşı samimi, olumlu, yapıcı yaklaşımlarda bulunmakta Sekreterin pozitif yaklaşımları hastaların moral gücünü ve doktorların başarısını olumlu yönde etkileyecektir Bunun yanı sıra Hastane faturalarının düzenlenmesi Hasta randevu ve tedavi hizmetleriyle ilgili işlemlerin yürütülmesi Hasta nakil işlemlerinin düzeltilmesi Hasta havale işlemleri, tahsilât Doktorların iş programlarının düzenlenmesi Hastane ortak kullanım alanlarının planlarının düzenlenmesi Çalışanların görevlerinin kontrol edilmesi onlardan sorulur. Görevleri; İş yerinde iletişimi sağlamak, Dosyalama ve arşivleme yapmak, Yazışma yapmak, İş programı hazırlamak ve uygulamak, Toplantı organizasyonu yapmak, Seyahat organizasyonu yapmak, Bilgisayarda dosya oluşturmak, Bilgisayarda yazı hazırlamak, Hasta hizmetleri ile ilgili işlemleri yürütmek, Tedavi hizmetleri ile ilgili işlemleri yürütmek

19 ARA SINAV Aşağıdakilerden hangisi sekreterin özelliklerinden biri değildir? Sekreterlikle ilgili eğitim almış olması Klavye kullanabilmesi Bilgisayarda çizim yapabilmesi Dosyalama yapabilmesi

20 ARA SINAV En önemli özelliği yöneticisinin işlerini bütün ayrıntıları ile bilmesi ve işi onun yokluğunda onu aratmayacak düzeyde yerine getirebilme yeteneğine sahip olması gereken sekreter hangisidir? Bölüm sekreteri Yönetici sekreter Basın sekreteri Hukuk sekreteri

21 ARA SINAV Dava dosyalarının hazırlanmasına yardımcı olmak hangi sekreterin görevidir? Ticaret sekreteri Hukuk sekreteri Bölüm sekreteri Muhasebe sekreteri

22 ARA SINAV Birçok bölümü olan kurum ya da işletmenin herhangi bir bölümünün sekreteri hangisidir? Bölüm yöneticisi Yönetici sekreter Basın sekreteri Büro hizmetleri sekreteri

23 ARA SINAV Ülkeler arasındaki büyük toplantıları ve görüşmeleri düzenleyen sekreter Üst düzey yönetici sekreteri Turizm sekreteri Uluslararası organizasyon sekreteri Finansman sekreteri

24 SEKRETERİN NİTELİKLERİ
Sekreterlik mesleğinde başarılı olmak için kişisel ve mesleki niteliklerin bu mesleğe uygun olması gerekir. İyi bir sekreterde aşağıdaki nitelikler aranır Mesleki Nitelikler Kişisel Nitelikler Dış Görünüş Davranış ve Tutum

25 SEKRETERİN NİTELİKLERİ
Sekreterlik mesleğinde başarılı olmak için kişisel ve mesleki niteliklerin bu mesleğe uygun olması gerekir. İyi bir sekreterde aşağıdaki mesleki ve kişisel nitelikler aranır: Kişisel Nitelikler, yöneticisine ve iletişim kurduğu kişilere karşı sekreteri ifade eder. Bu nitelikleri sekreterin dış görünüşü, karakter ve davranışı olarak ayırabiliriz. Dış Görünüş: Sekreter çalışma ortamında dış görünüşüyle karşı taraf üzerinde ilk etkiyi bırakır. Dış görünüşü etkileyen unsurları tek tek inceleyecek olursak; Kıyafet, Uygun Makyaj, Temizlik ve Düzen, Oturuş, Ayakta Duruş, Yürüyüş, Jest ve Mimikler, Zarafet ve Estetik

26 SEKRETERİN NİTELİKLERİ
Karakter ve Davranış: Karakteri oturmuş, nerde nasıl davranacağını bilen sekreter, iş hayatının ve yöneticinin çalışmak için her zaman tercih ettiği sekreterdir. Güler Yüzlü Olma Nezaket ve Görgü Kurallarına Uyma Kendine Güven Duyma Sorumluluk Sahibi olma Sabırlı ve Hoşgörülü Olma Sempatik ve Ağırbaşlı Olma Yaratıcı ve Yeniliklere Açık Olma Başkalarını Dinleyebilme İkna Edebilme Sır saklama Empati Kurabilme İyimser Olma

27 SEKRETERİN NİTELİKLERİ
Kıyafet Seçimi Bir giydiğini bir daha giymeme Giyim konusunda seçim yaparken iş yerinin genel ortamına uygun kıyafetler seçmeli, iş yerinde daha önceden belirlenmiş kurallar varsa bu kurallara uyulmalıdır. İyi bir sekreter, iş için başvurduğu ilk gün, iş yerinin genel kuralları, çalışanların giyim tarzı hakkında gözlemini yapar, bu gözlemini değerlendirir ve kendine bir stil

28 SEKRETERİN NİTELİKLERİ
Nerede, ne zaman, nasıl, ne giyilmesi gerektiğini bilmek! Nezaket, protokol ve iş kurallarından haberdar olmak Resmî iş ilişkilerinde, resmî ziyaretlerde, resmî görüşmelerde, toplantılarda, özel günlerde, resmî akşam yemeklerinde, törenlerde, önemli kişilerle görüşmelerde koyu renk takım elbise tercih etmelidir. Çalıştığı iş yerinin koşulları, iş yerinin bulunduğu çevredeki insanların inançları, ekonomik durumları, sekreterin giyim tarzı için dikkat etmesi gereken özelliklerdendir. Sekreter iş yerinde arka planda çalışıyor ya da iş yerine gelen insanlarla temas hâlinde değilse daha rahat kıyafetler seçebilir.

29 SEKRETERİN NİTELİKLERİ
İnsanlarla birebir görüşme durumunda ise kıyafetlere dikkat edilmesi gerekmektedir. Kıyafetleri birbiriyle uyum içinde olmalı; renk uyumu olmalı, sade, temiz zevkli giyinmelidir. Oturup kalkarken yazı yazarken ve bütün gün çeşitli işler yaparken giysilerinin onu rahatsız etmemesi için uygun kıyafet seçmelidir. Uygun bir renk ve model seçimi, uyumlu aksesuarlar, rahat ve alçak topuklu ayakkabı, her giysiyle kullanılabilecek çanta tercih etmelidir.

30 SEKRETERİN NİTELİKLERİ
Sekreter dış görünüşü ve giyimiyle iş yerini ve kurumunu temsil etmektedir. Sekreterin kıyafeti kadar makyajına da dikkat etmesi gerekir. Makyaj sade, abartıdan uzak olmalıdır. Makyaj yaparken kıyafete uygun tonlar seçilmeli, iş yerinde makyajını tazelemeli, makyajını çalışma odasında yapmamalıdır. Erkek sekreterlerin ise saç ve sakal tıraşına dikkatetmesi gerekir. Saçı ve sakalı uzamış dağınık görünüm karşı tarafta güzel bir izlenim bırakmaz

31 SEKRETERİN NİTELİKLERİ
Temizlik ve Düzen Sekreterin gerek kendi görüntüsüyle gerek çalıştığı büronun görüntüsüyle insanlar üzerinde bırakacağı etkiyi düşünerek temizlik ve düzenine dikkat etmesi gerekir. Büronun temizliği ve düzeni, evrakların, dosyaların düzeni işlerin verimli yürümesi için de önemlidir. Sekreter vücut temizliğine de dikkat etmeli, görüntüsüne ve kokusuna özen göstermeli, ağır kokudan uzak durmalıdır. 

32 SEKRETERİN NİTELİKLERİ
Oturuş, Ayakta Duruş, Yürüyüş: Sekreter oturuşuna, duruşuna, yürüyüşüne dikkat etmelidir. Beden dilini iyi kullanmalı,oturup kalkarken giydiği kıyafetine göre hareket etmelidir. Yürüyüş ve duruş alışkanlıkları vücudu şekillendirdiği gibi psikolojik yapısını, bunalımlarını, huzursuzluğu, mutsuzluğu veya bunların aksini de yansıtır. Oturup kalkarken dikkatli, ağır ve ölçülü hareketlere özen gösterilmelidir.

33 Jest ve Mimiklerin Kontrolü
Baş, el, kol, bacak, ayak ve bedenin kullanımı jestleri oluşturur. Yüz kaslarının amaçlı kullanımı da mimikleri oluşturur. Jest ve mimiklerde aşırıya kaçılmamalıdır. Herkes konuşurken jest ve mimiklerden yararlanır. Konuşan kişi bazen el, kol hareketleriyle anlatımı güçlendirmeye çalışır. Yüzümüzün aldığı çeşitli ifadeler heyecanımızı, neşemizi, irkildiğimizi, acı çektiğimizi, utandığımızı, tiksindiğimizi, kızgınlığımızı ya da korkularımızı ortaya çıkarır. Bunedenle, yüz ifadenizde ve el, kol hareketlerinizde de ölçülü olmalısınız.

34 Jest ve Mimiklerin Kontrolü
Zarafet ve Estetik önemli kavramlardır. Bir sekreterin, her hareketi ile zarif olmalıdır. Yürürken, otururken, kalkarken, uygun bir duruş sağlık bakımından önemli olduğu gibi aynı zamanda görgü kuralları gereğidir. Otururken ayak ayaküstüne atmaktan özenle kaçınmalıdır. Bunlar estetiği bozduğu gibi sağlık içinde zararlı duruş şekilleridir. Sekreter, konuşurken kelimeleri çok iyi seçeceği gibi ses tonunu da iyi ayarlamalıdır. Bağırmak veya fısıltı hâlinde konuşmak doğru değildir.

35 Saygı Kavramı ve Sırlar
Benden duymuş olmayın ama… Size nasıl söyleyeceğimi bilemiyorum ama… Bir sekreterin en önemli görevlerinden biri insanlara saygı ile davranmak, ayırımcılık yapmamak, ön yargı ile hareket etmemek, dayanakları olmadan bir iş yapmamaktadır. Tutulması gereken sırlar, kişilerarası ilişkileri bozabilecek durumlar her zaman olacaktır. Sabırlı, ihtiyatlı ve soğukkanlı olmak her zaman önemlidir.

36 Vicdan Ve Onur Kişiler arasında din, milliyet, ırk, siyasi düşünce, ekonomik ve sosyal durum ayırımı yapmaz. Yaşam boyu eğitime inanır, mesleğin bütün üyeleri ile iş birliği yapar ve onları destekler. Yürüttüğü işlerde görevini boşlayarak ya da kötüye kullanarak yöneticisi ve kuruluşu zararına kendisine bir yarar sağlayamaz. Zamanının ve yeteneklerinin erişmediği bir işi kabul etmez. Her türlü makamda çalışan görevlilerle olan ilişkilerinde de meslek onuruna ve ağırbaşlılığına uygun tutum ve davranışlarını korur. Mesleğin itibarını zedeleyebilecek her türlü tutum ve davranıştan kaçınır.

37 Sekreterlik Türleri Yönetici Sekreter Üst Düzey yönetici Sekreter
Yönetim Kurulu Sekreteri Büro Hizmetleri Sekreteri Tıp Sekreteri Hukuk Sekreteri Ticaret Sekreteri Muhasebe Sekreteri Finansman Sekreteri Basın Sekreteri Turizm Sekreteri Teknik Sekreter Bölüm Yöneticisi Sekreteri Uluslararası Organizasyon Sekreteri

38 SEKRETERİN NİTELİKLERİ
Karakter ve Davranış: Karakteri oturmuş, nerde nasıl davranacağını bilen sekreter, iş hayatının ve yöneticinin çalışmak için her zaman tercih ettiği sekreterdir. Güler Yüzlü Olma Nezaket ve Görgü Kurallarına Uyma Kendine Güven Duyma Sorumluluk Sahibi olma Sabırlı ve Hoşgörülü Olma Sempatik ve Ağırbaşlı Olma Yaratıcı ve Yeniliklere Açık Olma Başkalarını Dinleyebilme İkna Edebilme Sır saklama Empati Kurabilme İyimser Olma

39 SEKRETERİN TEMSİL BAŞARISI
Şirket kuralları ve düzenini çok iyi bilmelidir. Şirketin faaliyet alanını çok iyi bilmelidir. Şirketin sektördeki yeri ve önemini çok iyi bilmelidir. Şirket çalışanlarının isimlerini ve telefon numaralarını çok iyi bilmelidir. Sürekli kendisini geliştirmeli, ileriye dönük amaçları olan ve başarılı olmak isteyen sekreter, firmasının konusu ile ilgili her türlü bilgiyi edinmelidir. Sekreter, medyayı, gazeteleri, TV’yi takip etmeli, konuyla ilgili kitaplarıokumalı, aynı sektördeki rakip firmaların gelişmelerinden de haberdar olmalıdır. Bir iş yerinin ilk temsilcisi sekreterdir. Sekreterde ilk göze çarpan, görünümü, hareketleri, konuşması vebilgi düzeyidir. Bu özellikleri, dışarıdan biri için firma hakkında tanıtıcı bilgi sayılabilir. Sekreterin giyimi, insanlara karşı davranışları, kullandığı kelimeler, sesinin tonu çok önemlidir.

40 SEKRETERİN TEMSİL BAŞARISI
İnsanlardaki ilk izlenim çok önemlidir. Sekreter kurumunun statüsünü kollayıcı, koruyucu davranışlar sergilemeli, çalıştığı iş yeri, amirleri ve çalışanları hakkında yeterli derecede bilgi sahibi olmalıdır. Dışarıdan gelenlerin gözünde olumlu bir etki bırakması gereklidir. Örneğin; toplantıya gelen müşterileri sökük bir kıyafetle, ağzında sakızla karşılayan bir sekreter veya ilgisiz ya da sürekli meşgulmüş izlenimi veren sekreter uygun etkiyi bırakmaz. Sekreter, amirinin sağ koludur ve gerektiğinde amirini her yerde temsil edebilen kişidir. Yöneticinin işyerinde bulunmadığı durumlarda yönetici varmış gibi çalışmalı, gerektiğinde yetkisini kullanarak yöneticiyi temsil etmeli, yöneticinin ve kendi bürosunun görünümünü her zaman kontrol etmeli, düzenlemelidir. Her konuda yeniliklere açık olmalı, kurum ve kuruluşun amaçları doğrultusunda yenilileri kabul etmelidir,teknolojiyi yakından takip etmeli, iş hayatını ve özel hayatını birbirine karıştırmamalıdır.

41 SEKRETERİN DOSYALAMA TEKNİKLERİ
Büroda aranan bir evrakın en az beş, en fazla kırk beş saniyede bulunması lazımdır. Eğer bu süre içinde evrak bulunamıyorsa bir yerlerde hata yapılıyor demektir. “Belge yönetimi” olarak da adlandırılan, bürolardaki dosyalama arşivleme sürecinde, ortaya çıkan sorunlar genel olarak aşağıdaki konularda yoğunlaşır: Gelen ve giden evrak kayıtları yapılmıyor ve zimmet defteri doğru kullanılmıyor olabilir. Kuruluşa uygun dosyalama şekli seçilmemiş olabilir. Evrakın dosyalanma yöntemi iyi bilinmiyor olabilir (Hangi evrak hangi dosyaya konmalı?) Evrak takip edilmiyor, verilen bir evrak geri gelmiyor olabilir. Arşivleme doğru yapılmıyor olabilir.

42 SEKRETERİN SORUMLULUK DÜZEYİ
Sekreter, yöneticisinin özel yönergeleri altında her gün gerçekleşen işleri yapmaktan sorumludur. Yöneticinin genel yönergeleri, öncelikleri, görevleri, politikaları ve program amaçları kapsamında çalışırlar. Birinci sorumluluk düzeyine göre daha fazla yargı geliştirme ve karar verme yeteneği ve büro işlevleri bilgisi gerektiren ortamda görev yaparlar. Rutin olmayan durumlarda inisiyatif kullanırlar. Amaçları yazılı olmayan politikaları kapsayan faaliyetleri, yönergeleri yorumlar ve uyum sağlarlar. yöneticinin genellikle dikkatini veremeyeceği, büronun genel ve idari işlevlerini içeren sorun ve çatışmaların pek çoğunu bağımsız olarak çözümler. İşlerin bitiş zamanını belirlemede yardımcı olur.

43 BÜRO OTOMASYONU VE SEKRETERLİK
Büro yönetimindeki temel amaç iş, insan ve makine arasındaki uyumu sağlayıp en kısa zamanda, en kaliteli biçimde ve ekonomik şekilde verimliliğin artırmaktır. Sekreter büroda yönetime yönelik geliştirilen teknikleri uygulayarak büro işlerini daha basitleştirmeli, böylelikle verimli olmayı amaçlamalıdır. Sekreterin çalışmalarına kolaylık sağlayacak ve yardımcı olacak türde makinelerin büronun ihtiyacına ve görünümüne de uygun olmasıyla iş ortamının daha rahat çalışılır hâle getirilmesi sağlanır.

44 BÜRO OTOMASYONU VE SEKRETERLİK
Sekreterler, kullandığı veya kullanacağı makinelerin özellikleri, parçaları, çalışma düzeni hakkında yetkili servislerden yeterli bilgi alabilmeli, tamir ve bakımı konusunu kesinlikle ihmal etmemeye özen gösterebilmelidir. Büro hizmetinin vazgeçilmez unsuru olan büro makinelerine sekreter en kıymetli eşyaları kadar önem vermelidir. Makinelerin teknik özelliklerini, çalışma düzenini iyi bilmelidir.

45 SEKRETERLİK ve KARAR VEREBİLME BECERİSİ
Sekreterlik neyi, neden, ne şekilde yapabileceğine karar verme yetkisini taşır. Sekreter kendi adına kararlar alabildiği gibi, zaman zaman kurumu ya da yöneticisi adına da belli kararlar alabilme potansiyeline sahiptir. İnisiyatif Sahibi Olma İnisiyatif yeri ve zamanı gelince kendi kendine gereken kararları alabilme niteliğidir. Sekreterin, yöneticisinin ve çalıştığı ofisin işlerinin rahat akışından emin olmak üzere kontrolünü yapabilmesi, gereğinde ise müdahale edebilmesi demektir. İnisiyatif önemli ölçüde “karar” kavramıyla ilgilidir. Karar da akıl etme, bilgi ve irade işidir. Var olan birtakım seçenekler içinden birini seçme, geleceğe yönelik bir işi uygulamaya geçirme olarak yorumlanır. Karar vermek dikkatle düşünmeyi gerektirir. Karar vermeden önce tüm bilgileri toplamanız, duygularınıza değil gerçeklere dayandırmanız ve kurum politikasından asla sapmamanız gerekir.

46 SEKRETERLİK ve İNSAN FAKTÖRÜ
Sekreterlik insan faktörünü en üst düzeyde tutar Sekreterlerin en önemli hastalıklarından biri tükenmişlik sendromudur Kurumun, kurum içi ve kurum dışı tüm yükünü sekreterler taşır Sürekli bir «idare etme» durumunda olmak insanı yorar. Sekreterler sürekli birileri ile ilişiki içinde olmak ve bunu olumlu bir biçimde sürdürmek zorundadır.

47 SEKRETERLİK ve İNSAN FAKTÖRÜ
Bu ilişkilerde; Sağlam ve devamlı bağlar kurup onların destek ve güvenini sağlayabilmeli, Onlara kuruluşun çalışmaları hakkında aydınlatıcı bilgiler verebilmeli, Çeşitli yollarla onların eğilimlerini anlayabilmeli, Gördüğü aksaklıkları gidermek üzere ilgililere önerilerde bulunabilmeli, Çalışmalara yeni bir yön vermeyi sağlayabilmelidir. Sekreterlik mesleği “Bürolardaki işlerin düzgün bir şekilde yapılmasını sağlayan, amirinin rahat çalışması için telefon konuşmaları, randevu tespitleri, ziyaretçi kabulü, yazışmalar, dosyalama gibi bir kuruluşta iletişim, belgeleme ve düzenleme görevlerini yerine getiren, sempatik, anlayışlı ve çalışkan kişilerin mesleğidir.”

48 YÖNETİCİ ASİSTANLARI Yönetici asistanları, üst düzey kararların verildiği ve izlenecek politikanın saptandığı yerde görev yaparlar. Yönetici asistanı büro yeterliliklerinin üstünlüğüne sahip, doğrudan bir emir almadan sorumluluk alabilme yeteneği gösteren, alınan karar ve sorumlulukları uyguladığı gibi kendisine verilen yetki sınırları içinde kararlar verebilen bir yönetici yardımcısıdır.

49 YÖNETİCİ ASİSTANLARI Aynı zamanda yönetici sekreterler, yöneticilerin diğer üst düzey yöneticilerle, halkla ve örgütün diğer çalışanlarıyla bağlantısını kurma durumundadırlar. Yönetici asistanının iyi bir yönetici koçu olabilmesi için yapması gerekenleri; yöneticiye briefing verme, sorun çıkaran değil sorun çözen biri olma, yöneticinin değişen iş önceliklerinin nabzını tutma, yöneticinin ajandasını düzenleme, durum raporu vermeye hazır olma, etkin iletişim kurabilme, aktif dinleme, güçlü sorular sorma ve önerilerde bulunma, şikayet ve söylentileri iletme ve yöneticinin hedefleri için destek verme şeklinde sıralayabiliriz.

50 TEŞEKKÜRLER

51


"SEKRETERLİK HİZMETLERİ VE BÜRO YÖNETİMİ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları