Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

YÜRÜRLÜKTEKİ TÜM SGK TEŞVİK VE UYGULAMALARI

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "YÜRÜRLÜKTEKİ TÜM SGK TEŞVİK VE UYGULAMALARI"— Sunum transkripti:

1 YÜRÜRLÜKTEKİ TÜM SGK TEŞVİK VE UYGULAMALARI

2 ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME (AR-GE) TESVİKİ
ASGARİ ÜCRET DESTEĞİ ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME (AR-GE) TESVİKİ İLAVE İSTİHDAM TESVİKİ 4447/ GEÇİCİ 19.MADDE 5 PUAN GENEL İSTİHDAM TESVİKİ YURT DIŞINA GÖNDERİLEN ÇALIŞANLARA YÖNELİK TESVİK İŞ BAŞI EĞİTİM TESVİKİ BÖLGESEL TESVİK İLAVE İSTİHDAM TESVIKI 4447/GEÇİCİ 20.MADDE MESLEKİ EĞİTİM ALANLARA TESVİK ENGELLİ İSTİHDAMI TESVİKİ İŞSİZLİK ÖDENEĞİ ALANLARA İLİŞKİN TESVİK KÜLTÜR YATIRIMLARI TESVİKİ YATIRIMLARDA DEVLET YARDIMLARI HAKKINDAKİ TESVİK İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİNDE PRİM TESVİKİ

3 YÜRÜRLÜKTE OLAN SGK TESVİKLERİ
SIRA NO TESVİK TÜRÜ KANUN NUMARASI TESVİK ORANLARI 1 5 PUANLIK GENEL İSTİHDAM TESVİKİ 5510 PRİME ESAS KAZANCIN % 5 İ 2 ENGELLİ İSTİHDAMI TESVIKI 14857 14857-ASGARİ ÜCRET İŞVEREN PAYI % 20.5 3 İŞSİZLİK ODENEĞİ ALANLARA TESVIK 15921 PRİME ESAS KAZANÇ TUTARI % 33.5 4 İŞ BAŞI EĞİTİM TESVIKI 6645 PRIME ESAS KAZANÇ TUTARI İŞVEREN PAYI 5 AR-GE TESVIKI 5746 PRIME ESAS KAZANC TUTARI İŞVEREN PAYININ % 50 si (işsizlik işveren payı dahil değildir.) 6 İLAVE İSTİHDAM TESVIKI 4447/19 (17103) İMALAT VE BİLİŞİM (27103 ) DİĞER SEKTOR İMALAT / BİLİŞİM : GÜNLÜK ASGARİ ÜCRET DİĞER SEKTÖRLER : ASGARİ ÜCRET İŞV PAYI 7 MD (37103) ASGARİ ÜCRET + İŞÇİ PAYI + İŞVEREN PAYI YÜRÜRLÜKTE OLAN SGK TESVİKLERİ

4 YÜRÜRLÜKTE OLAN TESVİKLER
SIRA NO TEŞViK TÜRÜ KANUN NO TEŞVIK ORANI 8 MESLEKİ EĞİTİM ALANLARA İLİŞKİN TEŞVIK 6111 PRİME ESAS KAZANÇ TUTARI IŞVEREN PAYI 9 BÖLGESEL TEŞVIK( MART AYINDAN ITIBAREN EN AZ 10 SİGORTALI SARTI KALDIRILMIŞTIR.) 66486 ASGARİ ÜCRET UZERİNDEN 6 PUAN VE SİGORTA PRIME ESAS KAZANÇ UZERINDEN 5 PUANLIK İNDİRİM İLE BİRLİKTE UYGULANABILIR 10 İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİNDE PRIM TEŞVIKI 6331 İŞVEREN İŞSİZLİK ORANI PAYI % 1 11 YATIRIMLARDA DEVLET YARDIMLARI HAKKINDAKİ TEŞVIK 25510 ASGARİ ÜCRET İŞVEREN PAYI % 15,50 12 KÜLTÜR YATIRIMLARI TEŞVIKI 5225 YATIRIM SÜRESİ MAX 3 YIL PEK İŞV.PAYI % 50 YATIRIM SÜRESİ MAX 7 YIL PEK İŞV.PAYI % 25 13 YURT DIŞINA GÖNDERİLEN ÇALIŞANLAR ICIN TESVIK 6486 PEK TUTARI % 5 ( 5 PUANLIK GENEL İSTİHDAM TESVIKI İLE BİRLİKTE UYGULANMAZ) 14 ASGARİ ÜCRET DESTEĞİ 6661 100 TL

5 7103 SAYILI YASA İLE İLAVE İSTİHDAM TEŞVİKLERİ
Tarih ve sayılı resmi gazetede yayınlanarak yürürlüğe giren bazı kanun ve kanun hükmünde kararnamelerde değişiklik yapılması hakkında kanunla 4447 sayılı işsizlik sigortası kanununa ; Geçici 19. Geçici 20. maddeler eklenerek tarihinden itibaren uygulanmak üzere ilave istihdama bağlı sigorta ve işsizlik sigortası prim teşviki uygulaması getirilmiştir.

6 İLAVE İSTİHDAM TEŞVİKİ (4447 GEÇİCİ 19.MD)
TESVİKTEN FAYDALANMA ŞARTLARI Sigortalı yönünden İle tarihleri arasında işe alınan sigortalılar için uygulanacaktır. İşe alınan sigortalının İŞKUR’a kayıtlı işsiz olması gerekmektedir. Son üç aylık donemde 10 günden fazla ödenmiş prim olmaması.4-a,4-b,4c, Ek-6 ve Ek-9.madde kapsamında sigortalı olmamaları.(isteğe bağlı sigortalılık hariç) Bir önceki takvim yılında bildirilen sigortalı sayısına ilave olması. Destek tutarı hesabında sigortalının ve işveren paylarının tamamı dikkate alınır. İmalat ve bilişim sektöründe destek tutarı, bildirilen prime esas kazanç tutarı üzerinden hesaplanır. Ancak destek tutarı, Günlük brüt asgarin ücret * sigortalının prim ödeme gün sayısı sonucu bulunacak tutarı gecemez. Diğer sektörlerde destek tutarı, brüt asgari ücret (prime esas kazanç alt sınırı) üzerinden hesaplanır.

7 İŞVEREN YÖNÜNDEN Özel sektör işvereni olması.
Sigortalının işe alındığı yıldan bir önceki takvim yılında işe alındığı işyerinden kuruma bildirilen APHB’ de kayıtlı sigortalı sayısının ortalamasına ilave olarak çalıştırılması. APHB’ sinin yasal süresi içinde kuruma verilmesi, Tahakkuk eden primlerin yasal süresi içinde ödenmiş olması… Yasal ödeme süresi geçmiş sigorta primi, işsizlik sigortası primi, idari para cezası ve bunlara ilişkin gecikme cezası ve gecikme faizi borçlarının bulunmaması gerekmekte. Çalıştırdığı kişileri sigortalı olarak bildirmediği veya bildirdiği sigortalıları fiilen çalıştırmadığı yönünde herhangi bir tespitin bulunmaması İhale konusu iş üstlenilmemiş olması … şartlarının birlikte gerçekleşmiş olması gerekmektedir. ila tarihleri arasında kanun kapsamına alınan işyerleri ve daha önce tescil edildiği halde ortalama sigortalı sayısının hesaplandığı yılda sigortalı çalıştırılmaması nedeniyle beyanname vermeyen işyerleri tarihinden sonra ilk defa sigortalı bildiriminde bulunulan ayı takip eden üçüncü aya ilişkin aylık prim ve hizmet belgesi veya muhtasar ve hizmet prim beyannamesinden itibaren bu maddenin ikinci fıkrasında belirtilen süre kadar bu destekten yararlandırılır tarihi ve sonrasında tescil edilen işyerleri destek kapsamına girmemektedir.

8 Muvazaalı Durum Tespiti
Mevcut bir işletmenin kapatılarak değişik bir ad, unvan ya da bir iş birimi olarak açılması veya yönetim ve kontrolü elinde bulunduracak şekilde doğrudan veya dolaylı ortaklık ilişkisi bulunan şirketler arasında istihdamın kaydırılması, şahıs işletmelerinde, işletme sahipliğinin değiştirilmesi gibi Fon katkısından yararlanmak amacıyla muvazaalı işlem tesis ettiği anlaşılan işyerlerinden Fon tarafından karşılanan tutar gecikme cezası ve gecikme zammıyla birlikte geri alınır.

9 4447 sayılı kanun Geçici 19.Madde
Destek süresi 31/12/2020 tarihini aşmamak üzere şu şekildedir. SİGORTALILAR DESTEK SÜRESİ İşe giriş tarihi itibariye 18 yaşından büyük kadın ay İşe giriş tarihi itibariyle yaş arası erkek ay İŞKUR’a kayıtlı engelliler ay Diğer sigortalılar ay İşçi ve işveren acısından bütün şartların sağlanması kaydıyla ikinci fıkrada belirtilen yararlanma süresini aşmamak üzere, destekten yararlanılmış olan sigortalının destek süresini tamamlamadan işten ayrılıp yeniden işe başlaması halinde, söz konusu sigortalıdan dolayı yeniden işe başladığı tarihteki durumu dikkate alınarak ikinci fıkrada belirtilen sürelerden kalan süre kadar bu destekten yararlanmaya devam edilir…. Fondan bu madde kapsamında karşılanan tutarlar, gelir ve kurumlar vergisi uygulamalarında gider veya maliyet unsuru olarak dikkate alınmaz.

10 GEÇİCİ 19.MADDE İLAVE İSTİHDAM DESTEKTEN YARARLANILACAK TUTAR
Destek tutarı, işyerinin faaliyette bulunduğu sektöre göre farklılıklar göstermektedir. İmalat ve bilişim sektöründe faaliyet gösteren işyerlerinde; İlgili döneme ait günlük brüt asgari ücretin sigortalının prim ödeme gün sayısıyla çarpımı sonucu bulunacak tutarı geçmemek üzere, ilave edilecek her bir sigortalının tl’ ye kadar ki prime esas kazanç tutarı için ödeyecekleri tüm primler ( ila 2029,50 tl) ile tl tutarındaki damga ve gelir vergisi karşılanacaktır. ( toplamda 883,01 ila TL) Diğer sektörlerde faaliyet gösteren işyerlerinde ilave istihdam edilecek her sigortalı prime esas kazanç alt sınırı üzerinden hesaplanacak tüm primler ( tl) ile TL’lik damga vergisi ve gelir vergisi karşılanacaktır. (Toplam TL)

11 4447/GECİCİ 19 MD. İLAVE İSTİHDAM DESTEKTEN YARARLANILACAK TUTAR
UYGULAMA 1 İmalat sektöründe faaliyet gösteren SEYRAN GRUP A.Ş. adlı işvereni bu destek kapsamında 2018 MAYIS döneminde 26 yaşında kanunda aranılan şartlara haiz bir sigortalıyı işe aldığı ve prime esas kazanç tutarının 4250 tl olduğu varsayıldığında destek tutarı hesaplaması aşağıda ki gibi olacaktır. Sigorta primi ve işsizlik sigortası= tl * % 37,50= 1.593,75 TL FON tarafından karşılanacak tutar = 30 * TL =2.029,50 olduğundan bu işveren için sadece sigorta tahakkuku üzerinden damga vergisi ödeyecektir. Prime esas kazanç tutarı tl ye kadar olan sigortalılar için prim ödemesi yapılmayacaktır.

12 4447/GEÇİCİ 19.MD İLAVE İSTİHDAM TESViKTEN FAYDALANILACAK TUTAR
UYGULAMA II İmalat ve Bilişim sektörü dışında denizcilik sektöründe faaliyet gösteren UFUK DENİZCİLİK VE TAŞIMA SAN. TİC. A.Ş. adlı işveren 2018 mart ayında 36 yasında kanunda aranılan şartları taşıyan NERGİS KIRCI adlı sigortalıyı işe almış bu sigortalının ayın tamamında çalıştığı ve PEK tutarının tl olduğunu varsaydığımızda destek tutarları aşağıdaki gibi olacaktır; Sigorta primi ve işsizlik sigortası tutarı TL * %37.50 =1406,25 TL Fon tarafından karşılanacak tutar 2.029,50 tl * % 37,50 = 761,06 TL olduğundan işveren tarafından ödenecek tutar 645,19 TL olacaktır.

13 İLAVE İSTİHDAM TEŞVİKİ GEÇİCİ 19 MD.
GELİR VERGİSİ VE DAMGA VERGİSİ DESTEĞİ Aylık brüt asgari ücretin prim ödeme gün sayısına isabet eden tutar üzerinden hesaplanan gelir vergisinin AGİ tutarı düşüldükten sonra kalan kısmı terkin edilir. Aylık brüt asgari ücretin prim ödeme gün sayısına isabet eden tutar üzerinden hesaplanan damga vergisi beyan edilmez ve ödenmez… 4447 sayılı Kanunun Geçici 19’uncu maddesine göre prim desteğinden faydalanılamayan durumlarda gelir vergisi stopajı teşviki de uygulanmaz

14 5510 sayılı Kanunun Ek 9 uncu Maddesi Kapsamında 10 Gün ve Üzerinde Sigortalı Çalıştıran İşverenler
5510 sayılı Kanunun Ek 9 uncu maddesinin birinci fıkrası kapsamında ev hizmetlerinde 10 gün ve üzerinde sigortalı çalıştıran işverenlerin 4447 sayılı Kanunun geçici 19 uncu maddesinde yer alan destekten yararlanılabilmesine ilişkin işlemler, özel sektör işverenleri ve bu işverenlere ait işyerlerinde çalışan sigortalılara ilişkin usul ve esaslar çerçevesinde uygulanacak olup, destek tutarı diğer sektörlerde faaliyet gösteren özel sektör işverenleri gibi hesaplanacaktır.

15 Sigortalının destek kapsamında işe başladığı işyerinden 12 ay/18 ay destek süresi dolmadan işten ayrılıp aynı işyerinde veya aynı işverene ait farklı bir işyerinde veyahut farklı bir işverene ait işyerinde yeniden işe başlaması durumunda, yeniden işe başladığı tarihteki durumu dikkate alınarak 4447 sayılı Kanunun geçici 19 uncu maddesinde aranılan şartların sağlanması kaydıyla, sonradan işe girdiği işyeri işverenlerince bu sigortalıdan dolayı kalan süre kadar destekten yararlanılabilmesi mümkün bulunmaktadır.

16 4447 GEÇİCİ 19 MD İLAVE İSTİHDAM 5 PUANLIK İNDİRİMLE BİRLİKTE UYGULANMASI
4447 sayılı Kanunun geçici 19.maddesi hükmünde, bu maddeyle belirlenen destek unsurundan yararlanan işverenlerin bu teşvikten yararlanılan ayda aynı sigortalı için diğer sigorta primi teşvik, destek ve indirimlerden yararlanamayacağı hüküm altına alınmıştır. Bundan dolayı, bu teşvikle birlikte diğer sigorta primi teşviki kapsamına giren sigortalılar için aynı dönemde herhangi birinden yararlanılacak ve aynı dönem için beş puanlık indirimle birlikte uygulanmayacaktır.

17 4447/GECİCİ 19.MADDE İLAVE İSTİHDAM E-SİGORTA BAŞVURUSU
Kanun kapsamına giren sigortalılar için yapılıcak başvurular E–SGK/işveren/işverenSistemi/Teşvikten Faydalanılacak sigortalı tanımlama ekranlarından ; İmalat ve bilişim sektörü için 17103/4447 sayılı kanun Geçici 19. madde Diğer sektör için ise 27103/4447 sayılı kanun geçici 19.madde menüsü vasıtasıyla yapılır.

18 DESTEK KAPSAMINA GİRMEYENLER
Sosyal güvenlik destek primine tabi çalışanlar, Aday çırak, çırak ve işletmelerde mesleki eğitim gören öğrenciler, Staja tabi tutulan öğrenciler ile üniversitelerde kısmi zamanlı çalıştırılan öğrenciler, Türkiye İş Kurumunca düzenlenen eğitimlere katılan kursiyerler, Harp malulleri ile 3713 ve 2330 sayılı Kanunlara göre vazife malullüğü aylığı alanlardan yalnızca kısa vadeli sigorta kollarına tabi olanlar, Yalnızca işsizlik sigortasına tabi olanlar, yurt dışında çalışanlar, doğum ve evlat edinme sonrası yarım çalışma ödeneği alanlar, Ceza infaz kurumlan ile tutukevleri bünyesinde oluşturulan tesis, atölye ve benzeri ünitelerde çalıştırılan hükümlü ve tutuklular ve iş kaybı tazminatı alanlar hakkında uygulanmayacağından, nolu belge türü seçilmek suretiyle düzenlenecek olan aylık prim ve hizmet belgeleri için ve kanun numaraları seçilerek tahakkuk düzenlenemeyecektir.

19 4447/GECİCİ 19.MD GERİYE DÖNÜK TESVİK
Diğer taraftan, 4447 sayılı Kanunun geçici 19 uncu maddesinde yer alan prim desteğine ilişkin uygulama 1/1/2018 tarihi itibarıyla yürürlüğe girdiğinden, işverenlerce bu Genelgenin yayımlandığı tarihe kadar ( TARİH VE SAYILI GENELGE) e-SGK üzerinden tanımlama yapılamaması nedeniyle, kapsama giren sigortalılar için 2018/Ocak, Şubat, Mart, Nisan ve Mayıs aylarına ilişkin olarak kanun numarası seçilmeksizin aylık prim ve hizmet belgesi düzenlenmesi ya da diğer kanun numaraları seçilmek suretiyle sigorta primi teşvik, destek ve indirimlerden yararlanılmış olması ve işverenlerce bu aylara ilişkin geriye yönelik olarak bu destekten yararlanma talebinde bulunulması durumunda; bahse konu aylara ilişkin kanun numarası seçilmeksizin veya diğer kanun numaraları seçilerek düzenlenmiş aylık prim ve hizmet belgelerinde kayıtlı sigortalılar ile 4447 sayılı Kanunun geçici 19 uncu maddesinde yer alan destekten yararlanılmak istenilen sigortalılar, bu sigortalıların prim ödeme gün sayıları ve prime esas kazanç tutarlarının aynı olması ve kanunda yer alan diğer şartların da sağlanması kaydıyla bu aylara ilişkin olarak söz konusu destekten geriye yönelik yararlanılması mümkün bulunmaktadır

20 4447 SAYILI KANUNA EKLENEN GEÇİCİ 20
4447 SAYILI KANUNA EKLENEN GEÇİCİ 20. MADDE İLAVE İSTİHDAM UYGULAMASI (BİR SENDEN BİR BENDEN TEŞVİKİ)

21 TEŞVİKTEN FAYDALANMA ŞARTLARI
İŞKUR’A kayıtlı işsizlerden olması gerekmektedir. 4447 sayılı Kanunun geçici 20 nci maddesinde yer alan prim desteğinden yararlanılabilmesi için 1/1/2018 ile 30/11/2018 tarihleri arasında işe alman sigortalıların işe giriş tarihi itibarıyla Türkiye İş Kurumu’na kayıtlı işsiz olması gerekmektedir. İmalat sektöründe faaliyet gösteren işyerleri olması. 4447 sayılı Kanunun geçici 20 nci maddesinde yer alan prim desteğinden ihale konusu iş üstlenen işyerleri hariç olmak üzere NACE Rev.2 Ekonomik Faaliyet Sınıflamasının C kısmında belirtilen imalat sektöründe özel sektör işverenlerine ait işyerlerinde çalışan sigortalılardan dolayı yararlanılabilecek olup, bahse konu prim desteği 5335 sayılı Kanunun 30 uncu maddesinin ikinci fıkrası kapsamına giren kurum ve kuruluşlara ait işyerlerinde çalışan sigortalılar hakkında uygulanmayacaktır. Buna göre; 1) Genel bütçeye dahil daireler, katma bütçeli idareler, döner sermayeler, fonlar, belediyeler, il özel idareleri, belediyeler ve il özel idareleri tarafından kurulan birlik ve işletmeler, sosyal güvenlik kurumlan, bütçeden yardım alan kuruluşlar ve bağlı ortaklıkları ile müessese ve işletmelerinde ve sermayesinin %50’sinden fazlası kamuya ait olan diğer ortaklıklara ait işyerlerinde çalıştırılan sigortalılardan dolayı, 2) 2886 sayılı Devlet İhale Kanunu ve 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu kapsamındaki alım ve yapım işleri, 4734 sayılı Kanunun 3 üncü maddesi kapsamında istisna olan alım ve yapım işleri ile uluslararası anlaşma hükümlerine istinaden yapılan alım ve yapım işlerinde/işyerlerinde çalıştırılan sigortalılardan dolayı, bu destekten yararlanılması mümkün bulunmamaktadır

22 4447 GEÇİCİ 20 MD. TEŞVİKTEN FAYDALANMA ŞARTLARI
2017 yılında sigortalı sayısı ortalaması 1 ila 3 olmalı. Ustalık belgesi sahip işyerleri olması. 4447 sayılı Kanunun geçici 20 nci maddesinde yer alan destekten yararlanılabilmesi için özel sektör işyerinin NACE Rev.2 Ekonomik Faaliyet Sınıflamasının C kısmında belirtilen imalat sektöründe ve NACE Rev.2 Ekonomik Faaliyet Sınıflamasının C kısmında belirtilen imalat sektörüne ait ustalık belgesi ile faaliyet göstermesi gerekmektedir. Bu kapsamda, imalat sektöründe faaliyet gösteren işverenlerin bu sektöre ilişkin; – Milli Eğitim Bakanlığı tarafından düzenlenen ustalık belgelerinin, teknik lise veya mesleki ve teknik eğitim, okul ve kurumların dört yıllık eğitim programlarından mezun olanlara verilen diplomaların, – Türkiye Esnaf ve Sanatkârları Konfederasyonu (TESK) tarafından verilen ustalık belgelerinin ve mesleki faaliyet belgesinin,

23 Belirtilen kurumlar dışında diğer yetkili kurumlar tarafından düzenlenen ustalık belgelerinin, aslı ve bir fotokopisinin veya noter tasdikli suretinin müracaata ilişkin dilekçeyle birlikte işyerinin bağlı bulunduğu sosyal güvenlik il müdürlüklerine/sosyal güvenlik merkezlerine verilmesi gerekmektedir. Bununla birlikte, 3308 sayılı Mesleki Eğitim Kanununun 30 uncu maddesinin birinci fıkrasında yer alan “ Ustalık belgesine sahip olanlar veya bunları işyerlerinde çalıştıranlar bağımsız işyeri açabilir.” hükmü uyarınca, imalat sektöründe faaliyet gösteren ancak bu sektöre ilişkin ustalık belgesi olmayan bir işyerinde, ustalık belgesine sahip bir sigortalının çalıştırılması halinde, işyeri açmaya esas ustalık belgesi olan sigortalı hariç Kanunda aranılan şartları sağlayan diğer sigortalılardan dolayı bu destekten yararlanılabilecektir.

24 18-25 yaş arası sigortalılardan olması..
4447 sayılı Kanunun geçici maddesinde yer alan prim desteğinden yararlanılabilmesi için, sigortalının işe giriş tarihi itibarıyla 18 yaşından büyük, 25 yaşından küçük olması gerekmektedir. Dolayısıyla işe giriş tarihi itibarıyla yaşı, 18 yıl 00 ay 00 gün (dahil) ile 24 yıl 11 ay 29 gün (dahil) arasında olan sigortalılardan dolayı anılan maddede belirtilen diğer şartların da sağlanmış olması kaydıyla bahse konu destekten yararlanılması mümkün olacaktır. İşe alınan işçinin son 3 aylık dönemde 10 günden fazla sigortalı bildirilmemiş olması  Aylık prim ve hizmet belgelerinin veya muhtasar ve prim hizmet beyannamelerin yasal süresi içinde Kuruma verilmesi

25 TEŞVİKTEN FAYDALANMA ŞARTLARI
Belirlenen prime esas kazanç alt sınırı üzerinden hesaplanan sigortalı ve işveren hissesi primlerinin tamamı. İşe giriş tarihi itibariyle sigortalının gerçek kişi işvereninin ya da adi ortaklıklarda ortaklardan her birinin birinci derece kan veya kayın hısmı ya da eşi olmaması. ila tarihleri arasında işe alınmış olması. 31/12/2017 tarihi ve öncesinde işe alınanlar ile 1/12/2018 tarihi ve sonrasında işe alınan sigortalılar için bahse konu destekten yararlanılması mümkün bulunmamaktadır 2018 Aralık dönemine kadar geçerli…

26 Diğer taraftan, 1/1/2018 ile 31/12/2018 tarihleri arasında (bu tarihler dahil) ilk defa 5510 sayılı Kanun kapsamında tescil edilen işyerleri ile daha önce tescil edildiği halde ortalama sigortalı sayısının hesaplandığı 2017 yılında sigortalı çalıştırılmaması nedeniyle Sosyal Güvenlik Kurumuna aylık prim ve hizmet belgesi veya muhtasar prim hizmet beyannamesi vermeyen ve 2018 yılında ilk defa sigortalı bildiriminde bulunan işyerleri bu destekten yararlanamayacaktır.

27 4447 sayılı Kanunun geçici 20. maddesinde yer alan prim desteğinden yararlanılması sırasında, ortalama sigortalı sayısı hesaplamasına esas aylara ilişkin geriye yönelik olarak gerek kendiliğinden, gerekse mahkeme ilamına ya da kamu kurum ve kuruluşlarınca düzenlenen belgelere istinaden veya Kurumun denetim ve kontrolle görevli memurlarınca yapılan tespitlere istinaden düzenlenen asıl/ek/iptal nitelikteki aylık prim ve hizmet belgelerinde kayıtlı sigortalı sayısı, sigortalı için e-SGK sistemi üzerinden tanımlama tarihi itibarıyla hesaplanan ortalama sigortalı sayısını değiştirmeyecektir.

28 4447 GEÇİCİ 20 MD. GERİYE DÖNÜK YARARLANMA
Diğer taraftan, 4447 sayılı Kanunun geçici 20 nci maddesinde yer alan prim desteğine ilişkin uygulama 1/1/2018 tarihi itibarıyla yürürlüğe girdiğinden, işverenlerce bu genelgenin yayımlandığı tarihe kadar e-SGK üzerinden tanımlama yapılamaması nedeniyle, kapsama giren sigortalılar için 2018/Şubat ve Mart aylarına ilişkin olarak kanun numarası seçilmeksizin aylık prim ve hizmet belgesi düzenlenmesi ya da diğer kanun numaraları seçilmek suretiyle sigorta primi teşvik, destek ve indirimlerden yararlanılmış olması ve işverenlerce bu aylara ilişkin geriye yönelik olarak bu destekten yararlanma talebinde bulunulması durumunda; bahse konu aylara ilişkin kanun numarası seçilmeksizin veya diğer kanun numaraları seçilerek düzenlenmiş aylık prim ve hizmet belgelerinde kayıtlı sigortalılar ile 4447 sayılı Kanunun geçici 20 nci maddesinde yer alan destekten yararlanılmak istenilen sigortalılar, bu sigortalıların prim ödeme gün sayıları ve prime esas kazanç tutarlarının aynı olması ve kanunda yer alan diğer şartların da sağlanması kaydıyla bu aylara ilişkin olarak söz konusu destekten geriye yönelik yararlanılması mümkün bulunmaktadır.

29 4447 sayılı Kanunun geçici 20. maddesinde yer alan destekten yararlanmakta olan bir işyerinin farklı bir sosyal güvenlik merkezine nakli halinde, anılan maddede yer alan destekten nakil tarihinden önce yararlanılmış sigortalılardan dolayı, nakil tarihinden sonra da yararlanılması mümkün bulunmaktadır.

30 Bu durumda, destek kapsamına giren sigortalılardan dolayı 2018/Şubat ve Mart aylarında 4447 sayılı Kanunun geçici 20. maddesinde yer alan prim desteğinden yararlanabilmek için destek kapsamına giren sigortalılardan dolayı 2018/Ocak, Şubat ve Mart aylarında 5510 sayılı Kanunun 81 inci maddesinin birinci fıkrasının (ı) bendinde yer alan beş puanlık indirim veya aynı maddenin ikinci fıkrasında yer alan ilave altı puanlık indirim haricindeki diğer teşviklerden yararlanılmış olması durumunda, öncelikle 2018/Ocak, Şubat, Mart aylarında yararlanılan diğer teşviklerin kanun numarasız belgeye ya da beş puanlık indirim veya ilave altı puanlık indirim kapsamında aylık prim ve hizmet belgesi ile değiştirilmesini müteakip çıkan fark tutarın ödenmesinin ardından 2018/Şubat ve Mart aylarında 4447 sayılı Kanunun geçici 20. maddesinde yer alan prim desteğinden yararlanabilmek için kanun numaralı belgenin düzenlenmesi gerekmektedir.

31 İLAVE İSTİHDAM TESVİĞİ 4447 GECICI 20 MD.
ÜCRET DESTEĞİ Sigortalının destek sağlanan aya ilişkin prim ödeme gün sayısının 53,44 TL’sı ile çarpılması sonucu bulunacak tutar, ücret desteği olarak verilir. Bu maddeyle sağlanan prim ve ücret desteği 2018 yılı Aralık ayı/dönemini geçmemek üzere, sigortalının işe alındığı ayı takip eden ilk aydan başlamak üzere her ikinci ay için uygulanır. En fazla iki sigortalı için destekten yararlanır.

32 İLAVE İSTİHDAM TESVIKI (4447 GEÇİCİ 20 MD)
GELİR VERGİSİ DESTEĞİ Aylık brüt asgari ücretin prim ödeme gün sayısına isabet eden tutarı üzerinden hesaplanan gelir vergisinin AGİ tutarı düşüldükten sonra kalan kısmı terkin edilir.

33 İLAVE İSTİHDAM TESVIKI 4447 GEÇİCİ 20 MD.
DAMGA VERGİSİ TEŞVİKİ Aylık brüt asgari ücretin prim ödeme gün tutarına isabet eden kısmı beyan edilmez ve ödenmez…

34 İşe giriş tarihi itibarıyla sigortalının, işverenin birinci derece kan veya kayın hısmı ya da eşi olması durumunda söz konusu sigortalıdan dolayı bu maddede yer alan destekten yararlanılamaz. Sigortalının işe giriş tarihinden sonra işverenle arasında oluşan hısımlık veya evlilik durumları destekten yararlanmayı etkilemez

35 Bu madde kapsamındaki destekten yararlanılan ayda aynı sigortalı için diğer sigorta primi teşvik, destek ve indirimlerden yararlanılamaz. Bu destekten yararlanılmayan ayda destek kapsamına giren sigortalıdan dolayı, 5510 sayılı Kanunun 81 inci maddesinin birinci fıkrasının (ı) bendi ile aynı maddenin ikinci fıkrasında(on ve üzerinde sigortalı çalıştıran işyerlerine uygulanmak üzere, prime esas kazanç alt sınırı üzerinden altı puana kadar ilave puan eklemeye, sosyo-ekonomik gelişmişlik endeksini dikkate almak suretiyle ilave puan uygulanacak illeri ve uygulama süresini belirlemeye Bakanlar Kurulu yetki verilmiştir”  Bakanlar Kurulu kendisine verilen bu yetki ile tarihli ve 2013/4966 sayılı kararıyla, 5510 sayılı kanun 81 maddesinin (ı) ile  sağlanan prime esas kazanç üzerinden ödenecek primin işveren hissesinin beş (5) puanlık prim indirimine ilave olarak, prime esas kazanç alt sınırı üzerinden uygulanacak olan işveren hissesi sigorta primi teşvikine ilişkin prim oranı altı (6) puan olarak belirlenmiş bulunmaktadır) yer alan prim indirimi dışındaki diğer sigorta primi teşvik, destek ve indirimlerden yararlanılamaz.

36 Fondan bu madde kapsamında karşılanan tutarlar, gelir ve kurumlar vergisi uygulamalarında gider veya maliyet unsuru olarak dikkate alınmaz. Bu madde kapsamında Fon tarafından işverene sağlanan, sigortalı hissesine karşılık gelen destek tutarının sigortalıya ödenmesi işverenden talep edilemez. 

37 İŞSİZLİK ÖDENEĞİ ALANLARIN İSTİHDAMI HALİNDE TESVIK
YASAL DAYANAK: 4447/50. MADDE- 2009/149 SAYILI GENELGE YARARLANMA ŞARTLARI SİGORTALI AÇISINDAN ; veya sonraki bir tarihte işe alınması İşe giriş tarih itibariyle işsizlik ödeneği almaya hak kazanması. Fiilen çalışması

38 İŞSİZLİK ÖDENEĞİ ALANLARIN İSTİHDAMI HALİNDE TESVIK
İŞ YERİ AÇISINDAN; 5335 sayılı Kanunun 30 uncu maddesi kapsamında olmaması ile 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu ve bu Kanundan istisna olan alımlar ile uluslararası anlaşma hükümlerine istinaden yapılan hizmet alımları ve yapım işlerini yürüten iş yeri olmaması Sigortalının işe alındığı tarihten önceki aydan başlanarak son altı aylık dönemde aylık prim ve hizmet belgelerinde bildirilen ortalama sigortalı sayısına ilave olarak işe alınmış olması

39 İŞSİZLİK ÖDENEĞİ ALANLARIN İSTİHDAMI HALİNDE TESVIK
İşsizlik ödeneği almakta olan sigortalının işsizlik ödeneği almaya hak kazanmadan önce son çalıştığı iş yeri haricinde bir iş yerinde işe başlamış olması Aylık prim ve hizmet belgelerini yasal süresi içerisinde verilmesi Sigorta primlerinin sigortalı hissesine isabet eden kısmı ile Hazinece karşılanmayan işveren hissesine isabet eden kısmın tamamını yasal süresi içinde ödemesi

40 İŞSİZLİK ÖDENEĞİ ALANLARIN İSTİHDAMI HALİNDE TESViK
YARARLANMA SÜRESİ : En az 6 En fazla 10 ay olmak üzere, işsizlik ödeneği hakkedilen süre kadar yararlandırılır. DESTEK ORANI : Prime esas kazanç alt sınırı üzerinden tahakkuk eden işçi ve işveren sigorta primlerinin tamamı ile kısa vadeli sigorta prim tutarlarının % 1i işsizlik sigortası işsizlik fonundan karşılanacaktır.

41 İŞSİZLİK ÖDENEĞİ ALANLARIN İSTİHDAMI HALİNDE TESVİK
Buna göre işsizlik sigortası fonundan karşılanacak oran ; Kısa vadeli sigorta Kolları prim tutarının % 1 i Maluliyet, yaşlılık ve ölüm sigortası prim tutarının tamamı % 20 GSS prim tutarının tamamı % 12,5 Olmak üzere toplam % 33,5 olacaktır.

42 İŞSİZLİK ÖDENEĞİ ALANLARIN İSTİHDAMI HALİNDE TESVIK
YASAKLAR İş yerinin geçmiş sigorta primi, işsizlik sigortası primi, idari para cezası ve bunlara ilişkin gecikme cezası ve gecikme zammı borcu OLMAMALIDIR. (Bu borçların çeşitli kanunlar gereğince yapılandırılmış veya 6183 sayılı Kanunun 48 inci maddesine istinaden tecil ve taksitlendirilmiş olması durumunda borcu yok kabul edilir.) *Kayıt dışı sigortalı ya da sahte sigortalı bildirimi OLMAMALIDIR. İŞSİZLİK ÖDENEĞİ ALAN SİGORTALIDAN DOLAYI, İŞYERİNİN SİGORTA PRİM TEŞVİKİNDEN YARARLANABİLMESİ İÇİN ÖNCELİKLE İŞYERİNİN BAĞLI BULUNDUĞU SOSYAL GÜVENLİK MERKEZİNE MÜRACAAT EDİLEREK İŞYERİNİN SİSTEME TANITILMASI GEREKMEKTEDİR

43 KÜLTÜR YATIRIMLARI TEŞVİKİ
YASAL DAYANAK: TARİH VE SAYILI RESMİ GAZETEDE YAYINLANAN 5225 SAYILI KÜLTÜR YATIRIMLARINI VE GİRİŞİMLERİNİN TESVİKİ KANUNU YARARLANMA SÜRESİ TARİHİNDEN İTİBAREN SÜRESİZ

44 Kültür yatırımı: Bu Kanunun amacı doğrultusunda, kültür merkezleri ile her türlü kültürel ve sanatsal faaliyetlerin üretildiği, sergilendiği, eğitim ve öğretimi ile bunlarla ilgili bilimsel çalışmaların yapıldığı alan, yapı ve mekânların yapımına, teknolojik alt yapıların kurulmasına veya donatılmasına yönelik yatırım faaliyetlerini, Kültür girişimi: Bu Kanunun amacı doğrultusunda, kültür merkezlerinin işletilmesi veya her türlü kültürel ve sanatsal faaliyetlerin üretilmesi, sergilenmesi, eğitim ve öğretimi ile bunlara ilişkin bilimsel çalışmaların yapılması faaliyetleri ile bu faaliyetlerin yapıldığı alan, yapı veya mekânların işletilmesini,

45 KÜLTÜR YATIRIMLARI TEŞVİKİ
DESTEK TEŞVİKİ Teşvik programı kapsamında SGK prim işveren hissesi desteği ve gelir vergisi indirimi birlikte sağlanmaktadır. SGK Primi işveren hissesi teşvikinden kurumlar Vergisi mükellefi olan Kültür ve Turizm Bakanlığından ‘Kültür Yatırım Belgesi ‘veya Kültür Girişim Belgesi almış olan işverenler yararlanabilmektedir. Teşvik Kapsamındaki işyerlerinde çalışan sigortalıların PEK tutarı üzerinden hesaplanan işveren hissesinin yatırım aşamasında 3 yılı geçmemek şartıyla % 50 si, işletme aşamasında ise % 25 i 7 yılı aşmamak üzere hazinece karşılanır.

46 KÜLTÜR YATIRIMLARI TEŞVİKİ
Kapsama Giren İşverenlerce Yapılacak Başvurunun Şekli ve Yeri Kurumlar vergisi mükellefi olan ve Kültür ve Turizm Bakanlığından ‘Kültür Yatırım Belgesi’ veya ‘Kültür Girişim Belgesi’ almış olan işverenler, işyerinin bağlı bulunduğu sosyal güvenlik il müdürlüğüne/ sosyal güvenlik merkezine ‘Kültür Yatırım’ veya ‘Kültür Girişim Belgesi’ ile kurumlar vergisi mükellefi olduklarına ilişkin ilgili vergi dairesinden almış oldukları belgeyi dilekçe ekinde ibraz etmek suretiyle başvuruda bulunacaklardır.

47 KÜLTÜR YATIRIMLARI TEŞVİKİ
Sosyal güvenlik il müdürlüklerimizce/sosyal güvenlik merkezlerimizce sisteme tanımlanmış olan işyerlerine ilişkin olarak düzenlenecek aylık prim ve hizmet belgeleri, - Kültür Yatırım Belgesi almış olan işverenler için, sayılı kanun numarası - Kültür Girişim Belgesi almış olan işverenler için, sayılı kanun numarası

48 AR-GE TEŞVİKLERİ YASAL DAYANAK
12/03/2008 Tarihinde sayılı resmi gazetede 5746 sayılı ARAŞTIRMA GELİŞTİRME VE TASARIM FAALİYETLERİNİN DESTEKLENMESİ HAKKINDA KANUN yayınlanmıştır.

49 Amaçlar : Teknoljık bilgi üretilmesi Üründe ve üretim süreçlerinde yenilik yapılması. Ürün kalitesi ve standardının yükseltilmesini Teknolojık bilginin ticarileştirilmesini Ar-Ge’ye ve yeniliğe yönelik doğrudan yabancı sermaye yatırımlarının ülkeye girişinin hızlandırılmasını, Ar-Ge personeli ve nitelikli işgücü istihdamının artırılmasını sağlamak ve teşvik etmek.

50 AR-GE TEŞVİKLERİ AR-GE MERKEZİNDE ARAŞTIRMACI VE TEKNİSYEN STATÜSÜNDE ÇALIŞICAK EN AZ 15 TAM ZAMAN EŞDEĞER Ar-ge personeline sahip olunması. AR-GE MERKEZİNDE AR-GE VEYA TASARIM PROJELERİNİN BULUNMASI. AR-GE VE DESTEK PERSONELİNİN AR-GE MERKEZİNDE ÇALIŞTIĞININ FİZİKİ KONTROLUNU YAPICAK MEKANIZMALARA SAHİP OLUNMASI. AR-GE VEYA TASARIM FAALİYETLERİNİN YURT İÇİNDE GERÇEKLEŞTİRİLMESİ. AR-GE MERKEZLERİNİN AYRI BİR BİRİM ŞEKLİNDE ÖRGÜTLENMİŞ VE TEK BİR YERLEŞKE VEYA FİZİKİ MEKAN İÇİNDE YER ALMASI.

51 ARGE PERSONELİ ARAŞTIRMACI Ar-ge faaliyetleri ile ilgili projelerin yönetilmesi süreçlerinde en az ön lisans mezunu TEKNİSYEN Meslek liseleri’nin veya Meslek Yüksekokullarının Tasarım, Teknik. Fen Sağlık programlarından mezun DESTEK PERSONEL İ Ar-ge veya tasarım faaliyetlerine katılan veya bu faaliyetlerle doğrudan ilişkili yönetici, teknik eleman, laborant sekreter, işçi, ve benzeri personel(TZE Arge veya tasarım personeli sayısının % 10 unun şamamak üzere.)

52 DAMGA VERGİSİ İSTİSNASI GÜMRÜK VERGİSİ İSTİSNASI SİGORTA PRIM DESTEĞİ
Ar-GE MERKEZİ VERGİ İNDİRİMİ DAMGA VERGİSİ İSTİSNASI GÜMRÜK VERGİSİ İSTİSNASI SİGORTA PRIM DESTEĞİ GELİR VERGİSİ STOPAJI

53 AR-GE SGK VE VERGİ TESVIKLERI
SİGORTA PRİM DESTEĞİ Ar-Ge merkezinde çalışan personellerinin ücretleri üzerinden hesaplanan sigorta primi işveren hissesinin yarısı devlet tarafından karşılanmaktadır. Asgari ücret üzerindeki işveren prim yükü günümüzde %20,5’tir. (İşveren işsizlik primi destek kapsamında değildir.) Ar-Ge merkezi kabul edilen işyerleri için sigorta desteğinden faydalanabilmek için öncelikle işverenin belge ile bağlı oldukları Sosyal Güvenlik İl Müdürlüğüne yazılı olarak müracaat etmesi gerekmektedir. İlgili kurumdan alınacak destek yazısını takip eden ay başından itibaren sigorta desteği başlayacaktır Sosyal Güvenlik Destek Primine tabi çalışan (emekli), öğrenci, stajyerlerin bu desteğin kapsam dışındadır

54 Kanun kapsamına giren sigortalılara ücret dışında yapılan ödemeler kanun kapsamında düzenlenen aylık prim ve hizmet belgesinde yer alan prime esas kazanca dahil edilmez. Bu ödemeler, destek kapsamına girmeyen aylık prim ve hizmet belgesiyle kuruma bildirilir. Kanun kapsamında düzenlenen aylık prim ve hizmet belgelerinden dolayı tahakkuk eden işsizlik sigortası primleri hakkında işveren hissesi desteği uygulanmaz.

55 AR-GE SSK VE VERGİ TEŞVİKLERİ
VERGİ TESVIKLERİ Ar-ge personelinin ücretlerinde gelir vergisi indirimi uygulanmaktadır Personel için uygulanan  indirim tutarları şöyledir Doktora derecesi olanlar % 95 Temel bilimler (matematik, fizik, kimya, biyoloji) yüksek lisansı olanlar % 95 Diğer dallarda yüksek lisansı olanlar % 90 Temel bilimlerde lisansı olanlar % 90 Diğer tüm çalışanlar % 80

56 Personel ücretlerinden vergi hesaplanırken, ücretlinin vergi matrahından öncelikle AGİ (Asgari Geçim İndirimi) indirilecektir. AGİ indiriminden sonra kalan vergi yukarıdaki oran dahilinde indirime tabi tutulacaktır. Vergi indirimi hesaplaması için muhtasar beyannamelerde yer alan tablo kullanılacaktır.

57 AR-GE VERGİ TESViKi Örneğin; TL brüt ücret alan ve temel bilimler lisans derecesine sahip bir Ar-Ge personelinin vergi indirimi hesaplaması şöyle olacaktır; (Evli ve eşi çalışmayan bir çalışan olduğunu varsayalım, AGİ 159,98.-TL olacaktır.) Brüt Ücret                                          :           5.000,00 Sigorta Primi (%14 İşçi + %1 İşsz.) :              750,00          (5000 x  %15) Vergi Matrahı                                    :           4.250,00          (5.000 – 750) Normal Hesaplanan Vergi                 :            637.50         (4.250 x %15) AGİ                                                    :              159,98 Normal Ödenecek Vergi                   :              477.52         ( ,98) Ar-Ge İndirimi Oranı                        :                  %90 Faydalanılan Ar-Ge İndirim Tutarı   :                       ( x %90) Ödenecek Vergi                                 :              47.75              ( x %10)

58 ARGE TESViKLERi Damga Vergisi İstisnası
Ar-Ge merkezi olan kurumların Ar-Ge çalışmalarına ilişkin yapılan ve damga vergisine tabi işlemlerinde istisna uygulanacaktır. Ücret ödemeleri nedeniyle Ar-Ge merkezlerindeki personelin ücretleri karşılığı düzenlenen kağıtlar damga vergisinden istisnadır. Ar-Ge merkezi çalışanlarının ücretlerinden damga vergisi kesintisi yapılmayacak ve bağlı olunan Vergi Dairesine damga vergisi istisnası ile ilgili bildirim yapılacaktır.  Ar-Ge personelinin bulunduğu, sigortalılar için verilen aylık prim ve hizmet belgesi de damga vergisinden istisnadır.

59 AR-GE TESViKLERİ ÜCRET TEŞVİKİ
Ar-Ge İşyerlerine sağlanan diğer bir ücret teşviki de temel bilimler (matematik, fizik, kimya, biyoloji)  alanlarında en az lisans derecesine sahip Ar-Ge personeli istihdam eden Ar-Ge merkezlerine, bu personelin her birine ödedikleri aylık ücretin o yıl için uygulanan asgari ücretin aylık brüt tutarı kadarlık kısmı, iki yıl süreyle, Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı bütçesine konulacak ödenekten karşılanmasıdır. Bu tür personel için Bakanlığa ayrıca müracaat edilmesi gerekmektedir

60 ENGELLİ İSTİHDAMI TESVİKİ
ENGELLİ VATANDAŞLARIN İSTİHDAM EDİLMESİNİ TESVİK ETMEK VE BU TESVİKİ SAĞLARKEN DE İŞVERENLERİN ÜZERİNDEKİ MALİYET YÜKÜNÜ HAFİFLETMEK AMACIYLA BAZI AVANTAJLAR SUNULMUŞTUR SAYILI İŞ KANUNUN 30.MD.DE ENGELLİ İSTİHDAMINA İLİŞKİN SİGORTA PRİMİ İŞVEREN TESVİKİ GETİRİLMİŞTİR. BU MADDEYE GÖRE BU TESVIKTEN SADECE ÖZEL SEKTOR İŞVERENLERİ FAYDALANABİLİR.

61 ENGELLİ İSTİHDAMI TESViKi
İŞ KANUNUNDA ELLİ VEYA DAHA FAZLA İŞÇİ ÇALIŞTIRAN ÖZEL SEKTÖR İŞYERLERİNDE %3 ENGELLİ İŞÇİ ÇALIŞTIRILMASI ZORUNLUDUR. AYNI İL SINIRLARI İÇİNDE BİRDEN FAZLA İŞYERİ BULUNAN İŞVERENİN ÇALIŞTIRMAK ZORUNDA OLDUĞU ENGELLİ İŞÇİ SAYISI AYNI İLDEKİ TOPLAM İŞÇİ SAYISINA GÖRE HESAPLANIR.

62 ENGELLİ İSTİHDAMI TESVIKI
4857/30 MD .DE YERALTI VE SU ALTI İŞLERİNDE ENGELLİ ÇALIŞTIRILMASI YASAKTIR. ENGELLİ SİGORTALI ÇALIŞTIRAN İŞVERENLERDEN, ÇALIŞMA GÜCÜNÜN EN AZ % 40 ‘INDAN YOKSUN OLDUĞU SAĞLIK KURULU RAPORU ILE BELGELENMİŞ SİGORTALILAR ICIN 2008/77 SAYILI GENELGE EKINDE YER ALAN BELGENIN TÜRKİYE İŞ KURUMUNDAN ONAYLATILARAK İŞYERİNİN BAĞLI BULUNDUGU SOSYAL GÜVENLİK MERKEZINE İBRAZI GEREKMEKTEDİR.

63 ENGELLİ İSTİHDAM TESVIKI
İŞVEREN ÖNCE ZORUNLU OLMADAN ENGELLİ ÇALIŞTIRIRKEN DAHA SONRA ZORUNLU ŞARTLARI SAĞLAYIP ÇALIŞTIRDIKLARI ENGELLİLER VARSA, BU DEĞİŞİKLİĞİ TÜRKİYE İŞ KURUMU ŞUBE MÜDÜRLÜKLERİNDEN ONAYLATILACAK BELGE İLE BELGELENMESİ GEREKMEKTEDİR. İŞVERENLERİN ENGELLİ TEŞVİĞİNDEN YARARLANABİLMESİ İÇİN ENGELLİ SİGORTALİLARIN E-BİLDİRGE PROGRAMLARINDA ENGELLİ TESVIK YÖNETİMİ BAŞLIĞI ALTINDA SİSTEME KAYIT EDİLMESİ GEREKMEKTEDİR.

64 ENGELLİ İSTİHDAM TESVİKİ
14857 sayılı kanun numarası seçilerek aylık prim ve hizmet belgelerinin düzenlenmesi ve tahakkuk eden primlerin sigortalı hissesi ile prime esas kazanç alt sınırını aşan kısma isabet eden işveren hissesi prim tutarının ödenmesi gerekmektedir. Sigortalıların “Engelli Teşvik Yönetimi” başlığı ile sisteme kaydı sırasında, TC kimlik numarası girilen sigortalının engel oranının % 40’ın altında olup olmadığı Türkiye İş Kurumu veri tabanından sorgulanır. Bu sorgulama sayesinde;  % 40 ve üzerinde engeli olan sigortalılar için sayılı Kanun numarası seçilerek işlem yapılabilirken, engel oranı %39 ve altında olan sigortalıların aylık prim ve hizmet belgeleri sayılı Kanun numarası seçilerek gönderilemez.

65 ENGELLİ İSTİHDAM TESVİKİ
UYGULAMA 1 Örneğin; X A.Ş. nin 5 engelli sigortalısı olduğu ve her bir engelli sigortalıdan dolayı Kuruma bildirilen sigorta primine esas tutarın TL olduğu varsayıldığında, Teşvik dikkate alınmadan engelli sigortalı için ödenmesi gereken sigorta prim tutarı; Eğer bu işverenin 5510 sayılı indirimi de hak ettiğini düşünürsek, her 1 işçi için 5510 sayılı kanundan indirim tutarı 3.000*5/100=150TL olacaktır. 4857 sayılı kanun teşviki: 2.029,50 x 20,5/100 =416.05TL olacaktır TL maaşla çalışan bir sigortalı için işveren Hissesi: 3.000 x 20,5/100 =615 TL olacaktır. Dolayısıyla bu örneğe göre işveren; hiçbir teşvikten yararlanmasa 615 TL işveren hissesi ödeyecek . 5510 sayılı kanunla birlikte 4857 sayılı kanundan yararlansa 615 TL- ( )=48,5 TL işveren hissesi ödeyecek , sadece 4857 sayılı kanundan yararlansa =198,5TL işveren hissesi ödeyecektir.

66 ENGELLİ İSTİHDAM TESVİKİ
Burada unutulmaması gereken nokta; Hazine ödemesinin alınabilmesi için işveren aylık sigorta primlerinin sigortalı hissesine isabet eden kısmı ile Hazinece karşılanmayan işveren hissesine isabet eden kısmın tamamının ödemelidir. Aksi takdirde yasal süresi içinde ödenmemesi veya eksik ödenmesi halinde, gerek işveren tarafından ödenmesi gereken kısma, gerekse Hazine tarafından karşılanması gereken kısma isabet eden gecikme cezası ve gecikme zammı, işverenden tahsil edilir.

67 GENEL İSTİHDAM TESVİKİ (5 PUAN)
4/1(a) maddesine göre sigortalı çalıştıran özel sektör işverenlerine sağlanan %5 prim teşviki; İşverenlerin bu teşvikten yararlanabilmesi için; Aylık prim ve hizmet belgeleri (APHB) yasal süresi içinde verilmelidir.. Kayıt dışı sigortalı istihdam edilmemelidir. Kesinleşmiş idari para cezası veya prim borcu bulunmamalıdır. İhale konusu işler kapsama girmemektedir.( Sadece Ziraat ve Halk Bankası tarafından ihale edilen hizmet alımı niteliğindeki işler bu teşvik kapsamındadır.)

68 GENEL İSTİHDAM TESVİKİ 5 PUAN
Aylık prim ve hizmet belgesi (APHB) sisteme Kanun türü seçilerek girilmelidir 4447 sayılı Kanunun geçici 7., geçici 9. ve geçici’10. maddesinde, Engelli sigortalılar, 5510 sayılı Kanunun ek 2. maddesinde ,(bölgesel tesvık) 5225 sayılı Kanunun 5. maddesinde (Kültür yatırımları), AR-GE teşviklerinde, İşverenler 5 puanlık prim desteğinden yararlanılacaktır. Bu indirimden sonra işverenin yararlandığı ilgili kanunda başka bir indirim varsa eğer işveren hissesi bu oranlar üzerinden hesaplanacaktır. Borcu olan alt işveren varsa bu durumda hem işveren, hem de borcu olan alt işveren bu teşvikten yararlanamazken işverenin borcu olup, alt işverenin borcu yoksa, alt işveren bu teşvikten yararlanabilir. Prim borçlarının KDV iadesi alacaklarından mahsup edilmesiyle ödenmesi durumunda da bu teşvikten yararlanılabilmektedir.

69 GENEL İSTİHDAM TESVİKİ(5 puan)
SGDP’ye tabi olanlar(emekli olduğu halde çalışanlar), Yabancı ülkede çalışanlar, Harp malulü olduğu halde çalışan sigortalılar bu teşvikten yararlanılamaz. Bu teşvikten yararlanan işverenler işsizlik ödeneği alanlar ile ilgili olan teşvikten yararlanamaz. (4447 nolu kanunun 50’nci maddesi)

70 GENEL İSTİHDAM TESVIKI (5 PUAN)
 4/1(b) maddesine göre sigortalı çalıştıran özel sektör işyerlerinde(Bağ-Kur) Bu düzenleme 2016/Ekim ayında itibaren başlamıştır. 4/1(b) maddesi kapsamındaki (Bağ-Kur) sigortalılarının malullük, yaşlılık ve ölüm sigortaları primlerinin, beş puanlık kısmının Hazine tarafından karşılanmasıdır. (İsteğe bağlı sigortalıları kapsamamaktadır) Bu teşvikten yararlanabilmek için prim ödemelerinin yasal süresi içinde ödenmiş olması gereklidir. İşverenin sigortalılarından kaynaklı herhangi bir idari para cezası veya gecikme zammı bulunmamalıdır. Hazinece karşılanan prim tutarları gelir ve kurumlar vergisi uygulamalarında gider veya maliyet unsuru olarak dikkate alınmamaktadır.

71 GENEL İSTİHDAM TESVİKİ (5puan)
5510 sayılı Kanunun Ek 2.maddesinin dördüncü fıkrasında, “Bu Kanun gereğince yapılan kontrol ve denetimlerde, çalıştırdığı kişileri sigortalı olarak bildirmediği veya bildirilen sigortalının fiilen çalışmadığının tespit edilmesi halinde işverenler bir yıl süreyle bu maddeyle sağlanan destek unsurlarından yararlanamaz. Bu madde kapsamındaki teşvikten yersiz olarak faydalanıldığının tespiti halinde işverenden yararlanılan teşvik tutarı gecikme zammı ve gecikme cezası ile birlikte tahsil edilir. Ayrıca, işyerinde sigortalının fiilen çalışmadığı halde bildirildiğinin tespit edilmesi halinde işveren hakkında Cumhuriyet başsavcılığına suç duyurusunda bulunulur.”

72 MESLEKİ EĞİTİM ALANLARA İLİŞKİN TESVİK VE UYGULAMALARI (6111)

73 MESLEKİ EĞİTİM ALANLARA İLİŞKİN TESVIK 6111
TEŞVİKTEN FAYDALANMA ŞARTLARI 18 yaşından büyük kadınlar, 18-29 yaş arası erkekler, İşçinin son altı ay çalışmamış olması İşverenin son altı aylık çalışan ortalama sayısına ilave olması Özel sektör işvereni olmak Aylık prim ve hizmet belgelerinin yasal süresi içinde kuruma verilmesi Tahakkuk eden sigorta primlerinin yasal süresi içinde ödenmesi. İpc, gecikme zammı veya cezası borcu bulunmaması Geçmiş prim borcunun 6183 ya da yapılandırma kapsamında tecil veya taksitlendirilmiş olması

74 Personele Göre Teşvik Uygulama Süreleri
Mesleki yeterlilik belgesi olanlar İşkur kurslarını bitirenler Diğerleri İşkur’a kayıtlı işsizlere ilave edilicek süre 01/03/2011 sonrası mesleki teknık eğitim veren orta-yüksek öğrenim bitirenler 18 yaşından büyük kadınlar 48 ay 36 ay 24 ay +6 ay 12 ay 18-29 yaş arası erkekler 29 yaşından büyük erkekler -

75 Getirilen bu yeni düzenlemeyle, kapsama giren bir sigortalıdan dolayı hem % 5 prim indirimi desteğinden hem de 6111 sayılı Kanunla 4447 sayılı Kanun’un geçici 10. maddesinde yapılan düzenleme sonucu sigorta primi işveren hissesinin İşsizlik Sigortası Fonu tarafından karşılanması yönündeki destekten yararlanma imkanı sağlanmıştır.

76 MESLEKİ EĞİTİM ALANLARA İLİŞKİN TEŞVİK 6111
Son Altı Aylık Dönemde Bazı Aylarda Prim Belgesi Verilmemiş Olması Hali Ortalama sigortalı sayısının tespitine esas olan sigortalının işe alındığı tarihten önceki altı aylık dönemin bazı aylarında sigortalı çalıştırılmamış olması halinde, ortalama sigortalı sayısı bildirim yapılmış aylardaki toplam sigortalı sayısının bildirim yapılmış ay sayısına bölünmesi suretiyle hesaplanacaktır. Örnek: 4447 sayılı Kanun’un geçici 10. maddesinde aranılan şartlara sahip bir sigortalının tarihinde işe alındığı ve işyerinde çalışan sigortalı sayısının, 2018/Nisan ayında bildirim yapılmamış, 2018/Mart ayında 6, 2018/Şubat ayında 5, 2018/Ocak ayında bildirim yapılmamış, 2017/Aralık ayında 3, 2017/Kasım ayında 3 olduğu varsayıldığında; Baz alınan aylardaki toplam sigortalı sayısı: = 17 Ortalama sigortalı sayısı: 17/4 = 4,25 = 4 olarak hesaplanacaktır

77 MESLEKİ EĞİTİM ALANLARA İLİŞKİN TEŞVİK 6111
İşyerinin Yeni Tescil Edilmiş ve Sigortalı Çalıştırmaya Ara Verilmiş Olması Hali Ortalama sigortalı sayısının tespitine esas olan altı aylık sürede, gerek işyerinin yeni tescil edilmiş olası, gerekse sigortalı çalıştırmaya ara verilmiş olması nedeniyle geriye doğru altı aylık süre içinde sigortalı bildiriminde bulunulmamış olması halinde, işe alınan sigortalıların ortalama sigortalı sayısına ilave olup olmadığına bakılmayacaktır. Kapsama giren sigortalıların tamamından dolayı destekten yararlanılacaktır. Örnek: 5510 sayılı Kanun kapsamına tarihinde alınmış olan (A) işyerinde, diğer şartlara haiz üç sigortalının tarihinde, bir sigortalının tarihinde işe alındığı varsayıldığında, söz konusu işyerinde 2018/Mayıs ayında işe alınan dört sigortalı için 2018/Nisan ve öncesinde (son altı aylık dönemde) sigortalı çalıştırılmamış olduğundan ortalama sigortalı sayısından söz edilemeyecektir. İşverenin sigorta prim desteğinden yararlanması hususunda, ortalama sigortalı hesabından söz edilemeyecek olup 2018/Mayıs ayında işe alınan tüm sigortalılar için destekten yararlanılacaktır

78 MESLEKİ EĞİTİM ALANLARA İLİŞKİN TESVİK ( 6111)
Alt İşverenin Bulunması Hali Kapsama giren sigortalının işe alındığı tarihten önceki altı aylık dönem içinde asıl işveren ve alt işveren tarafından Kurum’a bildirilmiş toplam sigortalı sayısının, sigortalının işe alındığı tarihten önceki altı aylık süre içinde Kurum’a aylık prim ve hizmet belgesi verilmiş ay sayısına bölünmesi suretiyle hesaplanacaktır. Örnek: Kapsama giren (A) sigortalısının tarihinde işe alındığını ve asıl işyerinden son altı aylık dönemde Kurum’a 76 sigortalının bildirildiğini, 6 ay aylık prim ve hizmet belgesi verildiğini, yine (B) alt yüklenicisi tarafından aynı dönemde 18 sigortalının bildirildiğini ve son altı aylık dönemde 5 ay prim belgesi verildiğini, (C) alt yüklenici tarafından aynı dönemde 11 sigortalının bildirildiği ve 4 ay aylık prim ve hizmet belgesi verildiği varsayıldığında; Baz alınan aylardaki toplam sigortalı sayısı: = 105 Ortalama sigortalı sayısı: 105/15 = 7 olarak hesaplanacaktır. Bu durumda tarihinde işe alınan (A) sigortalısı, 7 sigortalıya ilave olarak çalıştırıldığı takdirde bahse konu destek kapsamında yer alacaktır.

79 YURT DIŞINA GÖNDERİLEN ÇALIŞANLARA YöNELİK TESVİK
YASAL DAYANAK 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanununun 81. maddesinin birinci fıkrasının (i) bendi: Özel sektör işverenlerinin yurt dışındaki işyerlerinde çalıştırılmak üzere 4. maddenin birinci fıkrasının (a) bendi kapsamında sigortalı olarak yurt içinden götürülen sigortalılar için, bu maddenin (f) bendine göre prime esas kazanç üzerinden ödenecek primin işveren hissesinin beş puanlık kısmına isabet eden tutar Hazinece karşılanır

80 YURT DIŞINA GÖNDERİLEN ÇALIŞANLARA YONELİK TESVIK
İlgili Genelgeler: sayılı Sosyal Güvenlik Kurumu Genelgesi Yürürlük Tarihi: 01/06/2013 tarihinde yürürlüğe giren bu teşvik için herhangi bir süre öngörülmemiş olup süresiz uygulanmaktadır.

81 YURT DIŞINA GÖNDERİLEN ÇALIŞANLARA YÖNELİK TESVİK
Yararlanma Şartları: 5510 sayılı Kanunun 81. maddesinin (i) bendine göre; genel sağlık sigortası prim oranının işveren hissesine ait kısmından yapılması öngörülen beş puanlık indirimden, yurt dışındaki işyerlerinde çalıştırılmak üzere 4 üncü maddenin birinci fıkrasının (a) bendi kapsamında sigortalı olarak yurt içinden götüren özel sektör işyeri işverenleri yararlanabileceklerdir

82 YURT DIŞINA GÖNDERİLEN ÇALIŞANLARA YÖNELİK TEŞVİK
5510 sayılı Kanunun 5 inci maddesinin birinci fıkrasının (g) bendi kapsamında sosyal güvenlik sözleşmesi imzalanmamış ülkelere götürülen Türk işçileri, Sosyal güvenlik sözleşmesi imzalanmamış ülkeler ile sosyal güvenlik sözleşmesi imzalanmış ülkelere 5510 sayılı Kanunun 10 uncu maddesi kapsamında geçici görevle gönderilen sigortalıların Türkiye’deki sigortalılık statüsüne göre ödenecek sigorta primlerinde sigorta kolları bakımından genel sağlık sigortası primlerinin bulunması halinde, bahse konu işçiler, Almanya ile yapılan “İstisna Akdi” sözleşmesi çerçevesinde Almanya’ya götürülen Türk işçiler, için genel sağlık sigortası primlerinde beş (5) puanlık prim indiriminden yararlanılacaktır

83 YURT DIŞINA GÖNDERİLEN ÇALIŞANLARA YÖNELİK TEŞVİK
Ancak, resmi nitelikteki işyerleri, ihale konusu iş kapsamında tescil edilmiş işyerleri ile 5510 sayılı Kanunun Ek 2.maddesinde öngörülen sigorta primi teşvikinden yararlanmakta olan işyerleri için söz konusu prim indiriminden yararlanılması mümkün bulunmamaktadır

84 YURT DIŞINA GÖNDERİLEN ÇALIŞANLARA YÖNELİK TESVİK
İşverenler Yönünden Yararlanma Şartları; Muaccel sigorta primi, işsizlik sigortası primi, idari para cezası ve bunlara ilişkin gecikme cezası ve gecikme zammı borçlarının bulunmaması (varsa da Kanunların öngördüğü şekilde yapılandırılmış ve yapılandırma işleminin de bozulmamış olması) Aylık prim ve hizmet belgelerini yasal süresi içinde göndermeleri, Kanun türü seçilerek gönderilmiş aylık prim hizmet belgelerine ilişkin sigorta primlerinin yasal ödeme süresi içerisinde ödenmesi, Sigorta primlerinin, sigortalı hissesi ile Hazinece karşılanmayacak olan işveren hissesinin tamamının yasal süresi içinde ödenmiş olması

85 YURT DIŞINA GÖNDERİLEN ÇALIŞANLARA YÖNELİK TEŞVİK
Sigortalılar Yönünden Yararlanma Şartları; Sosyal güvenlik destek primine tabi çalışmıyor olması Özel sektör işverenleri tarafından yurt dışındaki işyerlerinde çalıştırılmak üzere yurt içinden götürülmesi Tüm sigorta kollarına tabi 4/1-a sigortalısı olması,(Türk İşverenler tarafından sosyal güvenlik sözleşmesi imzalanmamış ülkelerdeki Türk işçileri hariç

86 Yurtdışına götürülen sigortalılardan dolayı, yurtdışında çalıştığı süreler için malullük, yaşlılık ve ölüm sigorta primlerinde beş (5) puanlık prim indiriminden yararlanılamayacak, ancak bu sigortalıların çalışmak üzere yurtdışına götürüldüğü/geçici olarak gönderildiği sürelerden dolayı genel sağlık sigortası primlerinde beş (5) puanlık prim indiriminden yararlanılacaktır. Libya’ya çalıştırılmak üzere götürülen Türk işçilerinden dolayı genel sağlık sigorta primlerinde 5 puanlık sigorta primi teşvikinden yararlanılamayacaktır..

87 Sosyal güvenlik sözleşme hükümlerinde, yurtdışına çalışmak üzere götürülen işçilerin o ülkede çalışabilecekleri süreye ilişkin hükümler de yer aldığından, genel sağlık sigorta primlerinde beş (5) puanlık prim indiriminden, sosyal güvenlik sözleşmesinde belirtilen süreler dahilinde yararlanılacaktır. İşverenin muaccel borçlarının bulunup bulunmadığı hususu Türkiye genelindeki tüm işyerleri bazında değil, sigorta prim indiriminden yararlanılacak işyeri bazında yapılmaktadır

88 İşverenin aynı veya farklı sosyal güvenlik il/merkez müdürlüğünde işlem gören birden fazla işyeri dosyasının bulunması halinde, genel sağlık sigortası primlerinde beş (5) puanlık prim indiriminden, borcu bulunmayan işyerlerinden dolayı yararlanılabilecek, buna karşın, borcu bulunan işyerlerinden dolayı ise, (söz konusu borçlar ödenmediği sürece) bahse konu sigorta prim indiriminden yararlanılamayacaktır

89 Çalıştırdığı kişileri sigortalı olarak bildirmediği veya bildirilen sigortalıları fiilen çalıştırmadığı tespit edilen işverenlerin genel sağlık sigorta primlerinde beş (5) puanlık prim indiriminden bir yıl süreyle yararlanılması mümkün olamayacaktır. Uluslararası anlaşma hükümlerine istinaden yapılan alım ve yapım işlerine ilişkin işyerlerinde çalıştırılan sigortalılardan dolayı genel sağlık sigorta primlerinde beş (5) puanlık prim indiriminden yararlanmak mümkündür.

90 İŞBAŞI EĞİTİM PROGRAMI VE SGK PRIM TESVİKİ
YASAL DAYANAK 23 NİSAN 2015 Tarih ve Sayılı resmi gazete de 6645 sayılı İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KANUNU İLE BAZI KANUN VE KANUN HÜKMÜNDE KARARNAMELERDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUN yayınlanmıştır. 6645 sayılı kanunun 28.maddesıyle, 4447 sayılı kanuna geçici 15. madde eklenerek iş başı eğitim programıyla bir tesvik imkanı getirilmiştir.

91 18 yaşından büyük, 29 yaşından küçük olanlardan Türkiye İş Kurumu tarafından 31/12/2018 (25/12/2017 tarih ve sayılı BAKANLAR KURULU KARARIYLA UZALTILMIŞTIR.)tarihine kadar başlatılan işbaşı eğitim programlarını tamamlayanların; a) Programın bitimini müteakip en geç üç ay içinde programı tamamladıkları meslek alanında özel sektör işverenleri tarafından 5510 sayılı Kanunun 4 üncü maddesinin birinci fıkrasının (a) bendi kapsamında işe alınması ve b) İşe alındıkları yıldan bir önceki takvim yılında işyerinden bildirilen aylık prim ve hizmet belgelerindeki sigortalı sayısının ortalamasına ilave olması işe alındıkları işyerinin imalat sanayi sektöründe faaliyet göstermesi hâlinde 42 ay, diğer sektörlerde ise 30 ay süre ile 5510 sayılı Kanunun 81 inci maddesinin birinci fıkrasının (ı) bendi uygulandıktan sonra kalan sigorta primlerinin işveren hisselerine ait oranına göre ve aynı Kanunun 82 nci maddesi uyarınca belirlenen prime esas kazanç alt sınırı üzerinden hesaplanan tutar Fondan karşılanır

92 Bu programla ; Mesleki deneyim ve beceri kazanma, İstihdam edilebilirliği kolaylaştırma, Tecrübe eksikliğini giderme, Program süresince gelir elde etmeye yardımcı olur. Zorunlu ve isteğe bağlı stajların yapmasına imkan verir.

93 Kamu kurumları hariç, En az 2 çalışanı olan işyerleri çalışan personel sayısının % 30 u kadar personel talep edebilmekteler. Herhangi bir meslekte olabilir, fakat vasıflı bir meslek olması şarttır.

94 Siber güvenlik, bulut bilişim, kodlama gibi çağın ve geleceğin meslekleri olarak görülen alanlarda düzenlenecek olan işbaşı eğitim programlarına katılan yaş arası gençler için ilk defa 2018 yılı birlikte 9 aya, Bilişim ve imalat sektörlerindeki mesleklerde 2018 yılı ile birlikte 6 aya, İşkur ile Basın Kuruluşları arasında düzenlenen ve basın ile ilgili mesleklerde iş başı eğitim programı 9 aya , Diğer tüm işyerleri için 3 aya kadar program düzenlenebilmektedir.

95 İş Başı Eğitim Başvuru Evrakları
Talep dilekçesi, İşveren taahhütnamesi,(çalışan sayısının yer aldığı) Ön talep formu Oda kaydı belgesi Ticaret sicil gazetesi İşverenin veya işverenin imzaya yetkili temsilcisinin imzasını gösterir belge. Son 3 aylık sigortalı çalışan sayısını gösteren belge veya katılımcı adaylarının son 3 aya ait sigorta dökümünü gösterir belge, (katılımcının işverenin çalışanı olup olmadığının kontrolu için istenmektedir.

96 İşkur iş başı eğitim programı katılımcı şartları:
Kuruma kayıtlı işsiz olmak… 15 yaşını tamamlamış olmak… İşverenin 1.veya 2. derece kan hısımı veya eşi olmamak. Emekli olmamak.. Son 1 ay işsiz olmak…

97 Katılımcılara işkur tarafından günlük 61,65 tl cep harçlığı ,
Siber güvenlik, bulut bilişim, kodlama gibi çağın meslekleri olarak görülen alanlarda düzenlenecek iş başı eğitim programların katılan yas arası gençlerimize günlük 75 tl cep harçlığı verilmekte , Öğrencilere günlük ücretin % 75i İşsizlik ödeneği alanlara % 50 si

98 Sanayi sektöründe düzenlenen %50 istihdam garantili mesleki eğitim kurumlarında ve imalat sektöründeki mesleklerde düzenlenen işbaşı eğitim programlarına katılan kadınların bakmakla yükümlü oldukları 2-5 yaş çocukları için aylık 400 tl tutarında bakım desteği ( yalnız 1 çocuk için ) program süresince İŞKUR tarafından karşılanacaktır.

99 BÖLGESEL TESViKLER YASAL DAYANAK
29/5/2013 tarihli ve sayılı Resmi Gazete'de yayınlanan 6486 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun 30/5/2013 tarihli ve 2013/4966 sayılı bakanlar kurulu kararı

100

101 İlave 6 puanlık işveren hissesi sigorta primi teşvikinden yararlanabilmek için aranılan en az 10 sigortalı çalıştırma şartı,  10 Şubat 2016 tarihli, sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan 6663 sayılı Gelir Vergisi Kanunu ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun'la 5510 sayılı Kanun'un 81'inci maddesinde yapılan düzenleme ile 1 Mart 2016 tarihinden itibaren kaldırılmıştır.

102 BÖLGESEL TEŞVİKLER Tesvikten yararlanma şartları Muaccel bir borcun bulunmaması/taksitlendirilmiş olması Türkiye genelinde yasal ödeme süresi geçmiş prim, işsizlik, idari para cezası borcunun bulunmaması/borç tutarının aylık brüt asgari ücreti geçmemesi/taksitlendirilmiş olması,   SGK aylık prim ve hizmet belgelerinin yasal sürede verilmesi, Tahakkuk eden cari ay primlerinin yasal sürede ödenmesi, e-Borcu Yoktur Aktivasyon işleminin yaptırılmış olması Özel sektör işvereni olması.

103 BÖLGESEL TEŞVİKLER Teşvik tutarı
Sigorta primi teşvikinden, öncelikle 5 puanlık prim indiriminden prime esas kazanç üst sınırına kadar olan kazançlar üzerinden hesaplanacak malullük, yaşlılık ve ölüm sigorta primlerinde 5 puanlık prim indirimi, ardından da prime esas kazanç alt sınırına kadar olan kazançlar üzerinden 6 puan olarak hesaplanan işveren hissesine karşılık gelen tutarın toplamı kadar yararlanılacaktır. 

104 Teşvikten yararlanan (C) LTD Şirketinin X çalışanının 2018/EYLÜL ayına ilişkin prime esas kazanç tutarının TL ve prim ödeme gün sayısının 30 olduğu varsayıldığında, 3.000,00 X 5/100  = 150,00 TL (5 puanlık indirim) 2029,5 X 6/100    = TL (6 puanlık ilave indirim) = TL (Hazine'ce karşılanacak olan toplam teşvik tutarı) Teşvik süresi 31/12/2018 de bitiyor.

105 Sabrınız ve katılımlarınız için TEŞEKKÜR ederiz.
SMMM NEZAHAT SAK


"YÜRÜRLÜKTEKİ TÜM SGK TEŞVİK VE UYGULAMALARI" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları