Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
B) EFEKTİF alan (Duyuşsal Alan)
Öğrencinin tutum, değer ve duygularıyla ilgilidir. Bu alan kendi içinde beşe ayrılır. Alma basamağı Tepkide bulunma basamağı Kıymet biçme (Değer verme ) basamağı Örgütleme (Organize etme) basamağı Kendine mal etme basamağı (kişilik haline getirme)
2
ALMA DÜZEYİ Efektif alanda öğrencinin ilk tepkisidir. Öğrenci bu düzeyde; Farkında olur, Hatırlar, Çağrışım yapar, Almaya istekli olur, Dikkatini kontrol eder.
3
Davranımda bulunma düzeyi
Öğrenci bu düzeyde; Davranımı kabul etme, İtiyatlı olarak razı olma, Davranımda bulunmaya istekli olma, Davranımdan memnun olma ve Mutlu olma tepkilerinde bulunur.
4
KIYMET BİÇME (DEĞER VERME) DÜZEYİ
Bu basamakta; İdealler ve Değerler işin içine girer, Öğrenci bir değer için tercih yapar.
5
ORGANİZE ETME (ÖRGÜTLEME) DÜZEYİ
Öğrenci bu aşamada; Sistem içindeki değerleri organize eder, Onların ilişkilerini ayırt eder, Bir tanesini öne çıkarır.
6
KENDİNE MAL ETME DÜZEYİ
Bu duyuşsal alanın en üst seviyesidir; Belli değerleri kontrollü biçimde geneller, Sonra bütün bunları yaşam felsefesinin, Ya da dünya görüşünün içinde birleştirir.
9
GÖZLEME TAKLİT ETME PRATİK YAPMA YENİ DURUMA UYDURMA
C) PSİKOMOTOR ALAN GÖZLEME TAKLİT ETME PRATİK YAPMA YENİ DURUMA UYDURMA
10
İşlem basamaklarına ve Tekniğe dikkat eder.
1) GÖZLEME Bu düzeyde; Öğrenci işlemi gözler, İşlem basamaklarına ve Tekniğe dikkat eder.
11
2)TAKLİT ETME Öğrenci bu basamakta; İşlemleri takip edip, Bilinçli bir şekilde fakat acemice basamakları uygular.
12
Bu basamakta öğrenci; İşlemin bir kısmını ya da bütününü,
3) PRATİK YAPMA Bu basamakta öğrenci; İşlemin bir kısmını ya da bütününü, Alışkanlık edinceye kadar Tekrarlarla işlemi düzgün bicimde tamamlar.
13
4) YENİ DURUMA UYDURMA Bu aşama alanın en üst düzeyidir.Öğrenci işleme kendi yorumlarını da katar.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.