Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ"— Sunum transkripti:

1 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Görsel iletişime giriş YARATICI MODELLER 02 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Sanat Tasarım Fakültesi stf.nisantasi.edu.tr

2 Mecazlı bir ilan nasıl yapılır
İki etken gerekir: Simgenin akıllı seçimi; ürün, simge ve mesaj arasında maksimum füzyon. Simge ürüne ne kadar yakın bağlıysa, ilan o kadar etkili olur. Mesajı ve mesajın ürüne bağlanacak ana fikrini belirle Seçilen mesaja doğrudan bağlı simgeleri listele Ürün ögelerini ve ürün bağlamı ögelerini listele Hedef kitle için anlamlı bir simge seç Ürünün bir ögesini seç Simge ile ögeyi, mesajı akılda tutarak, maksimum birleştir (füzyona sok)

3

4 Düşünme Yolları Yenileşim Çoğalt Eksilt Olduğu gibi bırak Dışarıdan
Yerine başka bir şey koy Olduğu gibi bırak Dışarıdan Bağlamdan

5

6

7

8

9

10

11 Peki ‘simge’ nedir? Simge, bir başka şeye veya kavrama işaret eden bir şeydir. Bunu şöyle yapar: Bir nesneyi, kullandığı imaj aracılığıyla, o nesnenin kendisini ve onun gibi başkalarını da içeren bir bilişsel modelle değiştirir Nesnenin ana niteliğini kültürel simgenin ana niteliğine bağlar Bilişsel düzey: Nesnelerin tanınması için gereken zihinsel depolamaya olanak tanıyarak Kültürel düzey: Nesnelerin ve kavramların doğrudan benzeşmesini karmaşık ve muğlak hale getirerek

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

32

33

34

35

36

37

38

39

40

41

42

43 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
kaynaklar Goldenberg, J. (2008) et al., Reklamın Şifresini Kırmak. İstanbul: Optimist NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©


"NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları