Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI"— Sunum transkripti:

1 SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
TÜRKİYE’DE GENÇLİK DOÇ.DR.FİLİZ YILDIRIM

2 Gençlik Nedir? İnsanın bedensel, ruhsal, sosyal gelişmesinin ve kişiliğinin oluşmasında hassas bir dönemi içerir (Bayhan, 2017).

3 TÜRKİYE’DE GENÇLİK Eğitim Sürecinde Bulunan-Öğrenci Gençlik Ortaöğretim gençliği Yükseköğretim gençliği Örgün Eğitim Dışında Bulunan-Okul Dışı Gençlik Çalışan gençlik Kırsal alan gençliği: Köy ve kasaba gençliği Durumu Özellik Arzeden Gençlik Bedensel ve zihinsel engelli gençlik Suçlu, hükümlü, tutuklu gençlik Yurt Dışı Gençliği İkinci kuşak gençlik Yurt dışından dönen gençlik (Bayhan, 2017).

4 Gençlik Sorunları İç göç ve çarpık kentleşme, özellikle genç kuşakta travma ve şoka neden olmakta, gençlerin kimliklerinin yapılandığı hassas dönemde kimlik krizi yaşamalarına yol açmaktadır Hem geleneksel hem de modern kültürü birarada yaşamaya çalışan Türkiye’de gençlik kültür krizi yaşamaktadır Sosyal ve kültürel değişmenin meydan getirdiği sonuçlardan biri de kuşaklararası anlaşmazlıktır Gençler işsizlik başta olmak üzere ekonomik sorunlar yaşamaktadır Gençlere göre işsizlikten sonra en önemlisi eğitim sorunudur (Bayhan, 2017).

5 DEĞİŞİM SÜRECİNDE GENÇLİĞİN KÜLTÜREL DAVRANIŞ MODELLERİ VE DEĞERLERİ
Her zaman diliminde genç kuşağın içinde bulunduğu sosyal, kültürel ve ekonomik yapıya göre gençlerin davranış modelleri de değişmektedir: 1960 ve 1970’li Kuşağın Gençliği «68 ve 78 Kuşağı»: Toplumcu, Politik, İdeolojik 1980’li Yılların Gençliği «80 Kuşağı»: Apolitik, Bireyci, Tüketici

6 DEĞİŞİM SÜRECİNDE GENÇLİĞİN KÜLTÜREL DAVRANIŞ MODELLERİ VE DEĞERLERİ
c) 1990’lı Yılların Gençliği: «90 Kuşağı»: Küresel, Tüketici, Marka Gençliği d) 2000’li Yılların Gençliği «Milenyum Kuşağı»: Postmodern Çoğul Kimlik, İnternet, Sanal Alem, Şiddet

7 POPÜLER KUŞAK SINIFLAMALARI
Sessiz Kuşak: arası doğanlar: Uyumlu, sessiz kuşak Bebek Patlaması Kuşağı: : arası doğanlar: Kuralcı X Kuşağı: arası doğanlar: Rekabetçi, gerçekçi, çalışkan ve kanaatkar. Türkiye nüfusunun %22’sini oluştururlar.

8 POPÜLER KUŞAK SINIFLAMALARI
Y Kuşağı: arası doğanlar: Yaratıcı. Türkiye nüfusunun % 35’ini oluştururlar. Z Kuşağı: 2001 – 2020 arası doğanlar: Derin duygusallık «Kristal çocuklar». Türkiye nüfusunun % 17’sini oluştururlar.

9 Yararlanılan Kaynaklar
Bayhan, V. (2017). Türkiye’de Gençlik: Sorunlar, Değerler ve Değişimler. İçinde Memet Zencirkıran (Edt.), Türkiye’nin Toplumsal Yapısı (s ). Bursa: Dora


"SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları