Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA (YÜKSEK LİSANS)
DOÇ. DR. ÖMAY ÇOKLUK BÖKEOĞLU
2
Bölüm IV: Sonuç ve Öneriler
Sonuçlar Sonuçlar, araştırmacının yargısıdır. Bulguların bir özeti ya da tekrarı değildir. Sonuçlarda, durum özetlendikten sonra duruma ilişkin son değerlendirme yapılır. Tüm yapılanlar ve elde edilenler ışığında problem çözümüne getirilen katkının, davranışlar ve alınacak önlemler için oluşturulduğu kabul edilen dayanakların ifadesidir. (Karasar, 2013)
3
Bölüm IV: Sonuç ve Öneriler
Tümüyle kişiseldir ve herkesin üzerinde anlaşması beklenmez. Ancak bu durum önerilerin, araştırma bulgularına dayalı olması zorunluluğunu ortadan kaldırmaz Araştırmacılar elde ettikleri sonuçlara göre problem çözümünü sağlamak veya onu kolaylaştırmak üzere iki tür öneri geliştirir; 1. Uygulama Önerileri 2. Yeni Araştırma Önerileri (Karasar, 2013)
4
Bölüm IV: Sonuç ve Öneriler
Uygulama önerileri Araştırma sonucu elde edilenler ışığında problemin kuramsal ya da pratik düzeyde çözümü için öngörülen değişiklikleri ve izlenmesi gereken yaklaşımları içerir. Bu öneriler, problemle doğrudan ilgilenen araştırmacılar için de anlaşılıp uygulanabilecek nitelikte olmalıdır. (Karasar, 2013)
5
Bölüm IV: Sonuç ve Öneriler
Araştırma önerileri Elde edilen yeni bilgiler ve ortaya çıkan yeni durumlar ışığında, problemin çözümüne daha da katkısı olabileceği düşünülen yeni araştırma alanlarını belirlemeye yöneliktir. Öneriler, yapılan araştırmanın özgün katkısı ile ortaya çıkmış olması gerekir. Yani çalışma yapılmadan önce söylenebilecek türden genel önerilere yer verilmemelidir. (Karasar, 2013)
6
KAYNAKLAR Çalışmada kullanılan kaynakların tamamı kaynaklar listesinde yer almalı ve kaynaklar listesindeki kaynaklara da metin içinde mutlaka atıf yapılmalıdır. Kaynaklar listesi az ve öz olmalı, yapılan araştırmayı destekleyen önemli kaynaklara yer verilmelidir. (Büyüköztürk vd., 2013)
7
EKLER Ekler, bir materyalin çalışmanın gövde kısmında detaylı olarak verilmesinin uygun olmayacağı ve dikkati dağıtacağı durumlarda oldukça yararlıdır. Örneğin, araştırmaya özel hazırlanmış bir bilgisayar programı, yayınlanmamış bir test, karmaşık matematiksel kanıtlar ve kullanılan araçların detayları ekler bölümünde verilebilir. Bu bölüm, eğer okuyucuların çalışmayı anlamasında ve değerlendirmesinde gerçekten faydalı olacaksa eklenmelidir. (Büyüköztürk vd., 2013)
8
Tez İnceleme Ders süreci boyunca, her hafta seçilen tezlerin haftalık konulara karşılık gelen bölümlerinin incelenmesi ve konu anlatımlarının ardından farklı tezlerden sunulan örnekler üzerinde tartışılması Örneğin problem konusunun işlendiği hafta her öğrencinin dersin başında incelemek üzere belirlediği tezin probleminin ne olduğundan söz etmesi, uygun olup olmadığının, varsa eksikliklerinin vb. tartışılması, eleştirilmesi ve öneriler getirilmesi.
9
Öğrenci Sunumları Ders süresince bazı konuların sunumları öğrenciler tarafından yapılırken, bazı konular öğretim üyesi tarafından aktarılmıştır. Öğrenci sunumlarının genel olarak değerlendirilmesi
10
Kaynakça Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E.K., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2013). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Karasar, N, (2013). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel yayıncılık
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.