Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Görsel iletişime giriş Anlatı oluşumu 01 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Sanat Tasarım Fakültesi stf.nisantasi.edu.tr
2
«illa ki bir hikaye aramam gerekiyorsa bu, konuyla ilişkimde gizlidir; benim anlatacağım değil, bana anlatacak bir hikaye» Bruce Davidson (Magnum fotoğrafçısı)
3
Anlatı nedir? Anlatı, kitlelere takip edebilecekleri bir konu ya da kavrayacakları bir kavram verilerek, bilginin belirli bir bağlamda aktarılabildiği veya incelebildiği pek çok uğraşı alanında kullanır. Anlatı genellikle bir giriş, gelişme ve sonuç içerir. Fotografik anlatı her zaman bu yapıyı takip etmek zorunda değildir. Örneğin, geçmişi ya da geleceği sadece ima edebilir. Belirli bir kişi, mekan, olay, ya da anın kurgusal yorumu olabilir.
4
The Grand Budapest Hotel, Wes Anderson, 2014.
5
Anlatı nedir? Özellikle görsel iletişimde, anlatı çizgisel bir yolda ilerlemek zorunda değildir. Döngüsel olabilir, tek bir görselin içinde bulunabilir ya da bir araya getirildiğinde izleyicinin, tasarımı yapanın/fotoğrafı çekenin amacına dair genel algısını veya yorumunu şekillendirecek çapraz göndermeler yapabilir.
9
Anlatı Türleri 1 Tableau (Tablo): Tek bir kare içerisinde anlatı oluşturan görsel. Örnek: Gregory Crewdson, Jeff Wall Jeff Wall
10
Jeff Wall
11
Jeff Wall
12
Jeff Wall
13
E. Manet, “A Bar at the Folies Bergere”, 1882.
14
J. Wall, “A Sudden Gust of Wind (After Hokusai)”, 1993.
15
Katsushika Hokusai, The Great Wave off the Coast of Kanagawa, 1829-1832.
16
Gregory Crewdson
17
Gregory Crewdson
18
Gregory Crewdson
19
Gregory Crewdson
20
Gregory Crewdson
21
Gregory Crewdson
22
Gregory Crewdson
23
Gregory Crewdson
24
Gregory Crewdson
25
Gregory Crewdson
26
René Burri, Sao Paulo, 1960.
27
Cindy Sherman
30
Anlatı türleri 2 Tableau Vivant (Yaşayan Resim): Tek bir kare içerisinde, kostümlü aktör/aktrisler ile anlatı yaratılması. Örnek: Red Saunders, Dina Goldstein
31
Red Saunders
32
Stereotipleştirme. Cindy Sherman
33
Stereotipleştirme. Cindy Sherman
34
Stereotipleştirme. Cindy Sherman
35
Stereotipleştirme.
36
Dina Goldstein
37
Dina Goldstein
38
Dina Goldstein
39
Dina Goldstein
40
Dina Goldstein
41
Orlan: http://www.orlan.eu
42
Anlatı türleri 3 Lineer (Doğrusal): Açık bir biçimde; başlangıç, gelişme ve sonuç bölümü olan yapılandırılmış anlatı. Örnek: Duane Michals, Robin Rhode Duane Michals
43
Robin Rhode
44
Robin Rhode
45
Robin Rhode
46
Robin Rhode
47
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
kaynaklar Barthes, R. (2000) Camera Lucida. İstanbul: Altıkırkbeş Yayınları. Burke, P. (2000) Tarih ve Toplumsal Kuram, çev. Mete Tuncay. İstanbul: Tarih Vakfı Yurt Yayınları. Crow, D. (2010) Visible Signs, 2nd edition. Lausanne: AVA Books. Dora, S. (2003) Büyüyen Fotoğraf Küçülen Sosyoloji. İstanbul Babil Yayınları. Ertan, G. & Sansarcı, E. (2017) Görsel Sanatlarda Anlam ve Algı. İstanbul: Alternatif Yayıncılık. Gombrich, E.H. (2011) Sanatın Öyküsü. İstanbul: Remzi Kitabevi. Gombrich, E.H. (2015) Sanat ve Yanılsama: Resim yoluyla betimlemenin psikolojisi. çev.Ahmet Cemal. İstanbul: Remzi Kitabevi. Günay, V. & Parsa, A. (2012) Görsel Göstergebilim. İstanbul: Es Yayınları. Hall, S. (2012) This Means This This Means That: A User’s Guide to Semiotics, 2nd Edition. London: Laurence King Publishing. Oskay, Ü. (1999) İletişimin ABC’si. İstanbul: DER Yayınevi. Price, M. (2004) Fotoğraf: Çerçevedeki Gizem. İstanbul: Ayrıntı Yayınları Steichen, E. (1984) Fotoğraf İnsanlığın Tanığı ve Kayıt Aracı, çev. Abdullah Ersoy, ed. Ahmet Tolungüç. AFSAD Fotoğraf Dergisi, Ocak 1984, 14(2). Walter, J. A. (1985) bir Fotoğraf Üzerine Notlar. AFSAD Fotoğraf Dergisi, çev. Ahmet Tolungüç, ed. Ahmet Tolungüç. sayı: 1-2 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.