Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ"— Sunum transkripti:

1 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ Performans yönetimi (performans değerleme) NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi iisbf.nisantasi.edu.tr

2 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
Dersin Amaçları Performans yönetimi ile performans değerleme arasında nasıl bir ilişki vardır? Performans değerlemesi hangi amaçlarla yapılır? Bireysel ve örgütsel performans planlaması nasıl yapılır? Performans düzeyinin belirlenmesi aşamasında hangi yöntemler kullanılabilir? Performans ölçümü kim ya da kimler tarafından yapılabilir? Performans yetersizliklerinin giderilmesi için neler yapılabilir? Mükemmel performans nasıl ödüllendirilir? Personele performansı hakkında geribildirim nasıl verilir? Konularında gerekli bilgi ve becerilere sahip olabilmek. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

3 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
Anahtar Kavramlar Performans (Başarım) Performans Değerlemesi Bireysel Performans Performans Geribildirimi Örgütsel Performans Yetersiz Performans Performans Planlaması Mükemmel Performans NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

4 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
Performans Performans, amacın gerçekleştirilme derecesidir. Bir işi yapan bireyin, grubun ya da örgütün o iş aracılığıyla, hedefe göre nereye ulaşabildiğini gösterir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

5 Performans Değerlendirme
Genel olarak, çalışanın işinde ne ölçüde başarılı olduğunun belirlenmesi ve bundan faydalanarak çalışana ideal bir gelişme planının hazırlanarak ona iletilmesi süreci olarak tanımlanabilir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

6 Performans değerlendirmenin amacı;
organizasyondaki çalışanların iyiden kötüye doğru sıralanması değil; örgütsel amaçların astlar tarafından öncelikle anlaşılma ve benimsenme derecesinin ortaya çıkarılması, amaçların herkes tarafından asgari seviyede yerine getirilmesinin temin edilmesi ve herkesin mutlu olduğu dinamik çalışma ortamının sürekli muhafaza edilmesidir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

7 Performans Yönetim Sistemi
Performans değerlendirme kavramını statik anlamda bir değerlendirme faaliyeti olarak değil de, dinamik bir süreç olarak ele alınarak; çalışanların performanslarını planlama, değerlendirme ve geliştirmeyi amaçlayan ve konuya daha geniş bir açıdan yaklaşan örgütsel sistem olarak tanımlanmaktadır. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

8 Performans Yönetim Sisteminin Aşamaları
Bireysel performansın planlanması (Dönem başında ast ile üst arasında gerçekleşen hedef belirleme görüşmeleri yolu ile), Bireysel performansı değerlendirebilmek için gerekli kriterlerin belirlenmesi (Performans değerlendirme yöntemlerinin seçimi), Seçilen yöntemler doğrultusunda performansın gözden geçirilmesi (Değerlendirme formlarının önceden belirlenen ilkeler doğrultusunda doldurulması ve performansın değerlendirilmesi), Değerlendirilen bireye performansına ilişkin bir geri-besleme sağlanması (Değerlendirme mülakatlarının yapılması), Bireye sağlanan geri-besleme doğrultusunda performansın geliştirilmesi için kişinin yönlendirilmesi (Coaching), Performans değerlendirme sonuçlarının bireye ilişkin kararların alınmasında temel oluşturması (Ücretlendirme, terfi, kariyer geliştirme, eğitim vb.). NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

9 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

10 Performans Değerlendirme Süreci
Kriterlerin Belirlenmesi Değerleme Standartlarının Belirlenmesi Değerleme Periyotlarının Belirlenmesi Değerlemecilerin Eğitimi Yönetici ve Çalışanlara Bilgi Verilmesi Değerlemecileri Belirleme Süreci Yöneticilerce Değerleme Öz Değerleme Takım Arkadaşlarınca Değerleme Astlarca Değerleme Müşterilerce Değerleme 360 Derece Değerleme NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

11 PERFORMANS DÜZEYİNİN BELİRLENMESİ: PERFORMANSIN ÖLÇÜLMESİ
“Hiç kimse denemeden performansının nelere yettiğini bilmez.” Goethe NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

12 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

13 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

14 Performans değerlendirme Yöntemleri
Kişilerarası karşılaştırmalara dayalı yaklaşım Ortak performans kriter ve standartlarına dayalı yaklaşım Bireysel performans standartlarına dayalı yaklaşım Çeşitli yöntemlerden oluşan karma yaklaşım NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

15 Değerlendirmeyi kim ya da kimler yapar?
İlk üst tarafından Kişinin kendisi tarafından İş arkadaşları tarafından (Eşitler) Astlar tarafından Müşteriler tarafından yapılabilir NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

16 360 Derece Performans değerlendirme
Kendi üst yöneticisi Diğer üst yönetici Ast Eş seviye Tedarikçi Müşteri Kendi NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

17 Performans Yönetiminin Yararları
Yöneticiler için: Planlama ve kontrol işlevlerinde etkili olur Astlarla iletişim daha olumlu olur Kendi güçlü güçsüz yanlarını tanırlar Yetki devri kolaylaşır Yönetsel becerilerini geliştirirler (Uygulayabilirler) NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

18 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
Astlar için yararları Kendilerinden neler beklendiğini ve performanslarının nasıl değerlendirileceğini öğrenirler Güçlü ve geliştirilmesi gereken yönlerini tanırlar Örgüt içindeki rol ve sorumluluklarını daha iyi anlarlar Olumlu geri besleme yolu ile iş doyumu ve güven duyguları gelişir NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

19 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
Örgüt için yararları Örgütün etkinliği ve karlılığı artar Hizmet ve üretimin kalitesi gelişir Eğitim ihtiyacı ve bütçesi doğru biçimde belirlenir İnsan kaynakları planlaması için gerekli bilgiler güvenilir biçimde elde edilir Bireylerin gelişme potansiyelleri doğru belirlenir Kısa dönemli beşeri ihtiyaçların giderilmesinde esneklik sağlanır (devamsızlık, işgücü devri v.b. Nedenlerle ortaya çıkan) NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

20 Değerlendirme Hataları
Hale etkisi Belirli derecelere/puanlara yönelme Yakın geçmişteki olaylardan etkilenme Kontrast hataları Kişisel ön yargılar Pozisyondan etkilenme Atıf hataları NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©


"NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları