Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

YÜKSEKÖĞRETİMDE KALİTE GÜVENCESİ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "YÜKSEKÖĞRETİMDE KALİTE GÜVENCESİ"— Sunum transkripti:

1 YÜKSEKÖĞRETİMDE KALİTE GÜVENCESİ
Öğr. Gör. Bahar ÇELİK Kütahya

2 Neden Yükseköğretimde Kalite Güvencesi?
İÇERİK Neden Yükseköğretimde Kalite Güvencesi? Yükseköğretimde Kalite Güvence Sistemi Döngüsü Yükseköğretim Kalite Kurulu ve Yasal Dayanağı Kütahya Dumlupınar Üni. Kalite Organizasyon Yapısı ve Görevleri Kalite Komisyonunu Kalite Danışma Kurulu Kalite Koordinatörlüğü Birim Kalite Komisyonu Web Sayfası ve Bilgi Paketi Güncelleme Ekibi Kurum İç Değerlendirme Raporu (KİDR) Kurumsal Dış Değerlendirme Süreci Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Kalite Uygulamaları

3 Neden Yükseköğretimde Kalite Güvencesi?
Bilişim ve iletişim teknolojisinde yaşanan gelişmeler Yaşanan hızlı ekonomik ve sosyal değişimler Bilgi ekonomisi ve bilgi toplumu esaslı gelişmeler ile yükseköğretim kurumlarından daha nitelikli hizmet beklentisinin artması Hızla büyüyen ve yönetimi daha kompleks hale gelen yükseköğretim kurumlarının eğitim, öğretim, araştırma ve diğer hizmetlerinde sistematik ve stratejik yaklaşımların zorunlu hale gelmesi

4

5

6 Kalite Güvencesi Organizasyon Şeması ve Görevleri

7 Kalite Komisyonu ve Görevleri (22. 06
Kalite Komisyonu ve Görevleri ( tarih ve 2017/12 Sayılı Yönerge) Üniversitenin stratejik planı ve hedefleri doğrultusunda, iç ve dış kalite güvence sistemini kurmak, b) İç değerlendirme çalışmalarını yürütmek ve kurumsal değerlendirme ve kalite geliştirme çalışmalarının sonuçlarını içeren yıllık kurumsal değerlendirme raporunu hazırlamak ve kamuoyuna duyurulmasını sağlayacak şekilde Üniversitenin web sayfasında yer almasını sağlamak, c) Üniversitede öğrenci odaklılık kavramının bilincinde olunması ve bu bilincin yaygınlaştırılması için çalışmak, d) Dış değerlendirme sürecinde gerekli hazırlıkları yapmak, Yükseköğretim Kalite Kurulu ile dış değerlendirici kurumlara her türlü desteği vermektir.

8 Kalite Danışma Kurulu (05.07.2017 tarih ve 2017/13 Sayılı Yönerge)
Gündem programını inceleyerek, görüş ve önerilerini Kurul Başkanına iletmek, b) Birimlerin faaliyet gösterdiği alanlardaki kamu ve özel sektör kurum, kuruluş ve meslek odaları ile işbirliği geliştirmek, c) Dış paydaşların talep ve önerileri üzerine fikir alışverişinde bulunmak, ç) Eğitimde kalitenin artırılmasına, geliştirilmesine, yaygınlaştırılmasına ve sürekli iyileştirilmesine yardımcı olmak.

9 KURUM DEĞERLENDİRMESİ
Kurum İç Değerlendirme Kurumsal Dış Değerlendirme - KİDR (Yıllık) Dış Değerlendirme Süreci (5 Yılda Bir)

10

11 KURUM KALİTE GÜVENCESİ SİSTEMİ
Kurumun misyon, vizyon, stratejik hedefleri ve performans göstergelerini belirlemek, izlemek ve iyileştirmek üzere kullandığı tanımlı bir süreci bulunmalıdır Kurumun kalite güvencesi sisteminin kurulması ve işletilmesi kapsamında Kalite Komisyonunun yetki, görev ve sorumlulukları açık şekilde tanımlanmalıdır İç paydaşlar (akademik ve idari çalışanlar, öğrenciler) ve dış paydaşların (işverenler, mezunlar, meslek örgütleri, araştırma sponsorları, öğrenci yakınları vb.) kalite güvencesi sistemine katılımı ve katkı vermeleri sağlanmalıdır

12

13 EĞİTİM VE ÖĞRETİM (1/2) Programların Tasarımı ve Onayı; Kurum, Programların tasarımı ve onayı için tanımlı süreçlere sahip olmalıdır Programların Sürekli İzlenmesi ve Güncellenmesi; Kurum, programlarının eğitim-öğretim amaçlarına ulaştığından ve öğrencilerin ve toplumun ihtiyaçlarına cevap verdiğinden emin olmak için paydaşlarını düzenli olarak izlemeli ve programlarını periyodik olarak gözden geçirerek güncellemelidir Öğrenci Merkezli Öğrenme, Öğretme ve Değerlendirme; Kurum, programlarını öğrencilerin öğrenim sürecinde aktif rol almalarını teşvik edecek şekilde yürütmelidir. Öğrencilerin başarı ölçme ve değerlendirmesi de bu yaklaşımı yansıtmalıdır

14 EĞİTİM VE ÖĞRETİM (2/2) Öğrencinin Kabulü ve Gelişimi, Tanıma ve Sertifikalandırma; Kurum, öğrenci kabullerine yönelik açık kriterler belirlemeli, diploma, derece ve diğer yeterliliklerin tanınması ve sertifikalandırılması ile ilgili olarak önceden tanımlanmış ve yayımlanmış kuralları tutarlı ve kalıcı bir şekilde uygulamalıdır. Eğitim-Öğretim Kadrosu; Kurum, eğitim-öğretim kadrosunun işe alınması, atanması, yükseltilmesi ve ders görevlendirmesi ile ilgili tüm süreçlerde adil ve açık olmalıdır.    Öğrenme Kaynakları, Erişilebilirlik ve Destekler; Kurum, eğitim-öğretim faaliyetlerini yürütmek için uygun mali kaynaklara sahip olmalı ve öğrenme olanaklarının tüm öğrenciler için yeterli ve erişilebilir olmasını güvence altına almalıdır.

15 ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME
Kurumun Araştırma Stratejisi ve Hedefleri; Kurum, stratejik planı çerçevesinde belirlenen akademik öncelikleriyle uyumlu, değer üretebilen ve toplumsal faydaya dönüştürülebilen araştırma ve geliştirme faaliyetlerini teşvik etmelidir    Kurumun Araştırma Kaynakları; Kurum, araştırma ve geliştirme faaliyetleri için fiziki altyapı ve mali kaynaklar oluşturmalı ve bunların etkin şekilde kullanımına yönelik politikalara ve stratejilere sahip olmalıdır Kurumun Araştırma Kadrosu; Kurum, araştırmacıların işe alınması, atanması ve yükseltilmesi ile ilgili tüm süreçlerde adil ve açık olmalıdır  Kurumun Araştırma Performansının İzlenmesi ve İyileştirilmesi; Kurum, araştırma ve geliştirme faaliyetlerini verilere dayalı ve periyodik olarak ölçmeli, değerlendirmeli ve sonuçlarını yayımlamalıdır.

16 YÖNETİM SİSTEMİ (1/2) Yönetim ve İdari Birimlerin Yapısı; Kurum, stratejik hedeflerine ulaşmayı nitelik ve nicelik olarak güvence altına alan yönetsel ve idari yapılanmaya sahip olmalıdır. Yönetim kadrosu gerekli yapıcı liderliği üstlenebilmeli, idari kadrolar gerekli yetkinliğe sahip olmalıdır  Kaynakların Yönetimi; Kurum; insan kaynakları, mali kaynakları ile taşınır ve taşınmaz kaynaklarının tümünü etkin ve verimli kullandığını güvence altına almak üzere bir yönetim sistemine sahip olmalıdır. (İlan edilmiş yönetim sistemi belgesi)  Bilgi Yönetimi Sistemi; Kurum, yönetsel ve operasyonel faaliyetlerinin etkin yönetimini güvence altına alabilmek üzere gerekli bilgi ve verileri periyodik olarak toplamalı, analiz etmeli ve süreçlerini iyileştirmek üzere kullanmalıdır

17 YÖNETİM SİSTEMİ (2/2) Kurum Dışından Tedarik Edilen Hizmetlerin Kalitesi; Kurum, dışarıdan aldığı destek hizmetlerinin uygunluğunu, kalitesini ve sürekliliğini güvence altına almalıdır. Kamuoyunu Bilgilendirme; Kurum, eğitim-öğretim programlarını ve araştırma-geliştirme faaliyetlerini de içerecek şekilde tüm faaliyetleri hakkındaki bilgileri açık, doğru, güncel ve kolay ulaşılabilir şekilde yayımlamalı ve kamuoyunu bilgilendirmelidir. Yönetimin Etkinliği ve Hesap Verebilirliği; Kurum, yönetim ve idari kadroların verimliliğini ölçüp değerlendirebilen ve hesap verebilirliklerini sağlayan yaklaşımlara sahip olmalıdır.

18 Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Kalite Uygulamaları (1/5)
Kalite Komisyonu kuruldu, yönergesi oluşturuldu Kalite Danışma Kurulu kuruldu, yönergesi oluşturuldu Üniversitenin misyonu, vizyonu ve temel değerleri belirlendi ve bu değerlere göre yıllık faaliyet planları oluşturuldu Üniversitenin öncelikli alanları yeniden belirlenerek araştırma destekleri bu alanları teşvik edecek şekilde yeniden revize edildi Birim Kalite Komisyonları kuruldu

19 Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Kalite Uygulamaları (2/5)
Alt çalışma grupları oluşturuldu Bilgi paketi ve web sitesi güncelleme ekibi kuruldu Bilgi paketi ve web sitesi güncelleme denetim ekibi kuruldu Üç ayrı fakülte ve bölümde pilot müfredat çalışması yapıldı Norm kadro çalışması yapıldı İstatistik Portalı oluşturuldu Yıllık iç/dış paydaş memnuniyet analizi yapıldı ve kamuoyu ile paylaşıldı

20 Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Kalite Uygulamaları (3/5)
Zafer Kalkınma Ajansı tarafından finanse edilen «Kalite Yönetim Sistemi» eğitimi alındı

21 Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Kalite Uygulamaları (4/5)
Zafer Kalkınma Ajansı tarafından finanse edilen «İç Tetkikçi» eğitimi alındı

22 Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Kalite Uygulamaları (5/5)
Web sitesi, bilgi paketi hem ingilizce hem de türkçe olarak yeniden güncellendi Öğrenci devamsızlığını azaltmak için e-yoklama sistemine geçildi Personel devam çizelgesi elektronik ortama taşındı Tüm birimlere kalite çalışmaları hakkında bilgilendirme mailleri gönderildi ve görüş öneriler talep edildi İç kontrol sistemi oluşturuldu (yıl sonunda hayata geçirilmesi planlanmaktadır)

23 Görüş ve Önerileriniz İçin
Telefon : (274) Dahili: 1485/1492 Detaylı Bilgi İçin Web : kalite.dpu.edu.tr / kalite.yok.gov.tr

24 TEŞEKKÜR EDERİM..


"YÜKSEKÖĞRETİMDE KALİTE GÜVENCESİ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları