Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Kat hizmetleri yönetimi Kat Hizmetlerinde Kullanılan Prosedürler NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi iisbf.nisantasi.edu.tr
2
Hafta 6 : Kat Hizmetlerinde Kullanılan Prosedürler
DND Prosedürü :Tüm misafir odalarında konuğun özel yaşamına saygı amacıyla Rahatsız Etmeyiniz “DND Kartı” bulunur. Son yıllarda teknolojinin gelişmesine bağlı olarak kimi oteller kart yerine ışık sistemine geçmişlerdir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
3
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
Rahatsız edilmek istemeyen misafir kartı kapı koluna asar (ışık düğmesi kullanılıyorsa rahatsız etmeyiniz ışığını yakar) Temizlik görevlisi DND kartını gördüğünde kesinlikle odanın kapısını çalmamalı ve o oda yakınlarında gürültü yapmamalıdır. DND Kartı asılı odalar otelin standardına göre belli saate kadar beklenir,hala kartı çıkartmamışsa kat şefine haber verilir . Şef odayı arayarak temizlik için uygun saati öğrenir. Misafire ulaşılamamışsa DND kartı olduğu için odanızı temizleyemedik ibaresi olan kart kapı altından misafir odasına atılır. DND kartı olan oda numaraları bir sonraki shifte bildirilir. Bir sonraki gün aynı oda DND ise ve misafire ulaşılamamışsa güvenlikle birlikte misafir odasına girilir NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
4
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
Lost & Found Prosedürü : Konukların konaklama sırasında veya ayrılırken odalarında veya genel alanlarda unuttukları her türlü eşya kayıp eşya olarak kabul edilir. Bulunan her türlü eşya maddi değerine bakılmaksızın housekeeping departmanına teslim edilmelidir. Bulan kişi mutlaka ismini, malzemenin cinsini, tarihi,bulunan yeri belirtmelidir. Bulunan malzeme kat hizmetleri kayıt defterine kaydedilir ve lost&found deposuna kaldırılır. Bulunan eşyanın maddi değeri yüksekse ayrı bir kasada saklanmalıdır. Kayıp ve bulunmuş eşyanın saklanması, konuğa geri iadesi titizlikle ele alınması gereken bir konudur. Maddi değeri yüksek olmayan eşyalar 6 ay sonra ,değerli eşyalarda 1 yıl sonra bulan kişiye teslim edilir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
5
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
Master Anahtar Kullanımı Prosedürü : Bu prosedürün amacı özellikle misafir güvenliği olmakla birlikte personel güvenliğini de sağlamaktır. Günümüz elektronik anahtar kart sistemi şöyledir: Oda anahtarı/kartı: Sadece tek bir oda kapısını açar, diğerlerini açmaz Kat anahtarı/kartı :Sadece bir kattaki tüm odaları açar Katlar anahtarı/kartı: Tüm oda kapılarını açar Genel otel anahtarı/kartı: Otelin tüm birim kapılarını açar(odalar,ofisler,restoranlar vs.) Günümüz kart sisteminde odaya giren kişilerin ismi,saati vs.gözüktüğü için hırsızlık açısından caydırıcı durum teşkil etmektedir. Personel sabah sorumlu olduğu kata çıkmadan önce anahtar kontrol defterini imzalayarak anahtarını teslim alır. İş bitiminde ise anahtarını tekrar imza karşılığı teslim eder. Personelin anahtarının dağıtılmasından bir kişi sorumludur. Personel master anahtarını dışarı çıkartamaz.Master anahtarı kesinlikle bir başkasına verilemez. Personel ilk işe girdiğinde master kartın önemi ile ilgili bilgilendirilir ve kendisine bu konu ile ilgili belge imzalatılır Anahtarın kaybolması halinde hemen housekeeping ofisi bilgilendirilir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
6
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
Housekeeping Report Prosedürü: Otellerde ön bürodaki oda durum bilgileri ile gerçek durum bazen farklılık gösterebilir. Housekeeping odanın gerçek durumunu takip edebilen tek bölümdür. Otellerde bunu takip etmek amacıyla sabah 9.30 ve akşam olmak üzre iki kez odalar kontrol edilerek Boş, dolu ,arızalı odalar ve kişi sayıları bu rapora yazılır. Akşamdan turndown’ı açık oda varsa oda satılabilir haline çevrilir. Kat şefleri personelin bildirdiği raporları bilgisayardan kontrol eder ve farklılıkları discrepancy (uyuşmazlık) raporu adı altında ön büroya ve muhasebeye bildirir. Önbüro housekeeping ten gelen bu raporu kendi kayıtları ile karşılaştırarak uyuşmazlık varsa kaydeder ve housekeeping’e geri verir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.