Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

OKULA UYUM SÜRECİ 0 – 6 YAŞ DÖNEMİ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "OKULA UYUM SÜRECİ 0 – 6 YAŞ DÖNEMİ."— Sunum transkripti:

1 OKULA UYUM SÜRECİ 0 – 6 YAŞ DÖNEMİ

2 Çocuğun her açıdan en hızlı geliştiği dönem 0- 6 yaş arası olan okul öncesi dönemi kapsar.
Okul öncesi dönemi çocuğun sosyal, fiziksel, duygusal ve zihinsel becerileri kazandığı bireyselleştiği bir dönemdir. Çocuk ilk sosyal ilişkilerine aile de başlar sonra anaokuluna başlayarak dış dünyaya açılır ve akran ilişkilerini geliştirir. Bu nedenle çocuğun hayatında kalıcı etkisi olan anaokulu dönemi gayet önemlidir.

3 Sağlıklı bir eğitim ve gelişim için 24 aylıktan sonra her çocuğun okul öncesi eğitim programından yararlanmaya başlaması gerekmektedir. Ancak okula başlamak kimi çocuk için heyecan vericiyken, kimi çocuk için sancılı bir süreç olmaktadır. Çocuk ilk güven duyduğu kişi annesinden veya diğer bakım veren insanlardan ayrılmakta güçlük çekebilir. Okula ve öğretmenine alışmak için zamana ihtiyaç duyabilir. Okula uyum döneminde yaşanacak sorunların özellikle geçici ve olması gerektiği gibi olduğu unutulmamalıdır. Bu süreçte çocuğa karşı anlayışlı ve duyarlı olunmalıdır.

4 ÇOCUĞUN OKULA GİTMEK İSTEMEMESİNİN NEDENLERİ?
AYRILIK KAYGISI YAŞAMASI BELİRSİZLİK VE BİLİNMEZLİĞİN VERDİĞİ KAYGI EVDE OKULLA İLGİLİ YAPILAN OLUMLU YA DA OLUMSUZ UZUN KONUŞMALAR ÇOCUĞUN MİZAÇ ÖZELLİKLERİ ( Çekingen, utangaç, kaygılı vb.) AİLE BİREYLERİNİN BİRBİRİNE ÇOK BAĞLI YA DA BAĞIMLI OLMALARI EV İÇİNDE HİÇ KURAL KONULMAMASI, HER DEDİĞİNİN YAPILMASI BÖYLECE EVİN OKULDAN DAHA CAZİP GELMESİ 7. ÇOCUĞUN DEĞİŞİM VE YENİLİKLERLE BAŞETME KORKUSU

5 8. EBEVEYNLERİ TARAFINDAN TERKEDİLME KORKUSU 9
8. EBEVEYNLERİ TARAFINDAN TERKEDİLME KORKUSU 9. AŞIRI KORUYUCU YA DA AŞIRI HOŞGÖRÜLÜ EBEVEYN TUTUMLARI 10. ÇOCUĞUN PERFORMANS KAYGISI YAŞAMASI, 11. ANNE VEYA BABANIN HASTA OLMASI 12. YENİ KARDEŞ DOĞUMU VEYA ANNENİN HAMİLE OLMASI 13. EVDE KALAN KARDEŞİ KISKANMA

6 Okula gitmekte güçlük yaşayan çocuklar da alt ıslatma, tırnak yeme, öfke nöbetleri, ağlama krizleri, kabuslar, aşırı huzursuzluk, yemek veya uyku düzenin de bozulmalar görülebilir. Peki bu süreci nasıl kolaylaştırırız? Anne babanın sabırlı, sakin, iş birliğine yatkın ve ortak tutuma sahip olması bu süreci kolaylaştırır.

7 Okula başlamadan önce yapılacak hazırlıklar çok büyük önem arz etmektedir.
Çocuk öncesinde duygusal olarak hazırlanmalıdır. Mutlaka evde okulla ilgili olumlu ve kısa konuşmalar yapılmalıdır. Okul sadece oyun oynanan bir yer olarak çocuğa yansıtılmamalı tüm objektifliği ile sunulmalıdır. Okula başlama ile ilgili bir kitap edinilebilir veya okula başladığı günü resmetmesi istenebilir. Çocuğun düzenli olarak okula getirilmemesi hastalık vb gibi nedenler bu süreci daha da zorlaştırıcaktır.

8 Ailenin tüm bireyleri çocuğun okula düzenli gitmesi için gerekli özeni göstermelidir. Anne babanın bu konuda ki yanlış tutumu ilerde çocukta okul fobisi yaratacağı gerçeği unutulmamalıdır. Okul ile ilgili çocuğu kaygılandıran durum tespit edilmeli ve işbirliği ile çözüm odaklı gidilmelidir. Okula gitmek de kaygı yaşayan çocukla dalga geçilmemeli veya; Sen artık abla/ abi oldun hiç yakışıyor mu? Senden başka ağlayan çocuk var mı? gibi cümleler kurmak kaygıyı daha da arttıracaktır.

9 Okul alışverişine çocukla birlikte çıkılmalı ve istekleri göz ardı edilmemelidir.
Çocuğun evden ayrılırken stressiz olması önemlidir. Koştur koştur bir çıkış kaçıştır. Ailenin öğretmenle ilgili bir kaygısı varsa çocuğun yanında konuşulmamalı okul idaresi ile paylaşılması gerekmektedir. Ebeveynlerinin güven duymadığı bir ortama veya kişiye çocuğunda aynı hisle yaklaşacağı unutulmamalıdır. Eve geldiğinde ise gününün nasıl geçtiği sorulmalı fakat ısrarcı olunmamalıdır. Bugün ağladın mı? Yemeğini yine mi yemedin? gibi sorular kaygıyı arttırır.

10 Ağlarsan veya karnın ağrırsa seni alırım demek yerine kendini kötü hissedersen öğretmenine söylersin gerekli görürse beni arar demek her zaman için daha yapıcıdır. Sabah veya gece uyumadan önce okula gitmemek için anne- babayı ikna etmeye çalıştığında herkesin sorumlulukları olduğu (anne baba da kendi yaşamlarından örnek vererek) anlatılmalıdır. Ve son olarak ;

11 Her çocuğun uyum sürecinin birbirinden farklı olduğu unutulmamalı ve çocuğa göre yaklaşım belirlenmelidir. Ebeveyn, okul psikoloğu ve öğretmen işbirliği ile çocuk kısa süre içinde okula uyum sağlayacaktır. Tüm bu önerileri uygulamanıza rağmen okula uyum problemi uzun süredir devam ediyorsa okul psikoloğunun yönlendirmesiyle bir uzmandan yardım almanız uygun olacaktır. Şüphesiz ki uyum sürecinde en önemli şey ebeveyn tutumudur. Anne-baba güven duyarsa, çocuk da güven duyacaktır. Anne-baba hazır olursa çocuk da hazır olacaktır

12 İDEAL YAZ DANIŞMANLIK MERKEZİ
ÖZEL AYIŞIĞI ANAOKULU İDEAL YAZ DANIŞMANLIK MERKEZİ GAMZE KOLUMAN MENTEŞE ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ AİLE DANIŞMANI OYUN TERAPİSi ÇOCUK TESTLERİ UYGULAYICISI


"OKULA UYUM SÜRECİ 0 – 6 YAŞ DÖNEMİ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları