Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
7
2
H.Ü. KALİTE KOMİSYONU BİLGİ –VERİ YÖNETİMİ ÇALIŞMA GRUBU
İDARİ BİRİM KALİTE KOMİSYON SORUMLULARI H.Ü. KALİTE KOMİSYONU AKADEMİK BİRİM (F, E, YO, K, MYO) KALİTE KOMİSYON SORUMLULARI
3
H.Ü. Kalite Komisyonunun Görevleri
Kurumun iç ve dış kalite güvence sistemini kurmak Kurumsal göstergeleri tespit etmek Bu kapsamda yapılacak çalışmaları Yükseköğretim Kalite Kurulu tarafından belirlenen usul ve esaslar doğrultusunda yürütmek Bu çalışmaları Senato onayına sunmak
4
H.Ü. Kalite Komisyonunun Görevleri
İç değerlendirme çalışmalarını yürütmek Kurumsal değerlendirme raporlarını hazırlamak ve Senatoya sunmak Raporları internet ortamında kamuoyu ile paylaşmak Dış değerlendirme sürecinde gerekli hazırlıkları yapmak 7
5
Yükseköğretim Kalite Güvencesi Yönetmeliği - Madde 10
İç değerlendirme çalışmaları Ocak-Mart Raporun YÖK Kalite Kuruluna gönderilmesi Nisan 7 Yükseköğretim Kalite Güvencesi Yönetmeliği - Madde 10
6
Veri Analizi ve Raporlama
Soruların güncellenmesi Veri Toplama Sisteminin Geliştirilmesi Veri Analizi ve Raporlama Taslak raporun paydaşlarla ve üst yönetimle paylaşılması Nihai raporun oluşturulması ve Senatoya sunulması YÖK Kalite Kuruluna gönderilmesi
8
KURUM İÇ DEĞERLENDİRME RAPORU
KİDR KURUM İÇ DEĞERLENDİRME RAPORU Kurum Hakkında Bilgiler Kalite Güvencesi Sistemi Eğitim ve Öğretim Araştırma ve Geliştirme Yönetim Sistemi Sonuç ve Değerlendirme
9
Kurum İç Değerlendirme Raporu (KİDR)
Kurum ne yapmaya çalışıyor? (Kurumun misyonu ve hedefleri) Kurum misyon ve hedeflerine nasıl ulaşmaya çalışıyor? (Kurumun yönetişim/organizasyonel süreçleri ve faaliyetleri) Kurum misyon ve hedeflerine ulaştığına nasıl emin oluyor? (Kalite güvencesi süreçleri, İç değerlendirme süreçleri) Kurum geleceğe yönelik süreçlerini nasıl iyileştirmeyi planlıyor? (Yükseköğretimin hızlı değişen gündemi kapsamında kurumun rekabet avantajını koruyabilmesi için sürekli iyileşme faaliyetleri)
10
Kurum İç Değerlendirme Raporu (KİDR)
KİDR’nin amacı, kurumun kendi güçlü ve gelişmeye açık yönlerini tanımasına ve iyileştirme süreçlerine katkı sağlamaktır. İlgili raporlara adresinden ulaşabilirsiniz.
11
Dış Değerlendirmeden İçin Yapılan Saha Ziyareti: 12-17 Şubat 2017
Geri Bildirim Raporu Kalite Kurulu tarafından web sitesinde yayımlanmıştır. Komisyonu üyeleri, birim yönetimleri, akademik ve idari personel, öğrenciler ve dış paydaşlar ile toplantılar yapılmış, Ankara Devlet Konservatuvarı, Diş Hekimliği Fakültesi, Fen Fakültesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Mühendislik Fakültesi, Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulu ve Tıp Fakültesi birimleri ziyaret edilmiştir.
12
Dış Değerlendirme Bakımından Güçlü Yönler
KALİTE GÜVENCE SİSTEMİ Dış Değerlendirme Bakımından Güçlü Yönler Kalite Komisyonu’nun yapılandırılmış ve sürecin samimiyetle sahiplenilmiş olması Kurumun kalite politikasını tanımlayan kısmi bir dokümanın bulunması ve web ortamında paylaşılmış olması Kurumda akreditasyon kültürü ve geleneğinin varlığı, bunun yönetimce desteklenmesi
13
Dış Değerlendirme Bakımından Geliştirilmeye Açık Yönler
KALİTE GÜVENCE SİSTEMİ Dış Değerlendirme Bakımından Geliştirilmeye Açık Yönler “Kalite Politikası” dokümanında vurgulanan PUKÖ döngüsünün sadece planla - uygula kısımlarının olduğu fakat kontrol et ve önlem al kısımlarının henüz eksik olduğu çevrimin kapatılması bilincinin tabana yayılması Sağlık Hizmetleri MYO, öğrenci değerlendirme sonuçlarını dış değerlendiricilerinin önerisiyle öğrencilerle paylaşmıştır.
14
Dış Değerlendirme Bakımından Geliştirilmeye Açık Yönler
KALİTE GÜVENCE SİSTEMİ Dış Değerlendirme Bakımından Geliştirilmeye Açık Yönler Misyon/vizyon ifadelerinin kuruma özgü bir hale getirilmesi Misyon: Hacettepe Üniversitesinin Misyonu, araştırma öncelikli bir Üniversite olarak, evrensel değerler ışığında verdiği eğitimle; bilim, teknoloji ve sanat alanlarında üstün nitelikli, değişime ve gelişime açık, sorgulayıcı bireyler yetiştirmek, ürettiği bilgi, hizmet ve teknolojiyi toplum yararına sunmaktır. Vizyon: İlham verici bir dünya markası olan; öğrencisi, personeli ve mezunu olmaktan gurur duyulan; değişime ve gelişime liderlik eden bir üniversite olmaktır.
15
Dış Değerlendirme Bakımından Geliştirilmeye Açık Yönler
KALİTE GÜVENCE SİSTEMİ Dış Değerlendirme Bakımından Geliştirilmeye Açık Yönler Özdeğerlendirme raporu hazırlama sürecinden yeterince faydalanılması 2017 KIDR raporunun hazırlaması için, 2016 raporunun soruları yeniden güncellenmiş ve sorular kısaltılarak daha anlaşılır hale getirilmiştir.
16
Dış Değerlendirme Bakımından Geliştirilmeye Açık Yönler
KALİTE GÜVENCE SİSTEMİ Dış Değerlendirme Bakımından Geliştirilmeye Açık Yönler Hacettepe Üniversitesi’nin Kalite Güvencesi Politikasının standartlara uyum ya da amaca uygunluk tercihini yansıtması 2017 yılında Üniversitemizin Kalite Politikası güncellenmesi çalışmalarına başlandı ve üniversite senatosuna sunmaya hazır hale getirilmiştir.
17
Dış Değerlendirme Bakımından Geliştirilmeye Açık Yönler
KALİTE GÜVENCE SİSTEMİ Dış Değerlendirme Bakımından Geliştirilmeye Açık Yönler Üniversitenin akredite olmuş programlarında akreditasyon belgesinin içerdiği sistemin devam ettirilmesi ve varsa yapılan değişikliklerin ilgili akreditasyon kuruluşuna bildirilmesi Üniversitemizde 25 birimin akreditasyonu bulunmaktadır. Bu sayının arttırılması hedeflenmektedir.
18
EĞİTİM ve ÖĞRETİM PROGRAMLARIN SÜREKLİ İZLENMESİ
ve GÜNCELLENMESİ PROGRAMLARIN TASARIMI ve ONAYI ÖĞRENME KAYNAKLARI, ERİŞİLEBİLİRLİK ve DESTEKLER ÖĞRENCİ MERKEZLİ ÖĞRENME, ÖĞRETME ve DEĞERLENDİRME EĞİTİM ve ÖĞRETİM EĞİTİM ve ÖĞRETİM KADROSU ÖĞRENCİNİN KABULÜ ve GELİŞİMİ, TANINMA ve SERTİFİKALANDIRMA
19
Dış Değerlendirme Bakımından Güçlü Yönler
EĞİTİM ve ÖĞRETİM Tıp ve Sağlık Sosyal Fen ve Mühendislik Eğitim Bilimleri Güzel Sanatlar Konservatuvar Multidisipliner çalışma olanağının zengin olması
20
Dış Değerlendirme Bakımından Güçlü Yönler
EĞİTİM ve ÖĞRETİM Dış Değerlendirme Bakımından Güçlü Yönler - Eğiticilerin eğitimi programının kurumsallaşmış / gelenekselleştirilmiş olması Öğrenci merkezli eğitim politikasının vurgulanması
21
Dış Değerlendirme Bakımından Geliştirilmeye Açık Yönler
EĞİTİM ve ÖĞRETİM • Derslerin öğrenme çıktıları, diploma programlarının kazanımları, bunların birbirleriyle olan ilişkisi, gerçekleşmenin izlenmesi ve iyileştirme adımlarının atılması, • Öğretmekten öğrenmeye geçiş ve ders verme yöntemlerinin etkileşimli hale dönüştürülmesi, • Değerlendirme (not verme/ geçme) sisteminin öğrenme çıktılarını öne çıkaracak (çıktı bazlı), etkili, adil, çoklu bir yapıya kavuşturulması Ortak bir kavram anlayışı oluşması için, eğitim kavramları sözlüğüne ihtiyacı olduğu düşünülmektedir.
22
Dış Değerlendirme Bakımından Geliştirilmeye Açık Yönler
EĞİTİM ve ÖĞRETİM Dış Değerlendirme Bakımından Geliştirilmeye Açık Yönler Öğrenci ders değerlendirme anket sonuçlarının öğrencilere açık olması Bu konu ile ilgili strateji geliştirme grubu çalışmaktadır.
23
Dış Değerlendirme Bakımından Geliştirilmeye Açık Yönler
EĞİTİM ve ÖĞRETİM Dış Değerlendirme Bakımından Geliştirilmeye Açık Yönler Bitirme projesi ve stajın bazı programlarda yer almamasının program çıktıları açısından değerlendirilmesi Staj çeşitlilikleri oluşturulmaktadır. Zorunlu staj derslerinin yanında, bazı birimlerde seçmeli staj uygulamaları bulunmaktadır.
24
Dış Değerlendirme Bakımından Geliştirilmeye Açık Yönler
EĞİTİM ve ÖĞRETİM Dış Değerlendirme Bakımından Geliştirilmeye Açık Yönler Seçmeli ders oranlarını düşürmek yerine anlamlı ve öğrenci taleplerine uygun seçmeli derslerin sunulması Ön lisans öğrencilerimiz için 2; lisans öğrencilerimiz için 3 SEC kodlu ders alma hakları bulunmaktadır ( tarih ve 2017/131 Karar Sayısı).
25
ARAŞTIRMA ve GELİŞTİRME
ARAŞTIRMA KAYNAKLARI ARAŞTIRMA KADROSU ARAŞTIRMA ve GELİŞTİRME ARAŞTIRMA STRATEJİSİ ve HEDEFLERİ ARAŞTIRMA PERFORMANSININ İZLENMESİ ve İYİLEŞTİRİLMESİ
26
Dış Değerlendirme Bakımından Güçlü Yönler
ARAŞTIRMA ve GELİŞTİRME Dış Değerlendirme Bakımından Güçlü Yönler BAB proje desteklerinin etkin, yaygın ve adil olarak kullanılması ve bunun paydaşlarda memnuniyet yaratması Yazılı araştırma politikaları bulunmamakla birlikte Bilim ve Sanat Kurullarının kurulmuş olması Ülkenin önde gelen, araştırma yoğun bir üniversitesi olması
27
Dış Değerlendirme Bakımından Geliştirilmeye Açık Yönler
ARAŞTIRMA ve GELİŞTİRME Odak araştırma alanlarının/gruplarının mükemmeliyet merkezi bağlamında kurumsal tercihe dönüştürülmesi ve kamuoyu ile paylaşılması Yazılı kurumsal araştırma politikalarının bir an önce Bilim ve Sanat Kurulları aracılığıyla üretilmesi ve paylaşılması Hacettepe Üniversitesi Araştırma Odaklı Misyon Farklılaşması ve İhtisaslaşması Özdeğerlendirme Raporu’nda tanımlanmıştır.
28
Dış Değerlendirme Bakımından Geliştirilmeye Açık Yönler
ARAŞTIRMA ve GELİŞTİRME Dış Değerlendirme Bakımından Geliştirilmeye Açık Yönler Araştırma kaynaklarının yıllar içinde değişimini sürekli izleyerek süreci yönetmeyi başarması Her yıl veri toplanarak buna ilişkin izleme çalışması yapılmaktadır.
29
Dış Değerlendirme Bakımından Geliştirilmeye Açık Yönler
ARAŞTIRMA ve GELİŞTİRME Dış Değerlendirme Bakımından Geliştirilmeye Açık Yönler Şeffaf ve araştırma yoğun üniversite olma iddiasını destekleyecek şekilde tüm araştırma çıktılarının kamuoyu ile paylaşılması İlgili birimlerin proje çıktılarını paylaştığı web sayfalarının oluşturulması; Üniversite ana sayfasında bu web sayfalarına erişilebilmesi
30
YÖNETİM SİSTEMİ KURUM DIŞINDAN TEDARİK EDİLEN HİZMETLERİN KALİTESİ
BİLGİ YÖNETİM SİSTEMİ KAYNAKLARIN YÖNETİMİ KAMUOYU BİLGİLENDİRME YÖNETİM SİSTEMİ YÖNETİM VE İDARİ BİRİMLERİM YAPISI YÖNETİMİN ETKİNLİĞİ VE HESAP VEREBİLİRLİĞİ
31
Dış Değerlendirme Bakımından Güçlü Yönler
YÖNETİM SİSTEMİ Dış Değerlendirme Bakımından Güçlü Yönler Rektörün, gelişme ve iyileşme sürecini yüksek bir motivasyonla sahiplenmiş olması, projelerini heyecanla paylaşması ve yüksek bir tempoda çalışması, ekibinin aynı özveriyle bu projelere sahip çıkması
32
Dış Değerlendirme Bakımından Güçlü Yönler
YÖNETİM SİSTEMİ Dış Değerlendirme Bakımından Güçlü Yönler Kurum aidiyetinin yüksek olması: “Hacettepeli olmak” teması altında kuruma ve geçmişine bağlı olunması Senato ve Üniversite Yönetim Kurulu’nun kararlarının şeffaf olarak paylaşılması ve üniversite karar organlarına ve komisyonlara öğrencilerin aktif katılımı
33
Dış Değerlendirme Bakımından Geliştirilmeye Açık Yönler
YÖNETİM SİSTEMİ Dış Değerlendirme Bakımından Geliştirilmeye Açık Yönler Dış paydaşlarla olan ilişkilerin yapılandırılmış periyodik platformlara taşınması 2016 verilerine göre 246 birimden 202’sinde eğitim süreçlerinde, 164’ünde araştırma süreçlerinde iç paydaş görüşü alındığı bildirilmiştir. Bunun yanı sıra, 246 birimden 134’ünde eğitim süreçlerinde, 244 birimden 120’sinde araştırma süreçlerinde dış paydaş görüşü alındığı, idari süreçlere ilişkin olarak 246 birimden 176’sında iç paydaş, 246 birimden 66’sında dış paydaş görüşü alındığı ifade edilmiştir.
34
Dış Değerlendirme Bakımından Geliştirilmeye Açık Yönler
YÖNETİM SİSTEMİ Dış Değerlendirme Bakımından Geliştirilmeye Açık Yönler Dış paydaşlarla olan ilişkilerin yapılandırılmış periyodik platformlara taşınması Birimler düzeyinde 244 birimden 150’sinin yerel yönetimler, sivil toplum örgütleri ve ilgili bakanlıklarla iş birliği yapmakta olduğu bilgisi edinilmiştir.
35
Dış Değerlendirme Bakımından Geliştirilmeye Açık Yönler
YÖNETİM SİSTEMİ Dış Değerlendirme Bakımından Geliştirilmeye Açık Yönler Dış paydaşlarla olan ilişkilerin yapılandırılmış periyodik platformlara taşınması Eğitim fakültesinin MEB çalışmaları yapılmaktadır. Tıp Fakültesi Meslek odaları, İl Sağlık Müdürlüğü Güzel Sanatlar Fakültesi stratejik planlama platformu oluşturmuştur.
36
Dış Değerlendirme Bakımından Geliştirilmeye Açık Yönler
YÖNETİM SİSTEMİ Dış Değerlendirme Bakımından Geliştirilmeye Açık Yönler Danışma kurullarının oluşturulması / periyodik ve etkili kılınması
37
Dış Değerlendirme Bakımından Geliştirilmeye Açık Yönler
YÖNETİM SİSTEMİ Dış Değerlendirme Bakımından Geliştirilmeye Açık Yönler Mezun izleme sisteminin kurulması Bazı akademik birimlerde buna yönelik çalışmalar vardır. Birimler bazında yapılan çalışmaların üniversite çatısı altına toplanması hedeflenmektedir.
38
Dış Değerlendirme Bakımından Geliştirilmeye Açık Yönler
YÖNETİM SİSTEMİ Dış Değerlendirme Bakımından Geliştirilmeye Açık Yönler Bilgi yönetim sisteminin entegre hale getirilmesi Bu alanda çalışmalar başlamıştır.
39
Dış Değerlendirme Bakımından Geliştirilmeye Açık Yönler
YÖNETİM SİSTEMİ Dış Değerlendirme Bakımından Geliştirilmeye Açık Yönler İçten beslenme (inbreeding) oranlarının düşürülmesi
40
BİLGİ ve VERİ YÖNETİMİ ÇALIŞMA GRUBU
H.Ü. KALİTE KOMİSYONU Prof. Dr. A. Haluk ÖZEN Prof. Dr. Rahime M. NOHUTCU Prof. Dr. M. Aşkın TÜMER Prof. Dr. Berrin AKMAN Prof. Dr. Nesrin GÖKHAN KELEKÇİ Prof. Dr. S. Nalan BÜYÜKKANTARCIOĞLU Prof. Dr. Zeynep ÇOPUR Prof. Dr. Murat Caner TESTİK Prof. Dr. Ayşe Sibel KEDİK Prof. Dr. Gül ERGÜN Prof. Dr. G. Aydan GENÇ Prof. Dr. Güliz GÜNCÜ Doç. Dr. Orhan ODABAŞI Doç. Dr. Ayda KARACA Doç. Dr. Sergül DUYGULU Doç. Dr. Gökhan ERBAŞ Doç. Dr. A. Sanem ŞAHLI Murat KARAAĞAÇ Mustafa Tuğrul DEMİR Prof. Fatma Eylem ÖNDER BAŞARIR Prof. Dr. Bilge Sayıl ONARAN Prof. Dr. Suna ERDOĞAN Yrd. Doç. Dr. Ümit IŞIK ERDOĞAN Yrd. Doç. Dr. Şener KARABULUT Yrd. Doç. Dr. Gülşen TAŞDELEN TEKER Öğr. Gör. Dr. Nalan KALKAN Öğr. Gör. Dr. Özlem Zerrin KEYVAN Arş. Gör. Dr. Fatma BAYRAK Arş. Gör. Dr. Pınar NUHOĞLU KİBAR Arş. Gör. İpek DERMAN Arş. Gör. Nermin KIBRISLIOĞLU Eğt. Öğr. Plan. Dr. Leyla YILMAZ FINDIK Eray BALCIOĞLU
41
Dinlediğiniz için teşekkür ederiz………
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.