Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ"— Sunum transkripti:

1 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Uçuş Teorisi İniş takımları NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi iisbf.nisantasi.edu.tr

2 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
İniş takımları Uçakların gerek kalkış ve iniş sırasında, gerekse yerdeki hareketleri esnasında yerle temasını sağlayan elemanlara iniş takımı denir. İniş takımları özellikle inişte uçağın yere ilk temasında meydana gelen düşey ve yanal yükleri karşılayan ve sönümleyen elemanlardır. İniş takımlarının görevleri üç ana grupta incelenir: yerdeki hareketler (rule), kalkış ve iniş. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

3 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
İniş takımları Uçağın yerdeki hareketleri, kalkış yapmak üzere park yerinden pist başına gitmesi ve inişten sonra yeniden park yerine gelmesinden ibarettir. Kalkış; uçağın hızlanıp yerden kesilmesi ve tırmanışa geçmek üzere burnunu kaldırarak yerden uzaklaşmaya başlamasıdır. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

4 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
İniş takımları Uçuşun en kritik safhası olarak nitelendirilen iniş ise uçağın piste temas ettiği bölümdür. Uçakların ana ve yardımcı iniş takımları genel olarak üç şekilde yerleştirilmektedir. Bunlar kuyruk iniş takımı, burun iniş takımı ve sıra (bisiklet) tipi iniş takımıdır. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

5 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
İniş takımları Kuyruk tekerlekli iniş takımı düzenlemesi eğitim, turistik, zirai ilaçlama, vb. tip uçaklarda yapı hafifliği, imalat kolaylığı ve maliyet gibi nedenlerle tercih edilmektedir. Kuyruk tekerlekli iniş takımlarında yaşanan bazı olumsuzluklar, burun iniş takımı düzenlemesinde ortadan kalkmıştır. Her tekerleğe gelen iniş yükünü azaltmak amacı ile tekerlek sayısını arttırmak, özellikle geniş gövdeli uçaklarda sık kullanılan bir iniş takımı yerleştirme şeklidir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

6 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
İniş takımları Küçük ve hafif uçaklarda, iniş takımları genellikle uçağa sabit olarak yerleştirilirler. Yüksek hızda uçuş gerektirmeyen uçak tiplerinde yapı basitliği, imalat kolaylığı ve maliyet ön plana alındığında, iniş takımlarını sabit yapmak en doğru çözümdür. İniş takımlarına gelen yükler arttıkça gerek lastik boyutları, gerekse dikme boyutları artar. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

7 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
İniş takımları Bu sebeple uçakların hızlarının artmasıyla iniş takımlarının aerodinamik direnci kontrol edilemeyecek değerlere ulaşır. Bu durumda tek çözüm, uçuş sırasında iniş takımlarını uçak yapısı içine gizlemektir. Modern uçakların büyük çoğunluğunda iniş takımları içeri alınabilir tiptedir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

8 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
Kaynakça Bu ders notunun oluşturulmasında, Prof.Dr.M.Adil YÜKSELEN hazırlanan ve açık kaynak olarak kullanıma sunulan Aerodinamik Ders Notları ve Yrd.Doç.Dr. Evren ÖZŞAHİN tarafından kaleme alınıp Nisan Kitabevi aracılığı ile basılan “Uçak Ana Elemanları” kitaplarından yararlanılmıştır. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©


"NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları