Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Endüstriyel Demokrasi

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Endüstriyel Demokrasi"— Sunum transkripti:

1 Endüstriyel Demokrasi
‘GANDHİ’ Endüstriyel Demokratlar Özlem Anuk Gürkan Demirkan

2 Mohandas Karamçand GANDİ
2 EKİM ocak 1948

3 GANDİ Porbandar kentinde bir hindu olarak dünyaya gelmiştir.
Babası karamçand gandi, porbandarın başveziriydi. 13 yaşında ilk evliliğini yapmıştır. Bu evlilikten 5 çoçuğu olmuştur.

4 GANDİ İlkokulda ki başarısını orta düzey olarak nitelendirebiliriz.
18 Yaşında University College London’a hukuk okumak için girdi. Öğrencilik yıllarında etten, alkolden ve seksten uzak durdu. (Hindu kuralları)

5 GANDİ Dernek Örgütleme tecrübesini üniversite yıllarında katıldığı Etyemezler derneğinde kazanmıştır. Bu dernekteki arkadaşları gandiyi: Hindu ve Budist edebiyatını araştırmaya teşvik etmişlerdir. (BHAGAVADGİTA)

6 Güney Afrika Yılları (1893-1914)
GANDİ Gandi, Güney Afrika'da Hintlilerin maruz kaldığı ırkçılık, önyargı ve haksızlıklara doğrudan tanık olmuş ve halkının Britanya İmparatorluğu içindeki yeri ile kendisinin topluluk içindeki yerini sorgulamaya başlamıştır. Hintlilerin oy kullanmasını engelleyen bir yasa tasarısına karşı çıkmasına yardım etmek için NATAL hint kongresini kurdu. Güney Afrika Yılları ( )

7 Güney Afrika Yılları (1893-1914)
GANDİ Yasanın çıkmasını engelleyemese de, Hintli topluluklarını ortak bir siyasi gücün arkasına toplayabilmeyi başardı da Transvaal hükümeti hintli nüfusu kayıt altına almayı gerektiren yasayı kabul etmesi üzerine Pasif direniş (SATYAGRAHA) olarak adlandırılan protesto şekli ortaya çıkmıştır. Güney Afrika Yılları ( )

8 Güney Afrika Yılları (1893-1914)
GANDİ SATYAGRAHA Şiddet ile karşı çıkmak yerine; grev yaparak, protesto ederek direnme yöntemidir. Gandi, dünyada pasif direnişin lideri olarak adlandırılmaktadır. Güney Afrika Yılları ( )

9 GANDİ Hindistanda ki, ilk önemli başarılarını 1918 yılında Çamparan karışıklığı ve Kheda Satyagraha sırasında elde etmiştir. Britanyalı toprak sahiplerinin, kast sistemi nedeniyle yaptıkları ayrımcılığa ve yoksulluğa karşı gandi halkı örgütlemiştir. Bu örgütlenme nedeniyle gandi tutuklanmıştır. Asıl etki bu andan sonra başlamıştır: Yüzbinlerce insan hapishane, karakol ve mahkemelerin önünde protesto gösterilerinde bulunarak Gandi'nin salınmasını istedi. Mahkeme isteksizce Gandi'yi salmak zorunda kaldı. Gandi toprak sahiplerine karşı protestolar ve grevler düzenledi. Hükümet Sosyal adaleti sağlamak için Köylüler ile antlaşma imzalamıştır. Hindistan Yılları ( )

10 GANDİ Bu Direniş sonrası BABA ve YÜCE RUH sıfatını almıştır.
Ünü tüm ülkeye yayılmıştır Hindistan Yılları ( )

11 GANDİ Hindistan ulusal kongesini yürütme yetkisine sahip oldu. Buradaki çalışmalarının çoğunu hindistanın britanya sömürgesinden kurtarmaya yönelik olduğunu söyleyebiliriz. ÖRNEK: Britanya ürünlerini ve mahkemelerini boykot etti. Hindistan Yılları ( )

12 Hindistan'da alınan Britanya tuz vergisine karşı 1930'da yaptığı 400 kilometrelik Gandi Tuz Yürüyüşü ile ülkesinin Britanya'ya karşı başkaldırmasına öncülük etti.

13 Yoksul çiftçi ve emekçileri baskıcı vergilendirme politikasına ve yaygın ayrımcılığa karşı protesto etmeleri için örgütledi, ülke çapında yoksulluğun azaltılması, kadınların serbestisi, farklı din ve etnik gruplar arasında kardeşlik, kast ve dokunulmazlık ayrımcılığına son, ülkenin ekonomik yeterliliğine kavuşması ve en önemlisi olan Swaraj yani Hindistan'ın yabancı hâkimiyetinden kurtulması konularında ülke çapında kampanyalar yürüttü.

14 GANDİ İş birliği yapmama ve barışçıl karşı koyma Gandi'nin haksızlığa karşı "silahlarıydı". İş birliği yapmama (ulusal İtaatsizlik)

15 GANDİ Yaşamı boyunca 6 defa suikast girişimine uğramıştır.
Özgürlüğe ve Bağımsızlığa çok önem veren karakter yapısı vardır. Sosyalizm yanlısı bir siyasi görüşü benimsemektedir.

16 GANDİ Gandinin felsefesinde doğruluk vardır ve hayatını doğruyu bulmaya adamıştır. Pasif direnişi siyasi alanda ilk uygulayandır.

17 GANDİ 30 ocak 1948 de evin bahçesinde gezerken vurularak öldürülmüştür. Mezarı yeni delhide ve hinduizm dininin kurallarına göre gömülmüştür. Tek Mirası: 2 ekim ‘Dünya şiddete hayır günü’. (BM)

18 GANDİ Hindistan banknotlarında Gandinin resmi vardır.
Gandi'nin tüm eserleri 1960 yılında The Collected Works of Mahatma Gandhi (Mahatma Gandi'nin Tüm Eserleri) adıyla Hindistan hükümeti tarafından yayımlandı. (Etyemezlik, Din, Siyaset, Ekonomi, Otobiyografi)

19 Tutarlı bir kişiliği vardır (Düşündüğü, Söylediği, ve Yaptıkları tamamen aynı)
Liderlik özelliği (Hitabet yeteneği) Sade bir yaşam tarzı (Kendi ördüğü örtü) Meditasyon ve Oruç

20 Sevgi insanlığın, şiddet hayvanlığın kanunudur.
Şiddet göstermeme, inancımın birinci maddesidir. Aynı zamanda o, benim itikatımın da son maddesidir. Şiddete karşıyım, çünkü sağladığı düşünülen iyilikler geçici, getirdiği kötülükler ise kalıcıdır.

21 Kadın erkeğin esiri değil; can yoldaşı, desteği, kederlerinin ve sevinçlerinin tam anlamıyla ortağıdır. Düzenli, temiz ve şerefli olabilmek için paraya ihtiyacımız yoktur. Haksızlığa sapıp bütün insanlar seni takip edeceğine, adaletle hareket edip tek başına kal daha iyi.

22 Söylediklerinize dikkat edin; düşüncelere dönüşür
Söylediklerinize dikkat edin; düşüncelere dönüşür... Düşüncelerinize dikkat edin; duygularınıza dönüşür... Duygularınıza dikkat edin; davranışlarınıza dönüşür... Davranışlarınıza dikkat edin; alışkanlıklarınıza dönüşür... Alışkanlıklarınıza dikkat edin; değerlerinize dönüşür... Değerlerinize dikkat edin; karakterinize dönüşür... Karakterinize dikkat edin; kaderinize dönüşür.

23 İradesiz düşünce, zihne arız olan bir derttir; düşünceye gem vurmak, zihne gem vurmak demektir. Bu ise, rüzgarı zapt etmekten de zordur. Tanrı dularımızı bize göre değil, kendi yöntemine göre yanıtlar. Toprağı kazıp onu işlemeyi unutmak, kendimizi unutmak demektir. Bencilliğin gözü perdelidir. Sevgi dünyadaki en incelikli güçtür. Sevginin olduğu yerde hayat vardır.

24 İnsanlıktan daha kusursuz hangi kitap vardır ki.
Sayısal Çoğunluk Önemli Değildir, Yanında "Allah" Olan Kişi Zaten Çoğunluk Demektir. Düzenli, temiz ve şerefli olabilmek için paraya ihtiyacımız yoktur. Eğer gerçekten işiten kulaklara sahipsek, Tanrı bize kendi dilimizde seslenir. Göze göz, dişe diş düşüncesi bütün dünyayı kör edecek. Güç fiziki kapasiteden değil, boyun eğmeyen iradeden gelir. Keyif zaferde değil; asıl mücadele, girişim ve çekilen ıstıraptadır. Özgürlük hiçbir zaman "her istediğini yapma izni" anlamı taşımamıştır. İhtirasları alt etmek, silah gücüyle dünyayı hüküm altına almaktan daha çetindir. Altın prangalar demir olanlardan çok daha kötüdür.

25 Her sabah kalktığım zaman kendi kendime şöyle söz veririm: Dünya üzerinde vicdanımdan başka kimseden korkmayacağım. Kimsenin haksızlığına boyun eğmeyeceğim. Adaletsizliği adaletle yıkacağım ve mukavemet etmekte ısrar ederse onu, bütün mevcudiyetimle karşılayacağım. Düşünceye gem vurmak, zihne gem vurmak gibidir. Bu ise rüzgarı zaptetmekten de zordur. Bu dünyada öylesi aç yaşayan insanlar var ki, Tanrı onlara ancak bir somun ekmek suretinde görünebilir. Dinler aynı noktada birleşen farklı yollardır. Aynı amaca ulaşacak olduktan sonra ayrı yollar seçmemizin ne önemi

26

27 Teşekkür Ederiz…


"Endüstriyel Demokrasi" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları