Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ
III. DERS: Halkla İlişkiler Etkinliğinde Kullanılan Yazı Türleri ve Etkin Metin Yazarlığı HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ
2
III.a) Halkla İlişkiler Araçları ve Kullanılan Yazı Türleri
HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ
3
Halkla İlişkiler Araçları
HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ Halkla İlişkiler Araçları Doğrudan Hitap Eden Araçlar Dolaylı Olarak Hitap Eden Araçlar Kişilerarası P.R. Araçları Kategorik P.R. Araçları Kişelerarası P.R. Araçları Kitle İletişim Araçları Basılı Kişisel Mektuplar Olaylar-Nedenler Görüşme, Toplantı, Seminer, Eğitim, Elektronik/Görsel-İşitsel Telefon Görüşmeleri, Video-Konferansı Basılı Çalışan Dergileri, Faaliyet Raporu, Müşteri Yayınları, İşletme Portreleri Olaylar-Nedenler Genel Toplantılar, Yıldönümleri, Sempozyumlar Elktr./Gör.-İşit. Görsel-İşitsel Gösteriler, Film-Video, Kapalı Devre TV Videoları Doğrudan Hitap Eden Araçlar Gibi, Ancak Kamuoyu Önderleri Üzerinden Dolaylı Anlatım Basılı Basın Hizmeti, Basın Dosyası, Makale Redaksiyonu … Olaylar-Nedenler Basın Konferansı, Medya Röportajlarını ve Düzenlemeleine Katılma Elktr./Gör.-İşit. Radyo ve TV İçin Bülten/Makalelerin Redaksiyonu ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ
4
HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ
Conference Board (Büyük Ölçekli İşletmelerin İletişim Yetkililerinin Raporladığı Aktiviteler ve Bütçe Oranları) Medya/Basın İlişkileri (%100) Konuşma Metni Yazımı (%92) Çalışanlarla İletişim (%86) Kurumsal Reklamcılık (%86) Toplumsal İlişkiler (%86) Video AV/Telekonferans (%71) Sponsorluklar/Katkılar (%71) Yaratıcı Hizmetler (%57) Durum Analizleri (%43) Hükümet İlişkileri (%43) Sosyal Paydaşlarla İlişkiler (%36) Yatırımcılarla İlişkiler (%21) HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ
5
HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ
Başlıca P.R. Metinleri Haber Metni, Basın Makalesi, Basın Bülteni, Röportaj, Bülten, Broşür, Kitap, El Kitabı, Gazete, Dergi, Magapaper, El İlanı, Doğrudan Postalama, Yıllık, Rapor, Davetiye, Hatırlatma Notu ve diğer yazılı araçlar… HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ
6
III.b) Halka İlişkiler Metninin Oluşturulma Süreci
HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ
7
HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ
Bir P.R. Metni Üç Aşamalı Bir Süreç Olarak Tasarlanır 1) Planlama Süreci 2) Yazım Süreci 3) Değerlendirme Süreci HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ
8
HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ
Planlama Süreci Problem Geliştirme ve Durumun Saptanması Konunun Araştırılması Hedef Kitle Çözümlemesi Değerlendirilebilir Amaç ve Hedeflerin Oluşturulması Uygun Medyanın Seçimi HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ
9
HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ
Yazım Süreci Mesaj Stratejisinin Belirlenmesi Mesajın Biçim ve Organizasyonunun Düzenlenmesi Mesajın Yazımı HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ
10
HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ
Değerlendirme Süreci Basın Bülteni ve Makalelerin Değerlendirilmesi Örgütsel Yayınların Değerlendirilmesi HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ
11
III.c) Etkin Metin Yazımında Dikkat Edilmesi Gereken 7 Unsur
HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ
12
HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ
‘7C’s Modeli (Meslek İçerisinde İletişimin Genel ve Olması Gereken Özellikleri) Credibility Context Content Clarity Continuity -Consistency- Channels Capability of Audience HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ
13
Credibility (Güvenilirlik) İletişim inanç ortamında başlar…
HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ
14
HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ
Context (Koşullar) İletişim programı çevrenin şartlarına uygun olarak geliştirilmelidir. Kitle iletişim araçları günlük yaşamın kelime ve değerlerini kullanır. Çevre koşulları iletilen mesajla örtüşmeli, bunlarla çelişmemelidir. Etkili iletişim için destekleyici çevre koşulları gereklidir. HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ
15
HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ
Content (İçerik) Mesaj alıcılar için bir anlam içermeli ve alıcıların değer sistemleri ile uyum sağlamalıdır. Mesajın içeriği hedef kitleyi belirler. HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ
16
HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ
Clarity (Açıklık) Mesaj, basit bir şekilde ortaya konulmalıdır. Kelimeler hem gönderen hem de mesajı alanlar için aynı anlamı taşımalıdır. Karmaşık konular, basitleştirici ve açıklayıcı tema ve sloganlarla desteklenmelidir. Mesajın ne kadar uzağa gitmesi isteniyorsa o kadar basit olmalıdır. HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ
17
HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ
Continuity -Consistency- (Devamlılık -İstikrar) İletişim sonu olmayan bir süreçtir. Başarıya ulaşmak için tekrar gereklidir. Çeşitli şekillerde tekrar öğrenme ve ikna yolu ile olur. HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ
18
HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ
Channels (İletişim Kanalları) Alıcıların kullandığı ve güvendiği kanallar kullanılmalıdır. Yeni kanalların oluşturulması zor, zaman harcayıcı ve pahalı olabilir. Değişik mesajlar için iletişimin değişik kanalları kullanılabilir. HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ
19
HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ
Capability of Audience (Hedef Kitlenin Yeterliliği) İletişimde hedef kitlede yeterlilik sağlanmalıdır. Eğer alıcının da bir çabası varsa o zaman iletişim en etkin haline ulaşacak demektir. Burada söz konusu olan alışkanlıklar, okuma kabiliyeti ve ön bilgi sahibi olmaktır. HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ
20
İlginiz için, teşekkür ederim…
HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.