Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
KADEMESİZ HIZ DEĞİŞTİRME SİSTEMLERİ (VARYATÖRLER)
Neden hız değişimi? Hız değişimi nasıl olur? Kademeli (hız kutusu, kayış kasnak sistemi) Kademesiz (varyatörler)
2
Kademeli Hız Değişimi Tekli (sabit)
redüktör, kavrama, kayış kasnak sistemi, v.b. Çoklu (değiştirilebilir – elle, otomatik -) hız kutusu, kademeli kayış kasnak sistemi, otomatik vites kutusu, v.b.
5
Kademesiz Hız Değişimi (varyatör)
belirli sınırlar içinde kademesiz hız değiş-tirme sağlar Bu işlem, elektrik motoru / mekanik çözümle olabilir. Burada mekanik çözümleri inceleyeceğiz. Bunlar da: kayış kasnaklı, bilyalı, diskli v.b. çeşitlere ayrılabilir.
6
Hız değişimine niçin gerek var?
Yetişkin bir insan 5 ve 50 kg ağırlığında iki ayrı kütleyi aynı hızda taşıyabilir mi? Bir araç düz yol, yokuş aşağı / 45 derece açıdaki bir yokuş yukarı aynı hız / enerji harcayarak gidebilir mi? Yani güç denklemi:
7
Hız nasıl değişir? Çevresel hız: V = pi x D x n (sabit)
Hız değişimi, disk çap değişimini gerektirir: Açısal hız değişir. Yani iki disk hızı (girdi – çıktı mil devir sayıları) arasında: i = nG / nç
9
Varyatörler; elektrikli, mekanik ve hidro-lik olarak üçe ayrılabilir.
Kademesiz hız değişimi, elektrik motoru ile de olur (pahalı). Elektrik motoru ve varyatörü birlikte kullanma daha ekenomiktir. Varyatörler; elektrikli, mekanik ve hidro-lik olarak üçe ayrılabilir.
10
Çeşitli redüktör örnekleri:
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.