Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
BURDUR MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ
ERASMUS+ KA107 “ULUSLARARASI KREDİ HAREKETLİLİĞİ” BİLGİLENDİRME TOPLANTISI ULUSLARARASI İLİŞKİLER KOORDİNATÖRLÜĞÜ 21 Kasım 2018
2
TEMEL BİLGİLER
3
Aynı proje, farklı isimler…
Program Ülkeleri ile Ortak Ülkeler arasında Yükseköğretim öğrenci ve personeline yönelik hareketlilik projeleri = Uluslararası kredi hareketliliği projeleri International Credit Mobility (ICM) KA107 projeleri 3 3
4
Nedir? Yükseköğretim öğrencilerine diğer bir ülkede öğrenme ve staj, yükseköğretim ve akademik olmayan kurumların personeline ise diğer bir ülkede öğretme ya da eğitim alma imkanı sunan projelerdir. Temel amaçları nelerdir? • Öğrencilerinin kişisel gelişimlerini ve istihdam edilebilirliklerini desteklemek • Personelinin mesleki gelişimini desteklemek • Yüseköğretim kurumlarının kapasitelerini ve uluslararası boyutunu geliştirmek
6
? Program Ülkeleri ve Ortak Ülkeler Program ülkeleri: 28 AB üye ülkesi
İzlanda Lihtenştayn Norveç Makedonya Türkiye Ortak ülkeler: ?
7
Bölgelere Göre Ortak Ülkeler
Batı Balkanlar (Bölge 1): Arnavutluk, Bosna Hersek, Kosova, Karadağ, Sırbistan Doğu Ortaklığı Ülkeleri (Bölge 2): Ermenistan, Azerbaycan, Beyaz Rusya, Gürcistan, Moldova, Ukrayna(uluslararası hukuk ile tanınan) Güney Akdeniz Ülkeleri (Bölge 3): Cezayir, Mısır, İsrail, Ürdün, Lübnan, Libya, Fas, Filistin, Suriye, Tunus Rusya Federasyonu (Bölge 4): Rusya (uluslararası hukuk ile tanınan) Bölge 6 (Asya): Afganistan, Bangladeş, Butan, Kamboçya, Çin, Kuzey Kore, Hindistan, Endonezya, Laos, Malezya, Maldivler, Moğolistan, Myanmar, Nepal, Pakistan, Filipinler, Sri Lanka, Tayland, Vietnam
8
Bölge 7 (Orta Asya): Kazakistan, Kırgızistan, Tacikistan, Türkmenistan, Özbekistan Bölge 8 (Latin Amerika): Arjantin, Bolivya, Brezilya, Şili, Kolombiya, Kosta Rika, Küba, Ekvador, El Salvador,Guatemala, Honduras, Meksika, Nikaragua, Panama, Paraguay, Peru, Uruguay, Venezuela Bölge 9 (Orta Doğu): İran, Irak, Yemen Bölge 10: Güney Afrika
9
Bölge 11 (ACP) (Afrika, Karayip ve Pasifik Ülkeleri):
Angola, Antigua and Barbuda, Bahamas, Barbados, Belize, Benin, Botswana, Burkina Faso,Burundi, Cameroon, Cape Verde, Central African Republic, Chad, Comoros, Congo, Congo - Democratic Republic of the, Cook Islands, Djibouti, Dominica, Dominican Republic, Equatorial Guinea, Eritrea, Ethiopia, Fiji, Gabon, Gambia, Ghana, Grenada, Guinea, Guinea-Bissau, Guyana, Haiti, Republic of Côte d'Ivoire, Jamaica, Kenya, Kiribati, Lesotho, Liberia, Madagascar, Malawi, Mali, Marshall Islands, Mauritania, Mauritius, Micronesia- Federated States of, Mozambique, Namibia, Nauru, Niger, Nigeria, Niue, Palau, Papua New Guinea, Rwanda, Saint Kitts And Nevis, Saint Lucia, Saint Vincent And The Grenadines, Samoa, Sao Tome and Principe, Senegal, Seychelles, Sierra Leone, Solomon Islands, Somalia, South Sudan, Sudan, Suriname, Swaziland, Timor Leste - Democratic Republic of, Tanzania, Togo, Tonga, Trinidad and Tobago, Tuvalu, Uganda, Vanuatu, Zambia, Zimbabwe.
10
Bölge 13 (Diğer Sanayileşmiş Ülkeler):
Avustralya, Brunei, Kanada, Hong Kong, Japonya, Güney Kore, Makao, Yeni Zelenda, Singapur, Tayvan, Amerika Birleşik Devletleri Bölge 14 : İsviçre, Faroe Adaları (yeni) İsviçre ve Faroe Adaları ile gerçekleştirilecek hareketlilik faaliyeti, yalnızca ülkemizden ilgili ülkelere (yani “outgoing” yönünde) ve yalnızca dijital beceriler alanında staj faaliyeti olarak mümkündür.
11
‘eligible’ olmayan ülkeler:
Bölge 5: Andorra, Monako, San Marino, Vatikan Şehir Devleti Bölge 12 (Sanayileşmiş: Körfez İşbirliği Ülkeleri): Bahreyn, Kuveyt, Umman, Katar, Suudi Arabistan, Birleşik Arap Emirlikleri 11 11
12
Uygun olmayan ortak kurumlar:
Uygun olmayan ortak kurumlar ile hareketlilik gerçekleştirilmesi halinde, nihai rapor değerlendirme sürecinde ilgili faaliyetler geçersiz sayılacaktır. • Yükseköğretim kurumu olmayan kurumlar uygun ortak değildir! Eğitim ateşelerine, varsa o ülkedeki National Erasmus+ Office’ne (NEO) danışılarak teyit edilebilir! NEOs: • Kırım; Lugansk & Donetsk bölgeleri ve İran’da bulunan bazı yükseköğretim kurumları KA107 için uygun ortak değildir! UA web sayfasından ( ortakların kontrol edilmesi gerekmektedir! 12 12
13
Faaliyetler ve süreleri:
• Öğrenci öğrenim hareketliliği: 3-12 ay • Öğrenci staj hareketliliği (yeni): 2-12 ay • Personel ders verme/eğitim alma hareketliliği: Yükseköğretim kurumları arasında Yükseköğretim kurumları ile akademik olmayan kurumlar arasında Seyahat hariç 5 gün-2 ay (60 gün) 13 13
14
• Öğrenci için bireysel destek: Gelen öğrencilere: Aylık 800 €
Hibe destekleri: • Öğrenci için bireysel destek: Gelen öğrencilere: Aylık 800 € Giden öğrencilere: Aylık 700 € (yeni) • Personel için bireysel destek: Gelen personele: Günlük 140 € * Giden personele: Günlük 180 € * (yeni) *Söz konusu hibe ilk 14 gün için geçerlidir gün arası günler için hibe, günlük hibenin %70’i olarak hesaplanmaktadır. • Öğrenci ve Personel için seyahat desteği: 2 ülke arasındaki mesafeye göre, 20 € ile € (yeni) arasında değişen destek. 14 14
15
15 15
16
BAŞVURU SÜRECİ TÜRKÇE BAŞVURU!!!
17
TURNA SİSTEMİ ÜZERİNDEN!!!! KOORDİNATÖRLÜK BAŞVURU YAPACAK!!!
SON BAŞVURU TARİHİ: SAAT 12.00(Brüksel saati ile) 17 17
19
1.Projenin uygunluğu/ilgililiği (max 30 puan):
1.Relevance of the strategy Explain why the planned mobility project is relevant to the internationalisation strategy of the higher education institutions involved (both in the Programme and Partner Country). Justify the proposed type(s) of mobility (students for studies/ students for traineeships/ staff for teaching/ staff for training). (Planladığınız projenizin Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi’nin ve ortak olacağınız üniversitenin uluslararasılaşma stratejisine katkısı hakkında bilgi veriniz. Planladığınız öğrenci ve personel hareketliliğinin gerekçesini belirtiniz.) 19 19
20
1.Projenin uygunluğu/ilgililiği (max 30 puan):
• Planlanan hareketlilik faaliyetlerinin, hareketliliğe dahil olacak 2 kurumun uluslararasılaşma stratejileri ile ilgisi! • Başvuru formunda öğrenci ve/ve ya personel hareketliliği seçme nedeni! 20 20
21
2. Ortaklık mekanizmalarının kalitesi (max 30 puan):
2. Quality of the cooperation arrangements Detail your previous experience of similar projects with higher education institutions in this Partner Country, if any, and explain how, for the planned mobility project, responsibilities, roles and tasks will be defined in the Inter-institutional Agreement. (Eğer var ise, hareketlilik gerçekleştirmek istediğiniz ülkede yer alan üniversite ile daha önceki çalışmalarınızı ve işbirliğinizi açıklayınız.) 21 21
22
2. Ortaklık mekanizmalarının kalitesi (max 30 puan):
2. Quality of the cooperation arrangements • Başvuran kurumun, hareketlilik yapmayı planladığı kurumlar ile daha önce benzer faaliyetler gerçekleştirme durumu! (Ortak Mevlana Anlaşması, Protokol, Sempozyum…vs.) • Hareketlilik gerçekleştirecek kurumlar arasındaki görev ve sorumluluk dağılımının netliği! (Bütçe yönetimi, belgelerin arşivlenmesi..vs.) 22 22
23
3. Proje tasarım ve uygulamasının kalitesi (max 20 puan):
3. Quality of project design and implementation Present the different phases of the mobility project and summarise what partner organisations plan in terms of selection of participants, the support provided to them and the recognition of their mobility period (in particular in the Partner Country). (Projenizde katılımcı seçimi, katılımcılara sağlanacak destek ve hareketliliğin tanınırlığı konusunda her iki üniversitenin de yapacağı faaliyetleri açıklayınız.) 23 23
24
3. Proje tasarım ve uygulamasının kalitesi (max 20 puan):
3. Quality of project design and implementation • Faaliyete katılacak kişilerin seçilmesi, • Bu kişilere sağlanacak destekler (dil desteği, yurtdışı çıkış öncesi oryantasyon vb), • Hareketlilik sürecinin tanınması (özellikle ortak ülkede tanınma faaliyetleri) gibi hususlarının netliği ve kalitesi! 24 24
25
4. Etki ve yaygınlaştırma (max 20 puan):
4. Impact and dissemination Explain the desired impact of the mobility project on participants, beneficiaries, partner organisations and at local, regional and national levels. Describe the measures which will be taken to disseminate the results of the mobility project at faculty and institution levels, and beyond where applicable, in both the Programme and Partner Countries. (Projenizin katılımcılar üzerinde, kurumlar (her iki üniversite) üzerinde, yerel, bölgesel ve ulusal etkilerini belirtiniz. Ayrıca projenizin her iki üniversitedeki fakülte seviyesinde, üniversite içinde ve uluslararası boyutta yaygınlaştırması hakkında bilgi veriniz.) 25 25
26
4. Etki ve yaygınlaştırma (max 20 puan):
4. Impact and dissemination • Planlanan hareketlilik faaliyetlerinin, faaliyete katılan kişiler ve faliyete dahil olan kurumlar üzerine etkileri! • Faaliyetlerin sonuçlarının, faaliyete katılan kurumlarda, bölüm/fakülte/kurumsal seviyelerde yaygınlaştırılması için planlanan faaliyetlerin kalitesi! 26 26
28
Dikkat! • Başvuru formunda yer alan soruları Ortağınız ile yanıtlayın
• Ortağınızın bakış açısını her cevapta yansıtın • Cevaplarınız genel olmasın • Kopyala-yapıştır yapmayın (Daha önce bahsedilen bölümü referans verin) 28 28
29
ORTAKLIK İÇİN!!! MEVLANA ANLAŞMALARI
DAHA ÖNCE BİRLİKTE SEMPOZYUM YA DA KONGRE DÜZENLEDİĞİNİZ ÜNİVERSİTELER ÜNİVERSİTEMİZİN PROTOKOLLERİ 29 29
30
ÜNİVERSİTEMİZİN KA107 ANLAŞMALARI VE KA107 ANLAŞMA TASLAĞI
30 30
31
BURDUR MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ
2016 YILINDA İLK BAŞVURU YAPILDI 2017 YILINDA ARNAVUTLUK TİRAN ÜNİVERSİTESİ İLE YAPILAN PROJEMİZ KABUL EDİLDİ ( EURO) 31 31
32
BURDUR MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ
2016 YILINDA İLK BAŞVURU YAPILDI 2017 YILINDA ARNAVUTLUK TİRAN ÜNİVERSİTESİ İLE YAPILAN PROJEMİZ KABUL EDİLDİ ( EURO) 32 32
33
BURDUR MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ-TİRAN ÜNİVERSİTESİ
İngilizce Öğretmenliği Türk Dili ve Edebiyatı Tarih Biyoloji 33 33
34
BURDUR MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ-TİRAN ÜNİVERSİTESİ
Gelen Öğrenci:3 Giden Öğrenci:3 Gelen Personel:6 Giden Personel:6 34 34
35
İLETİŞİM Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Koordinatörlüğü ERASMUS+ OFİSİ İstiklal Yerleşkesi BURDUR (REKTÖRLÜK B BLOK ZEMİN KAT) Telefon: E-Posta:
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.