Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Dr. Öğr. Üyesi Lokman AKBAY Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi - Ölçme ve Değerlendirme ABD
2
Ders # 3 - Öğretmen ve Görevleri
Konu Başlıkları Öğretmen ve görevleri Öğretmen yeterlilikleri Öğretmenin rolü
3
Ders # 3 - Öğretmen ve Görevleri
1. Öğretme görevi: lider, rehber, model olma öğrenmeyi kolaylaştıracak öğretim etkinliklerini planlama etkinlik seçme ve düzenleme öğrenme hedeflerini belirleme ve öğrencileri bu hedeflere yönlendirme 2. İdare ve yönetim görevi: eğitim programını planlama, yönetme ve yürütme sürecine katılır eğitim-öğretim etlinliklerini diğer öğretmen ve idarecilerle birlikte planlar ve etkinlikleri gerçekleştirir öğretim ortam ve gereçlerinin planlar ve düzenler programı öğrencilere göre düzenler ve günceller
4
Ders # 3 - Öğretmen ve Görevleri
3. Mesleki uzmanlık görevi: konu alanı ile ilgili bilgi ve becerin kaynağı olmalı konu alanındaki güncel gelişmeleri takip etmeli hizmetiçi eğitim programlarına katılarak kendini güncel tutmalıd katıldığı etkinliklerde öğrendiklerini meslektaşlarıyla paylaşmalıd 4. Danışmanlık görevi: gerektiği zamanlarda öğrencileriyle arkadaşlık kurabilmeli kariyer ve mesleklerle ilgili endişeli olan öğrencilere rehberlik edebilmeli öğrencilerle bireysel olarak ilgilenerek onların bireysel ilgi ve yeteneklerini ortaya çıkarmalı
5
Ders # 3 - Öğretmen ve Görevleri
Öğrencilerle iletişimde etkili olabilecek davranışlar anlayışlı olmak ve sempati göstermek dostça ve nazik davranmak sadece eğitim problemlerinde değil öğrencilerin kişisel problemlerinde de yardımcı olmak istendik davranışları ödüllendirmek öğrencileri yapabileceklerinin en iyisini yapmaya teşvik etmek öğrencilerin ilgi ve görüşleri hakkında bilgi edinmek güler yüzlü olmak etkin dinleme becerisine sahip olmak öğrencilerin problemlerini kendi kendine çözmesinde destek olmak
6
Ders # 3 - Öğretmen ve Görevleri
Öğretmenin sahip olması gereken yeterlilikler Parçası olma Hakim olma Öğrenci merkezli olma işin içinde ve farkında olma özel durumları sezebilme duygu ve fikirlere önem verme gelişmeleri takip edebilme çevreye ilişkin bilgi sahibi olma dersine ve konusuna hakim olma amaçlı davranma kolaylaştırma kontrollü, tutarlı ve objektif davranma uygun ses tonu ve vurgulama anlaşılır yönergeler ciddi, planlı ve hazırlıklı olma sorumluluk sahibi olma öğrenci merkezli olma problem çözme ve uygulama
7
Ders # 3 - Öğretmen ve Görevleri
Öğretmenlik Mesleği Ana Yeterlilikleri (MEB 2006) 1. Kişisel ve mesleki değerler - Mesleki gelişim: Öğretmen, öğrencileri birey olarak görür, değer verir. Öğrencilerin sosyal ve kültürel farklılıklarını, yaptıklarını ve ilgilerini dikkate alarak en yüksek düzeyde öğrenmeleri ve gelişmeleri için çaba harcar. Öğrencilerinde geliştirmek istediği kişilik özelliklerini kendi davranışlarında gösterir. Diğer öğretmen, yönetici ve uzmanların başarılı deneyimlerinden yararlanır. Öz değerlendirme yaparak değişim ve sürekli gelişim için çaba harcar. Yeni bilgi ve fikirlere açıktır, kendisini ve kurumu geliştirmede etkin rol oynar. Mesleği ile ilgili mevzuatı (yasa, yönetmelik, genelge, vb.) izleyerek bunlara uygun davranır.
8
Ders # 3 - Öğretmen ve Görevleri
Öğretmenlik Mesleği Ana Yeterlilikleri (MEB 2006) 2. Öğrenciyi tanıma: Öğretmen, öğrencinin tüm özelliklerini, ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, geldiği ailenin ve çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır. 3. Öğretme ve öğrenme süreci: Öğretmen, öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlar. 4. Öğrenmeyi, gelişimi izleme ve değerlendirme: Öğretmen, öğrencilerin gelişim ve öğrenmelerini değerlendirir. Öğrencilerin kendilerini ve diğer öğrencileri değerlendirmesini sağlar. Ölçme sonuçlarını daha iyi bir öğretim için kullanır; sonuçları öğrenci, veli, yöneticiler ve öğretmenlerle paylaşır
9
Ders # 3 - Öğretmen ve Görevleri
Öğretmenlik Mesleği Ana Yeterlilikleri (MEB 2006) 5. Okul, aile ve toplum ilişkileri: Öğretmen, okulun bulunduğu çevrenin doğal, sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır. Aileleri ve toplumu eğitim sürecine ve okulun gelişimi ile ilgili çalışmalara katılmaları yönünde teşvik eder. 6. Program ve içerik bilgisi: Öğretmen, Türk Milli Eğitim Sisteminin dayandığı temel değer ve ilkeler ile özel alan öğretim programının yaklaşım, amaç, hedef, ilke ve tekniklerini bilir ve uygular.
10
Ders # 3 - Öğretmen ve Görevleri
Dr. Öğr. Üyesi Lokman AKBAY Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi - Ölçme ve Değerlendirme ABD
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.