Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ"— Sunum transkripti:

1 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
KONAKLAMA İŞLETMELERİ YÖNETİMİ OTEL YÖNETİMİNDE SİSTEM YAKLAŞIMI NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi iisbf.nisantasi.edu.tr

2 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
SİSTEM YAKLAŞIMI Tanım Bir sistemi, Belirli parçalardan (alt birimlerden, alt sistemlerden) oluşan, Bu parçalar arasında belirli ilişkiler olan, Bu parçaların aynı zamanda dış çevre ile ilişkisi olan, bir bütün olarak tanımlamak mümkündür NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

3 Genel Olarak Sistem Yaklaşımı
SATIŞ TEKNİKLERİ EĞİTİM PROG. EĞİTİM VE GELİŞTİRME İNSAN KAYNAKLARI BÖLÜMÜ OTEL İŞLETMESİ TURİZM ENDÜSTRİSİ NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

4 Otel İşletmelerinde Temel Bölümler
Yönetim Bölümü Konaklama Yiyecek- Içecek Teknik Hizmetler Güvenlik İnsan Kaynakları Muhasebe Pazarlama ve Satış Ek NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

5 Odalar (konaklama) Bölümü
Rezervasyon Önbüro (Resepsiyon) Santral (Telefon Hizmetleri) Üniformalı Hizmetler (Konsiyerj) Kat Hizmetleri (Housekeeping) NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

6 Kat Hizmetleri (Housekeeping) Alt Bölümleri (Sistemleri)
ÇAMAŞIRHANE ODA TEMİZLİĞİ Kat Hizmetleri (Housekeeping) MÜŞTRİ ORTAK KULLANIM ALANLARI MEYDANLAR SAĞLIK KLUBÜ NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

7 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
Sistem ve Unsurları DIŞ ÇEVRE SÜREÇ (S) ÇIKTI GİRDİ ( TRASFORMATİON ) OUTPUT (O) INPUT (I) SİSTEMİN SINIRLARI NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

8 Bir Sistem Olarak Otel İşletmelerinin özellikleri
Oteller bir yanda girdi (input) aldıkları dış çevre, diğer yanda çıktı(output) verdikleri dış çevre arasında bir çeşit akış (flow) sağlayan birimlerdir. Girdi  Süreç Çıktı akışı dolayısıyla otel işletmeleri sürekli olarak “denge”li olmak durumunda olan birimlerdir (Girdi = Çıktı dengesi). NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

9 Bir Sistem Olarak Otel İşletmelerinin özellikleri
Bu özelliği dolayısıyla otel işletmeleri sürekli olarak her iki dış çevredeki gelişmeleri izlemek ve buna göre bu akış ile ilgili düzeltme ve değişmeleri yapmak zorundadır. Bu duruma göre, otel faaliyetleri sürekli ve koordineli bir akışı ifade eder. Bu akıştaki herhangi bir kesiklik işletme sorunudur. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

10 Bir Sistem Olarak Otel İşletmelerinin özellikleri
Bu akış, otel içindeki çeşitli alt-sistemler (bölümler) tarafından sağlanır. Dolayısıyla otel yönetiminin en önemli konusu, bu alt sistemlerin birbirleri ile ilişkilerini (interrelations) yönetmektir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

11 Bir Sistem Olarak Otel İşletmelerinin özellikleri
Bu akışı yöneten ve yönlendiren işletmecilik ilke ve teknikleridir. Bu ilkelere uyulmaması ve yanlış tekniklerin kullanılması, bu akışın düzenli ve koordineli olmasını olumsuz olarak etkileyecektir. Otel işletme sisteminin “süreç” kısmında, girdilerin çıktılara dönüşümünü sağlayan alt- sistemler yer alır. Bunların başında üretim (Önbüro, Kathizmetleri, Yiyecek- İçecek) gelir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

12 Bir Sistem Olarak Otel İşletmelerinin özellikleri
Otel ile girdi arasındaki ilişkiyi sağlayan satın alma, insan kaynakları ve finansman alt sistemleri vardır. Otel ile çıktı çevresi arasındaki ilişkiyi düzenleyen pazarlama (halkla ilişkiler) alt sistemi vardır. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

13 Otel İşletme Sisteminde İki Yönlü Akış
DIŞ ÇEVRE DIŞ ÇEVRE PARA / BİLGİ AKIŞI DEĞİŞİM SÜRECİ ÇIKTILAR GİRDİLER ( OTEL İÇİ ALT SİSTEMLER ) MAL / HİZMET AKIŞI MÜŞTERİLER PAYDAŞLAR SATICILAR NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

14 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
Sistemin Sınırları Sınır, sistemin kontrolü altında olan iç değişkenler ile, sistemin kontrolü dışında olan dış çevreye ilişkin değişkenleri birbirinden ayırır. Sınırsal birim rolünü oynayan örgüt elemanlarının önemi büyüktür. Bu birimler sürekli olarak dış çevredeki değişmelerle karşı karşıyadırlar. Sınırsal birimler, bu gibi değişimlerden sistemin karar organlarını haberdar etmek durumundadırlar. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

15 Entropi ve Negatif Entropi
Her sistemde, enerjinin tükenmesi, faaliyetlerin bozulması, dengenin kaybolması, karışıklık ve aksamaların belirmesi ve sistemin faaliyetlerinin durması yönünde bir eğilim vardır. İşte “entropi” bu eğilimi ifade eden kavramdır. Kapalı sistemlerde entropi kuvetlidir ve belirli bir süre sonunda sistemi durduran en önemli faktördür. Oysa, açık sistemlerde entropi durdurulabilir. Dolayısıyla açık sistemlerde negatif-entropi veya negentropi vardır. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

16 Adaptasyon (Uyum) Yaklaşımları
Durumsallık (Koşut Bağımlılık) Yaklaşımı Genel Örgütsel Gruplaşma Yaklaşımı Kaynak Bağımlılığı Yaklaşımı Örgütsel Strateji Yaklaşımı Bilgi İşleme Yaklaşımı Vekalet Yaklaşımı İşlem Maliyeti Yaklaşımı Kurumsallaşma Yaklaşımı Popilasyon Ekolojisi NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

17 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
kaynaklar AKINCI, Zeki. «Otel İşletmeciliği ve Yöneticiliği» OLALI, Hasan ve Meral Korzay, «Otel işletmeciliği» ŞENER, Burhan, «Modern Otel İşletmelerinde Yönetim ve Organizasyon» KOZAK, Nazmi ve diğerleri, «Otel İşletmeciliği» EREN, Erol, «Yönetim ve Organizasyon» KOÇEL, Tamer, «İşletme Yöneticiliği» Yardımcı (diğer) Kaynaklar S. Medlik, The Business of Hotels W.Gray and S.C. Liguori, Hotel and Motel Management and Operations Powers, Tom and Clayton W. Barrows, Introduction to Management in the Hospitality Industry Jones, Peter and Andrew Locwood, The Management of the Hotel Operations Otelcilik sektörü ile ilgili kurum ve kuruluşlara ait süreli yayınlar, elektronik siteler.... vb. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©


"NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları