Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanBatur Çelik Değiştirilmiş 6 yıl önce
1
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Temel Kavramlar Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
2
Her sistem, gerçekleştirdiği etkinliklerin amaca ne derece hizmet edip etmediğini saptayabilmek için bilgi toplar yani ölçme (gözlem) yapar ve gözlem sonuçlarından yararlanarak bazı, kararlara ulaşmaya çalışır. Herhangi bir sistemle ilgili gözlemler yapmak ve gözlem sonuçlarına dayalı doğru kararlar verebilmek, ölçme ve değerlendirme konusundaki ilkeleri ve yaklaşımları bilmekle ve bu ilkeleri doğru biçimde uygulamakla olasıdır.
3
Eğitim sisteminde de doğru kararlara ulaşılması, ölçme ve değerlendirmeyle ilgili ilkelerin bilinmesine ve bu ilkelerin doğru uygulanmasına bağlıdır. Eğitimde ölçme ve değerlendirme denince akla çoğunlukla puanlar/notlar gelmektedir.
4
Oysa ölçme sonuçlarına dayalı olarak yapılan değerlendirmenin doğruluğu eğitim sürecinin bütününden elde edilen başarıya bağlıdır. Ölçme ve değerlendirme sürecinin temel kavramları denilince akla ilk olarak ölçme ve değerlendirme kavramlarının kendileri gelmektedir.
5
Ölçme Nedir? Ölçme gerek günlük yaşamımızda, gerekse bilimsel çalışmalarda önemli bir yer tutar. Bir bilim dalındaki çalışmalar ve bunların uygulamaya konulması, o bilim dalına özgü ölçme araç ve yöntemlerinin bulunmasıyla hızlanmıştır (Baykul, 2000).
6
Ölçme Nedir? Turgut (1984) ölçmeyi, "Bir niteliğin gözlenip gözlem sonucunun sayılarla veya başka sembollerle gösterilmesidir." biçiminde tanımlarken; Tekin (2014) ölçmeyi, "Belli bir nesnenin ya da nesnelerin belli bir özelliğe sahip olup olmadığının, sahipse sahip oluş derecesinin gözlenip gözlem sonuçlarının sembollerle ve özellikle sayı sembolleriyle ifade edilmesidir." diye tanımlamaktadır.
7
Değerlendirme Nedir? Turgut (1984) değerlendirmeyi, "Ölçme sonuçlarını bir ölçüte vurarak bir değer yargısına ulaşma işlemi" olarak tanımlamaktadır. Tanımdan da anlaşılacağı gibi, değerlendirme bir yargıya, bir karara ulaşma işlemidir.
8
Değerlendirme Nedir? Karara ya da yargıya ulaşabilmek için elimizde öncelikle, ölçme sonuçlarının ve bu ölçmelere uygun bir ölçütün ya da ölçütlerin bulunması gerekir. Ölçme sonuçları hakkında anlamlı bir karara ulaşabilmek için, ölçütle ya da ölçütlerle karşılaştırılması gerekir. Ulaşılacak yargının geçerli olabilmesi öncelikle ölçütün geçerli olmasına bağlıdır.
9
Kaynakça Baykul,Y. (2000). Eğitimde ve Psikolojide Ölçme: Klasik Test Teorisi ve Uygulaması. Ankara: ÖSYM Yayınları. Tekin, H. (2012). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme (23.baskı). Ankara: Yargı Yayınevi. Turgut, F. (1984). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: Saydam Matbaacılık.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.