Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Avrupa ve ABD'de Girişimciliğin Geliştirilmesi
- Sivas İŞGEM'de faydalanılacak fikirler Uluslararası işb./YK toplantısı x Bilgilendirme Seminerinde Sunum. /LeifGrahm
2
Seminerin çerçevesi 1. Genel amaç: "Doğru" yöntemlerin kullanılması kaydıyla "herkesin" girişimci olabileceği görüşünü anlaşılır kılmak. 2. Girişimciliğin tanımı ve "evrensellik" ilkesine odaklanarak revize edilmiş tanımı 3. Teorik temeller: Uzmanlık alanlarının tanımlanmasında bütüncül yaklaşım 4. Yeni kurulan işletmelere (Start Up) destek vermede alışılmış ve açık yaklaşımlar Yeni işletme kurma sürecinde proje yönetimi “Tuval Metodu" c. Yalın Start Up'lar d. Açık proje yönetimi 5. Sivas İŞGEM'in uzantıları e. İş camiasıyla bağlantılar kurma 2 uyarı. Daha iyi değil, daha farklı bir şey (katma değerli)
3
Girişimcilik nedir? 1. “Girişimcilik”, inovasyona dönük bir yapılanma, yenilikçi yönetim, ve riskin asgariye çekilmesi ile bağlantılı olarak sürdürülebilir bir biçimde yeni mal veya hizmet üretimi sağlamaya çalışan kişi veya gruplarca yürütülen bir süreçtir. (Geleneksel) /Bir oldu değil, bir süreç!/ 2. ”Start Up” son derece belirsiz koşullar altında yeni mal veya hizmetler sunmaya yönelik bir kurumdur. (Eric Ries) /Şirketin boyutu ya da faaliyet gösterilen sektörden bağımsız olarak/ 3. (Sınai) "girişimci", iş fikrini hayata geçirme sürecinde iktisadi, siyasi ya da kültürel her türlü soruna çözüm arayıp bulacak kişi veya grubu ifade eder. Grubun yenilikçi, sürece ve bağlantılar kurmaya odaklı olması öngörülmektedir. “Evrensel” sorumluluk, girişimcinin faaliyet gösterdiği kurumsal yapıyı niteler. /İş planı uygulama değil; iş planı geliştirme/ 2 uyarı. Daha iyi değil, daha farklı bir şey (katma değerli)
4
Profesyonel görevlere dair evrensel perspektif
SM Lipset, Political man Siyaset Bilimi (Profesyonel görevler) Yaratma Dağıtım Kullanım Amitai Etzioni, Modern organisations Sosyoloji (sosyal kontrol) Normatif Zorlayıcı Kazançlı Erik Allardt, Having Loving Being Sosyal Psikoloji (insan refahı) Kaynaklar Sosyal ilişkiler Toplumla ilişkiler Harold Leavitt, Corporate Path Finders İşletme (Şirketteki görevlerin hiyerarşisi) Karar alma Analitik Yaratıcı 2 uyarı. Daha iyi değil, daha farklı bir şey (katma değerli)
5
Girişimcilik konusundaki Klasikler
Yazar Kavramlar Joseph A. Schumpeter – Girişimciliğin aşağıdakiler bağlamında özel önemini açıklığa kavuşturmuştur: Ürün inovasyonu Teknolojik inovasyonlar Piyasa inovasyonları Peter F. Drucker, Girişimcilik kaynaklarının fiili uygulaması Beklenmedik (başarı veya başarısızlık) Uygunsuz durumlar (basit hatalar) Sektörün yapısı ve piyasa Algıda değişimler Yeni bilgiler ("bilgi modelinin dağılımına" giriş) Storey ve Johannisson şu tanımlamaları yaparken ağların önemini vurgulamıştır: Sosyal, kültürel ve ekonomik koşullar Kaldırılması gereken engeller veya kullanılması gereken ağlar 2 uyarı. Daha iyi değil, daha farklı bir şey (katma değerli) devam ediyor...
6
Girişimcilik konusundaki Klasikler (devamı)
Yazar Kavramlar Aldrich & Zimmer girişimcilik sürecinin sosyal bağlamını inceleyerek şu konularda eleştiriler getirmiştir: “sosyal boyuttan izole model" (yalnızca kişiliği esas alan) "sosyal boyuta haddinden fazla önem veren model" (girişimcileri içinde bulundukları kültürel bağlamın kurbanı olarak gören). Alternatif: bağlantı modeli (ağlar) Harold Leavitt, bütüncül üç ayaklı öğrenme modeli: Analitik - sorun çözme Süreç bilgisi - uygulama Yaratıcılık - sorunları formüle etme 2 uyarı. Daha iyi değil, daha farklı bir şey (katma değerli)
7
Geleneksel modeller BAŞLANGIÇ HEDEF Atölye: Prototip Tasarımı
İş Fikrinin Değerlen- dirilmesi İş Planı Programı Ek. Yön. Bütçe ve Finans Belge / Firmanın Faaliyeti Finansal kaynaklara sunum Ekip işe alım Üretim Satış Piyasa Araştırması Üretim Planı Yönetim Sist. İdare Atölye İK Yön. 2 uyarı. Daha iyi değil, daha farklı bir şey (katma değerli)
8
Karma model: Tuval İş Modeli Tuvali
Kilit İş Ortakları Kilit Aktiviteler Değer Önermeleri Müşteri İlişkileri Müşteri Segmentleri Kilit Kaynaklar Kanallar 2 uyarı. Daha iyi değil, daha farklı bir şey (katma değerli) Maliyet Yapısı Gelir Akışları
9
Yalın Start Up Girişimci kalkınmanın beş ilkesi
Girişimcilere her yerde rastlanabilir Girişimcilik (proje) yönetim işidir Doğrulanmış öğrenme Kur - ölç - öğren İnovasyon muhasebesi 2 uyarı. Daha iyi değil, daha farklı bir şey (katma değerli)
10
Yalın Start Up KUR ÖLÇ ÖĞREN Asgari uygulanabilir ürün
Rakamları planlanan düzeye yaklaştırmak için denemeler yap Asgari uygulanabilir ürün Hizmet verme: Bir müşteriyle başlama İnsanlarla simülasyon Git ve her şeyi kendi gözlerinle gör KUR Fikirlerden ürünlere ÖLÇ Müşterilerin yanıtını gör Neden ve sonucu bulmak için iki aşamalı test ÖĞREN Dönüş yap ya da devam et Beş Neden: Temel nedenleri bulup çözümle Yaklaştır Uzaklaştır Müşteri segmenti Müşteri ihtiyaçları Platform İş mimarisi Değer yakalama Büyümenin motoru Kanal 2 uyarı. Daha iyi değil, daha farklı bir şey (katma değerli) Ref.: Eric Ries, The Lean Start Up Hangi aktiviteler değer yaratır? Hangileri boşa kürek çekmektir? Dönüş
11
Açık Proje Yönetimi DIŞ BİLGİLER VİZYON AĞLAR KURUM PROJE
2 uyarı. Daha iyi değil, daha farklı bir şey (katma değerli) İÇ YETKİN- LİKLER
12
Geleneksel ve açık paradigmaların karşılaştırılması
GELENEKSEL PARADİGMA (rasyonel) AÇIK PARADİGMA (Çevik, Yalın – Agile, Lean) BAŞLICA AMAÇ (Girişimcilik konusunda başlıca varsayım) Girişimciliği geliştirmek (doğuştan girişimcilik ya da sosyalleşme ile oluşan girişimcilik) Girişimciliği/iş kurmayı başlatmak (eğitim yoluyla oluşan girişimcilik) TEMEL VARSAYIM Yeni girişimcilerin nasıl oluşturulabileceği bilinmektedir. Eğitim yoluyla öğrenim; ek olarak uygulama Bilgi yok: Girişimci geliştirme buluşsal yaklaşımla gerçekleşir Yaparak öğrenme; eğitim Deney yapma; başarısızlıktan ders alma BİLGİ BANKASI “Çözümcülük” (çözümlerin kullanımı). “Disipliner” analitik yaklaşım Kaynak: Good Books Sorunun formule edilmesi. (Gerçekliğin altı boyutu: OPM) Kaynak: Grup çalışması, sosyal enerji etkileşim 2 uyarı. Daha iyi değil, daha farklı bir şey (katma değerli)
13
Geleneksel ve açık paradigmaların karşılaştırılması (devamı)
GELENEKSEL PARADİGMA (rasyonel) AÇIK PARADİGMA (Çevik, Yalın – Agile, Lean) SÜREÇ Sürecin başlangıcı: Rasyonel sıralama çerçevesinde iş planı hazırlama – İş Planını hayata geçirmek için hangi kaynaklara ihtiyaç duyuluyor. Süreç yaklaşımı: sıralı - iş planı, finansal arayış, personel işe alma, ürün lansmanı, yoğun satış çalışmaları “Şelale” Süreç başlangıcı: İş modeli hazırlama (örneğin tuval metodu) – Mevcut kaynaklarla hangi iş yapılabilir. Süreç yaklaşımı: Kademeli, tekrarlı, “Yalın" – hedefe odaklanan bilgi arayışı KONTROL, veri (mali veriler) Kural odaklı: Kar-zarar tablosu, bilanço, nakit akışı Güvenlik: Tam (denetimden geçmiş) veri. Girdi kontrolüne odaklanma (mantıksal çerçeve). Ya şimdi ya hiç. Başarısızlığa yer yok! Yine Şelale! Fayda yönelimi: Doğrudan doğruya CRM'ye yönelik, profil belirleme, inovasyon geliştirme Sürat: İş görür düzeydeki veri Tekrarlı, sonuç kontrolü (birikmiş veriler) Hatalar beklenir. METODOLOJİ Mantıksal çerçeve, eğitim programları, üniversitelerde kurslar (eski), SYB, IYB Agile, Lean, Scrum, KanBan Açık inovasyon, öğrenen yapılanma MÜHENDİSLİK Üretim yönetimi (Açık) Proje yönetimi 2 uyarı. Daha iyi değil, daha farklı bir şey (katma değerli)
14
Sivas iş geliştirme merkezi ve kuluçka merkezi
2 uyarı. Daha iyi değil, daha farklı bir şey (katma değerli)
15
Sivas İŞGEM: - Profilin özeti
ÇAPA İŞLETMELERDE kolektif yetkinlik & YENİLİKÇİ GİRİŞİMCİLERE hitap eden dinamik ortam İŞ CAMİASINDA net bir işbirliği kültürü 2 uyarı. Daha iyi değil, daha farklı bir şey (katma değerli) Dinlediğiniz için teşekkürler
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.