Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Yrd.Doç.Dr. Reha KILIÇHAN Erciyes Üniversitesi Turizm Fakültesi 2018

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Yrd.Doç.Dr. Reha KILIÇHAN Erciyes Üniversitesi Turizm Fakültesi 2018"— Sunum transkripti:

1 Yrd.Doç.Dr. Reha KILIÇHAN Erciyes Üniversitesi Turizm Fakültesi 2018
ZİYAFET ORGANİZASYONU VE YÖNETİMİ 5.Hafta Ziyafet Organizasyonlarının Yönetiminde Yöneltme (Yürütme) Fonksiyonu Yrd.Doç.Dr. Reha KILIÇHAN Erciyes Üniversitesi Turizm Fakültesi 2018

2 İÇERİK Ziyafetlerde Yöneltme Fonksiyonunun Anlamı ve Önemi
Ziyafet Yönetiminde Emir Verme ve İyi Bir Emrin Özellikleri Ziyafet Yönetiminde Liderliğin Önemi Ziyafet Yönetiminde Motivasyonun (Güdelemenin) Önemi Ziyafet Yönetiminde Disiplin

3 Ziyafetlerde Yöneltme Fonksiyonunun Anlamı ve Önemi
Planlanan ve organize edilen ziyafet faaliyetleri bu aşamada uygulamaya konulmaktadır. Bu aşama dinamik bir özelliğe sahiptir. Ancak bu dinamizmin oluşturulması ve korunması için öncelikle; İşgörenlerin ne yapmaları gerektiğini belirten emir ve talimatların verilmesi, Verimli ve etkin haberleşme sisteminin kurulması, Hizmetin disiplinli olması, işgörenlerin çalışma arzularının üst düzeyde olması ve Bahse konu olan bu faaliyetleri sevk ve idare edecek olan yöneticinin iyi bir liderlik özelliğine sahip olması gerekmektedir. Ziyafeti yöneltme süreci, ziyafete ilişkin hazırlıklar tamamlandıktan sonraki ziyafet personelini çalışmaya sevk etme aşamasıdır.

4 Ziyafet Yönetiminde Emir Verme ve İyi Bir Emrin Özellikleri
Ziyafetin arzulanan kalite ve düzeyde sorunsuz olarak gerçekleştirilebilmesi için, işgörenlere üstler tarafından verilen yazılı veya sözlü emirlerde bazı ilkelere uyulması gerekmektedir. Bu ilkeler; Verilen emir yerine getirilebilir olmalıdır! Verilen emir açık, anlaşılır, kesin ve tereddüt yaratmayacak şekilde hazırlanmalı veya söylenmelidir! Verilen emrin neden? ve niçin?’leri işgörene açıklanmalıdır! Emir yazılı olarak verilmelidir! Yöneticiler yanlış emir de verebilmektedir. Bu gibi durumlarda yönetici hatasını kabul edebilmelidir. Diğer taraftan da verdiği emirlerin uygulanmasını denetlemelidir.

5 Ziyafet Yönetiminde Emir Verme ve İyi Bir Emrin Özellikleri
Ülkemizde özellikle mutfak şefleri resmi ve yazılı emir almayı pek sevmezler ve emirlerin sözlü olarak tavsiye niteliğinde olmasını beklerler. Ayrıca mutfak bölümü organizasyon yapısında yiyecek ve içecek müdürüne bağlı bir yapı görülse de gerçekte pek de böyle değildir. Diğer taraftan sabit reçeteler çok önemli olmakla birlikte uygulamada mutfak kadroları genellikle bu konuda pek yatkın değildir. Kısaca bu birkaç unsur bizlere problemlerin var olduğunu göstermekte ve bu kadrolarda profesyonelleşmenin ve modern işletmecilik anlayışının tam olarak oluşmadığını göstermektedir.

6 Ziyafet Yönetiminde Liderliğin Önemi
Yöneticilik: Profesyonel anlamda yürütülen bir meslektir ve işgal ettiği makamın ona sağladığı hak ve yetkileri kullanarak bu görevini yerine getirebilir. Liderlik: Genel anlamda bir davranış, olaylara bakış açısı biçimidir. Diğer bir ifade ile liderlik, insanları etkileme sanatıdır. Her yönetici lider olamayabilir ama yöneticilerde liderlik aranan bir özelliktir. Zira; işgörenlerde ekip ruhunu yaratma, sorunlara tartışma yoluyla daha etkili çözümler bulma, insanların iç dünyalarını tanıyarak onları daha iyi motive etme ve birebir ilişkilerde daha başarılı olma vb. konularda lider yöneticilerin, diğer yöneticilere göre bazı özel donanımları söz konusudur. Liderler diktatör, demokratik, katılımcı ve dönüşümlü de olabilirler.

7 Ziyafet Yönetiminde Liderliğin Önemi
Ziyafet organizasyonlarında hangi lider yöneticiliğinin etkili ve verimli olabileceğine birkaç bileşenle karar vermek mümkün değildir. Zira lider özelliğine sahip yöneticinin örgüt içerisindeki güç ve etkinliği; Lider-işgören ilişkisi, Liderin pozisyonu, Sahip olduğu ödüllendirme ve korkutma gücü, Lideri diğerlerinin gözünde çekici yapan kişisel özellikleri, İşle ilgili teorik ve teknik beceri düzeyi gibi birçok bileşenle yalından ilgilidir. Bununla birlikte, ziyafet organizasyonlarında yöneticinin, işgörenlere karşı; Yapmacık olmayan, içten gelen bir tebessüm, Hizmet vermeye hazır olduğunu gösteren davranışlar, Takım ruhu yaratmanın sağlayacağı iş akıcılığı, Hizmet etmeyi küçümsemeyen tam tersine bundan onur duyan bir davranış vb. çabalar içerisinde olması gerekmektedir.

8 Ziyafet Yönetiminde Motivasyonun Önemi
Ziyafet organizasyonlarında verilen hizmet yerine getirilirken, gerekleri görev icabından ziyade, içtenlikle yerine getirilirse gerçek anlamına kavuşacaktır. Bunu sağlamaya yönelik tüm çabalar işgören motivasyonunu sağlayacaktır. Dolayısıyla yönetici sevk ve idare ettiği işgörenlerin; Maddi tatmin, Manevi tatmin, İş güvencesi, Başarma duygusu, İtibar görme arzusu, Fizyolojik gereksinimler gibi ihtiyaçların nasıl sağlanabileceği konusunda yol ve yöntemler geliştirmelidir.

9 Ziyafet Yönetiminde Disiplin
İşgören yönetiminde cezalandırıcı disiplin, klasik anlamda işgörenleri tehdit yoluyla belirli davranışa zorlamaktır. Bununla birlikte belirli kurallar ve düzenlemeler yoluyla arzulanan bir örgüt iklimi yaratmaya yönelik disiplinden de bahsetmek mümkündür. Hangi yöntem seçilirse seçilsin; Konulan disiplin kuralları işgörenlerde adalet duygusunu zedelememeli, Konulan kurallar uygulanabilir olmalı, Disiplin kurallarının önceden yazılı olarak ilan edilmesi ve Konulan kuralların nedenlerinin önceden açıklanması gerekmektedir. Ödüllendirme de (ayın personeli, parasal ödül, tatil vb.) bu kapsamda değerlendirilmelidir.

10 Ziyafet Yönetiminde Disiplin
Özetle, ziyafet organizasyonlarında yöneltmenin etkin ve verimli bir şekilde gerçekleştirilebilmesi için; Ziyafet organizasyonunun yönetiminde ekip ruhunun yaratılması, İşgörenlerin yetenek ve becerilerine uygun pozisyonlar verilmesi, İşgörenlerin çeşitli yönleri ile yöneticiler tarafından iyi tanınması, İşgörenlerde adalet duygusunu zedelemeyecek ceza ve ödüllendirme mekanizmaları kurulmalı, Yöneticiler işgörenlere örnek olmalı, İş,işletme ve işgören arasındaki ilişki iyi tanımlanmalı, İşgörenler devamlı denetim altında tutulmalıdır.

11 TEŞEKKÜRLER


"Yrd.Doç.Dr. Reha KILIÇHAN Erciyes Üniversitesi Turizm Fakültesi 2018" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları