Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Bozok Üniversitesi Bologna Süreci Uyum Çalışmaları

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Bozok Üniversitesi Bologna Süreci Uyum Çalışmaları"— Sunum transkripti:

1 Bozok Üniversitesi Bologna Süreci Uyum Çalışmaları
İŞ PAKETİ B.2-3-4 BOLOGNA SÜRECİ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI -2 Yrd. Doç. Dr. Orhan ER Yrd.Doç.Dr. Orhan ER

2 Bozok Üniversitesi Bologna Süreci Uyum Çalışmaları
Bologna Süreci (BS) BS, 2012 yılına kadar Avrupa Yükseköğretim Alanı yaratmayı hedefleyen bir Avrupa reform sürecidir. 47 üye ülkesi vardır. Türkiye 2001 yılında dahil olmuştur Sürece üyelik devletlerarası herhangi bir anlaşmaya dayanmamaktadır. BS kapsamında yayımlanan bildirilerin yasal bir bağlayıcılığı bulunmamaktadır. Süreç tamamen her ülkenin özgür iradeleri ile katıldıkları bir oluşumdur ve ülkeler BS’nin öngördüğü hedefleri kabul edip etmeme hakkına sahiptirler. Yrd.Doç.Dr. Orhan ER 2

3 Bozok Üniversitesi Bologna Süreci Uyum Çalışmaları
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nda hedeflenen, çeşitlilik ile birlik arasında bir denge kurulmasıdır. AYA’da gerçekleşmesi arzulanmayan tek şey, üye ülkelerin eğitim sistemlerinin tek tip yükseköğretim sistemi haline getirilmesidir. Amaç, yükseköğretim sistemlerinin kendilerine özgü farklılıkları korunarak birbirleriyle karşılaştırılabilir ve uyumlu hale getirilmesinden ibarettir. Yrd.Doç.Dr. Orhan ER 3

4 Bozok Üniversitesi Bologna Süreci Uyum Çalışmaları
Bu şekilde, bir ülkeden ya da yükseköğretim sisteminden diğerine geçiş kolaylaşması ve böylece öğrenciler ve öğretim elemanlarının hareketliliği ve istihdamının artırılması planlanmaktadır. Avrupa, gerek yükseköğretim ve gerekse iş imkanları açısından dünyanın diğer bölgelerinden kişiler tarafından tercih edilecek hale getirilecektir. Yeterlikler çerçevesi, tanınırlık, saydamlık, dolaşabilirlik, ortak derece sistemi oluşturulacaktır. Yrd.Doç.Dr. Orhan ER 4

5 Bozok Üniversitesi Bologna Süreci Uyum Çalışmaları
BS HEDEFLERİ Kolay anlaşılır ve birbirleriyle karşılaştırılabilir yükseköğretim diploma ve/veya dereceleri oluşturmak (DE uygulaması), Yükseköğretimde Lisans ve Yüksek Lisans olmak üzere iki aşamalı derece sistemine geçmek ( Berlin Bildirgesi ile üç aşamalı derece sistemine geçiş benimsenmiştir), Avrupa Kredi Transfer Sistemini (AKTS) uygulamak, Öğrencilerin ve Öğretim elemanlarının hareketliliğini sağlamak ve yaygınlaştırmak, . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: Yrd.Doç.Dr. Orhan ER 5

6 Bozok Üniversitesi Bologna Süreci Uyum Çalışmaları
BS HEDEFLERİ Yükseköğretimde kalite güvencesi sistemleri ağını oluşturmak ve yaygınlaştırmak, Yükseköğretimde Avrupa boyutunu geliştirmek, Yaşam boyu öğrenimi teşvik etmek, Öğrencilerin ve yükseköğretim kurumlarının sürece aktif katılımını sağlamak, Avrupa Yükseköğretim Alanını cazip hale getirmek, Avrupa Araştırma Alanı (ERA) ile Avrupa Yükseköğretim Alanı (EHEA) arasında bir sinerji kurmak ve Doktora çalışmaları. . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: Yrd.Doç.Dr. Orhan ER 6

7 Bozok Üniversitesi Bologna Süreci Uyum Çalışmaları
BOLOGNA SÜRECİ (BS) Yükseköğretimin yeniden yapılandırılmasında ve eğitim kalitesinin geliştirilmesinde önemli araçlar sunmaktadır. Temel Hedef: Yükseköğretim sistemlerini birbiri ile uyumlu, kolay anlaşılır, ulusal ve uluslararası bir çerçevede tanınır duruma getirmektir. . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: Yrd.Doç.Dr. Orhan ER 7

8 BS’ DE ÜNİVERSİTELERDEN BEKLENENLER
Bozok Üniversitesi Bologna Süreci Uyum Çalışmaları BOZOK ÜNİVERSİTESİ BS’ DE ÜNİVERSİTELERDEN BEKLENENLER Tüm programlar için program çıktılarının tanımlanması, Her bir dersin öğrenme çıktılarının belirlenmesi, Kalite iyileştirme mekanizmalarının oluşturulması ve sürekliliğinin sağlanması, BS çalışmalarının bürokratik bir işlem değil üniversitelerin ev ödevi olarak görülmesi. Yrd.Doç.Dr. Orhan ER 8

9 ÜNİVERSİTEMİZDEN BEKLENEN
Bozok Üniversitesi Bologna Süreci Uyum Çalışmaları Süreç Basamakları – İŞPAKETİ B.2-3-4 ÜNİVERSİTEMİZDEN BEKLENEN Eğitim amaçları, bir programın eğitsel misyonunu nasıl planlamayı sağladığını ve paydaşlarının gereksinimlerini nasıl karşılayacağını bildiren açık, genel ifadelerdir. Ulusal düzeyde yükseköğretim yeterlilikleri arasındaki ilişkiyi açıklayan, ulusal ve uluslararası paydaşlarca tanınan ve ilişkilendirilebilen, yeterliliklerin belirli bir düzen içerisinde yapılandırıldığı bir sistemdir. Ulusal Yeterlilikler Çerçevelerinin ilgi tutulabileceği ve bu sayede farklı ülkelerin yeterliliklerini birbirleriyle ilişkilendirilebileceği şemsiye (üst) çerçevelerdir. Ulusal düzeyde yükseköğretim yeterlilikleri gözönünde bulundurularak herhangi bir meslek alanındaki yeterliliklerin ilgili paydaşların görüşleri alınarak belirli bir düzen içerisinde yapılandırıldığı bir sistemdir. Avrupa Yeterlilikler Çerçevesi Kurum Misyonu Ulusal Yeterlilikler Çerçevesi Bölüm Misyonu Temel Alan Yeterlilikleri Paydaş Görüşleri Eğitim Amaçları Program Çıktıları Dış paydaş görüşleri (Mezunlar, işverenler, meslek odası temsilcileri,….) İç paydaş görüşleri (Öğretim elemanları, Bölüm personeli, öğrenciler, ..) Program çıktıları; öğrencilerin programdan mezun oluncaya kadar kazanmaları gereken bilgi, beceri ve tutumu tanımlayan ifadelerdir. Ders Öğrenme Çıktıları

10 YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) (Program Yeterlilikleri)
AVRUPA YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (EQF) TÜRKİYE YÜKSEK ÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) Temel Alan Yeterlilikleri Öğrenme Çıktıları İş Yükü AKTS Kredisi Program Çıktıları (Program Yeterlilikleri) Ders Yrd.Doç.Dr. Orhan ER 10

11 Bozok Üniversitesi Bologna Süreci Uyum Çalışmaları
BOLOGNA SÜRECİNİN SAĞLIKLI BİR ŞEKİLDE SÜRDÜRÜLEBİLMESİ İÇİN ÖRGÜTLENME ÇOK ÖNEMLİDİR ! Yrd.Doç.Dr. Orhan ER

12 REKTÖR BEK BAŞKANI Haftalık toplantı BS- Koordinasyon Sorumlu (N kişi)
(Rektör Yardımcısı) BEK Üyeleri ADEK Başkanı AKTS ve Erasmus Koordinatörü Öğrenci İşleri Daire Başkanı Öğrenci Konseyi Başkanı Fakülte/Y.O Temsilcileri Uluslar arası Ofis Bşk. Bologna Süreci Koordinatörlüğü (BSK) Bologna Kurum Koordinatörlüğü Sekreterya BS- Koordinasyon Kurulu (BS-KK) Fakülte Dekan Yrd. / MYO Müdür Yrd. BS-Birim Koordinatörü BS- Alt Kurul Başkanları (Bölüm Başkanları) KK Başkanın uygun gördüğü diğer üyeler Haftalık toplantı Her İş paketi için bir öncü ve sonuç toplantı BS Alt Kurullar (BS-AK) (3 kişi) Bölüm Başkanı Bölüm Öğretim Üyesi Bölüm Öğretim Elemanı Gerektiğinde bir toplantı BS- Birim Koordinatörleri (1 kişi) Fakülte/Enstitü/YO/MYO/Kons. BS- Koordinasyon Sorumlu (N kişi) Bölüm/ABD/Program Başkanı BS –Birim Çalışma Grupları (3 kişi) Bölüm/ABD/Program Yrd.Doç.Dr. Orhan ER

13 Bozok Üniversitesi Bologna Süreci Uyum Çalışmaları
Süreç Basamakları 4. Birimlerde Program Geliştirme Sürecinde Çalışacak Ekiplerin Oluşturulması Fakülte ve Yüksekokullar 1. Koordinasyondan Sorumlu Kurul: Akademik işlerden sorumlu dekan yardımcısı Fakülte Bologna Eşgüdüm Komisyonu Üyesi Bölüm Başkanları 2. Bölümler Düzeyinde: Bölüm Başkanı Öğretim Üyesi (Yeterli sayıda Öğretim Üyesi Yoksa Öğretim Elemanı Olabilir- 1 Kişi) Öğretim Elemanı (1 Kişi) Öğrenci Temsilcisi (uygun görülürse) Yrd.Doç.Dr. Orhan ER

14 Bozok Üniversitesi Bologna Süreci Uyum Çalışmaları
Süreç Basamakları 4. Birimlerde Program Geliştirme Sürecinde Çalışacak Ekipler Oluşturulmalıdır. Meslek Yüksek Okulları 1. Koordinasyondan Sorumlu Kurul: Akademik işlerden sorumlu müdür yardımcısı Meslek Yüksek Okulu Bologna Eşgüdüm Komisyonu Üyesi Program Başkanları 2. Program Düzeyinde: 2.1. Sosyal Programlar Program Koordinatörü Öğretim Üyesi (Yeterli sayıda Öğretim Üyesi Yoksa Öğretim Elemanı Olabilir- 1 Kişi) Öğretim Elemanı (1 Kişi) 2.2. Teknik Programlar Yrd.Doç.Dr. Orhan ER

15 Bozok Üniversitesi Bologna Süreci Uyum Çalışmaları
Süreç Basamakları – İŞPAKETİ B.2-3-4 İŞ PAKETİ B Nedir? Program Yeterlikleri Ve İşler Analiz Edilerek Derslerin Oluşturulması ve Eski Programların Analizi. Yeni Ders Listelerinin Düzenlenmesi ve Bu Derslere Ait Öğrenme Çıktılarının Belirlenmesi. Program Çıktılarıyla Tüm Ders Çıktılarının Karşılaştırılarak Sağlamanın Yapılması, Varsa Düzeltmelerin Uygulanması. Yrd.Doç.Dr. Orhan ER

16 İŞ PAKETİ B.2-3-4 TAMAMLANMA SÜRESİ
Bozok Üniversitesi Bologna Süreci Uyum Çalışmaları Süreç Basamakları – İŞPAKETİ B.2-3-4 İŞ PAKETİ B TAMAMLANMA SÜRESİ BAŞLAMA : 15 Ağustos 2011 BİTİŞ : 16 Eylül 2011 Yrd.Doç.Dr. Orhan ER

17 Bozok Üniversitesi Bologna Süreci Uyum Çalışmaları
Süreç Basamakları – İŞPAKETİ B.2-3-4 İŞ PAKETİ B ADIMLARI Program çıktıları (yeterlilikleri) ile paralel öneme sahip olan bir diğer aşama ise bölüm/program müfredatında bulunan derslerin “Ders Amacı” ve “Dersin Öğrenme Çıktıları”nın belirlenmesidir. Yrd.Doç.Dr. Orhan ER

18 Program Çıktıları BURADA ÖNEMLİ OLAN : Öğretenin ne anlattığına değil,
Bozok Üniversitesi Bologna Süreci Uyum Çalışmaları Süreç Basamakları – İŞPAKETİ B.2-3-4 Ders A Program Çıktıları Ders B Ders C Ders D Öğrenme Çıktıları BURADA ÖNEMLİ OLAN : Öğretenin ne anlattığına değil, Öğrenenin ne kazandığına dayanan öğrenme Yrd.Doç.Dr. Orhan ER

19 X Alan yeterlilikleri Ulusal yeterlilikleri 1 3 4
Programın amacı Program yeterlilikleri/çıktıları Dersin amacı Ders öğrenme çıktıları Program yeterlilikleri / öğrenme çıktıları ile ders çıktıları ilişkisi Alan yeterlilikleri Ulusal yeterlilikleri 1 2 3 4 PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 D1 X D2 D3 Yrd.Doç.Dr. Orhan ER

20 Bozok Üniversitesi Bologna Süreci Uyum Çalışmaları
Süreç Basamakları Temel Kavramlar Öğrenme çıktısı: Bir öğrencinin öğrenme sürecini tamamladıktan sonra neleri bilmesi, anlaması ve yapabilmesi gerektiğini açıklayan ifadelerdir. Öğrenme süreci bir ders ya da modül (teknik gezi, proje, sıkıştırılmış eğitim programları v.b.) olabilir. Yrd.Doç.Dr. Orhan ER

21 Bozok Üniversitesi Bologna Süreci Uyum Çalışmaları
Süreç Basamakları Öğrenme Çıktıları Neden Önemlidir? Öğrenciden başarması beklenen öğrenmenin derinliğini ve tiplerini (bilişsel, psikomotor ve duyuşsal) tanımlar. Biçimlendirici, belgelendirici ve önceki öğrenmelerin ölçülmesi için objektif kriterler sağlar. Modül ya da alt birimler oluşturulabilecek şekilde öğrenmenin bir birleri ile uyumlu birimlerini tanımlar. Eğiticiler ve öğrencilere eğitim sürecinde rehberlik eder. Öğrenme beklentileri konusunda öğrencilere net bilgi sağlar. Mezunları istihdam edeceklere mezunların yeterlikleri konusunda net bilgi sağlar. Yrd.Doç.Dr. Orhan ER

22 Bozok Üniversitesi Bologna Süreci Uyum Çalışmaları
Süreç Basamakları Öğrenme Çıktıları Hazırlanırken Nelere Dikkat Edilmelidir? Dersin öğrenme çıktılarının; 1. Alanın ihtiyaçları, 2. Programın amaç ve yeterlikleri 3. Dersin amacı ile ilişkili ve uygun olmasına dikkat edilmelidir. Dersin seviyesine uygun olmalıdır.(Lisans-lisansüstü vb.) Öğrenme çıktılarının başarılabilmesi açısından (kaynaklar, zaman vb.) gerçekçi olup olmadığına dikkat edilmelidir. Bir ders ya da modül için yaklaşık 5-8 tane olması önerilir. Herkes için anlaşılır olmalıdır. Karmaşık cümleler kurmaktan kaçınılmalıdır. Yrd.Doç.Dr. Orhan ER

23 Bozok Üniversitesi Bologna Süreci Uyum Çalışmaları
Süreç Basamakları Öğrenme Çıktıları Hazırlanırken Nelere Dikkat Edilmelidir? Öğrenme çıktısının başarılması uzun sürede olacaksa (ör. meslek yaşantısına kadar uzanacaksa) belirtilmelidir (mesleki etik, yaşam boyu öğrenme vb.) Her bir öğrenme çıktısı için tek bir fiil kullanmaya dikkat edilmelidir. Bilmek, anlamak,öğrenmek, aşina olmak, maruz kalmak, haberdar olmak gibi belirsiz terimlerden kaçınılmalıdır. Öğrenme çıktıları gözlemlenebilir, ölçülebilir ve değerlendirilebilir olmalıdır. Öğrenme çıktılarını yazarken bunların nasıl değerlendirileceği düşünülmelidir. Öğrenme çıktıları çok kapsamlı ve karmaşık olduğunda, etkili bir şekilde değerlendirmek zor olacaktır. Yrd.Doç.Dr. Orhan ER

24 Bu İşpaketin’de Neler Yapılmalıdır!
Bozok Üniversitesi Bologna Süreci Uyum Çalışmaları Süreç Basamakları Bu İşpaketin’de Neler Yapılmalıdır! Öncelikle kendi program çıktılarınızı inceleyiniz. Program çıktılarıyla uyumlu ancak aynı anlama gelmeyecek biçimde sorumlu olduğunuz dersin amacını belirleyiniz. Aşağıda, örnek bir dersle ilgili genel amaç ifadesi yer almaktadır: Yrd.Doç.Dr. Orhan ER

25 Bozok Üniversitesi Bologna Süreci Uyum Çalışmaları
Süreç Basamakları Örnek Ders Amacı AKIŞKANLAR MEKANİĞİ Bu dersin amacı öğrencilerin; akışkanlar mekaniğini tanımasını, akışkanlar mekaniği ile ilgili son teknolojik gelişmeleri kavramasını, denklik kavramını ve özel bir problemin çözümünde denklik kavramlarından hangisini ve/veya hangilerini (mekanik, momentum, kuvvet, kütle) seçebileceğine karar vermesini, kriterlerini belirlemesini, borularda, boru ağlarında ve serbest akımda akım parametrelerinin (sürtünme kayıpları, enerji gereksinimi, akış hızı) bulunabilmesi için gerekli hesaplama tekniklerini gerçekleştirebilmesini, verilen bir süreç doğrultusunda borulama sistemini tasarlamasını sağlamaktır. Yrd.Doç.Dr. Orhan ER

26 Öğrenme Çıktıları İçin Kilit Soru ?
Bozok Üniversitesi Bologna Süreci Uyum Çalışmaları Süreç Basamakları Öğrenme Çıktıları İçin Kilit Soru ? Öğrenme çıktılarını yazmaya ders düzeyinde başlayınız. “Öğrencim, dersin sonunda hangi bilgi, beceri ya da tutumlara sahip olmalıdır?” sorusunun yanıtı çalışmalarınıza yön verecektir. Yrd.Doç.Dr. Orhan ER

27 Öğrenme Çıktıları Fiilleri
Bozok Üniversitesi Bologna Süreci Uyum Çalışmaları Süreç Basamakları Öğrenme Çıktıları Fiilleri Öğrenme çıktılarının sonuna “bilgisine sahiptir, becerisine sahiptir, gücüne sahiptir, yeteneğini kazanır, oluşur, farkındadır, hoşgörülüdür” gibi sözcüklerden biri getirilmeli ya da program çıktısı “…-ebilir” ifadesi ile sonlandırılmalıdır. Öğrenme çıktılarını yazarken açık-seçik olmasına, yanlış anlaşılmalara neden olmamak için dil ve anlatıma dikkat edilmelidir. Yrd.Doç.Dr. Orhan ER

28 Bozok Üniversitesi Bologna Süreci Uyum Çalışmaları
Süreç Basamakları Öğrenme Çıktıları Fiilleri Gözlenebilir ve ölçülebilir fiiller belirleyiniz, bunları listeleyiniz. Öğrenme çıktılarını yazarken belirlediğiniz bu fiillerden yararlanınız. Örneğin; anlama yeteneği, bilebilme, öğrenebilme gibi belirsiz ifadelerden kaçınınız. Bunun yerine; “…çizer, …gösterir …problem çözer, …açıklar, …örnek verir, …hatırlar, …tasarlar, …uygular, …eleştirir, …karşılaştırır, …çalıştırır, listeler, …kullanır” gibi ifadeler kullanmaya çalışınız. Yrd.Doç.Dr. Orhan ER

29 Bozok Üniversitesi Bologna Süreci Uyum Çalışmaları
Süreç Basamakları Öğrenme Çıktıları Nasıl Yazılabilir! Daha sonra seçtiğiniz bir fiil ile dersin herhangi bir konusunu ilişkilendirerek öğrencinin ders sonunda kazanması gereken niteliğini tanımlayınız. Yrd.Doç.Dr. Orhan ER

30 Öğrenme Çıktıları Nasıl Yazılabilir!
Bozok Üniversitesi Bologna Süreci Uyum Çalışmaları Süreç Basamakları Öğrenme Çıktıları Nasıl Yazılabilir! “…problem çözer” fiilini seçtiğimizi düşünelim. Dersin konularından biri de “Analitik veya nümerik teknikler” olsun. Bu durumda öğrenme çıktısı; “Analitik veya nümerik teknikleri kullanarak akım problemlerini çözer.” biçiminde yazılabilir. Yrd.Doç.Dr. Orhan ER

31 Bozok Üniversitesi Bologna Süreci Uyum Çalışmaları
Süreç Basamakları Öğrenme Çıktılarına Bir Örnek Karmaşık mühendislik problemlerini saptayabilir. Ya da Karmaşık mühendislik problemlerini belirleyebilir. Yrd.Doç.Dr. Orhan ER

32 Bozok Üniversitesi Bologna Süreci Uyum Çalışmaları
Süreç Basamakları Öğrenme Çıktıları Doğru Örnekler 1. Yazılım hazırlamada kullanılan bazı teknikleri uygulama yeteneğini kazanır. 2. Yazılım hazırlamada kullanılan bazı teknikleri uygular. 3. Küresel ve toplumsal çerçevede mühendislik çözümlerinin özellikle sağlık, güvenlik ve çevre sorunlarına katkılarını değerlendirir. Yanlış Örnekler 1. Yazılım hazırlamada kullanılan bazı teknikleri öğretebilme. 2. Yazılım hazırlamada kullanılan bazı teknikleri kavratabilme. 3. Küresel ve toplumsal çerçevede mühendislik çözümlerinin özellikle sağlık, güvenlik ve çevre konularına etkileri göz önünde tutularak kapsamlı bir eğitim verilmesi. Yrd.Doç.Dr. Orhan ER

33 Bozok Üniversitesi Bologna Süreci Uyum Çalışmaları
Süreç Basamakları Öğrenme Çıktıları Doğru Örnek Mühendislik uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanır. Yanlış Örnek Mühendislik Uygulamalarında Kullanılan Çağdaş Teknikler ve Hesaplama Araçları Yrd.Doç.Dr. Orhan ER

34 Bozok Üniversitesi Bologna Süreci Uyum Çalışmaları
Süreç Basamakları UYARI ! Lütfen unutmayın hedefler sizin yapacaklarınız değil öğrencilerinizin süreç sonunda kazanacaklarıdır. Yrd.Doç.Dr. Orhan ER

35 Bozok Üniversitesi Bologna Süreci Uyum Çalışmaları
Süreç Basamakları Öğrenme Çıktısı Tablosu Dersin amacı: Dersin öğrenme çıktıları: 1. 2. 3. 4. 5. Yrd.Doç.Dr. Orhan ER

36 İnşaat Mühendisliği Lisans Programı Ders: Mukavemet
Bozok Üniversitesi Bologna Süreci Uyum Çalışmaları Süreç Basamakları İnşaat Mühendisliği Lisans Programı Ders: Mukavemet Dersin amacı: Öğrencinin mukavemetin temel prensiplerini kavramasını sağlamak. Dersin öğrenme çıktıları: 1. Cisimlerin mukavemeti ile ilgili temel kavramları açıklar. 2. Kesit tesir diyagramlarını çizer. 3. Normal kuvvet, kesme kuvveti, eğilme ve burulma momentinin bir yapı elemanına ait kesitte meydana getireceği gerilme ve şekil değiştirmeleri belirler. 4.Çubuk sistemlere ait elastik ve elastic olmayan burkulma durumunda yapı elemanı için kritik yükü hesaplar. 5. … Yrd.Doç.Dr. Orhan ER

37 Elektrik-Elektronik Mühendisliği Lisans Programı Ders: Türkçe 1
Bozok Üniversitesi Bologna Süreci Uyum Çalışmaları Süreç Basamakları Elektrik-Elektronik Mühendisliği Lisans Programı Ders: Türkçe 1 Dersin amacı: Dilin özelliklerini ve sosyal hayattaki yerini kavratmak; Türkçenin tarihî dönemlerini öğretmek; Türkçenin ses ve şekil yapısını kavratıp, imlâ-noktalama işaretlerinin yerinde kullanılmasını sağlamak; anlam ve görevleri bakımında kelimeleri öğretmek; topluluk önünde sunum yapabilme becerisini kazandırmaktır. Dersin öğrenme çıktıları: 1. Kitap okuma alışkanlığını kazanır, günlük gazete ve diğer süreli yayınları takip eder. 2. Çevresindeki dil kirliliğine yol açan kelimelerin dil üzerindeki etkilerini hesaplar, kültürün dil üzerindeki etkisini görür. 3. Türkçeyi doğru, güzel ve başarılı bir üslupla konuşur. 4. Topluluk önünde sunum yapar, bilgi ve düşüncelerini başkalarının anlayabileceği düzeyde ifade eder, etkili iletişimi kullanır. 5. Dünya dilleri içerisinde Türk dilinin büyüklüğünü bilir ve Türkçeyi bilim dili olarak kullanır. 6. Türk dilinin ses yapısını ve tarihî yapısını bilir. Yrd.Doç.Dr. Orhan ER

38 PROGRAM ÇIKTILARINI DERS ÇIKTILARI İLE İLİŞKİLENDİRME
Bozok Üniversitesi Bologna Süreci Uyum Çalışmaları Süreç Basamakları – İŞPAKETİ B.2-3-4 PROGRAM ÇIKTILARINI DERS ÇIKTILARI İLE İLİŞKİLENDİRME Yrd.Doç.Dr. Orhan ER

39 PROGRAM ÇIKTILARINI DERS ÇIKTILARI İLE İLİŞKİLENDİRME (Kesit)
X D2 D3 D4 D5 D6 D1: Bilgisayar Destekli Tasarım D2: Yüksek Matematik -2 D3: Proje Tasarımı ve Yönetimi D4: Mesleki Yabancı Dil -1 D5: Devre Analizi Laboratuvarı D6: Kalite Yönetimi Bu tabloya alternatif olarak ders çıktılarını program çıktıları ile karşılaştırmak için dereceleme sistemi de oluşturulabilir. Yrd.Doç.Dr. Orhan ER 39

40 Bozok Üniversitesi Bologna Süreci Uyum Çalışmaları
Süreç Basamakları Bu çalışmaları web sitesi üzerinden takip edilebilmelidir. Yrd.Doç.Dr. Orhan ER

41 Bozok Üniversitesi Bologna Süreci Uyum Çalışmaları
Süreç Basamakları Katılımlarınız ve Bologna Süreci Uyum Çalışmalarında Gösterdiğiniz/Göstereceğiniz Hassasiyetten Ötürü… TEŞEKKÜRLER Yrd.Doç.Dr. Orhan ER


"Bozok Üniversitesi Bologna Süreci Uyum Çalışmaları" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları