Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Saygıdeğer Katılımcılar
HALKLA İLİŞKİLER SEMİNERİNE HOŞ GELDİNİZ. Tahsin NAS SAMSUN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜR YARDIMCISI Tahsin NAS
2
LÜTFEN CEP TELEFONLARIMIZI KAPATMAYI ya da SESSİZE ALMAYI UNUTMAYINIZ.
Tahsin NAS
3
Ya yurda baş olur, Ya boşuna başı gider. Kutadgu Bilig
İnsanda dilince değişir kader, Ya yurda baş olur, Ya boşuna başı gider. Kutadgu Bilig Tahsin NAS
4
Tahsin NAS
5
Tahsin NAS
6
“ Sözünü bilen kişinin Yüzünü ak ede bir söz Sözü pişirip diyenin
İşini sağ ede bir söz “ YUNUS EMRE Tahsin NAS
7
HALKLA İLİŞKİLER İster kamu ister özel nitelik taşısın her kuruluş belli amaçlara ulaşmak için gerçekleştirilen ortak çabaların bütünüdür. Her kuruluş, toplumsal bir çevre içinde yer alır ve çevreden etkilenirken aynı zamanda çevreyi etkiler. Tahsin NAS
8
HALKLA İLİŞKİLER Halkla ilişkiler;
bir kuruluşun örgütlenmesini oluşturan birey ya da gruplarla ilişkilerini, kuruluş ile hedef kitle arasındaki ilişkilerin niteliği ve kuruluşun bu gruplarla olumlu ilişkiler geliştirmek için kullandığı yöntem ve araçlar anlamına gelmektedir. Tahsin NAS
9
HALKLA İLİŞKİLER Kuruluşun çevresiyle ilişkilerini, çevrenin kuruluş amaçları, işlevleri ve örgütsel davranış üzerindeki etkilerini öğrenmesiyle, kuruluşun çevresini etkilemesiyle ilgili anlayış, davranış ve yöntemleri içeren bir kavramdır. Bu nedenle halkla ilişkiler her kuruluşun, çevreyi bilmesi, değerlendirmesi ve değişimler karşısında sürekli önlem alması açısından önem taşır. Tahsin NAS
10
HALKLA İLİŞKİLER Halkla ilişkiler aynı zamanda kuruluşun amaç, politika ve etkinliklerinin çevreye anlatılması ve benimsetilmesinde önemli rol oynar. Tahsin NAS
11
HALKLA İLİŞKİLERİN ANLAMI
Halkla ilişkiler üç anlama gelmektedir: Bir kuruluşun hedefindeki kişileri oluşturan birey ya da gruplarla ilişkileri, Kuruluş ile kişiler arasındaki ilişkilerin niteliği, Kuruluşun bu gruplarla olumlu ilişkiler geliştirmek için kullandığı yöntem ve araçlar. Tahsin NAS
12
1. Bir kuruluşun hedefindeki kişilerini oluşturan birey ya da gruplarla ilişkileri:
Burada mevcut durumu saptama söz konusudur. Yapılan iş nedeniyle geniş ya da dar çeşitli halk kesimleri ve farklı birey veya gruplarla iletişim içindedir. Bu iletişimin, hali hazırda kişilerce nasıl gerçekleştiğinin saptanması, sonra da geliştirmeye yönelik faaliyetlerin yapılması gereklidir. Tahsin NAS
13
2. Kuruluş ile kişiler arasındaki ilişkilerin niteliği:
Hem bir bütün olarak hem de tek tek farklı kişilerle, kuruluşun ilişkilerini değerlendirmeyi içerir. Bu anlam içinde, bir kuruluş çevreden veya iletişimde bulunduğu kitle tarafından iyi ya da kötü değerlendirilmektedir. Tahsin NAS
14
3. Kuruluşun bu gruplarla olumlu ilişkiler geliştirmek için kullandığı yöntem ve araçlar:
Bu bölümde ise var olan iletişimin sürdürülmesi, geliştirilmesi ya da değiştirilmesi için halkla ilişkiler etkinliklerinin hangi noktadan hareket edeceğini ve hangi hedefe yöneleceğini gösterir. Buradaki amaç, var olan noktadan daha iyi noktaya gelmek olmalıdır. Tahsin NAS
15
HALKLA İLİŞKİLERİN İLKELERİ
1. Dürüstlük 2. İnandırıcılık 3. Tekrarlama 4. Bütçe Tahsin NAS
16
HALKLA İLİŞKİLERİN İLKELERİ
1. Dürüstlük: Bu ilke onurlu çalışma, güvenilirlik ve doğruluğu kapsar. Halkla ilişkilerde kuruluşlar, gerçekten ayrılmadan, sahip olduğu şartlar abartılmadan ve yanıltmadan, kurumun gizlilik yanlarına da dikkat ederek hedef kitlenin desteğini kazanmak zorundadırlar. Tahsin NAS
17
HALKLA İLİŞKİLERİN İLKELERİ
2. İnandırıcılık: Halkla ilişkileri yürütenlerin yaptıkları işi doğru olduğuna inanmaları ve bu inanç doğrultusunda hedef kitleyi inandırmaya çalışmaları ilkesidir. İnsanların inandıkları işte çalışmalarıyla inandırıcılıkları daha da yükselir. Bu ilkede, hedef kitlenin beklentilerinin iyi bilinmesi ve ona göre hareket edilmesinde fayda vardır. Tahsin NAS
18
HALKLA İLİŞKİLERİN İLKELERİ
3. Tekrarlama: Halkla ilişkiler faaliyetleri sürekli olduğu için, halka iletilmesi amaçlanan mesajların da halkı bıktırmadan tekrarlanması, sürekli olarak halkın dikkatinin çekilmesi ve bu dikkatin uyanık tutulması gerekir. Bu nedenle halka verilmek istenilen mesajlar, aynı veya farklı kanallardan sık sık tekrarlanarak hedef kitlenin bilinç altına yerleştirilmelidir. Tahsin NAS
19
HALKLA İLİŞKİLERİN İLKELERİ
4. Bütçe: Halkla ilişkiler faaliyetleri, çalışmanın genişliği, yoğunluğu veya çeşidine göre bir harcamayı gerektirir. Harcama kaçınılmaz olduğuna göre, halkla ilişkiler faaliyetleri planlanırken, bunun parasal portresinin de hesaplanması gerekmektedir. Tahsin NAS
20
HALKLA İLİŞKİLERİN YAPILANIŞI
Birim Örgütlenme Süreç Tahsin NAS
21
HALKLA İLİŞKİLERİN YAPILANIŞI
1. Birim: Halkla ilişkilerin bir yönetim işlevi olmasının ilk şartı, çalışmaları yürütecek bir birimin var olmasıdır. Bu birimin kuruluşun üst kademelerine yakın bir yerde olması, hatta birimin yöneticisinin üst kademe yönetiminde yer alması çalışmaların başarısını artırabilir. Bu şekilde kuruluş politikasının bir parçası olarak alınan kararları üst yönetim gücüyle etkisi artmış olacaktır. Tahsin NAS
22
HALKLA İLİŞKİLERİN YAPILANIŞI
2. Örgütlenme: Halkla ilişkilerin yönetim işlevi olmasısın ikinci şartı, birimin halkla ilişkilerin işlevlerine uygun olarak örgütlenmesidir. Uygulamada halkla ilişkilerin danışma ve yürütme olarak iki ayrı işlevi yerine getirdiği görülmektedir. Tahsin NAS
23
HALKLA İLİŞKİLERİN YAPILANIŞI
3 . Süreç: Halkla ilişkiler amaçlarını gerçekleştirebilmesi için üçüncü şart, halkla ilişkiler süreci olarak adlandırılan ve her biri farklı ama iç içe geçen eylemleri içeren aşamaların gerçekleşmesidir. Bu aşamalar; bilgi toplama (araştırma), planlama, iletişim(uygulama) ve değerlendirmedir. Tahsin NAS
24
Halkla ilişkiler Sürecinin Aşamaları
Bilgi Toplama (Araştırma): Planlama Uygulama (iletişim) Değerlendirme Tahsin NAS
25
Halkla ilişkiler Sürecinin Aşamaları
1. Bilgi Toplama (Araştırma): Var olan bilgiden yararlanma, basını izleme, kuruluş kaynaklarından yararlanma, bilimsel yöntemlerin kullanılması, Tahsin NAS
26
Halkla ilişkiler Sürecinin Aşamaları
2. Planlama: Planlama belirlenen amaçları gerçekleştirmek için gerekli olan araçların saptanması ile ilgili bir kavram olup “amaçların ve bu amaçlara ulaşmak için nelerin, ne zaman, nerede, neyle ve kimlerce, nasıl yapılacağının” belirlenmesi olarak tanımlanabilir. Planlama yalnızca içinde bulunan anı kapsamaz, ileriye doğru bir bakışı içerir. Tahsin NAS
27
Sorunun tüm yönlerinin, tüm etmenlerinin araştırılması.
Tüm planlamalarda dikkat edilecek noktaları aşağıdaki gibi gösterilebilir. Sorunun tüm yönlerinin, tüm etmenlerinin araştırılması. Sorunu çözümlemek için mevcut ve gerekli kaynaklarının dökümü. Gerekli para ve zamanın saptanması. Gerekli uzmanlardan oluşan bir grubun kurulması. Kısa dönemli ve gerçekçi olmayan zamanlamadan kaçınılması. Hata ve başarısızlıklardan ders alınması. Tahsin NAS
28
Halkla ilişkiler Sürecinin Aşamaları
3. Uygulama (iletişim) : Tüm halkla ilişkiler sürecinin en göze çarpan yönü, hedef kitlelere bilgi aktarmaya ve / veya onları etkilemeye yönelik olan iletişim aşamasıdır. Yazılı yada sözlü sözcükler, resimler, davranışlar vb. ortak simge yada sembolleri oluşturur. Her iletişim şemasında dört temel öğe bulunur. İLETİŞİM ŞEMASI Gönderici ( Kaynak ) Mesaj ( İleti ) Kanal Alıcı Tahsin NAS
29
4. Değerlendirme Bu aşamada uygulanan programın etkinliklerin ölçülmesi ve programın amacına ulaşma derecesi saptanır. Elde edilen sonuçlar yeni bir program için ilk verileri sağlar. Başka bir deyişle, değerlendirme mantıksal olarak, sonraki programın de bilgi toplama aşamasını oluşturur. Tahsin NAS
30
Halkla İlişkilerde Kullanılan Araçlar:
1. Yazılı ve Basılı Araçlar : Gazeteler, dergiler, broşürler, el kitapları ve kılavuzlar, bültenler, yıllıklar, mektuplar, afişler, pankartlar, el ilanları, yönlendirici tabelalar. Tahsin NAS
31
2. Yayım ve görsel-işitsel araçlar: Radyo. Tv. Sergiler.
3. Sosyal ve kültürel etkinlikler: ( yarışmalar, geziler, sponsorluklar) 4. Eğitim. Eğitim, başlı başına bir halkla ilişkiler aracıdır. Personelin eğitimini amaçlayan hizmet içi kurslar, okumu – yazma, yabancı dil, müzik kursları gibi eğitici faaliyetler ile çeşitli konularda düzenlenecek konferans, seminer gibi faaliyetler halkla ilişkiler bakımından ilgi, yakınlık ve güven sağlar. Tahsin NAS
32
Halkla İlişkilerde Kurum İçi İlişkiler:
Halkla ilişkilerde, kurum içi ilişkiler büyük önem taşır. Bu bakımdan hakla ilişkilerde başarı sağlanması için halkla ilişkilerle görevli olsun veya olmasın, bütün personelin kuruluşun amaçlarını iyi bilmesi ve çalışmaların işbirliği içinde yürütülmesi gereklidir. Tahsin NAS
33
Halkla İlişkilerde Kurum İçi İlişkiler:
Halkla ilişkilerde iç ilişkiler, dış ilişkiler kadar önemlidir ve birlikte sürdürülmesi gereklidir. Kendi içinde tutarsız veya istenilenlerle uygulamaların farklı olması gibi durumlar, halkla ilişki kurulmasını engeller. Bunun için personelin tümü yetenek ve becerilerini sonuna kadar kullanarak kurumun çalışmalarına katkıda bulunmalıdır. Tahsin NAS
34
Halkla İlişkiler Personelinde Aranacak Nitelikler:
Görünüş Kişilik Güvenilirlik Tahsin NAS
35
Halkla İlişkiler Personelinde Aranacak Nitelikler:
1. Görünüş: İyi görünüşte giyim, temizlik, düzenlilik, sağlık ile ilgili tedbirli ve kontrollü olma gibi hususlar rol oynar. İş hayatında mesai arkadaşlarının, amirleri ve iş münasebetiyle karşılaşılan diğer ilgililerin memurlar hakkındaki ilk düşünceleri ve değerlendirmeleri onun genel görünüşü ile oluşur. Bu bakımdan giyime özen gösterilmesi ve giyeceklerin sade, rahat, temiz, ütülü düzenli olması şarttır. Bunlarla birlikte, terleme veya kirlilik sebebiyle olaşabilecek her türlü vücut kokusunun da mutlaka giderilmesi için koku önleyici veya giderici tedbirlerin de alınması gereklidir. Tahsin NAS
36
Halkla İlişkiler Personelinde Aranacak Nitelikler:
2. Kişilik: : İnsanlar eğitimleri, görgüleri, bilgileri, tecrübeleri ve dünya görüşleri bakımından birbirine göre farklılıklar göstermelerine rağmen, iş hayatı sahip olunması gereken bir takım şahsi vasıfları gerektirir. Bunlar işbirliği anlayışı içinde çalışabilme, yerinde hareket edebilme, teşebbüs kabiliyeti, görgü ve tolerans gibi hususlardır. İş hayatında çevresi ile iyi geçinen, yardımlaşma ve arkadaşlığı önem veren, iş hayatı ile özel hayatı ayırabilen, anlayışlı, hoşgörülü ve nazik davranabilen, güler yüzlü kişiler daha başarılı olabilirler. Tahsin NAS
37
Halkla İlişkiler Personelinde Aranacak Nitelikler:
3. Güvenilirlik: İş hayatında güvenilir olma vazgeçilmez bir unsurdur. Bu unsur çalışma saatlerine uygun olarak işe gelip gitme, bu sürede görev dışı işlerde meşgul olmama, görevi istekle yapma, görevin gerektirdiği gizliliğe riayet etme, sadakat ve yaptığı işe saygı duyma gibi hususları kapsar. İşlerin zamanında bitirilmesi, bitirilen işin kusursuz olması hem kuruluş hem de iş görenler açısından önem taşır. Tahsin NAS
38
Halkla İlişkilerde Sonuç Olarak:
Halkla ilişkiler, varlık nedeni kamu yararı olan kamu kuruluşlarının halkla olumlu ilişkiler kurması, işlerin hızlı yürümesi, halkın belli konularda bilgi sahibi olması ya da kuruluşu etkilemesin sağlamak amaçlarına sahiptir. Halkla ilişkiler birimlerinin çalışmaları bu amaçları gerçekleştirmeye yönelik olmalıdır. Bu amaçların gerçekleşmesi için sadece halkla ilişkiler birimi değil, tüm kurum çalışanlarının ortak gayreti harekete geçirilmelidir. Tahsin NAS
39
ÇALIŞMALARINIZDA BAŞARILAR DİLERİM.
Tahsin NAS Tahsin NAS
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.