Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
KAVRAMSAL NETLİK ÇERÇEVESİ
2
I. BASAMAK DİNSEL HAZIROLUŞ Bu basamak, seçilen kavramla ilgili yaygın din anlayışını etkileyen sosyo- kültürel algıların belirlenmesi çalışmalarını içerir.
3
II. BASAMAK METİN BAĞLAM İLİŞKİSİ
Bu basamak, seçilen kavramın tarihi serüveninin bir analizidir. Hangi tarihi olaya dayanmakta? Dönemin muhataplarına hangi mesajı vermekte? Hangi kavramlarla ilişki içinde? Gibi sorular çerçevesinde bağlam çalışmaları yapılır.
4
III. BASAMAK KENDİMLE İLETİŞİM
Bu basamak, insan olmanın anlamı nedir? sorusu ekseninde kavram etrafında geliştirilmesi öngörülen bireysel gelişim alanlarını belirleme ve yordama basamağıdır.
5
IV. BASAMAK ORTAK İYİ Kur’an-ı Kerim’in Salih Amel felsefesini odak noktası alarak sosyal ilişkileri analiz etme basamağıdır.
6
V. BASAMAK DİN VE EĞİTİM İLİŞKİSİ
Öğrenme ortamına kavramı taşıma becerilerinin geliştirildiği basamak, neye inanıyorum? Ne yapıyorum? Niçin? Soruları etrafında inanç-eylem, bilgi-eylem, niyet – eylem ilişkilerini sorgulayarak bir anlatı ortaya koyma basamağıdır.
7
Kavramsal netlik modelinin uygulama örnekleri Dersin Hocası, Mualla Selçuk ve Richard Heinzmann’In editörlüğünü yaptığı Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Hocalarının ve Alman Üniversitelerinden çeşitli bilim insanlarının kaleme aldığı makalelerden oluşan 6 kitap esas alınarak yapılacaktır.
8
Uygulama Örnekleri için esas alınan 6 kitap:
İnsan Onuru (2005) Din-Devlet İlişkileri- İslam ve Hıristiyanlıkta Temeller (Münih 2006) Otorite-Birey İlişkisi: Hıristiyanlık ve İslamiyet'teki Teolojik Temeller (Ankara 2007) İslam ve Hıristiyanlık’ta Monoteizm (Münih 2008) İslam ve Hıristiyanlık’ta Vahiy (Ankara 2009) İslam ve Hıristiyanlık’ta Akıl ve İman (Münih 2010)
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.