Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanBora Akdemir Değiştirilmiş 6 yıl önce
1
Öğrenme Kuramları Piaget Bruner Gagne Ausubel Çoklu zeka
Öğrenme Kuramları Piaget Bruner Gagne Ausubel Çoklu zeka Bütünleştirici
2
Bruner Bruner’e göre öğretmenin rolü, önceden paketlenmiş bilgiyi öğrenciye sunmaktan çok, öğrencinin kendi kendine öğrenebileceği ortamı oluşturmaktır.
3
Buluş Yoluyla Öğrenimin etkili bir şekilde gerçekleşmesi için…
Buluş Yoluyla Öğrenimin etkili bir şekilde gerçekleşmesi için… Özellikle üst düzeyli hedef-davranışların öğrencilere kazandırılmasında kullanılmalı, Öğretmen stratejiyi önceden çok iyi planlamalı, Öğrencilere verilecek örnek durumlar önceden hazırlanmalı, Yönlendirici sorularla öğrenciler cevabı tahmin etme konusunda cesaretlenmeli,
4
Buluş Yoluyla Öğrenimin etkili bir şekilde gerçekleşmesi için…
Buluş Yoluyla Öğrenimin etkili bir şekilde gerçekleşmesi için… Stratejinin uygulanması esnasında değişik yöntem, araç-gereçler ve oyunlar kullanılmalı, Dersle doğrudan ilgili olmayan konularda da olsa öğrencilerin merakını uyandırmaya önem verilmeli, Ders konusuyla ilgili alanlarda çok sayıda zıt örnekler kullanılmalı, Örneklere, alıştırmalara ve öğrenci etkinliklerine yeterince zaman ayrılmalıdır.
5
Öğrencileri bağımsız olarak problem çözmeye yönlendirmesi.
Üstünlükleri… Öğrencinin merak güdüsünü uyandırması ve güdülenmişlik düzeyini cevapları buluncaya kadar,çalışma boyunca sürdürebilmesi, Öğrencileri bağımsız olarak problem çözmeye yönlendirmesi.
6
Aşamaları Öğretmenin örnekleri sunması
Aşamaları Öğretmenin örnekleri sunması Öğrencilerin örnekleri betimlemeleri Öğretmenin ek örnekler vermesi Öğrencilerin ek örnekleri betimlemesi ve öncekilerle karşılaştırmaları Öğretmenin ek örnekleri ve örnek olmayan durumları sunması Öğrencilerin zıt örnekleri karşılaştırmaları Öğretmenin, öğrencilerin teşhis ettiği özellikleri, ilişkileri ya da ilkeleri vurgulaması Öğrencilerin tanımlamaları, ilişkileri ve özellikleri ifade etmeleri Öğretmenin öğrencilerden ek örnekler istemesi.
7
Buluş Yoluyla Öğrenme Etkili midir?
Buluş Yoluyla Öğrenme Etkili midir? Psikologların ve eğitimcilerin çoğu öğrencilerin bilgiyi öğrenme ve hatırlama için anlamlı hale getirmeleri zorunluluğu fikrine katılmaktadırlar. Listeleri ve unsurları basitçe ezberleme, üstünkörü anlamaya ve hızlı unutmaya götürür. Öğrenciler şaşırtıcı problemlerle uğraştıkları, olası çözümleri denedikleri ve sonuçta kendileri için anahtar konunun belli başlı yapısını keşfettikleri zaman, daha çok anlamaya ve bilgiyi hatırlamaya yakınlaşırlar.
8
Buluş yoluyla öğretimin olumlu yönleri ve sınırlılıkları
Buluş yoluyla öğretimin olumlu yönleri ve sınırlılıkları Öğrencilerin kendi buldukları bilgileri daha önemli gördükleri için, buluş yoluyla öğretimin kalıcı olması beklenmekle birlikte, bu yöntemin sunuş yoluyla kıyaslamalarının da olmasına rağmen diğer öğretim yöntemlerinden daha etkili olduğunu gösteren kesin kanıtlar bulunmamaktadır. Ancak bu yöntem, öğrencilerde problem çözme becerisini geliştirdiği, öğrencileri araştırma yapmaya teşvik ettiği ve öğrencileri güdülediği için bazı durumlarda tercih edilmelidir.
9
Buluş yoluyla öğretimin olumlu yönleri ve sınırlılıkları
Buluş yoluyla öğretimin olumlu yönleri ve sınırlılıkları Buluş yoluyla öğretimin en önemli sınırlılığı ise, bu yolla öğrenmenin çok zaman alması, bu yöntemi çok iyi bilen kişiler tarafından yürütülebilmesi ve, çok sayıda araç gereç gerektirdiği için maliyetinin yüksek olmasıdır. Ayrıca her konu buluş yoluyla öğretime uygun değildir.
10
Buluş yoluyla öğretim eğitim ortamlarında nasıl uygulanmaktadır?
Buluş yoluyla öğretim eğitim ortamlarında nasıl uygulanmaktadır? Buluş yoluyla öğretim, öğrencilerin, zihinsel yeteneklerini kullanarak kendi kendilerine bilimsel bilgi edindikleri bir öğretim yöntemidir. Bruner, buluş yoluyla öğretimin öğrencilerin zihinsel gelişmişlik düzeyleri dikkate alınrak üç farklı biçimde uygulanabileceğini ileri sürmektedir.
11
Buluş yoluyla öğretim eğitim ortamlarında nasıl uygulanmaktadır?
Buluş yoluyla öğretim eğitim ortamlarında nasıl uygulanmaktadır? Bunlar; zihinsel gelişmişlik düzeyi yüksek olan öğrencilerle yürütülen “serbest-buluş yoluyla öğretim”, zihin gelişimi orta düzeyde öğrencilerle yürütülen “yarı-serbest buluş yoluyla öğretim” ve zihinsel gelişmişlik düzeyi düşük öğrencilerle yürütülen “bağımlı buluş yoluyla öğretim” olarak adlandırılmaktadır.
12
Bruner Serbest (Yapılandırılmamış) Buluş: Planlanmamış, doğal bir ortamda kavramları, ilkeleri, bir problemin çözümünü bireyin kendi kendine bulmasıdır. Bağımlı (Yapılandırılmış) Buluş: Öğretmen, kazanılacak hedef ve davranışları belirler. Bulunması gereken ilke, kavram ya da çözümle ilgili verileri, örnekleri organize eder. Sorular sorarak öğrencilerin ellerindeki verileri analiz etmelerine ve sonuca ulaşmalarına yardım eder.
13
Buluş yoluyla öğretim eğitim ortamlarında nasıl uygulanmaktadır?
Buluş yoluyla öğretim eğitim ortamlarında nasıl uygulanmaktadır? Her üç uygulamada da esas olan bireyde buluş (keşfetme) isteğini uyandırmaktır. Öğrenciler buluş yapmaya güdülendiklerinde, üzerinde çalıştıkları bilgiyi ilk kez kendileri keşfediyormuş gibi bir duygu hissederler. Bu durum öğrencilerin kendilerine olan güveni artırmanın yanısıra, fen biliminin sanıldığı kadar zor ve soyut olmadığı yönünde bir görüş geliştirmelerine yol açar.
14
Bruner Örneğin; 1.“Bu elmayı başka ne olarak ifade edebilirsiniz? (Meyve). Meyve ile ne yaparız? (Yeriz). Yediğimiz şeylere ne deriz? (Yemek).” Gibi sorular sorunuz. 2.İlişkileri meydana çıkarmak için şema, taslak ve özetleri kullanınız. 3)Bir soru atın ve öğrencilerin denemelerine ve cevabı bulmalarına izin verin
15
Bruner Örneğin; 1.İnsan eli nasıl geliştirilmiş olabilir? 2.Bir kiremitin alanı ile bütün bir zeminin alanı arasındaki ilişki nedir? 4)Öğrencileri sezgisel tahminler yapmaları için cesaretlendiriniz.
16
Bruner Örneğin; 1.Bir kelimenin tanımını vermek yerine, “haydi buna yakın kelimelere bakarak ne anlama gelebileceğini tahmin edelim” deyin. 2.Öğrencilere çok eski bir Yunan haritası verin ve büyük şehirlerin nereler olduğunu düşündüklerini sorun. 3.Yorumunuzu ilk birkaç tahminden sonra yapmayın. Cevabı vermeden önce çeşitli fikirler için bekleyin. 4.Öğrencilerin buluşları onları gereğinden uzağa taşıdığında onları odaklamak için rehberlik edici soruları kullanın. Buluş yoluyla öğrenme, bir çok avantaj meydana getirmiştir ancak hatta Bruner bunun her durum için uygun olmadığına inanmaktadır.
17
Örnek Problem Problem: Düşmekte olan bir hedefe fırlatılan merminin yaptığı eğik ve yatay atış hareketinin incelenmesi
18
Örnek Problem Araç-Gereç: Bobin, plastik bilye, boru, alüminyum folyo, güç kaynağı, teneke kutu ve bağlantı kabloları. İşlem yolu: 1) Aşağıdaki düzeneği grup arkadaşınızla kurunuz
19
Örnek Problem
20
Örnek Problem 2) Akım kesildiği andan itibaren teneke kutunun hareketi için ne söylenebilir? Bu hareketin sebebi nedir? 3) Aynı yükseklikten bırakılan farklı kütlelerdeki iki maddenin yere varış süreleri arasındaki ilişki nedir?
21
Örnek Problem 4) Belirli bir hızla yukarı yönde atılan cismin hareketi için ne söyleyebilirsiniz? 5) Hedefi gören mermi fırlatıldıktan sonra hedefle neden çarpışır. Bu çarpışmada merminin ilk hızının rolü nedir? Mermi hedefi hangi şartlarda vuramaz? 6) Mermiyi hedefle aynı yükseklikten yatay olarak fırlatırsak çarpışma yine olur mu?
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.