Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanUfuk Cihan Değiştirilmiş 6 yıl önce
1
Turnuva öncesi hazırlık Sınıf içi-okul içi turnuva hazırlama
TURNUVALAR Turnuva öncesi hazırlık Sınıf içi-okul içi turnuva hazırlama Turnuva uygulama-kurallar- hakemler Ödül ve sertifika
2
1- Turnuva yürütme kurulunun oluşturulması
TURNUVA HAZIRLIK ÇALIŞMALARI 1- Turnuva yürütme kurulunun oluşturulması Görev dağılımının belirlenmesi, hakemler, yazışmalar, genel koordinatörün belirlenmesi 2- Turnuva içeriğinin belirlenmesi 3- Turnuva da kullanılacak oyunun belirlenmesi, rahatlıkla sınıf ortamında öğretmenler seçmeleri yapabilecekleri, yarışmacıların itiraz etme durumu fazla olmayan net sonuçlu uygulamaların oluşturulması. 4- Turnuva yeri ve zamanın belirlenmesi, büyük elemelerin tarihi belirlendikten sonra sınıflarda duyurusunun yapılarak çocukların turnuvaya hazırlanmaları için belli bir süre verilir. Oyunu turnuvaya katılacak her sınıf öğrendikten sonra turnuva yapılmalıdır.
3
TURNUVA HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
5- Turnuvanın tüm öğrencilere aynı zamanda duyurulması Öğrenciler arasında eşit şartların oluşması açısından duyuru aynı anda her sınıfa yapılmalıdır. Bunu gerekirse okul törenlerinde de duyurabiliriz. Elemelerin turnuva boyunca eşzamanlı devam ettirilmesi 6- Oyun kurallarının turnuva başında belirlenerek duyurusunun yapılması gerekir. İlk oyunlardan itibaren aynı kurallar üzerinde durulur. Tüm sınıflarda eleme maçları aynı hafta içinde yapılarak gündem devam ettirilir. 7- Turnuva içinde uyulması gereken kurallar ve diskalifiye hareketleri Kazanma durumunun net oluşması için oyunun kuralları belirlenir. Diskalifiye kuralları kırmızı ile yazılarak dikkat çekici şekilde belirtilir. Her müsabakadan önce tekrar okunarak herhangi bir olumsuzluk yaşanmamasına önem verilir. 8- Ödüllerin belirlenmesi Komitenin okulun ve oyunların durumu göz önüne alınarak gerek gördüğü takdirde ödül belirleyebilir. Bunu ortak olarak karara bağlar. Öğrencilerin sosyalleşmesi ve yarışma heyecanını yaşamalarını teşvik adına bu yola başvurulabilir. Gerekli görülürse sertifikada verilebilir. Turnuvanın sonuçlandırılması ve ödül töreni
4
STRATEJİ OYUNLARI Strateji oyunlarını tanıtım Oyunların uygulanma süresi Oyunların taktiksel eğitimi-düşünme becerileri
5
STRATEJİ OYUNLARI Strateji oyunlarını tanıtım
Uygulanan oyunlar çocuğun algı seviyesini çok zorlamamalıdır. Önce oyun tahtası yada uygulama alanı tanıtılıp hamleler üzerinde gösterilir Yapılan hamlelerin yönü ve etkisinden bahsedilir. Ana kuralların her çocuk tarafından doğru öğrenilip uygulandığı tespit edilir
6
Turnuva yapılması düşünülen oyunlar başlangıçta tüm öğrencilere yeterli şekilde öğretilmelidir. Her öğrencinin turnuva heyecanına alışması ve bunu yaşaması önemli fırsattır. Bu fırsatın bir duygu çöküntüsüne dönüşmesini engellemek gerekir. Kuralları anlattıktan sonra ara sıra oyunla ilgili taktiklerde vermeliyiz.
7
Strateji oyunları özellikle düşünmeye yönelik olduğu için sıkılgan çocukların hızlı oynamalarına sebep olmaktadır. Onların sınıfta kendilerini ispat edecekleri ortam bulmaları istenmeyen hareketlerinin kontrol edilmesine vesile olabilir. Çocuğu düşünmeye yönlendirmek için gerekli uyarıların yapılması onun dünyasına bir pencere açmaktır. Oyunların tanıtımında hamle yapmanın aşamaları anlatılarak, oyun kurma konusunda farkındalık oluşmasına yardımcı olur. Bu Hamle öncesi yapılan hesapların önemini belirtmek, düşüncelerini çok farklı kullanabilmeleri için iyi bir fırsat olduğu belirtilir.
8
Finalist tarzı yarışmalarda yenen üst tura çıkarak üst turda tekrar yarışır. Bu durum finale kadar gider. ( Yenilen öğrencilerde kendi aralarında yarıştırılmalıdır. Hem onları ümitsizliğe sevk etmemiş hem de ders boyunca meşgul etmiş oluruz. ) Eleme turlarının adı turnuva da doğrudan kullanılmalıdır. (Çeyrek final maçları, yarı final maçları vs) Strateji oyunları çocuğun düşünme becerileri için fırsattır. Bu oyunlarda hareket etmeden düşünmelerini gerektiren odaklanma becerisi vardır. Hareketli çocukların zorlanması normaldir. İlkokul döneminde daha basit hamleli sonuca giden oyunlarla başlamak daha verimli olur. Her çocuk oyun kurgulama, hamle yapma gibi planlamalar yaşamalıdır yaşlarında her çocuğun anlayabileceği; Six, Son Taş, Skippity, Dama, Reversi gibi oyunlarla başlamak daha isabetli olur. Bu oyunlarda çok fazla kural ve oyun yapısının karmaşık olmaması yönüyle tercih edilebilir. Bu basit hamle hesapları çocuklara düşünme yeteneği kazandırırken aynı zamanda kendilerine ait strateji geliştirme imkânı da sağlamış olur.
11
OYUNLARIN UYGULANMA SÜRECİ
STRATEJİ OYUNLARI OYUNLARIN UYGULANMA SÜRECİ İlk uygulamalarda çocuğa yapacağı hamle konusunda ipuçları verilebilir. Öğrencilerin daha çok sabırsızlıktan kaynaklanan oyunu hızlı bitirme telaşını ve yanlış hamleler yapmalarını engellemeliyiz. Oyunlara ve hamlelere yeterli süre sınırı getirmeliyiz.
12
STRATEJİ OYUNLARI Oyunların taktiksel eğitimi-düşünme becerileri
Her çocuk birden çok hesap yapabilmelidir. Oyuna nerden ve nasıl başlayacak Kendi oyun stilini tanıma Rakibin oyun stilini tanıma Rakibin hamlesini doğru tahmin etme Oyunun ilerleme sürecine genel bakış.
15
TURNUVA ÖNCESİ HAZIRLIK
Öğrencilere duyurulması Tarih Süre Turnuvaya katılım seviyesi Kuralların belirlenmesi Başlama şekilleri Hamle kuralları Süre kullanımı Turnuva dışı hareketler
16
OKUL TURNUVALARI SINIF ELEMELERİ BELİRLENİR Okul sınıf sayısına göre sınıf adına temsilci olacak öğrenci sayısınca öğrenciler şampiyon olurlar. Sınıflar Arası Yapılacak Turnuvanın Tarih Ve Yeri Belirlenerek Sınıf Şampiyonlarından Turnuva Listesi Oluşturulur. Okul İçi Genel Turnuvalar Sınıf Kategori Şampiyonlarında belirlenir.
17
ÖDÜL VE SERTİFİKA Okul içi yapılan turnuva ödülleri belirlenir
Ödül töreni ve zamanı Sertifika düzenleme
18
YARIŞMALAR ÖĞRENCİLER ARASI YARIŞMALAR VELİLER ARASI YARIŞMALAR
19
ÖĞRENCİLER YARIŞMALAR
Sınıf içi ve okul çapında yapılacak olan oyun uygulamalarından hazırlanacak yarışmalardır. Puanlama usulü yada birincilik şeklinde yapılan bu tür organizasyonlar okul içi düzenlenir. Bunun için ön hazırlık konusunda titiz bir çalışma yürütülmelidir. Bu yarışmaların en önemli yanı öğrencilerin hemen hemen hepsini kapsayacak şekilde yapılmasıdır. Sadece finalist çocuklardan ziyade aynı anda herkesin bu heyecanı yaşamasını sağlayacak etkinlik düzenlenir.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.