Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Adana Şehit Ahmet- Mehmet Oruç Spor Lisesi
Etkili Ders Çalışma Teknikleri Rehberlik Servisi
2
Ders çalışma konusunda bir çoğunuz da çeşitli şikayetler vardır.
Verimli Ders Çalışma Ders çalışma konusunda bir çoğunuz da çeşitli şikayetler vardır.
3
Bir kısmınız ders çalışmaya başlamakta güçlük çekerken
Bir kısmınız çalışma esnasında derse konsantre olamazken Bir kısmınız da çalıştığı halde başarılı olamamaktadır
4
BU DURUM ÇEŞİTLİ NEDENLERDEN KAYNAKLANABİLİR
Başlıca Nedenler 1-Amaçsız çalışma: Neden çalışmanız gerektiği konusunda tanımlanmış bir amacınız olmadığı için
5
2-Plansız ve programsız çalışma
3-Evin değişik yerlerinde çalışma 4-Yatarak uzanarak çalışma 5-Kaynaklardan yararlanmama
6
6-Derslerden korkma, anlayamadığı dersi bırakma
7-Dersle ilgili ön yargılar 8- Öğretmenlerle ilgili faktörler Bu ve benzeri faktörleri çoğaltabilirsiniz-
7
Verimli Ders Çalışma Nedir?
Verimli ders çalışma amaç doğrultusunda planlı ve programlı çalışmaktır. Verimli ders çalışmak sadece ders çalışmak için zaman ayırarak diğer etkinlikleri göz ardı etmek değildir.
8
Aksine belli bir plan ve program dahilinde hem ders çalışırken hem de diğer sosyal etkinliklere zaman ayırırken bunlardan zevk almanıza yardımcı olur.
9
Ders Çalışmak Neden Zordur?
Hedef belirleyen kimseler için anlamsız olan bu soru bir çok öğrencinin sürekli gündeminde yer almaktadır. Ders çalışmayı zorlaştıran bir çok neden vardır.
10
Bunların başında etkili ders çalışmanın sihirli cümlesi olarak özetlenebilecek Amaç, Hedef ve Önceliklerin tanımlanmamış olması gelir. Niçin ders çalışmanız gerektiğini bilmediğiniz zaman ders çalışmak sizin için bir anlam ifade etmeyebilir.
11
Program hazırlamadan önce
Amaç belirleyin Hedef seçin Önceliklerinizi sıralayın Başarmama korkusunu yenin Ön yargılarınızı kırın
12
AMAÇ BELİRLEYİN Amaçlar olmadan kişi niçin ders çalışması gerektiğini açıklayamaz. Amacınızı belirlerken Niçin ders çalışıyorum yada niçin ders çalışmalıyım? sorusuna cevap arayınız. Bu soruya cevap ararken biraz düşünün ve hayata yüklediğiniz anlamla (değerlerinizle) paralel ve tutarlı bir cevap bulmaya çalışın.
13
Niçin çalışmanız gerektiği sorusuna bulacağınız cevap sizin çalışma amacınızı oluşturur. Amacınızı tanımlamanız çalışma isteğinizi arttıracağı gibi iç motivasyon kazanmanızı da sağlar. Bu iç motivasyon beraberinde iç disiplin geliştirir.
14
Sizin amacınız ne? Ders çalışmaya başlamadan bu soruya yanıt arayın
Ülkeye faydalı olmak, çocukları için iyi bir gelecek kurmak, toplumda saygın biri olmak ..vb her biri bir değerdir bu değerlerde kişide bir amaç oluşturur. Kişi bu amaçlar doğrultusunda hedefler belirler. Sizin amacınız ne? Ders çalışmaya başlamadan bu soruya yanıt arayın
15
Büyük insanların idealleri, Sıradan insanlarınsa hevesleri vardır.
Unutmayın Büyük insanların idealleri, Sıradan insanlarınsa hevesleri vardır. Washington Irving
16
Bir hedef belirleyin Amacınızı belirledikten sonra bir hedef geliştirin. Hedef amaçlara ulaşmak için tanımlanmış bir nokta belirlemektir.
17
Bunlar yakın hedefler olabileceği gibi uzak hedeflerde olabilir.
Kısa, orta ve uzun vadeli amaçlar Matematik yazılısında iyi not almak, Sınıfta kalmamak okulu bitirmek üniversite sınavında başarılı olmak, üniversiteyi okumak, yüksek lisan & doktora yapmak birer hedeftir.
18
Bunları gerçekleştirdiğiniz ölçüde amacınıza yaklaşmış olursunuz
Bunları gerçekleştirdiğiniz ölçüde amacınıza yaklaşmış olursunuz. Hedefleriniz Hem iyimser hem de gerçekçi olmalıdır. Ulaşamayacağınız hedefler belirlerseniz hayal kırıklığı yaşar amaçlarınızı gerçekleştiremezsiniz.
19
BAŞARI İSE YENİ BAŞARILARI
HEDEFİNİZ BELLİ OLURSA, VARACAĞINIZ YERDE BAŞARIYI GÖRECEKSİNİZ Başarı BAŞARI İSE YENİ BAŞARILARI KAMÇILAR
20
GİDECEĞİNİZ YOL BELLİ OLSUN,
HER YOL SİZİ İSTENEN MENZİLE ULAŞTIRMAYABİLİR Gideceği yeri (Rotası)belli olmayan gemiye ,hiçbir rüzgardan fayda gelmez ALİCE bir gün harikalar diyarında dolaşırken bir kediyle karşılaşır ve ona: Hangi yolu izlemem gerektiğini bana söyler misiniz? -Gitmek istediğiniz yere göre izleyeceğiniz yol da değişmektedir.Bu yollardan her biri değişik yerlere gider. Gideceğiniz yeri söylerseniz hangi yolu izlemeniz gerektiğini o zaman söyleyebilirim, dedi kedi -Gideceğim yer herhangi bir yer olabilir Benim için fark etmez ,dedi Alice -O zaman o yollardan herhangi birine gidebilirsin dedi kedi
21
Önceliklerinizi belirleyin
Belirlemiş olduğunuz hedefleri gerçekleştirip amacınıza ulaşmak istiyorsanız önceliklerinizi de belirlemelisiniz. Benim için öncelikli olan şeyler nelerdir? Sorusuna yanıt bulmaya çalışınız.
22
Önceliklerinizi belirlerken kararlarınızı hedef ve amaçlarınıza göre düzenlemek zorunda olduğunuzu unutmayın. Bu kararları herkes alabilir ama alınan bu kararların arkasında durmak ve bunları uygulayabilmek için kendinizi sorumlu hissetmelisiniz. Herkes karar alabilir ama herkes kararları uygulamayabilir.
23
Eğer hayatınızla ilgili
sorumluluğu dış dünya ve olaylara bırakırsanız, çalışmanızı ve başarınızı her zaman engelleyecek birçok sebebiniz olacaktır.
24
Bir gün anneniz veya babanız size duymak istemediğiniz
bir söz söylemiş olduğu için Bir başka gün öğretmeninizle aranızda istenmeyen bir diyalog olduğu için Bir başka gün canınız sıkkın olduğu için, bir diğer gün hava içinizi kararttığı için Bir başka gün arkadaşlar size bir yere gitmeyi önerdiği için vb. Vb..
25
için birden çok sebeple doldurmak mümkündür.
Bu listeyi her gün için birden çok sebeple doldurmak mümkündür.
26
Bir an önce karar verin ve bunlara dengeli bir biçimde zaman ayırın
Önceliklerinizi sıralayın Ders mi çalışmanız gerekir Arkadaşlarla görüşmeniz mi gerekir Televizyon mu Futbol mu? Bir an önce karar verin ve bunlara dengeli bir biçimde zaman ayırın
27
ÖNYARGILARINIZI KIRIN
BAŞARISIZ OLMAKTAN KORKMAYIN UNUTMAYIN YAPABİLECEĞİNİZ ŞEYLERİ YAPMAYA BAŞLARSANIZ KENDİNİZİ HAYRETLER İÇİNDE BIRAKACAK SONUÇLARA ULAŞABİLİRSİNİZ
28
Bir işe yada eyleme başlarken bir çok şey zor görünebilir
Bir işe yada eyleme başlarken bir çok şey zor görünebilir. Zor olan yapmanız gereken faaliyet mi yoksa onu başarma konusundaki ön yargılarınız mı? Kendinizi bu anlamda denediniz mi Olaylara karşı ne kadar ön yargılısınız Dilerseniz ön yargılarımızı ölçelim
29
. Bir Hikaye Hasta ne konuşuyor, ne de söylenenleri anlıyor. Bazen saatlerce anlaşılmaz şeyler geveliyor.Zaman yer ya da kişi kavramı yok. Yalnız nasıl oluyorsa, kendi adı söylendiğinde tepki veriyor. Son altı aydır onun yanındayım, ne görünüşü için bir çaba sarf ediyor, ne de bakım yapılırken yardımcı oluyor.
30
Onu hep başkaları besliyor, yıkıyor ve giydiriyor
Onu hep başkaları besliyor, yıkıyor ve giydiriyor. Dişleri yok, yiyeceklerin hep püre biçiminde verilmesi gerekiyor. Üstü hep salyalar içinde. Yürüyemiyor. Uykusu sürekli düzensiz. Gece yarısı uyanıp çığlıklarıyla herkesi uyandırıyor. Çoğu zaman mutlu ve sevecen, fakat bazen ortada sebep yokken sinirleniyor. Biri gelip onu yatıştırıncaya kadar feryat figan bağırıyor.”
31
Böyle bir hastaya bakmak zorunda olan
biri olmak istermiydiniz Biraz düşünüp ondan sonra karar veriniz
32
YETERİ KADAR DÜŞÜNDÜNÜZ MÜ?
CEVABINIZ EVET İSE ŞİMDİ HASTAYLA TANIŞALIM
33
TANIŞTIRALIM
34
Hayalinizde düşündüğünüz kişinin böyle sevimli bir çocuk olabileceğini tahmin etmemiş olabilirsiniz. Hiçbir şeye karşı katı bir önyargınız olmamalı. ÖNYARGILARINIZI KIRMAK İÇİN KENDİNİZE BİR ŞANS VERİN ÇÜNKÜ İYİ BİR GELECEK İÇİN BİR TAKIM FAALİYETLERE GİRME KONUSUNDA CESUR VE KARARLI OLMALISINIZ
35
Sen neye hazırsan, o da senin için hazırdır.
Marc Victor Hansen
36
Bir zaman cetveli hazırlayarak Plan için gerekli dokümanları
Zamanınızı ve yaşamınızın kontrolünü elinizde tutun. Gün bugündür, Yer burasıdır, Yaşam sizin yaşamınızdır, Geleceğinizi etkileme fırsatına sahipsiniz. Günü yakalayın, Bu anı kullanın, Şimdi harekete geçiniz. Bir zaman cetveli hazırlayarak Plan yapabilirsiniz. Plan için gerekli dokümanları ve zaman cetvelini Rehberlik servinden Temin edebilirsiniz
37
1. Konsantrasyonu Sağlamak
ÖĞRENMEYE PSİKOLOJİK (ZİHİNSEL) HAZIRLIK 1. Konsantrasyonu Sağlamak
38
Aşağıdaki sorulara vereceğiniz cevaplar o gün yapacağınız çalışmaya konsantre olmanızı sağlayacaktır. Tam olarak NE öğrenilecek Bu öğrenmedeki AMAÇ nedir? Bu konuyu EN İYİ NASIL öğrenebilirim? NEREDEN başlamalı NEREDE bitirmeliyim?
39
SİZİN BİRŞEY YAPMANIZIN NEDENİ OLAN BİR HEDEF İÇİN HAREKETE GEÇMEKTİR
2.Motivasyon oluşturma MOTİVASYON; SİZİN BİRŞEY YAPMANIZIN NEDENİ OLAN BİR HEDEF İÇİN HAREKETE GEÇMEKTİR
40
Önemli olan insana olanlar değil, o insanın içinde olanlardır
Louis Mann
41
Bir şeyin olmasını ne kadar çok istersek,o iş bizim için
o kadar iş olmaktan çıkar.”
42
Öğrenme güdüsü düşük olan öğrenciler
ÇOĞUNLUKTA OKULU SEVMEMEKTE, OKULA KARŞI OLUMSUZ TUTUM SERGİLEMEKTE, DAHA ÇOK DEVAMSIZLIK SORUNLARI YAŞAMAKTADIRLAR. GENELDE DIŞSAL DENETİMLİDİRLER. BAŞARIYI ÇABA OLARAK DEĞİL, ŞANS KADER ÜRÜNÜ OLARAK GÖRMEKTEDİRLER. GENELLİKLE BU TÜR ÖĞRENCİLERDE AMAÇSIZLIK SÖZ KONUSUDUR.
43
Başarı güdüsü yüksek olan öğrenciler:
Öğrenmiş olmak için öğrenir. Orta güçlükte amaçlar koyar. Yeterlilik duyguları gelişmiştir Çabaya yükleme yapar. Güçlükle karşılaşınca onu aşmaya çalışırlar
44
Başarı güdüsü düşük olan öğrenciler
Öğrenmiş görünmeye çalışır. Çok kolay ya da çok zor amaçlar koyar. Yeterlilik duyguları gelişmemiştir. Dışsal etkenlere yükleme yapar. Güçlükle karşılaşınca yılgınlığa kapılır.
45
Başarıların nedeninin yetenek olduğunu düşünmek büyük bir yanılgıdır
Başarıların nedeninin yetenek olduğunu düşünmek büyük bir yanılgıdır. Başarının en önemli kaynağı çabadır.
46
Hayallerinizin gerçekleşmesini gereksiz bahanelerle ertelemeyin
Soruların zorluğu Yeteneksizlik Öğretmenin adil davranmaması Çalıştığı yerlerden soru sormaması Yeterince çalışmamış olması O gün kendisini iyi hissetmemiş olması Şansının iyi gitmemiş olması
47
Başkalarının sizin hakkınızdaki düşünceleri azminizi kırmasın
Ünlü Fransız romancı Balzac, ilk edebi ürünlerini bir dostu aracılığıyla, devrin önde gelen yazarlarından birine takdim ederek düşüncelerini öğrenmek istiyor. Yazar okumasını bitirdikten sonra üzgün, ümitsiz, acıyan ama içten bir edayla “Azizim,” diyor, “siz her işle meşgul olabilir, şansınızı her alanda deneyebilirsiniz. Ancak edebiyatla boşuna uğraşıp zaman kaybetmeyin.”
48
Sonra neler olduğunu, Balzac‘ın, edebiyatın hangi doruklarına tırmandığını bilenler bilir. Özellikle de Goriot Baba‘yı okuyanlar bilir….
49
Üzerine düşenleri yapmayanların, hayatlarının değişmesini beklemeye
“İnsan bir şeyi ciddi olarak istemeye görsün; hiçbir şey aşılamayacak kadar yüksekte değildir.” Anderson Üzerine düşenleri yapmayanların, hayatlarının değişmesini beklemeye hakkı yoktur...”
50
Rehberlik Servisinden yardım alabilirsiniz
Her türlü Sorularınız için Rehberlik Servisinden yardım alabilirsiniz
51
MUTLU VE HUZURLU BİR GELECEK İÇİN
52
HEPİNİZE BAŞARILAR DİLERİZ
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.