Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanEmel Özhan Değiştirilmiş 6 yıl önce
1
BİLKENT ÜNİVERSİTESİ “e-Campus” Sistemi Bir Sanal Kampüs Çalışması
Sunan: Korhan ALPARSLAN Hatice ŞENGÜR
2
Gündem Konular Meteksan Bilişim Grubu E-Öğrenme Faaliyetleri
Teknoloji ve Üniversiteler “Bilkent University e-Campus”: Tartışma Sorularınız ve Yorumlarınız
3
Meteksan Bilişim Grubu
Genel Bakış
4
Meteksan Bilişim Grubu
BİLKENT ÜNİVERSİTESİ METEKSAN GRUBU TEPE GRUBU DİLEK GRUBU Bilişim Kağıt Matbaa Enerji İnşaat Perakende Üretim Spor Turizm Kampüs İnş. Proje Tasarım 26 Anonim Şirket 37 Anonim Şirket 3 Anonim Şirket BİLKENT HOLDİNG
5
Meteksan Bilişim Grubu
Meteksan Sistem Sistem Entegrasyon Meteksan Net Internet Servis Sağlayıcı Eğitim Yazılımları ve İçerik Mobilsoft Tepe Teknoloji Sağlık Bilişimi Sektörel Yazılım Infronic 10 firmadan oluşan Meteksan Bilişim grubu, her şirketin farklı alandaki uzmanlıkları ve yeteneklerini birleştirebilme kabiliyeti ile değişik projelerde farklı katma değerler sağlayabilmektedir. Acer, IT Ürün Dağıtıcısı Promed Elekt. Sağlık Hizmetleri corTTex Sağlık Ürünleri - Avrupa
6
Meteksan Bilişim Grubu
Kuruluş Çalışan Ciro Milyon YTL (’05)
7
Meteksan Bilişim Grubu
E-Öğrenme Faaliyetleri
8
E-Öğrenme Bileşenleri
İçerik Eğitmen İletişim Altyapısı Platform E-Öğrenme
9
E-Öğrenme Metodları SINIF EĞİTİMLERİ Asenkron Modeller
BÜTÜNLEŞİK ÖĞRENME KARMA ÖĞRENME E-ÖĞRENME
10
Çözüm Yaklaşımımız Üniversite Yönetimi
Tek noktadan proje yönetimi ve anahtar teslim proje bakış açımızı ile kurumlar danışmanlık hizmetlerimizden faydalanırken, arka tarafta arayüz, yönetim ve standartlar sağlanmakta, kuruma uygun yada özgü içerik standartlara göre sunulmakta, ihtiyaca göre belirlenmiş en uygun eğitim yönetim sistemi üzerinden bu içerikler sunulmaktadır. Bunlarla beraber, iletişim ve bilgisayar altyapısı da kurumlara sağlanmaktadır. Merkezinde öğrencinin olduğu bu sistemde, öğrenci sadece içeriği ve arayüzleri görmektedir. Oysa bunların ötesinde, öğrenciye içeriğin sunulması için gerekli olan eğitim yönetim sistemi ve iletişim ve bilgisayar alt yapısı mevcuttur.
11
Yeteneklerimiz Öğrenme Yönetim Sistemleri (LMS) Portal Hizmetleri
Asenkron Uzaktan Eğitim Platformu Senkron Uzaktan Eğitim Platformu Portal Hizmetleri Eğitim İçeriklerinin Hazırlanması Desteği Akademik Tecrübe Çoklu-Medya İçeriği Üretimi ve Desteği Simülasyon Yetenekleri En Uygun Yazılım ve Donanım Çözümleri
12
Türk Telekom Internet Veri Merkezi Uzaktan Türkçe Öğrenim Merkezi
Referanslarımız Türk Telekom Internet Veri Merkezi Tüm Türkiye’ye yönelik Bütünleşik Uzaktan Eğitim hizmetleri Beş yıl boyunca içerik ve hizmet sağlayıcılar ile anlaşma Uzaktan Türkçe Öğrenim Merkezi Ankara Üniversitesi Tömer ortaklığı 32 farklı ülkeden öğrenciler 8 aylık periyotta 250 kayıtlı öğrenci
13
Yüksek Öğrenim Referanslarımız
Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi/MEB İngilizce Öğretmenliği Projesi... 4 dönem Senkron Öğrenme Yönetim Sistemi
14
Yüksek Öğretim Referanslarımız
İstanbul Teknik Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Senkron 4 Farklı Üniversite ile işbirliği
15
Teknoloji ve Üniversiteler
Dijital Üniversitelerden Sanal Kampüslere
16
Teknoloji ve Üniversiteler
“Teknoloji, eğitsel yapıyı, bildiğimiz anlamdaki duvarları yıkarak ve bilgiye ulaşmak, problemleri çözmek ve birlikte çalışmak için yeni yollar geliştirmeye olanak tanıyarak değiştirmektedir.” (Shank, 2000)
17
Dijital Üniversitelerden Sanal Kampüslere - 1
Dijitalleşen Üniversiteler Internet üzerinden Eğitim Katalogları’na erişim Internet üzerinde Ders Kayıt ve Bilgi Takip Sistemleri Üniversite Web Portalleri, Elektronik mesaj ve Duyurular Eğitmenlere ait Web Sayfaları E-Kütüphaneler
18
Dijital Üniversitelerden Sanal Kampüslere - 2
Gelişen teknolojiler ve değişen ihtiyaçlar bilgiye erişimi kolaylaştıracak “iletişim” ortamları üniversiteye kampus içi / dışı erişim olanakları sağlayacak senkron ve/veya asenkron sistemler Neden Sanal Kampüsler? iletişimi ve bilgi alış-verişini “sınıf”ın dışına taşımak farklı yerlerdeki kişilere de erişim olanağı sağlamak
19
Yüksek Öğretimde E-Öğrenme
1999’da yürürlüğe giren yönetmelik çerçevesinde, öğretim yılı bahar yarı yılından itibaren, Enformatik Milli Komitesi (EMK) tarafından yürütülen Uzaktan Yüksek Öğretim uygulamalarına başlanmıştır. 1999’da yürürlüğe giren yönetmelik çerçevesinde, öğretim yılı bahar yarıyılından itibaren uzaktan yüksek öğretim uygulamalarına başlanmıştır. Uzaktan Yüksek öğretim uygulamaları, 1 Mart 2000 tarih ve sayılı Resmi Gazete’de yayınlanarak yürürlüğe giren Enformatik Milli Komitesi yönetmeliği çerçevesinde faaliyet gösteren Enformatik Milli Komitesi (EMK) tarafından yürütülmektedir.
20
Bilkent University e-Campus
Üniversitelerde Uzaktan Eğitim Örnek Uygulama
21
Odak Noktalarımız “Klasik” eğitim süreçleri + “teknoloji” desteği
“Klasik” müfredat + “uzaktan eğitim” müfredatı
22
Başlarken Asenkron Öğrenme Yönetim Sisteminin Kurulması
Öğrenme Yönetim Sistemi (ÖYS) Eğitim etkinlikleri otomasyonu sağlayan yazılım Kullanıcı yönetimi Ders katalogları ve eğitim programları yönetimi, Sistem kayıtları Rapor yönetimi Pilot Ders Açılması ( Bahar) Bilgisayar Mühendisliği – 4. sınıf lisans dersi Eğitmen “uzakta”
23
Genel Özellikler Ders Yönetim Araçları İletişim Araçları
Süreç ve Sistem Yönetimi Özelleşmiş Araçlar WebQuest
24
Sürece Genel Bakış Özelleşmiş Araçların Önemi
Gözlemlenen Yaygınlaşma: Teknoloji Benimseme Grafiği Buradayız!
25
Farklı Kullanım Amaçları
Tamamen Internet-tabanlı Karma Öğrenme Ders destek materyalinin sistem üzerinden sunulması Etkinlik, ödev ve geri bildirimlerin sistem üzerinden gerçekleştirilmesi Internet tabanlı eğitim etkinlikleri ile bütünleşik verilmesi
26
Gerçekleştirilmiş Faaliyetler
Destek ve İletişim Mekanizmaları Değerlendirme, Geribildirim Alma ve İyileştirme Diğer Sistemlerle Entegrasyon Süreç Değerlendirmeleri
27
Katılım Etkinliği
28
Durum ve Beklentiler Strateji Uygulama Yaklaşım Araçlar
Durum: Aşağıdan yukarıya (Gönüllü Katılım) Beklenen: Yukarıdan aşağıya (Yönetim Kararları ile Yaygınlaştırma) Uygulama Durum: Tek ders ile uygulama Farklı bölümlerden farklı dersler Beklenen: Sertifika programı Online eğitim programları Yaklaşım Durum: İletişim ağırlıklı İletişim ağırlıklı + İçerik Destekli Beklenen: Hem içerik hem de iletişim odaklı geniş kapsamlı dersler Araçlar Durum: Ders Araçları Sınıf/Kampus İçi İletişim + Ders Araçları Beklenen: e-Topluluk (Portal - İletişim - Ders Sistemleri)
29
Kritik Başarı Faktörleri
Sanal Kampüs faaliyetlerinin yönetimini yapacak ayrı bir “birim” oluşturulması Öğretim Görevlilerinin Desteklenmesi Öğrencilerin Desteklenmesi Kullanıcı Kılavuzları Prensipler, Haklar ve İzinler Süreç Takibi ve Raporlama Tanıtım ve Paylaşım
30
Sonuç ve Öneriler
31
Tartışma Soru ve Yorumlarınız Diğer Sorularınız için İletişim:
Hatice ŞENGÜR (312) e-posta : Şebnem GÖÇER (312) e-posta :
32
Teşekkür Ederiz
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.