Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İŞLETMEYE GİRİŞ PAZARLAMA STRATEJİLERİNE GİRİŞ NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi iisbf.nisantasi.edu.tr
2
PAZARLAMA VE İLİŞKİLİ KAVRAMLAR
Pazarlama: Müşteriler için değer yaratmayı, bunu tanıtma ve sunmayı; örgütün ve paydaşlarının yararına olacak şekilde müşteri ilişkilerini yönetmeyi hedefleyen bir fonksiyon ve süreçler bütünüdür. Mübadele Süreci: İki veya daha fazla tarafın algılanan ihtiyaçları karşılamak için birbirlerine değer ifade eden bir şeyler vermesidir. Fayda: Ürün ve hizmetlerin müşterilerin istek ve ihtiyaçlarını tatmin etme yeteneğidir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
3
PAZARLAMA KAVRAMININ GELİŞİMİ
Pazarlama Anlayışı: Uzun dönemli başarı kazanmak amacıyla işletmenin bir bütün olarak müşteri yönlü olmasıdır. Pazarlama kavramı geleneksel olarak kâr amacı güden organizasyonları akla getirmektedir. Ancak günümüzde STK’lardan siyasal kampanyalara kadar kâr amacı olmayan birçok alanda pazarlama anlayışı kullanılabilmektedir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
4
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
5
PAZARLAMA STRATEJİSİ GELİŞTİRME
Kâr amacı olsun olmasın her başarılı organizasyonda yöneticiler pazarlama stratejisi geliştirebilmek için iki aşamadan oluşan bir süreci izlerler. İlk aşamada potansiyel pazarlar analiz edilerek bunlar arasında seçim yapılır. İkinci aşamada ise seçilen hedef pazarları tatmin edecek pazarlama karması yaratılır. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
6
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
Pazar Bölümleme Pazar Bölümleme: Pazarın tamamının homojen gruplara ayrılması sürecidir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
7
TÜKETİCİ DAVRANIŞ SÜRECİNİN AŞAMALARI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
8
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
İLİŞKİSEL PAZARLAMA İlişki Pazarlaması: Paydaşlar ile uzun dönemli ve etkin değişim ilişkisi geliştirmektir. Müşteri İlişkilerini Güçlendiren Araçlar: Frekans Pazarlaması: Alıcıları alım sıklığına göre nakit, indirim, örnek ürün veya diğer teşvikler ile ödüllendiren pazarlama faaliyetleridir. İlişkisel Pazarlama Programı: Benzer ilgi ve faaliyetleri olan bireylerin katılımının istendiği ve bir organizasyon tarafından yürütülen pazarlama çabalarıdır. Ortak Pazarlama: İki işletmenin birbirlerinin ürünlerini pazarlamak için yaptığı iş birliği anlaşmalarıdır. Ortak Markalama: İki veya daha fazla işletmenin, kendi isimlerinin bir ürünle bağlantısını kurmak amacıyla bir araya geldiği iş birliği anlaşmalarıdır. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
9
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
kaynaklar Louis E. BOONE ve David L. KURTZ (2013) Çağdaş İşletme - Contemporary Business, Çeviri Editörü: Prof. Dr. Azmi YALÇIN, 14. Basımdan Çeviri, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.