Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ETKİLİ ÖĞRETMENLİK SEMİNERİNE

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ETKİLİ ÖĞRETMENLİK SEMİNERİNE"— Sunum transkripti:

1 ETKİLİ ÖĞRETMENLİK SEMİNERİNE
ÖZEL FEZA LİSESİ 25 Aralık 2018 ETKİLİ ÖĞRETMENLİK SEMİNERİNE HOŞGELDİNİZ ŞÜKRÜ AKKAYA PSİKOLOJİK DANIŞMAN

2 Kişilik Çevre Mizaç Şartlar Kültür yetenekler Mesleki hedefler İrade
ÖZEL FEZA LİSESİ 25 Aralık 2018 Kişilik Mizaç Karakter yetenekler Mesleki hedefler İrade istek duygusallık Çevre Şartlar Kültür

3 Kişilik Özellikleri Okul/Dershane İlk/Orta/Lise Sosyal Çevre
ÖZEL FEZA LİSESİ 25 Aralık 2018 Kişilik Özellikleri Karakter HEDEFLER Okul/Dershane İlk/Orta/Lise Sosyal Çevre Fiziki Şartlar Ekonomik yapı Genel Kültür Alan Bilgisi Pedagojik Formasyon

4 Ne tür Kişilikler var ? Duygu merkezli Zihin Merkezli Fizik Merkezli

5 İnsan Baskın Potansiyel Yardımcı Potansiyel Zayıf Potansiyel
Baskın olan potansiyel diğer potansiyelleri kendi hesabına kullanıyor. Duygusal Potansiyel baskınsa, zihninizi duygusal potansiyelinizin emrinde kullanıyorsunuz. BASKIN OLAN POTANSİYEL KİŞİNİN FITRATINI BELİRLİYOR

6 ÖRNEKLER Zihinsel Potansiyel Fiziksel Potansiyel Duygusal Potansiyel

7 3 Merkezin Farklı Etkileşimleri Sonucu
9 3 4 7 1 8 5 6 2 3 Merkezin Farklı Etkileşimleri Sonucu 9 Farklı Kişilik Hayata 9 Farklı Bakış açısı 9 farklı iş yapma tarzı 9 farklı Anne-Baba tarzı 9 farklı yönetim 9 farklı öğretme ve öğrenme tarzı 9 farklı iletişim tarzı 9 farklı liderlik tarzı 9 farklı .....

8 Fiziksel Potansiyel Duygusal Zihinsel Potansiyel Potansiyel

9 Duygusal Merkezliler 9 3 4 7 1 8 5 6 2 Duygusal Alan Zihinsel Alan Fiziksel Alan İlgileri insanlar ve ilişkiler üzerinedir. İnsanların dünyasında sosyal yaşamda güç,onay ve ilham ararlar. Duyguları ve hissiyatları önemlidir. Doğal empati yetenekleri vardır. İmaja(karşısındaki insanların kendilerini nasıl gördüklerine) önem verirler Duygusal Zekaları yüksektir

10 Duygusal Alan 9 3 4 7 1 8 5 6 2 Fiziksel Alan Zihinsel Alan
2- İlgilerinin Odağı: İnsanların ilgisine, Başkalarının ihtiyaçlarına Özel Yeteneği: Gerçek Fedakarlık Kaçındığı Şey: Kendi Duygusal İhtiyaçları 3- İlgilerinin Odağı: İşe, performans neticesi insanların ilgisine Özel Yeteneği: Üretkenlik ve motivasyon edebilme Kaçındığı Şey: Başarısızlık 4- İlgilerinin Odağı: Kayıp ve eksik olana. Şimdiki zamandaki eksiklere ve eksik olan iyilere. Özel Yeteneği: Tasarım ve Orijinallik Kaçındığı Şey: Sıradanlık

11 Zihinsel Merkezliler 9 3 4 7 1 8 5 6 2 Duygusal Alan Zihinsel Alan
Fiziksel Alan Kavramların ve bilginin dünyasında güç, ilham ve onay ararlar. Zihnin ve bilginin dünyası zihinsel merkezlilerin kendilerini en rahat hissettiği dünyadır. Sorgulama, kavramsallaştırma, sentez yetenekleri güçlüdür. Zihinsel zekaları yüksektir.

12 Zihinsel Alan 9 3 4 7 1 8 5 6 2 Duygusal Alan Zihinsel Alan Fiziksel Alan 5- İlgilerinin Odağı: Bilginin elde edilmesine. Mahremiyetin korunmasına Özel Yetenekleri: Rasyonalite,Objektiflik Kaçındıkları Şeyler: Yakın İlişki,Bağlayıcılık 6- İlgilerinin Odağı: Tehlike ve tehditlere, insanların gizli niyetlerine Özel Yetenekleri: Mantık ve Sorgulama Kaçındıkları Şeyler: Farklı olma, yoldan sapma, sürüden ayrılma 7- İlgilerinin Odağı: Hoş planlar ve gelecekteki fırsatlara Özel Yetenekleri: İyimserlik, Neşe Kaçındıkları Şeyler: Acı,ızdırap

13 Fiziksel Merkezliler 9 3 4 7 1 8 5 6 2 Duygusal Alan Zihinsel Alan Fiziksel Alan hareket , eylem ve aksiyon insanıdırlar. Kendi dünyalarını oluşturmak isterler Sözsüz iletişim Sezgisel bilgilere güvenirler. Düşünceleri ve teorileri hayata geçirmede yeteneklidirler.

14 Fiziksel Alan 9 3 4 7 1 8 5 6 2 Fiziksel Alan Zihinsel Alan
Duygusal Alan Zihinsel Alan Fiziksel Alan 8- İlgilerinin Odağı: Güç ve Kontrole, zayıflıktan kaçınmaya,bağımsızlık Özel Yetenekleri: başkalarını koruma, işbitiricilik Kaçındıkları şeyler: acziyet, zayıflık 9- İlgilerinin Odağı: Başkalarının Gündemlerine ve başkaları ile sorun yaşamamaya Özel Yetenekleri: Evrensel Sevgi ve Kabul Kaçındıkları şeyler: Çatışma,fikir ayrılığı 1- İlgilerinin Odağı: Hatalara ve yanlışlara Özel Yetenekleri: Ahlaki olgunluk Kaçındıkları şey: Hata

15 9 3 4 7 1 8 5 6 2 Fiziksel Potansiyel Duygusal Potansiyel
Zihinsel Potansiyel Fiziksel Potansiyel

16 HER KİŞİLİĞİN AYRI ZENGİNLİĞİ, AYRI GÜZELLİĞİ AYRI İMTİHANI
GÜÇLÜ YANLARI ZAYIF YANLARI VAR

17 GENEL BAKIŞ-I 1-Mükemmeliyeçi: Aklıbaşında, objektif, mantıklı, ahlakçı, rasyonel, ihtiyatlı, mükemmeliyetçi, detaylara dikkat eden 2-Yardımsever: Sıcak, sevgi dolu, düşünceli, ilgili, yardımcı, fedakar, sıcakkanlı, bakıcı, yönlendirici, 3-Başarı Merkezli: Göze çarpan, etkileyici, kendini adapte edebilen, hayranlık uyandıran, başarı merkezli, motivator, 4-Özgün ve Ferdi: Hassass, farklı, özel, kendinin farkında,sezgileri güçlü, derin ve sakin, kendisine karşı dürüst

18 Genel Bakış-II 5-Araştırmacı-Gözlemci: Kavrayışlı, meraklı, özü kavrayabilen, derununa vakıf olabilen, objektif, zihni/şuuru sürekli alarmda, kendi dünyasına çekilmiş, gözlemci 6-Sadık Sorgulayıcı: Güvenilir, bel bağlanılabilir, sadakat, komplo teorileri, tedbirli, dikkatli, sorgulayıcı, 7-Coşkun-Maceraperest: Aşklı şevkli, özgür ruhlu, spontane, şen şakrak, enerjik, iyimser, sabırsız 8-Meydan Okuyan-Adil: Güçlü, adaletli, iddialı, hakkı/nı savunan, hareket insanı, bağımsız, dirençli,sıhhatli 9-Barışcıl: Durağan, nazik/ince/nazenin, arkadaş canlısı, geçimi kolay, doğal, rahat, akıllı uslu

19 Öğretmen Tipleri 1 Mükemmeliyetçi, ahlakçı, titiz, idealist
Mükemmellik kimin için gerekli tartışılabilir, Öğrenciden ziyade, kendi motifleri öne çıkar. Hal dili;Diyaloglar “bana bak da öğren!” tipidir. Öğretme yetisi yerine, öğrenme gayreti öne çıkar Sınıftaki her ayrıntıdan sorumludur. Düzeltilecek mutlaka bir şeyler vardır. Siyah ve beyaz vardır; gri tonlar israftır. Mevzuata uyma ve işi kitabına göre yapma öne çıkar Doğal disiplin kurulu üyesidir. Notu baştan verir; Kılık-kıyafet, zamanlama, ödev, sınav

20 Öğretmen Tipleri 2 Dost, Gönüllü, Gerçek FEDAKAR
Diyaloglar empati taşır. “Ben” ve “yapamam” demeyi beceremezler Duygu ve Öğrenci merkezli motifler öne çıkar. Aşırı korumacı anne-baba rolü oynayabilirler. Sevilme, övülme, populer olma beklentisi vardır; Duygusal şantajı kullanabilir... Duygusal ihtiyaçlarını başkaları için yaşayarak giderirler Doğal rehberdirler.

21 Öğretmen Tipleri 3 İmaj ve Başarı her şeydir
Değerli olmak başarılı olmaya bağlıdır ; Yapılacak iş ve elde edilecek kar önemlidir Duygular ertelenebilir “ödev, proje, derece, başarı ...” Yönlendirici ve harekete geçirici etkileri vardır tiplerdir. Fikirden aksiyona geçerler, analiz pek yoktur. Bilgi sırdır paylaşılmaz

22 Öğretmen Tipleri 4 Özgün, zevk sahibi, duygusal, “çıtkırıldım”
Duyguları aşırı uçlarda yaşarlar Bardağın hep boş kısmını görürler Sahip olamadıkları şeyler için birilerini suçlarlar Mesai arkadaşlarıyla rekabetçidirler Alanlarına ve öğrencilerine bağlıdırlar Kendi başlarına üretmeyi severler Otoriteyle araları pek hoş değildir, takmazlar.. Başarılarından bahsedilmeli

23 Öğretmen Tipleri 5 Gözlemci , ölçülü, araştırmacı, filozof
Mahremiyet ve öznellik önemlidir Bilgi güçtür ; Duygular yerine, zeka ön plandadır Bilmediklerinden dolayı öğrencileri aşağılayabilir Yargısız infaz kişiliklerinin bir parçası olabilir Planları ve kendi akılları üstündür; Kervan tamam olmadan yola çıkmaz Öngörülüdürler, Sürprizlerden hoşlanmazlar Sosyalleşme zaman kaybı ve lükstür. Öğrencilerle yakınlaşmaya teşvik etmeli..

24 Öğretmen Tipleri 6 Şüpheci, düşünceli, vefalı, tehlike avcısı
Akılcı , sorumluluk sahibi, sırlara önem veren “Bekçi Murteza” tipler; komplo teorisyenleri Septik yapıdadır; sistem koruyucusudur Detayları bilmek ve kendisi çözmek ister, Kararsızlıktan dolayı yarım kalmış işler kaçınılmazdır, “Düşünmek”, “yapmaktan” daha önceliklidir. Kurum aidiyet hissi yüksektir, temkinlidirler, En kötü ihtimale göre hareket ettikleri için Sınıf etkileşimleri zayıftır, insanları çok kolay çizebilir.

25 Öğretmen Tipleri 7 İyimser, eğlenceli, hevesli, hareketli
ÖZEL FEZA LİSESİ 25 Aralık 2018 Öğretmen Tipleri 7 İyimser, eğlenceli, hevesli, hareketli Hayatla barışık, bir çok seçenek sahibi, Zuhurata tabii, spontane, anlık yaşar “hayal gücü” geniş Kafasında sürekli fikirler uçuşur, ama bir türlü uygulamaya fırsat bulamaz, Bir konuyu ikinci kez aynı cümlelerle anlatamaz Sıradanlıktan, rutinden, hoşlanmaz Bağımlılık, sorumluluktan kaçar; sınav gözetmeni olmaz

26 Öğretmen Tipleri 8 Patron, baba, kendinden emin, güç ve kontrol odaklı
Karşı karşıya gelmekten çekinmezler Çok kolay tartışabilirler, Kendinizden eminseniz, ikna edebilirsiniz Sınıfta daha çok enerji, fikir hareketliliği isterler Sevdiği öğrenciye “baba”, sevmediğine “huysuz patron” dur Her zaman kendi doğruları vardır.

27 Öğretmen Tipleri 9 Mekanın bilgesi, Barışçı, Müşfik, sevecen
Çatışmadan kaçarlar , iyi arabulucudurlar Karar vermede ve önceliklerini belirlemede zorlanırlar, son ana bırakır. “benim için fark etmez” Heyecan yoktur, Sakin anlatım vardır. Sınıf yönetimi zafiyeti olabilir. İdarecilerin suyuna gitme öne çıkar Kendisine uymuyorsa sistemin dışına çıkar...

28 Kişilik Tiplerinin Sınıflaması
Duygu merkezli Zihin merkezli Fizik merkezli 2 Fedakar 3 İmaj 4 Sanatçı 5 Zeka 6 Sorgulayıcı 7 Seçenekçi 8 Patron 9 Barışçı 1 Mükemmelci His İnsanları Vizyon İnsanları Aksiyon İnsanları


"ETKİLİ ÖĞRETMENLİK SEMİNERİNE" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları