Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ
ÇAĞIN KARABIÇAK KOÜ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİGİ BÖLÜMÜ NİSAN 2017
2
Sunum İçeriği Endüstri Mühendisliğinin tanıtımı ve nitelikleri
Endüstri Mühendislerinin katkı sağladığı çalışma alanları Kocaeli Universitesi Endüstri Mühendisliği Bölümü ve ders planları KOU Endüstri Mühendisliği bölümünden görüntüler
3
Endüstri Mühendisliğinin tanıtımı ve nitelikleri
Endüstri Mühendisliği insan, malzeme, makine, enerji, bilgi ve benzeri temel girdileri ürün ve hizmete dönüştüren sistemlerin tasarlanması, kurulması ve verimli bir şekilde işletilmesi olduğu kadar sürekli geliştirilmesi ile de ilgilenen bir mühendislik disiplinidir.
4
EM tarihçesi Akademik tarihçe
İlk Endüstri Mühendisliği Bölümünün 1850 yılında İspanya’da kurulduğu söylenmektedir. Amerika’da ise ilk Endüstri Mühendisliği Bölümü yılında Pensilvanya Devlet Üniversitesi’nde (Penn State) kurulmuştur. 1930 yılında ilk doktora Cornell Üniversitesinde verilmiştir. Ülkemizde ise 1960’ların sonunda kurulmuştur.
5
Endüstri Mühendisi; Özünde sistem yaklaşımı olan, sistemler ve süreçler tasarlayan ve bunları en uygun şekilde yöneten insandır. Matematik, fizik ve sosyal bilimlerdeki özel bilgi ve becerileri mühendislik, analiz ve tasarım ilke ve yöntemleriyle birleştirerek, bu sistemlerden en verimli ve etkin şekilde elde edilecek sonuçları belirleme, tahmin etme ve değerlendirebilme teknik bilgi ve becerisine sahip olan, analitik düşünme yeteneği yüksek mühendistir.
6
Endüstri Mühendisi kimi zaman bir fotoğraf sanatçısı gibi kuruluşun fotoğrafını çeker, kimi zaman bir doktor gibi kuruluşun check-upını gerçekleştirir. Daha yatırım yapılmadan önce, yatırım analizlerini değerlendiren, fizibilite hazırlayan bir yatırım mühendisidir.
7
Endüstri Mühendisi; Kimi zaman, yenilikçilik peşinde koşan ve yeni ürün geliştirme projelerini yürüten bir inovasyon mühendisidir, bir AR-GE mühendisidir . Hizmet ve ürün kalitesini artıran iş uygulamaları yapan bir kalite mühendisidir. Maliyetleri azaltan, üretkenliği ve rekabet gücünü artıran ve verimlilik artışını sağlayan uygulamalara imza atan bir verimlilik mühendisidir.
8
Ama her şeyden önemlisi Endüstri Mühendisi, neye karar verileceğini ve alternatifler arasında nasıl karar verilebileceğini bilen bir karar mühendisidir. Süreçleri iyileştirmeyi severler Endüstri Mühendisleri problem çözücüdürler
9
Endüstri mühendisi; İşletmelerde vizyonu geliştirir
İşin nasıl hızlı/verimli yapılacağına odaklanır. İşi doğru yapmak, doğru işi yapmak Sistemlerin salt fiziksel yönlerini değil, organizasyon, planlama, malzeme-bilgi akışı, insan-makina ilişkileri, kalite güvencesi gibi boyutlarını da ele alır ve inceler. Bir anlamda da kuruluşlarda yönetim ile teknik işlemler arasında köprü işlevi görür.
10
Endüstri mühendisi; Fırsatları önceden görüp lehine çevirir
Tehditleri önceden görüp lehine çevirir Hatanın tekrar etmemesini sağlar Merak güdüsü üst düzeydedir
11
Endüstri mühendisi; Sorunları olduğu gibi kabullenmez; sorunların kaynaklarını bulur, çözüm üretir İsraflara odaklanır Ulusal ve uluslararası rekabet üstünlüğü için öneriler geliştirir
12
Endüstri Mühendislerinin Katkı Sağladığı Çalışma Alanlar
Eğitimleri süresince kazandıkları bilgi ve becerilerin oldukça geniş bir istihdam alanında yararlı ve aranır olması nedeniyle günümüz iş yaşamında önemini ve değerini korumakta ve artırmaktadır. EM’nin gelişimi içinde temel amaçları; Verimlilik Kalite Zamanında üretme veya yapma Esneklik Müşteri odaklı çalışma Çalışanların memnuniyeti ve Maliyet minimizasyonu olarak sayılabilir…
13
Endüstri Mühendisi Ne Yapar?
Üretim Sistemlerinin Planlanması Envanter/Stok Planlama,Depo Planlama İnsan Kaynakları, Taşımacılık, lojistik Planlama Bilgi İşlem Proje Yönetimi Ürün ve Servis Tasarımı Araştırma Geliştirme Finansal Planlama Pazarlama ve Satış Stratejik planlama Kalite yönetimi Eğitim/danışmanlık Akademik Kariyer (Öğretim Üyeliği) ...
14
Endüstri mühendisleri;
Bir havayolu ya da lojistik şirketinin ulaştırma rotalarının en iyi şekilde belirlenmesi Binlerce ya da çok sayıdaki ürünün fabrikaya ya da bir tesise minimum maliyetle ulaştırılması
15
Bir işyerindeki evrak akışının analiz edilmesi ve teknolojik altyapı yazılımları kullanılarak iyileştirilmesi Bir hastanenin acil servisindeki performansın artırılması için sistem içindeki insan akışının analiz edilip modellenmesi problemlerini çözerler. Çalışanların fiziksel kapasitelerini ölçmek ve değerlendirmek için ergonomi analizleri yaparlar
16
Bir sonraki fabrikamızı nereye kuralım?
Bir üründen ne zaman, ne kadar üretelim? Yeni bir ürün üretmek için olanaklarımızı nasıl düzenleyelim? gibi soruları cevaplandırır…
17
Endüstri Mühendislerinin Yetkileri
Stratejik Planlama Yatırım Hizmetleri Yönetimi
18
Endüstri Mühendisliği’nin Geleceği Var mı?
Türkiye’nin İhtiyaçları Üretim süreçleri, ürün ve serviste mükemmellik Yeni teknolojilerde araştırma yürütmek, teknikler ve ürünler geliştirmek Üretim, Bilgi Teknolojisi, Telekomunikasyon, Genetik, Optik, Robotik, Malzeme Bilimleri, Aerospace, Nanoteknoloji gibi alanlarda İNOVASYON!
19
Uzman Endüstri Mühendisleri
Rekabetçiliğin ve makro-mikro ekonomik düzeylerde büyümenin katalizörleri Üniversite sınavında yüksek puanlarla tercih Endüstri Mühendisliğinin Türkiye’deki konumu önemini korumaktadır.
20
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
22
TARİHÇE Kocaeli Üniversitesi Endüstri Mühendisliği Bölümü yılında Kocaeli Devlet Mimarlık, Mühendislik Akademisi (KDMMA) fakültelerinden Makine Fakültesi bünyesinde; Sanayi Kocaeli Devlet Mimarlık, Mühendislik Akademisi Yıldız Üniversitesine bağlanarak, Yıldız Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Endüstri Mühendisliği Bölümü olarak öğretimini sürdürmüştür. 1992 yılında kurulan Kocaeli Üniversitesi 'ne bağlanan fakülte o tarihten beri Kocaeli Üniversitesi Mühendislik Fakültesi olarak öğretimini sürdürmekte ve daha sonra kurulan yeni bölümlerle 13 bölümlük bir fakülte olan bu kurumda Endüstri Mühendisliği Bölümü de en köklü bölümlerden biri olarak eğitim vermektedir.
23
Akademik Kadro 3 PROFESÖR 3 DOÇENT 6 YARDIMCI DOÇENT
1 ÖĞRETİM GÖREVLİSİ 6 ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ
24
ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ ÖĞRETİM ELEMANLARI ve ÇALIŞMA ALANLARI
Prof.Dr.Alpaslan FIĞLALI : Metasezgisel Optimizasyon, Çok Ölçütlü Karar Verme, Lojistik Yönetimi, Çizelgeleme Prof.Dr. Nilgün FIĞLALI: Ergonomi, İş Etüdü, İş güvenliği, Antropometri, Ürün Tasarımı, Metasezgisel Optimizasyon, İnsan Kaynakları Yönetimi Prof.Dr.Zerrin ALADAĞ : Yöneylem Araştırması, Çok Amaçlı Karar Verme, Hedef Programlama, Bulanık Hedef Programlama Karar Analizi, Tedarikçi Seçimi, Deterministik Karar Modelleri Doç.Dr. Kasım BAYNAL : Deney Tasarımı, Taguchi Yöntemi, İstatistiksel Yöntemler, Toplam Kalite Yönetimi, Kalite Yönetim Sistemleri, Bakım Yönetimi, Bilgi Yönetimi
25
ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ ÖĞRETİM ELEMANLARI ve ÇALIŞMA ALANLARI
Yrd.Doç.Dr. Pınar YILDIZ KUMRU: Metod Mühendisliği, Ergonomi, Süreç Yönetimi, İş Psikolojisi, Yalın Üretim Teknikleri, Sistem Planlama Yrd.Doç.Dr. Celal ÖZKALE: Çok-Amaçlı Karınca Kolonileri Optimizasyonu Algoritmaları, Sistem Simülasyonu, İstatistik, Tesis Planlama, Metasezgiseller, Çok-Amaçlı Optimizasyon Yrd.Doç.Dr. Gülşen AKMAN: İnovasyon, Eko-İnovasyon, Eko- Endüstriyel Parklar, Ürün Tasarımı Yrd.Doç.Dr. Gülşen AYDIN KESKİN: Üretim Planlama ve Kontrol, İş Sıralama ve Çizelgeleme, Sınıflandırma Algoritmaları
26
ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ ÖĞRETİM ELEMANLARI ve ÇALIŞMA ALANLARI
Yrd.Doç.Dr. Yıldız ŞAHİN: Çok Amaçlı Karar Verme, Analitik Hiyerarşi Süreci, Analitik Ağ Süreci, Deterministik Modeller, Dinamik Programlama, Sezgisel Algoritmalar Yrd.Doç.Dr.Burcu ÖZCAN: Veri Madenciliği, Tesis Planlama,Optimizasyon,Çok Amaçlı Karar verme,Üretim Planlama ve Kontrol, Çizelgeleme Yrd. Doç. Dr. Hatice ESEN:Ergonomi, İş Etüdü, Duruş analizi Yrd. Doç. Dr. Atakan ALKAN:Yöneylem Araştırması, Çok Amaçlı Karar Verme, Proje Yönetimi Öğr.Gör Mustafa ATEŞ: İktisat, Maliyet ve Yönetim Muhasebesi, İşçi Sağlığı ve iş Güvenliği, Verimlilik Analizi
27
ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ ÖĞRETİM ELEMANLARI ve ÇALIŞMA ALANLARI
Arş.Gör Çağın KARABIÇAK:Aksiyomlarla Tasarım,Tedarik Zinciri Yönetimi, Üretim Yönetimi, Üretim Sistemleri, İleri İmalat Teknolojileri Arş.Gör. Tuğçen HATİPOĞLU:Yapay Zeka, Bulanık Mantık, Metasezgisel Optimizasyon Arş.Gör. Mehlika KOCABAŞ AKAY: Ergonomi, Duruş analizi, Antropometrik Tasarım, Çok Amaçlı Karar Verme Arş. Gör. Ali İhsan BOYACI: Deney Tasarımı, Taguchi Yöntemi, İstatistiksel Yöntemler Arş. Gör. Murat ÇOLAK: Üretim Planlama ve Kontrol, İş Sıralama ve Çizelgeleme
28
Ana Bilim Dalları Yöneylem Araştırması Endüstri Mühendisliği
29
Öğretim Lisans Programı (I. ve II. Öğretim)
Lisansüstü Programları (Yüksek Lisans, Doktora ve Mühendislik Yönetimi)
30
Laboratuarlar ve Derslikler
Laboratuar adı Alanı (m2) Derslikler Kapasite(Kişi) Optimizasyon Laboratuarı 70 Z02 72 SAP Laboratuarı 55 Z04 63 Ergonomi Laboratuarı 62 Amfi 1 104 Bilgisayar Bütünleşik İmalat Laboratuarı 50 Amfi 2 156 Amfi 3 117 Teknik Resim Salonu Y.L.Seminer Sınıfı 20
31
Stajlar Birincisi 2. Sınıf sonunda Üretim, diğeri 3. Sınıf sonunda Yönetim olmak üzere toplam 8 hafta staj zorunluluğu vardır.
32
Erasmus öğrenci hareketliliği programı
Erasmus öğrenim hareketliliği, yükseköğretim kurumu öğrencilerinin bir akademik yıl içerisinde eğitimlerinin bir veya iki dönemini Avrupa Birliği üyesi bir ülkedeki anlaşmalı bir yükseköğretim kurumunda gerçekleştirmesidir. Universitat Politecnica De Cataluna (İspanya) Universite Nancy (Fransa) Universite D’artois (Fransa) University "Vasile Alecsandri" of Bacau (Romanya) Politehnica University of Timisoara (Romanya)
33
Farabi Öğrenci Değişim Programı
Türkiye’de bulunan pek çok üniversite ile yarım dönem ya da bir senelik öğrenci değişim anlaşması bulunmaktadır.
34
Çift Anadal Programı Makina Mühendisliği İnşaat Mühendisliği
Elektronik ve Haberleşme Mühendisliği
35
Bölüm Kontenjan ve Puanları
Taban Puan Tavan Puan I. Öğretim 82 376,580 407,367 II. Öğretim 349,015 374,742
36
MUDEK AKREDİTASYONU Farklı disiplinlerdeki mühendislik eğitim programları için akreditasyon, değerlendirme ve bilgilendirme çalışmaları yaparak Türkiye'de mühendislik eğitiminin kalitesinin yükseltilmesine katkıda bulunmak, böylece, güncel ve gelişmekte olan teknolojileri kavrayan, daha iyi eğitilmiş ve daha nitelikli mühendisler yetiştirilerek toplumun refahının ileri götürülmesini sağlamaktır.
37
MUDEK AKREDİTASYON BELGELERİ
38
Endüstri Mühendisliği Eğitiminde Başlıca Dersler
Temel Bilim Dersleri (matematik, fizik, kimya) Mesleğe giriş dersleri Bilgisayar Programlama Temel mühendislik dersleri (Teknik Resim, Mukavemet, Malzeme Bilgisi, İmalat Yöntemleri…) Endüstri mühendisliği temel alan dersleri (İstatistik, Mühendislik Ekonomisi, Ergonomi, Yöneylem Araştırması, İstatistiksel Kalite Kontrol, Üretim Planlama ve Kontrol, Simülasyon, İş Etüdü, Karar Teorisi)… Seçimlik Dersler ( İş Psikolojisi, Girişimcilik, Finansal Yönetim, İşçi Sağlığı ve İş güvenliği, Müşteri İlişkileri Yönetimi, Veri Madenciliği, Verimlilik Analizi…)
39
Bütünleşik Sistemler Küresel Etki
Matematik ve Fen Bilimleri Temel Mühendislik Bilimleri Bütünleşik Sistem Tasarımı Endüstri Mühendisliği Genel Eğitim Uygulamalı Yöneylem Araştırması ve İstatistik Bütünleşik Sistemler Küresel Etki İmalat Yöntemleri ve İş Tasarımı Simülasyon Kurumsal Yönetim Kalite Yöntemleri ve Güvenilirlik İş Güvenliği, Ergonomi, İnsan Faktörleri Mühendisliği Proje Yönetimi Sürdürülebilirlik
47
Son söz; Basarılı bir kariyer için,
Seçtiğiniz mesleğin size uygunluğundan emin olmak İyi akademik performans sergilemek (yüksek ortalama) Sağlam bir teorik formasyon edinmek Yabancı dile iyi iletişim kurabilecek düzeyde sahip olmak Bilgisayar hakimiyeti (MS Excel, MS Access, SQL, Java, Visual Basic, C++...) Derslerde ve projelerde uyumlu, başarılı ve güvenilir insanlarla çalışmak Başarılı stajlar ve projeler tamamlamak Iyi sosyal ilişkilere ve iletişim becerilerine sahip olmak
48
TEŞEKKÜRLER...
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.