Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ERP (Kurumsal Kaynak Planlama) Nedir ? ERP Genel Olarak..... Madde Sıralayabiliriz.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ERP (Kurumsal Kaynak Planlama) Nedir ? ERP Genel Olarak..... Madde Sıralayabiliriz."— Sunum transkripti:

1 ERP (Kurumsal Kaynak Planlama) Nedir ? ERP Genel Olarak..... Madde Sıralayabiliriz

2 ERP(Kurumsal Kaynak Planlama) Nedir ? ERP, (Enterprise Resource Planning)kurumsal olarak kaynak planlaması anlamına gelmektedir. İşletmelerin ürün veya hizmetleri üretmek için gerek duydukları iş gücünü, makineleri ve malzemeleri verimli bir şekilde kullanabilmesini mümkün kılan bir sistemdir. Tüm sektörleri hedef alan ve kurulumu esnasında özelleştirilebilen bir yazılım paketidir. Hem ana verileri hem de iş süreçlerine ait verileri tutan bütünleşik bir veri tabanına sahiptir. Temel iş süreçleri hakkında çözüm önerileri sunar. Birçok kurumsal işlevi hedeflemeyi desteklemesinden dolayı yüksek oranda işlevsel bir yapıya sahiptir. ERP ürün paketleri dünya genelinde, ülkelerden ve bölgelerden bağımsız çözümler sunmak üzere tasarlanmıştır.

3 ERP(Kurumsal Kaynak Planlama) Nedir ? 5 Madde ERP nin İşletmenize Kattıkları Üst yönetimin desteği, Etkin proje yönetimi, Yoğun kullanıcı eğitimi, İyi bir bilgi teknolojileri ve veri iletişim alt yapısı, ERP’yi bir işletme çözümü ve iyi bir değişim aracı olarak görmektir.

4 ERP (Kurumsal Kaynak Planlama) Nedir ? 1960 Stok Kontrol -1970 MRP (Malzeme İhtiyaç Planlaması): Üretim süreçlerini yönetmek için kullanılan bir üretim planlama, zamanlama ve envanter kontrol sistemidir. MRP sistemi yazılım tabanlıdır. 1980 MRP II (Üretim İhtiyaç Planlaması): Bir üretim firmasının tüm kaynakların etkin olarak planlanması için her faaliyetin üretime etkisini simüle edebilen bilgisayar tabanlı karar vermeyi sağlayan bir araçtır. 1990 MRP II Genişletilerek (Mühendislik, Finans ve İnsan Kaynaklarını da içerisine aldı.) 1990 Tarihinde MRP II genişletilerek ERP’ye ihtiyaç duyulmuştur. Bu gelişmelerle ERP ortaya çıkmıştır. ERP nin Gelişim Tarihi Nedir ?

5 Android için PowerPoint hakkında başka sorularınız mı var? PowerPoint Yardım Merkezi’nde daha fazla bilgi edinin. (Slayt Gösterisi modundayken oku seçin)

6 ERP Nasıl Çalışır ? ERP sistemleri ortak bir veritabanı kullanarak verileri depolar. Kurum içinde yer alan farklı birimler arasında veri alışverişini sağlar. Tüm önemli süreçleri aynı yazılım ailesi öğeleri ile yönetilmesi nedeniyle farklı süreçler -arasındaa uyumsuzluk olasılığı en alt seviyeye iner. Modüller İstemci/Sunucu mimaride çalışarak uç noktalardaki maliyetleri düşürür, Uç noktadaki PC’ler veri kaynağı olarak hizmet veren güçlü bilgisayarlarla iletişim kurarak -veriye tek noktadan ulaşır, Her modül, kendi konumuna özel veri-işleme fonksiyonlarını yerine getirir.

7 ERP Nasıl Çalışır ? Müşteri Yönetim Modulü Nedir? Müşteri Yönetimi Yazılımsal olarak tanımı ; -Müşterilerinizi ve onların rakiplerinizle olan faaliyetlerini, geçmiş kayıtlarını, ayrıca ilgili tüm kişi adres bilgilerini modül dahilinde saklar. -İşletmenin tümüne müşteri kavramını yerleştiren, müşteri merkezli olma kültürünü benimseten bir stratejidir. -Modülün esnek veri tabanı yapısı, müşterilerinizle ilgili kaydını tutmak istediğiniz her türlü bilgiyi depolamaya olanak sağlar. Veri ambarı olarak görev yapan merkezi veri depolama işlevi, pazarlama, çağrı merkezi, satış ve hizmetleri arasındaki faaliyetlerdeki koordinasyonu verimli ve kolay bir şekilde yürütmenizi sağlar. -Aksiyon yönetimi ile aday, müşteri ve tedarikçi gibi sistem altında kayıtlı tutulan tüm kişi ve kurumların, şirketinizle yaptığı iletişim trafiğini (e-mail, toplantı, fuar v.b.) yönetebilir, raporlayabilir ve hatta bu verileri kullanarak performans analizi yapabilirsiniz.

8

9 -Arka plandaki (back office) işlerin otomasyonu yani (İş sürecindeki işlemlerin otomatik hale gelmesi) -İş süreçleri arasında daha iyi bir koordinasyon için müşteri sipariş bilgileriyle finansal bilgilerin bütünleştirilmesi, üretim sürecinin ve insan kaynaklarının standartlaştırılmasıyla servis kalite seviyesinin yükseltilmesi, bireysel ve organizasyonel verimliliğin artırılması -Coğrafi olarak birbirinden uzak birimler arasındaki koordinasyon -Kurumun farklı birimleri arasında terminoloji birliğinin sağsağlanması. Terminoloji; terimleri ve de terimlerin kullanım alanlarını inceleyen bir bilim dalıdırdalıdır Bilgi teknolojisi altyapısını anlamayı ve bu yapıda çalışmayı kolaylaştıran tutarlı uygulama mantığı, tutarlı bilgi ve arayüze sahip olmak Kurumları ERP Kullanmaya Götüren Sebepler

10 -Bilgi teknoloji altyapısını yönetmeyi kolaylaştıran tek bir sistemin varlığı -Stratejik işletme kararlarının iyileştirilebilmesi için veriye kolay erişim ihtiyacı (Yönetim Kurulu 5 yıl planını uygulamak istediği zaman doğru verilerle doğru kararlar almasını kolaylaştırır. -İşletme maliyetlerinde azalma beklentisi -Süreçlerde müşteri katkısının artırılması beklentisi -İşletmenin fonksiyonları arasındaki bütünleşme gereksinimi

11 ERP nin yönetim için kullanılma sebebleri -Kurum içi platformların sürekli birbirlerini güncellemesi ihtiyacı -Bu platformlarda verilerin birbiri ile uyum problemleri -Üst yönetimin farklı birimlerden aldığı raporların tutarsız olması – Eksik / yanlış bilgilendirme vakalarının yoğun yaşanması Üretim süreçinin takipinde sıkıntılar yaşayanması Kurumları ERP Kullanmaya Götüren Sebepler

12

13 ERP Projeleri Neden Zordur ? ERP’ye geçiş, yeniden yapılanma, kısaca kurumun tüm alışkanlıklarını ve iş yapış yöntemlerini yeniden gözden geçirmesi anlamına gelir. Ve bizler alışkanlıklarımızdan kolay kolay vazgeçemeyiz. ERP geçişlerinde alınan kararlar bir kişiyi ya da bir bölümü etkilemez. Her şey her şeyle ilişkilidir ve bu etkiler proje sürecinde daha fazla hissedilir. Her karardan her çalışan mutlu olmayabilir. (Psikolojik Etkiler) – İşleyişteki kopukluklar, uyumsuzluklar genelde ERP geçişlerinde ortaya çıkar. Problemler ERP ile alakalı olmasa da sebep olarak ERP yazılımı gösterilebilir. -Her bölüm / kişi kendi isteklerini öncelikler sırasında tepede görmek ister. Kurumun önceliklerini belirlemede bölümler / kişiler arasında çatışma görülebilir. Uzun bir süreçte adım adım değişimler olmaktadır. Gelişimin uzun bir sürece yayılması motivasyon eksikliğine sebep olabilmektedir. Sabırsızlık; başarıya ne zaman ulaşacağım hissi. -Son kullanıcı bazında alışkanlıklardan kaynaklanan değişim dirençleriyle çok zaman karşılaşılmakta, eskiye benzetme istekleri ve ümidi yeniden memnuniyetsizliği gündeme getirmektedir.

14 Kaynaklar Hazırlayan; Harun Karabakla Bilginin Kaynagı; www.busraseymen.comwww.busraseymen.com Dinlediğiniz İçin Teşekkürler


"ERP (Kurumsal Kaynak Planlama) Nedir ? ERP Genel Olarak..... Madde Sıralayabiliriz." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları