Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanLanny Pranoto Değiştirilmiş 6 yıl önce
1
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Dersin Adı: SOSYAL HİZMET EĞİTİM PROGRAMLARININ ANALİZİ Sorumlu Öğretim Üyesi: Prof. Dr. Veli DUYAN
2
Hindistan’ın Refah Çabalarını Anlamak İçin Hindistan’ın Tarihini Anlamak
1600 – İngiltere’de Doğu Hindistan Şirketi kuruldu. Hindistan’da özel ticaret hakları aldı. 1605 – Ekber Şah öldü, oğlu Cihangir tahta çıktı. 1605 – 1627 İngilizler Hindistan’da yer edinmeye başladı. 1628 – Cihangir “Adalet Zinciri”ni halka duyurdu. Cihangir öldü ve oğlu Şah Cihan tahta geçti.
3
1674 – Shivaji liderliğindeki kuvvetler Aurangzeb askerlerini yendi ve Maratha İmparatorluğu kuruldu. 1763 – İngiltere'nin Hindistan, Kanada gibi denişaşırı ülkelerde kesin zafer kazanması 1885 – Hindistan Ulusal Kongresi'nin (Kongre Partisi'nin) kurulması
4
Sosyal hizmet, ilk kez Viktorya İngilteresi’nde (1837 – 1901) postmodern akımla uzun bir yol kat etti. Hayır kurumları ve sosyal hizmet uygulamalarıyla sağlanan hizmet sunumları, farklı sosyal hizmet uygulamalarının ortaya çıkmasına katkı sağladı. Şu anda sosyal hizmet kurumları tarafından tanınan 6 sosyal hizmet uygulaması yöntemi bulunmaktadır: Sosyal Vaka Çalışması, Sosyal Refah Yönetimi, Grupla Sosyal Hizmet, Toplum Organizasyonu, Sosyal Aksiyon Ve Sosyal Araştırmalar.
5
Bu yöntemler uygulama bağlamındaki değişiklerle birlikte gelişmektedir
Bu yöntemler uygulama bağlamındaki değişiklerle birlikte gelişmektedir. Hindistan’da vaka çalışmasının yanı sıra uygulama merkezli yöntemlerde toplum organizasyonunun (örgütle sosyal hizmet) da olduğu görülmektedir. Batı’da olanın aksine, sosyal vaka çalışması (bireyle sosyal hizmet) her zaman pratik bir yöntem olarak daha belirgindir.
6
Hint toplumu batının bireyci toplumuyla karşılaştırıldığında ağırlıkla toplumsal yaşamı temel alan Hint toplumunda toplum organizasyonu uygulamalarının (örgütle sosyal hizmet) daha erken vakitlerde önem kazandığı vurgulanmaktadır.
7
Ancak, sosyal hizmet asıl köklerini Batı’dan almaktadır
Ancak, sosyal hizmet asıl köklerini Batı’dan almaktadır. Batı düşüncesi, ilk dönemlerde Hindistan’da sosyal hizmetin gelişmesi açısından çok etkili olmuştur. İngiltere ve Amerika dünyada sosyal hizmetin gelişmesinde öncü olan iki ülke olmuştur.
8
Hindistan, başlangıçta, Amerika’nın sosyal hizmet modelini fazlasıyla uyarlamıştır. Ayrıca, Hindistan’da dört temel enstitünün Sosyal hizmet eğitimcilerinin (elli bir sosyal hizmet eğitimcisi arasından yirmi altısının) eğitimi Amerika’da gerçekleşti. Hatta, öğrencilere anlatılan literatür Batı’dan alınmıştır. Bu nedenle Hindistan’da sosyal hizmet tarihini anlamak için ilk önce batıda yaşanan gelişmeleri tartışmak ve öğrenmek daha yararlı olacaktır.
10
Sosyal Hizmetin Hindistan’da Gelişimi:
İngilizler öncesi Dönem: (1800’ler öncesi) İngilizler öncesi dönemde kast sistemi etkiliydi, üst kasttakiler kendileriyle aynı zorlukları yaşayan alt kasttaki insanları korumalıydı, aşağıda önemli yönlerinden bazıları ifade edilmiştir: Birleşik (ortak) aile: Ortak mülkiyet paylaşımı vardır. Bu durum yaşlıyı, çocuğu ve kadını korur ve toplumsal güveni sağlar. Köy topluluğu: Hint köyleri, yiyecek, içecek ve barınma konusunda bağımsızdı. Bütün toplum bunları birbirinden alarak kullanırdı. Köy tapınakları: Her köyde tapınaklar vardı. İnsanlar tapınağa para bağışlar ve bu sistemle geri kalmış (Yoksunluk yaşayan) insanlar korunurdu.
11
İngiliz Dönemi: İngilizlerin gelişinden önce, Hintliler elverişli (pratik) köylerde yaşıyorlardı. Böylece köyün ekonomisi kendilerine yetiyordu. Fakat İngiliz egemenliği altında, Hindistan bir tarım ülkesi olarak yardımcı oldu. Endüstriye sadece İngiliz sermayesine yatırım için daha iyi fırsatlar sağlamayı geliştirmek için izin veriliyordu.
12
Dahası, İngiliz egemenliği, üretim organizasyonunu da tehdit ediyordu
Dahası, İngiliz egemenliği, üretim organizasyonunu da tehdit ediyordu. Bu ekonomi ve organizasyon değişikliği Hintlilerin ekonomik durumunu alaşağı etti. Başta sağlıkla ilgili olmak üzere barınma, çocuk ve kadın refahı, işçilik, boş zaman değerlendirme aktiviteleri, suç ve sosyal düzensizlik ile ilgili sorunlar ortaya çıktı. Bu sorunlar nedeniyle düzenli bir sosyal hizmet ihtiyacı açığa çıkmıştır.
13
İngiliz egemenliği, sosyal reform hareketinin ana ilham kaynağı olmuştur. Hristiyan misyonerler, kötü gelenekleri ve eşitsizliği ortadan kaldırmak amacıyla sosyal reformlara yardımcı olan eğitimin yaygınlaştırılması ve eşitlik teorisini getirdi. Hintli kadınların mülkiyet hakları yoktu. Erken evlilik, eşitsizlik, kast sistemi, dulların yeniden evlenmesi, “Sati geleneği” Hint toplumunda ortaya çıkan temel sorunlardı.
14
Bu durum sosyal reform fikrinin sosyal kötülüklerden geldiğini gösterebilir. Raya Ram ve Mohan Ray Brahmo Samaj’ı kurdu. Pandit Ramabai, Arya Samaj’ı kurdu. Siwami Vivekananda, “Ramakrishna Misyonu”nu kurdu ve Annie Besant İngilizlere karşı özerk yönetim hareketini başlattı. Muhtaç insanlara sosyal refah hizmetleri vermekteydiler. Gandi sosyal reform alanında birçok iş yaptı. Böylece, batı eğitiminin etkisi ve Hristiyan Misyonerlerle Hint sosyal hizmetinde demokrasi ve hümanizm fikrine dayalı yeni bir dönem başladı. Brahma Samaj: Brahmo Samaj'ın belli başlı sosyal ülküleri kardeşlik, ahlaklılık, insanseverlik, kadınlığın yükseltilmesi, kastların kaldırılmasıdır. Bu noktalarda klasik Hinduizmin karşısındadır.
15
Arya Samaj: Vedas’ın bilinen ve şaşmaz gerçeği olarak, Dayananda Sarasvati tarafından 1875’te kurulan Hinduizm’in reformcu mezhebi. Arya Samaj, putperestlik, ataların ibadetleri, hayvanın kurban edilmesi, doğum yerine liyakat, dokunulmazlık, çocuk evliliği ve tapınak tekliflerine dayalı bir kast sistemine karşıdır. Batı ve Kuzey Hindistan’da en güçlü, yerel ve ulusal düzeyde toplum tarafından seçilenler tarafından yönetilir ve Hint milliyetçiliğinin büyümesinde önemli rol oynamıştır.
16
Ramakrishna Mission: Ramakrishna misyonu, Ramakrishna Hareketi veya Vedanta Hareketi olarak bilinen, dünya çapında bir ruhsal hareketin çekirdeğini oluşturan Ramakrishna Hareketi veya Vedanta Hareketi olarak bilinen, dünya çapında bir ruhsal hareketin çekirdeğini oluşturan Hint dini bir organizasyondur. Misyon 1897’de Ramakrishna baş müridi Vivekananda tarafından hayırsever, gönüllü bir organizasyon olarak kurulmuştur. Misyon sağlık, afet yardımı, kırsal yönetim, kabile refah, ilköğretim ve yüksek öğretim ve kültür kapsamlı çalışmaları yürütmektedir. Annie Besant: Annie Besant, ( ) tanınmış bir İngiliz Sosyalist, teosofist, kadın hakları aktivisti, yazar, İrlanda ve Hintlilerin egemenlik kazanmalarında destekçileri ve sözcüleri oldu.
17
Hindistan’da Mesleki Eğitimin Gelişimi: Hindistan’da sosyal hizmet son zamanlarda profesyonelleşmiştir. 1900’lü yıllarda, sosyal refah faaliyetlerinde eğitimli sosyal hizmet uzmanlarına ihtiyaç duyuldu yılında Gopal Krişna tarafından Hint İsyanı başlatıldı. Sonra Mahatma Gandi’nin baskısıyla ve 1915 yılında Sarvadoya hareketinin yükselişiyle Hint siyasetinde yapıcı çalışmalar görülmeye başlandı. Fakat Gandi dönemi sosyal hizmet uzmanları eğitimli ve profesyonel değildi.
18
Bağımsızlıktan Sonra: Hindistan’ın Bağımsızlığında, tüm refah hizmetleri kaynağını anayasadan almaktadır. Kadınlar, çocuklar, gençler ve yaşlılarla ilgili çeşitli refah planları uygulanmıştır. Hükümet, refah alanında çalışan profesyonel sosyal hizmet uzmanlarının eğitimlerini ve Sanayide çalışanların refahlarını yasal yükümlülükler getirerek gerçekleştirmiştir. Bu hizmetler genel sosyal hizmetlerden ayrı tutulmaktaydı. Sosyal refah hizmetlerinin denetlenmesi amacıyla Merkezi Sosyal Refah Kurulu kurulmuştur. Yönetim Kurulu, sosyal refah faaliyetlerinin iyileştirilmesi ve geliştirilmesine yardımcı olur. Böylece, Hint sosyal hizmeti yavaş yavaş sosyal odaklı meslek olarak ortaya çıkmaktadır.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.