Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Mevcut Durum ve Hedeflerimiz

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Mevcut Durum ve Hedeflerimiz"— Sunum transkripti:

1

2 Mevcut Durum ve Hedeflerimiz
İlköğretim ve Ortaöğretim Okullarımızın tamamına yakınında BT Sınıfları oluşturuldu. (Bilgisayar, İnternet Bağlantısı, Yazıcı, Tarayıcı ve Projeksiyon gibi BT ekipmanları) 2011 ve Sonrası BT Sınıflarımızın yanında Tüm Sınıflarımıza BT Ekipmanları ve İnternet Bağlantısı

3 BT’nin Eğitime Entegrasyon Aşamaları
İdari Hizmetlerde Kullanılmak Üzere Her Okula Bir Bilgisayar Her Okula Bir Bilgisayar Laboratuvarı Sınıf İçinde BT Kullanımı Her Öğrenciye E-Kitap (Tablet Bilgisayar)

4 Eğitimde FATİH Projesi Nedir?
okulumuzdaki dersliğimizi BT ekipmanları ile donatarak eğitimde öğrenci ve öğretmenlerimiz için fırsatları artırma ve okullarımızda teknolojiyi iyileştirme hareketidir.

5 FATİH Projesi Yönetim Kurulu

6 Alt Yapı ve Güvenli internet
Eğitimde FATİH Projesinin Bileşenleri Donanım E-İçerik Öğretim Programları Alt Yapı ve Güvenli internet Öğretmen Eğitimi

7 Donanım ve Yazılım Altyapısı Bileşeni
Her Okula 1 Adet Çok Fonksiyonlu Yazıcı 1 Adet Doküman Kamera Her Dersliğe BT Etkileşimli Tahta Kablolu İnternet Bağlantısı Her Öğretmene Tablet Bilgisayar Her Öğrenciye E-Kitap (Tablet Bilgisayar)

8 2012 Yılı Yapılan Donanım Kurulumları
Donanım ve Yazılım Altyapısı Bileşeni 2012 Yılı Yapılan Donanım Kurulumları Kurum Sayısı = 3.662 Etkileşimli Tahta 84.921 Doküman Kamera Sayısı 3.657 A4 Yazıcı 1.211 A3 Yazıcı 2.446 Uzaktan Hizmetiçi Eğitim Merkezi 110

9 Bugüne Kadar Yapılan İşler - Tahta
Kasım 2011’de UDHB tarafından adet tahta için ihale yapıldı. Vestel teklifi : TL Arçelik teklifi : TL Haiger teklifi : TL Şubat 2012’de 200 tahta okullara takıldı ve pilot çalışma başladı. Nisan 2012’de tüm okullara sevkiyat başladı. Ekim 2012 sonu itibariyle tahtalar yurt genelindeki okullarda kullanımda. Fen Liseleri Anadolu Liseleri Genel Liseler (Meslek liseleri hariç) MEB’ten 6 adet rapor alınacak.

10 Bugüne Kadar Yapılan İşler - Tablet
Alım tarihi Adet Özellikler Firma Fiyat (TL) Aralık 2011 (DMO ile) 4.000 8.9" GeneralMobile 599 4.800 10.1" Samsung 775 Kasım 2012 (MEB-Fatih Yönetmeliği) 49.000 kalemli, klavyeli, Tablet yönetim yaz. Vestel 381 448 Termikel 478 İnfoteks 487 KVK 500 898 MEB’ten 6 adet rapor alınacak.

11 Uzem Merkezi donanımları:
Uzaktan Eğitim Merkezleri (UZEM) Yüzyüze eğitimlerin ve eş zamanlı/ farklı zamanlı uzaktan eğitimlerin yapılması amacıyla kurulan sınıflardır. Her ilde en az 1 toplam 110 uzaktan eğitim merkezi yapılmıştır. Uzem Merkezi donanımları: Etkileşimli Tahta Çift Projeksiyon (Ön-Arka) Ön-Arka kamera sistemi Klima Ortam Mikrofonu Ses Sistemi Tablet PC ile sınıf kontrol sistemi Doküman Kamera 30+1 dizüstü Bilgisayar 110 uzaktan eğitim merkezlerinin kurulumları tamamlanmış olup muayene kabul aşamasındadır.

12 Uzaktan Eğitim Merkezleri (UZEM)
110 uzaktan eğitim merkezlerinin kurulumları tamamlanmış olup muayene kabul aşamasındadır.

13 E-İçerik EBA (Eğitim Bilişim Ağı)
Proje kapsamında öğretmenlerin kullanımına sunulacak e-içeriklerin sağlanması EBA (Eğitim Bilişim Ağı) portalı çerçevesinde yürütülmektedir.

14 EBA Yapılan Çalışmalar
Etkileşimli Tahta Uygulamaları portalının açılması, portal üzerinden, video, görsel, ses, e-kitap, e-içerik, dergi, haberler, soru-cevap uygulama hizmetlerinin öğretmenlere sunulması, Eba portalında bulunan e-içeriklerin etkileşimli tahtalara yüklenmesi TÜBİTAK öncülüğünde e-içeriklerin sağlanması Eğitsel Videoların Hazırlanması

15 EBA Yapılan Çalışmalar
Elektronik Kitap (Tablet PC) Uygulamaları Pilot Uygulama kapsamında yaklaşık tablet bilgisayar öğrencilere dağıtılmıştır.. Tablet bilgisayarlarda kullanılmak üzere z-kitap örneklerinin hazırlatılması Eba Market Uygulamasının hizmete sokulması Eba Browser uygulamasının hizmete sokulması

16 Öğretim Programları Tüm öğretim programlarında; program şablonuna gerekli açıklamaları ekleyerek ve örnek etkinlikler yapılandırarak sınıflarda BT’nin etkin olarak kullanılmasının sağlanmasıdır. Ülkemizde 2004 yılından itibaren uygulanmaya başlanılan yapılandırmacı (oluşturmacı) yaklaşım ilkelerine uygun olan öğretim programlarında bilişim teknolojilerinin kullanma becerisi önemle vurgulanmıştır.

17 Alt Yapı ve Güvenli İnternet
Nasıl Yapılacak? Okullara kurulacak kablolu ağ altyapısıyla İçerik filtreleme sistemleriyle Firewall, IPS ve HTTP Anti Virüs kullanımı ile VPN desteğiyle Kullanıcı yetkilendirilmesiyle İç IP Dağıtım loglarının elektronik ortamda saklanmasıyla Bilinçli internet kullanımı farkındalığı ile

18 Alt Yapı ve Güvenli İnternet
Okul Yerel Ağının (LAN) Kurulması Okul içi yapısal kablolamanın yapılması Ağ cihazları için KGK sağlanması Okul binalarının fiber kablo ile birbirine bağlanması Her dersliğe 2 adet data prizi sağlanması Her okula güvenlik önlemlerini sağlayan cihazın sağlanması Okulların her binasında sistem odalarının oluşturulması Dersliklerden çevrim dışı içeriğe erişimin sağlanması

19 Sistem Odası Yerinin Tespiti
EN İDEAL BÖLGE Altyapı Kurulum Bilgi Notları

20 Sistem Odasının İçeriği
100 cm 100 cm Ana Bina 42U Kabinet 210 cm 140 cm Ek Bina 26U Kabinet

21

22 Altyapı Kurulum Bilgi Notları

23 Bağlantı prizi içerisinde yer alan USB ve HDMI soketlerinin tırnaklarının iyi monte edilmesi gerekmektedir.

24

25 Ağ Alt Yapısı Bugüne Kadar Yapılan İşler – Okul İçi Kablolama
Tarih Firma Okul Fiyat (Milyon TL) Şubat 2012 TürkTelekom 52 hibe Mayıs 2012 102 Kasım 2012 1.076 35 1.160 Sentim 1.126 31,7 MEB’ten 6 adet rapor alınacak.

26 Fatih Projesi’nde Parametreler
Tablet Sistem Yazılımı Proje Yönetimi 4,8 (3,4 mevcut) Milyon Lise 5,1 Milyon Ortaokul 0,7 Milyon Öğretmen Öğrenci-Öğretmen Bilgi Paylaşımı Sınıf Yönetimi Toplam: 10,6 Milyon Tahta İçerik 1050 Lise Dersi 37 Ortaokul Dersi Derslik Anasınıfı Lab. Atölye Öğr.Odası Ağ Altyapısı Öğretmenlerin Eğitimi il/ilçe okul kırsal okul Öğretmen 110 Uzaktan Eğitim Mer. Toplam: Toplam: okul

27 Projenin Zaman Planı 85.000 3.657 9-10 11-12 75.000 3.200 9-10-11-12
Okul Türü 2012 2013 2014 2015 Lise Q4 Q1 Q2 Q3 E K A O Ş M N H T 85.000  3.657 9-10 11-12 Meslek Liseleri 75.000 3.200 İlk/Orta Okul     (Kırsal İlkokul)  30.000 5-6 TAHTA ALTYAPI TABLET

28 Okul İçi Kablolama Planlaması
ALTYAPI 2012 2013 2014 2015 Q4 Q1 Q2 Q3 Faz Adet E K A O Ş M N H T I 154    II 3.657 Lise III 3.200 Meslek Lisesi IV 14.000 İl ve ilçe ilk / orta okullar V 16.000  Kırsal ilkokullar Okul 10.857 12.000 Uç sayısı

29 Açılacak İhaleler Okul içi kablolama ihalesi : Haziran 2013
Akıllı Tahta ihalesi : Haziran-Temmuz 2013 Tablet ihalesi : Haziran 2013

30 ÖĞRETMEN EĞİTİMİ Amaç :
Öğretmenlerin yardımcı bir eğitim aracı olarak etkileşimli tahtaları ve sağlanan diğer donanımları kullanabilmelerini sağlamak, Elektronik materyallerin ders sürecinde kullanılmasını sağlamak, Kazanıma uygun bilişim etkinliklerini ders ortamında kullanmak, (alternatif etkinlikler) Öğretmenlerin branş bazlı bilgisayar yazılımlarını, web ortamlarını, nesne ambarlarını kullanabilmelerini sağlamak, Öğretmenlere sürekli BT destekli eğitim konusunda rehberlik hizmeti vermek.

31 HEDEF KİTELEMİZ Uzun vadeli hedef kitle: Yaklaşık 42 bin okulda görev yapan 770 bin öğretmen ve yöneticiler Kısa vadeli hedef kitle: Donanımların kurulduğu 3662 okulda görev yapan öğretmen ve yöneticiler

32 RİSKLER Amaca ulaşmayı engelleyecek veya geciktirecek tahmini riskler;
Değişime karşı direnç tepkisi (sosyal, siyasal, teknolojik korku) Eğitim yöneticilerinden yeterli desteğin sağlanamaması Öğretmenin coğrafi dağılımı ve yaş faktörü Geçmiş proje tecrübeleri Temel BT kullanımında bilgi ve beceri eksiklikleri Donanım kurulum sürecindeki aksaklıklar Alt yapı ve donanım kurulumunda sürecin tersten işlemesi (Alt yapının sonra gelmesi) Donanımların yönetilememesi (Kurulum, garanti, ömür) E-içeriklerin sağlanamaması Yukarıda sayılan riskler; diğer ülkelerdeki benzer projelerin incelenmesinde elde edilen sonuçlar, baknalığımızın diğer projelerinden elde edilen sonuçlar doğrultusunda projenin başlamasından önce tahmin ettiğimiz risklerdir. Bu riskler göz önüne alınarak amaca ulaşma yolunda riskleri en aza indrimek için çeşitli tedbirler alınmıştır.

33 EĞİTİM TÜRLERİ Fatih Projesi Hizmetiçi Eğitimleri Temel BT Eğitimi (75 saat) Fatih Projesi- Hazırlayıcı Eğitimi (25 saat) Fatih Projesi Semineri ( 8 Saat) Fatih Projesi Eğitimde Teknoloji Kullanımı Kursu (30 saat) Teknoloji ve Liderlik Forumu (Yöneticiler için-24 saat) FATİH Projesi Bilişim Teknolojilerinin Bilinçli ve Güvenli Kullanımı (24 Saat) Alan Bazlı Eğitimler FATİH Projesi (Pardus) Kullanımı Kursu

34 EĞİTİM TÜRLERİ Temel BT Eğitimi : Hiç BT eğitimi almayanlara yöneliktir. Fatih Projesi Hazırlayıcı Eğitim : BT konusunda temel bilgiye sahip ancak beceri konusunda desteğe ihtiyacı bulunan öğretmenlere yöneliktir. Fatih Projesi Semineri : Eğitim öncesi ilk bilgilendirme ve etkileşimli tahta kullanımına yöneliktir.

35 EĞİTİM TÜRLERİ Fatih Projesi Eğitimde Teknoloji kullanımı : Projenin temel eğitimidir. Etkileşimli tahta ve tahta yazılımını kullanabilme ve ders süreçlerinde materyal kullanmaya yönelik uygulama yapmayı hedefler. Fatih Projesi Teknoloji ve Liderlik Forumu : Okul yöneticilerine yöneliktir. Proje uygulama süreçlerinde aksama yaşanmaması için teknoloji eylem planları hazırlayabilmeyi hedefler. Fatih BT’nin Bilinçli ve Güvenli Kullanımı: Öğretmenlere yönelik bir seminerdir. Bilişim Teknolojilerinin ve İnternetin güvenli ve etkin kullanım ilkelerini kapsar. Fatih Projesi (Pardus Kullanımı) Kursu: Temel düzeyde pardus kullanımını hedefler.

36 ALAN BAZLI EĞİTİMLER Donanımsal olarak etkileşimli tahtayı ve tahta yazılımını kullanabilen öğretmenlerin kendi branşları ile ilgili bilgisayar yazılımı, z-kitap, on-line web ortamları, nesne ambarları vb. platformları ders sürecinde kullanabilmesini hedefler.

37 Eğitmen Eğitimlerinin Yapılması
YÖNTEM Eğitmen Eğitimlerinin Yapılması (Merkezi Eğitimler) Eğitimin Çerçeve Programının Belirlenmesi * Konuların belirlenmesi * Eğitim dokümanlarının hazırlanması * Yasal çalışmaların yapılması (Üniversitelerle işbirliği içerisinde oluşturulan akademik komisyon tarafından yürütülmüştür) Eğitici BT Formatör Öğretmenleri * İllerde eğitimleri verecek eğiticilerin seçilmesi, * Görevlendirilmesi, * Eğitmen eğitimlerine alınması, (Eğitici BT Formatör öğretmenleri bakanlık onayı ile görev yaparlar. Projenin mahallinde tüm eğitim faaliyetlerini, plânlama ve yürütme işlemlerinin yanı sıra diğer bileşenlere de destek verirler.) Okullarda görev yapan BT öğretmenlerinin eğitmen eğitimlerine alınması ( Eğiticilerin ihtiyacı karşılayamadığı il ve ilçelerde BT öğretmenlerinden eğitmen olarak faydalanılır)

38 Öğretmenlerin eğitime alınması (Mahalli Eğitimler)
YÖNTEM Öğretmenlerin eğitime alınması (Mahalli Eğitimler) Milli Eğitim Müdürlükleri Tarafından planlamaların yapılması Fatih projesi eğitmenleri tarafından eğitimlerin verilmesi BT Rehber öğretmenleri tarafından öğretmenlere sürekli rehberlik yapılması

39 REHBERLİK VE İZLEME BT rehber öğretmenleri tarafından BT kullanımı konusunda rehberlik yapılması. Bakanlık ve valiliklerce eğitimlerin sürekli takibinin yapılması Eğitim denetmenlerince eğitimlerin denetimlerinin sağlanması TÜBİTAK koordinesinde etki ve değerlendirme analizlerinin yapılması Öğretmen

40 BT REHBER ÖĞRETMENLERİ
Bilişim Teknolojisi öğretmenleri donanımların kurulduğu okullarda öğretmen ve öğrencilerin kurulan donanımları aktif kullanabilmelerini sağlama amacı ile istekleri doğrultusunda «BT Rehber Öğretmeni» olarak görevlendirilmişlerdir.

41 Eğitim Son Durum İllerde yapılan çeşitli gözlem, anket ve analizler sonucunda ihtiyaç duyan öğretmenlerin temel BT kullanımı konusunda görülen eksiklikleri giderilmeye çalışıldı. Donanımların kurulmasını takiben öğretmenler Fatih projesi tanıtımı ve etkileşimli tahta seminerine alındı. Bu seminerlere yaklaşık öğretmen katıldı. Etkileşimli tahta ve yazılımını kullanma, öğretim sürecinde materyal kullanımı ağırlıklı «Fatih projesi Eğitimde Teknoloji Kullanımı» eğitimine şu an itibarı ile öğretmen alındı. Eğitimler devam etmektedir. Donanımların kurulduğu illerin ve okulların yöneticilerine süreçle ilgili bilgilendirme seminerleri yapılmıştır. Alan bazlı eğitimlere yönelik çalışmalar başlatılmıştır.

42 e-posta: fatih_projesi@meb.gov.tr Web: http://fatihprojesi.meb.gov.tr
TEŞEKKÜRLER e-posta: Web:


"Mevcut Durum ve Hedeflerimiz" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları