Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
BALıKESIR ÖLÇME DEĞERLENDIRME MERKEZI İZLEME DEĞERLENDİRME DEĞİŞİM GELİŞİM
2
BALIKES İ R ÖLÇME DE Ğ ERLEND İ RME MERKEZ İ İZLEMEDEĞERLENDİRMEDEĞİŞİM GELİŞİM BÖDEM http://balikesirodm.meb.gov.tr/
3
Ölçme Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğünün hazırlayıp sunduğu ve Kalkınma Bakanlığı tarafından 2017 yatırım planına alınan “Ölçme Değerlendirme Uygulamalarını İzleme, Araştırma ve Geliştirme” projesi ile kurulan merkezlerdir. ÖDM’ler 2017 yılında 24 ilde, 2018 yılında ilimiz dâhil olmak üzere 27 ilde daha açılmış ve 2019 yılı sonuna kadar diğer illerde de kurulacaktır.
4
ÖDM’ler ile ne amaçlanıyor ? Eğitim-öğretim faaliyetlerinin kalitesinin artırılması için süreç odaklı ölçme ve değerlendirme Bütüncül ve anlamlı süreç değerlendirmesi ile öğretim programlarının uygulanmasında ülke genelinde birlik sağlanması
5
Mart 2018 İl Milli Eğitim Müdürlüğü Ölçme Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Şube Müdürlüğü bünyesinde kurulmuştur. BÖDEM
6
ADRESİMİZ Atatürk Mahallesi Yaşar Doğu Caddesi No 27/1 Karesi / Balıkesir - 02662394960 延迟符
7
EKİBİMİZ Haluk GÖKCE Eğitimci Çetin KORKMAZ Koordinatör Selçuk AKDEMİZ Bilişimci Fikret SERT Eğitimci Haluk GÖKCE Eğitimci Banu MEMİŞOĞLU Eğitimci Çetin KORKMAZ Koordinatör Selçuk AKDEMİZ Bilişimci Banu MEMİŞOĞLU Eğitimci Fikret SERT Eğitimci Eser Şengül CİCİOĞLU Eğitimci Eser Şengül CİCİOĞLU Eğitimci BÖDEM BALIKES İ R ÖLÇME DE Ğ ERLEND İ RME MERKEZ İ İZLEMEDEĞERLENDİRMEDEĞİŞİM GELİŞİM
8
MİSYON VE VİZYON MİSYON SÜREÇ ODAKLI DEĞERLENDİRME ÖĞRENCİ GELİŞİMİNİ İZLEME Öğrencinin ne kadar bildiğini değil, neleri öğrenip neleri öğrenemediğini teşhis ederek öğrenme eksiklerini gidermek için iyileştirme süreci hazırlamak Öğrencilerin öğrenme eksikliklerinin tespit edilmesi, geri bildirim verilmesi yoluyla eğitim öğretim sürecinin niteliğinin hızlı bir şekilde iyileştirilmesi VİZYON Amaca Dönük Hızlı, Geçerli, Güvenilir, Teknolojinin kullanıldığı ölçme yapılmasını sağlamak, Değerlendirme sonucunu gelişim önerileri sunarak ilgililerle paylaşmak
9
Ölçme Değerlendirme Merkezlerinin Görevleri İzleme çalışmaları, Nitelikli ortak sınavlar BÖDEM Ölçme, değerlendirme bilgilendirmeleri Açık uçlu soru ve cevap Sınav sonuçlarına yönelik analiz ve geri dönüt Anket geliştirmek PISA, TIMSS, ABİDE BÖDEM
10
Sayın Bakanımız Ziya Selçuk'un açıklamalarında ve icraat programlarında yer alan Eğitim sisteminde izleme, değerlendirme, ölçme, denetim, özdenetim mekanizmaları nasıl olmalıdır? Ölçme ve değerlendirme sistemimizi uluslararası sıralamalarda yükseltmek için neler yapmalıyız?
11
ÇALIŞMALARIMIZ BÖDEM ABİDE - 8 Araştırma, ülkemiz genelinde temel eğitim 8. sınıflarda öğrenim gören öğrencilerin Türkçe, matematik, fen bilimleri ve sosyal bilgiler alanlarında zihinsel becerilere sahip olma durumlarının ve bu becerilerle ilişkili özelliklerin (öğrenci, öğretmen, okul) belirlenmesini amacı ile yapılmıştır. İlimiz 11 ilçesinin 18 okulunun 686 öğrencisine uygulan ABİDE 8 Araştırması 02-06 Nisan 2018 tarihlerinde başarı ile gerçekleştirilmiştir. ABİDE - 4 ABİDE Araştırması “4. sınıf düzeyindeki öğrencilerin Türkçe, matematik, fen bilimleri ve sosyal bilgiler alanlarında zihinsel becerilere sahip olma durumlarının ve bu becerilerle ilişkili özelliklerin (öğrenci, öğretmen, okul) belirlenmesini” amaçlamaktadır. İlimizde 8 İlçemizin 15 İlkokulunun 24 şubesinde toplam 475 öğrenciye uygulanması planlanan ABİDE 4 araştırması 456 öğrencinin katılımı ile (%96) 07-11 Mayıs 2018 tarihleri arasında gerçekleştirilmiştir.
12
ÇALIŞMALARIMIZ BÖDEM TALIS (ÖĞRENME VE ÖĞRETME ORTAMLARINI ARAŞTIRMA ANKETİ) ÇALIŞMASI: TALIS ( Uluslararası Öğretme ve Öğrenme Anketi) OECD tarafından yürütülen ülkelerin uygulamakta oldukları eğitim politikalarını öğrenmeye yardımcı olmayı, ülkelerarası analiz sağlayarak karşılaştıkları benzer sorunları belirlenmesi amacıyla 46 ülkede beş yılda bir yapılan bir çalışmadır. İlimizde ilkokul, ortaokul ve lise seviyesinde 19 okulda görev yapan 330 eğitmen örnekleme alınarak 19 Mart – 11 Mayıs 2018 tarihleri arasında gerçekleştirilmiştir. ÖĞRETMEN GÖRÜŞMELERİ Balıkesir ilinin köy ve merkezinden seçilen 5 lise ve 7 ortaokulda görev yapan 116 öğretmenin oluşturduğu örneklem grubuyla ölçme değerlendirme faaliyetlerinin planlanması, alternatif ölçme araçları, ulusal ve ortak sınavlar hakkındaki görüşlerin belirlenmesi amacıyla görüşmeler yapılmıştır.
13
ÇALIŞMALARIMIZ BÖDEM ABİDE 8.SINIF 2016 BALIKESİR İL RAPORU ÇALIŞMASI Ülke genelinde öğrencilerin öğrendiklerini günlük yaşamda kullanabilme becerilerinin ve üst düzey düşünme becerilerinin ölçülmesi; öğrencilerin. Akademik başarılarını etkileyen faktörlerin araştırılması amacı ile Genel Müdürlüğümüz tarafından yürütülen ABİDE-8, 2016 yılında 81 ilde 1299 okulda yaklaşık 38000 öğrenci ile 6000 öğretmenin katılımı ile gerçekleştirilen test ve anket verileri ilimiz bazında analiz edilerek raporlaştırılmıştır. BENGİ ANKET ÇALIŞMASI Balıkesir genelinde Sayın valimiz Ersin YAZICI önderliğinde yürütülen Balıkesir Eğitimde Niteliği Geliştirme ve İzleme Projesi’nin sahadaki yansımalarını görmek maksadıyla il genelinde 17148 Öğrenci, 12097 Öğretmen ve 15660 Veliye online Anket Çalışması yapılmıştır. 延迟符
14
ÇALIŞMALARIMIZ BÖDEM ABİDE – 4 PUANLAMA ÇALIŞMASI İlimizde Abide- 4 uygulaması 7-10 Mayıs 2018 tarihlerinde 15 okulumuzda 475 öğrencinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Bakanlıkça yapılan planlamaya göre ilimizde Fen Bilgisi ve Matematik dersine ait açık uçlu soruların puanlanması amacıyla Altıeylül, Kepsut, Karesi, Dursunbey, Balya, Bigadiç, Manyas, Sındırgı, Bandırma ve Savaştepe ilçelerinden ilgili branşlarda 32 öğretmenimiz ile 10-14 Eylül 2018 tarihleri arasında puanlama çalışmaları Balıkesir Ölçme Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Merkezi’nde yapılmıştır. 延迟符
15
BÖDEM BALIKES İ R ÖLÇME DE Ğ ERLEND İ RME MERKEZ İ İZLEMEDEĞERLENDİRMEDEĞİŞİM GELİŞİM TE Ş EKKÜRLER http://balikesirodm.meb.gov.tr/
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.