Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
ULUSLARARASI PAZAR ARAŞTIRMASI
27 Nisan 2017 Hazırlayan : Hakan AKIN
2
Hakan AKIN 1985 Dış ticaret sektöründe çevirmen olarak çalışmaya başladı 1987 yılında Hacettepe Üni. İngiliz Dil Bilimi bölümünden mezun oldu 1996 yılında eğitim vermeye başladı 1999 yılında ilk kitabı yayınlandı 2004 yılında danışmanlık çalışmalarına başladı 2006 yılında “hızlı balık” ödülünü aldı 58 il ve 16 ülkede eğitim ve danışmanlık çalışmaları 8 kitap Anadolu Dış Ticaretçiler Derneği Kurucusu Amatör Kaptan
4
Eğitimin Kapsamı Giriş Pazar Araştırmasında İstihbarat Kaynakları 3. Trade Map Uygulamaları 4. Hedef Pazar Belirleme Kriterleri 5. GRID Analizi ile Hedef Pazar Belirleme
5
Giriş Hedef Pazar ve Araştırması ile ilgili Tanımlar Dünyada uluslararası ticareti en fazla yapılan ürünler En fazla ihracat yapan ülkeler En fazla ithalat yapan ülkeler Ülkemizin Başlıca İhracat Sektörleri Ülkemizin Başlıca İhraç Ürünleri Ülke/Gelir Sıralamaları
6
Hedef Pazar Nedir ? Ürün veya hizmetin hedeflenen şekil ve miktarda sürdürülebilir ihracatının en verimli şekilde gerçekleştirilebileceği ülke veya ülke gruplarıdır.
7
Pazar araştırması, pazarlamacının, satışını planladığı ürünün, özellikleri, mevcut ve potansiyel pazarı, satış şartları ve tüketimi ile ilgili sorulara cevap bulmasına yardımcı olabilecek bilgileri sistemli ve objektif bir şekilde toplaması ve analiz etmesidir. 7
8
şartlarını tespit etmiş olmalıdır. Bu bilgiler üzerine de Pazarlama
Pazar araştırması neticesinde pazarlamacı, satmayı planladığı ürünün mevcut ve hedef pazarlarını, potansiyel alıcılarını ve satış şartlarını tespit etmiş olmalıdır. Bu bilgiler üzerine de Pazarlama Stratejisini oluşturur. 8
9
rakipler hakkında bilgiler içermelidir.
Bir Pazar Araştırması ürün fiyat paketleme talep satış şartları ödeme şartları mevzuat nakliye ülke müşteri rakipler hakkında bilgiler içermelidir. 9
10
1 Masa başı araştırma “dolaylı” 2 Piyasa araştırması “direkt” Tüketici araştırması “direkt” 3
11
yaklaşımlar tepkisel (pasif) yaklaşım b2b, b2c sitelerin kullanımı
Toplu teklif ve tanıtımlar Geri dönüş tek tük ve tesadüfi eylemsel (aktif) yaklaşım pazarlama odaklı pazar seçimi ve müşteri segmentasyonu Geri dönüş yüksek 11
12
tepkisel (pasif) yaklaşım
Bilinen b2b siteler üzerinden ürün adıyla taleplerin toplanmasından ibaret olan pazar araştırma şekli. Pazarlama faaliyeti sadece bu taleplere standart copy-paste tanıtım ve teklif gönderilmesi şeklinde gerçekleşir. 12
14
2. eylemsel (aktif) yaklaşım
Mevcut ve potansiyel pazarların araştırılıp incelenmesini takiben o pazarlarda bulunan potansiyel alıcılar ile birebir irtibata geçilmesi ile gerçekleşir. Pazarlama faaliyeti her ülke ve müşteri tipi için farklı planlanır ve yapılır. 14
16
Dünyada uluslararası ticareti en fazla yapılan ürünler
Product code Product label Exported value in 2014, US Dollar thousand Exported value in 2015, US Dollar thousand Exported value in 2016, US Dollar thousand 'TOTAL All products '270900 Petroleum oils and oils obtained from bituminous minerals, crude '999999 Commodities not elsewhere specified '271019 Medium oils and preparations, of petroleum or bituminous minerals, not containing biodiesel, ... '870323 Motor cars and other motor vehicles principally designed for the transport of persons, incl. ... '710812 Gold, incl. gold plated with platinum, unwrought, for non-monetary purposes (excluding gold ... '300490 Medicaments consisting of mixed or unmixed products for therapeutic or prophylactic purposes, ... '851712 Telephones for cellular networks "mobile telephones" or for other wireless networks '271012 Light oils and preparations, of petroleum or bituminous minerals which >= 90% by volume "incl. ... '854239 Electronic integrated circuits (excluding such as processors, controllers, memories and amplifiers) '854231 Electronic integrated circuits as processors and controllers, whether or not combined with ...
17
En fazla ihracat yapan ülkeler
Exporters Exported value in 2012 Exported value in 2013 Exported value in 2014 Exported value in 2015 Exported value in 2016 World China United States of America Germany Japan Netherlands Hong Kong, China Korea, Republic of France Italy United Kingdom Belgium Canada Mexico
18
En fazla ithalat yapan ülkeler
Importers Imported value in 2012 Imported value in 2013 Imported value in 2014 Imported value in 2015 Imported value in 2016 World United States of America China Germany United Kingdom Japan France Hong Kong, China Netherlands Korea, Republic of Italy Canada Mexico Belgium India Spain Singapore
19
Ülkemizin Başlıca İhracat Sektörleri
Code Product label Exported value in 2014 Exported value in 2015 Exported value in 2016 'TOTAL All products '87 Vehicles other than railway or tramway rolling stock, and parts and accessories thereof '84 Machinery, mechanical appliances, nuclear reactors, boilers; parts thereof '71 Natural or cultured pearls, precious or semi-precious stones, precious metals, metals clad ... '61 Articles of apparel and clothing accessories, knitted or crocheted '85 Electrical machinery and equipment and parts thereof; sound recorders and reproducers, television ... '72 Iron and steel '62 Articles of apparel and clothing accessories, not knitted or crocheted '39 Plastics and articles thereof '73 Articles of iron or steel '08 Edible fruit and nuts; peel of citrus fruit or melons
21
Ülkemizin Başlıca İhraç Ürünleri
Code Product label Exported value in 2014 Exported value in 2015 Exported value in 2016 'TOTAL All products '710812 Gold, incl. gold plated with platinum, unwrought, for non-monetary purposes (excluding gold ... '870421 Motor vehicles for the transport of goods, with compression-ignition internal combustion piston ... '711319 Articles of jewellery and parts thereof, of precious metal other than silver, whether or not ... '870322 Motor cars and other motor vehicles principally designed for the transport of persons, incl. ... '721420 Bars and rods, of iron or non-alloy steel, with indentations, ribs, groves or other deformations ... '999999 Commodities not elsewhere specified '870331 '271012 Light oils and preparations, of petroleum or bituminous minerals which >= 90% by volume "incl. ...
22
Küresel Kazancın Bölgesel Dağılımı 2015 Milyon ABD$ (Kaynak: Dünya Bankası)
World East Asia & Pacific Europe & Central Asia Latin America & Caribbean Middle East & North Africa North America South Asia Sub-Saharan Africa
23
Küresel Kazancın Gelir Düzeyine Göre Dağılımı 2015 Milyon ABD$
(Kaynak : Dünya Bankası) World Low income Lower middle income Upper middle income High income
24
Milli Gelir Sıralaması 2015 (Kaynak : Dünya Bankası/milyon ABD$)
United States China Japan Germany United Kingdom France India Italy Brazil Canada
25
Korea, Rep Australia Russian Federation Spain Mexico Indonesia Netherlands Turkey Switzerland Saudi Arabia Argentina Sweden
26
2024 Yılına kadar yıllık ortalama %4 üzerinde büyüyeceği tahmin edilen ülkeler
27
Pazar Araştırmasında İstihbarat Kaynakları Yurtiçi Bilgi Kaynakları Yurtdışı Bilgi Kaynakları Konşimento Bilgileri Firma Veritabanları B2B ve B2C Siteleri
28
Ekonomi Bakanlığı www.ekonomi.gov.tr Gümrük mevzuatı www.mevzuat.net
Yurtiçi bilgi kaynakları - 1 Ekonomi Bakanlığı Gümrük mevzuatı Resmi Gazete TOBB Dış İşleri Bakanlığı
29
Gümrük ve Ticaret Bakanlığı www.gtb.org.tr
Yurtiçi bilgi kaynakları - 2 DEİK UND Gümrük ve Ticaret Bakanlığı Gümrükler Genel Müdürlüğü KOSGEB EXIMBANK
30
Yurtdışı bilgi kaynakları – 1
31
www.indexmundi.com www.fita.org www.export.gov www.numbeo.com
Yurtdışı bilgi kaynakları – 2
32
www.greatexportimport.com http://en.52wmb.com/ www.tradeinfo365.com
Konşimento Bilgileri
33
www.kompass.com www.europages.com www.globalsources.net www.all.biz
Firma Veritabanları 33
34
Alibaba www.alibaba.com Tradekey www.tradekey.com
Alım-satım sayfaları Alibaba Tradekey Ecplaza Bloombiz Fuarlar Events eye Ekonomi Bakanlığı İhaleler TED Europa TOBB 34
35
Trade Map Uygulamaları Trade Map Nedir
Trade Map Uygulamaları Trade Map Nedir ? Kayıt Oluşturma Trade Map’te Potansiyel ve Hedef Pazar Seçimi Trade Map’te Üretici, İhracatçı ve İthalatçı Arama Pazar Eğilimi Çalışmaları
39
1 2 3 4
40
Verinin Analizi Specific country’s export growth vs. partner’s import growth from world Growth of specific country exports to the partners Annual growth of partners’ import from world 2 1 3 Singapur SA Çin İsrail Japonya ABD Rusya İngiltere Almanya 4
41
Hedef Pazar Belirleme Kriterleri Özellik Arz Eden Ülke ve Ülke Grupları Müşteri/Alıcı Ayırımı Lojistik Ödeme Sistemi/Kambiyo Diğer Kriterler
42
Özellikli Ülkeler ve Ülke Grupları Gümrük Birliği GSP Ülkeleri
STA Ülkeleri 42
43
Gümrük Birliği Almanya Fransa Türkiye Hindistan OGT AB Ülkeleri
Almanya, Fransa, İtalya, Avusturya, Britanya, İrlanda, Finlandiya, Hırvatistan İspanya, Portekiz, Belçika, Hollanda, Luxemburg, İsveç, Danimarka, Yunanistan, Slovenya, Slovak Cumhuriyeti, Romanya, Çek Cumhuriyeti, Bulgaristan, Letonya, Litvanya, Estonya, Polonya, Macaristan, Malta, Kıbrıs. Almanya İngiltere Fransa İtalya Türkiye Hindistan ÜÇÜNCÜ ÜLKE 43 43
44
GSP ülkeleri 1968 yılında toplanan II. UNCTAD Konferansı sonucunda, gelişmekte olan ülkelerin sanayi malları ihracatlarını arttırabilmek amacıyla, gelişmiş ülkelerin bu ülkelerden yaptıkları ithalatta belirli bir taviz marjı tanımalarını öngören bir sistem olan Genelleştirilmiş Tercihler Sistemi'nin (GTS) yürürlüğe sokulması kararı alınmıştır. Böylece, gelişmiş ülkeler, gelişmekte olan ülkelerden ithal ettikleri sanayi malları üzerindeki vergilerini "karşılıklılık" esası dışında tek taraflı olarak sıfırlayacak veya indireceklerdir. 44
45
GSP ülkeleri İthalatta GSP GYÜ (Gelişme Yolundaki Ülkeler)
Generalized System Of Preference “Genelleştirilmiş Tercihler Sistemi” İthalatta GSP GYÜ (Gelişme Yolundaki Ülkeler) EAGÜ (En Az Gelişmiş Ülkeler) ÖTDÜ (Özel Teşvik Düzenlemeleri Ülkeleri) İhracatta GSP ABD, Japonya, Rusya, Y.Zelanda, Beyaz Rusya, Avustralya ve Kanada 45 45
46
STA ülkeleri Serbest Ticaret Anlaşması imzalanan ülkeler
Kaynak : Yürürlükte Bulunan STA'lar Arnavutluk Bosna ve Hersek EFTA Fas Filistin Gürcistan İsrail Karadağ Makedonya Mısır Sırbistan Suriye Şili Tunus Ürdün Güney Kore Marityus Lübnan İç Onay Sürecinde STA’lar Malezya, Kosova, Gana Müzakereleri Devam eden STA’lar Ukrayna, Kolombiya, Ekvator, Kongo, Kamerun, Seyşeller, Körfez İşbirliği Konseyi , Libya, MERCOSUR ve Faroe Adaları) Girişimde bulunulan STA’lar Kanada, Japonya, Hindistan, Endonezya, Vietnam, diğer ASEAN ülkeleri, Peru, Orta Amerika Topluluğu, AKP Ülkeleri, Cezayir, Meksika ve Güney Afrika Cumhuriyeti 46 46
47
“MÜŞTERİ” profili ÖRNEK KRİTER : GELİR % 15 Üst gelir % 35 Orta gelir
Alt gelir % 50
48
MÜŞTERİ “ALICI” profili Üretici Tüccar Bayii İthalatçı Son kullanıcı
Kamu Kurumu
49
Lojistik Nakliyenin kapsamı Nakliye aracının seçimi Navlun maliyetleri
Depolama İmkânları Gümrük İşlemleri Vesaik
50
Ödeme Sistemi/Kambiyo
Muhabir Bankalar Kullanılan Ödeme Şekilleri Ülke riski
51
Diğer Kriterler Nüfus / Nüfus Dağılımı Ülke Yönetim Sistemi
Gelir Düzeyi (Milli x Birey) Coğrafi Yapı ve İklim Alt Yapı
52
GRID ANALİZİ ile Hedef Pazar Tespiti Çalışması “UYGULAMA”
53
Stratejik Ortaklık 2 puan
Gelir Düzeyi puan Fındık Üretimi puan Pazar eğilimi 3 puan Makine kullanımı puan Coğrafi Yapı puan Lojistik İmkân puan Stratejik Ortaklık 2 puan ABD 5 - 15 3 - 15 4 - 12 5 - 12 2 - 8 2 – 4 4 - 8 İTALYA 5 - 25 2 - 6 4 - 16 3 - 6 İSPANYA 1 - 4 ROMANYA 1 - 5 3 - 9 5 - 20 2 - 4 YUNANİSTAN 3- 9 2 - 10 1 - 3 1 - 4 AZERBAYCAN 3- 15 1 -4 İRAN 3 - 12 GÜRCİSTAN 5 - 10 RUSYA 5- 15 5- 10
54
Başarılar dileriz
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.