Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanBerk Dal Değiştirilmiş 6 yıl önce
1
GELİŞİM VE ÖĞRENME Algı - II Prof.Dr. Mustafa Ergün
2
Uyaran faktörleri Uzayda ve zamanda yakınlık Burada iki grup görülür.
Kelimeler, cümleler XX XX Prof.Dr. Mustafa Ergün
3
Prof.Dr. Mustafa Ergün
4
Prof.Dr. Mustafa Ergün
5
Benzerlik Avusturalya koaloları çoğumuz tarafından ayı olarak algılanır, çünkü bizim kafamızdaki ayılara benzerler. Prof.Dr. Mustafa Ergün
6
Süreklilik Her zaman çok başarılı olan bir öğrenci, birdenbire zayıf bir not aldığı zaman dikkat çeker. Prof.Dr. Mustafa Ergün
7
Boşlukları kapatma, tamamlama
Ayrı görüntüleri bir bütün halinde tamamlamaya eğilimliyiz. Prof.Dr. Mustafa Ergün
8
Prof.Dr. Mustafa Ergün
9
Gerçekte orada olmayan şekilleri algılarız.
Subjektif sınırlar Gerçekte orada olmayan şekilleri algılarız. Prof.Dr. Mustafa Ergün
10
Motivasyon, beklentiler, geçmiş deneyimler
Kişisel faktörler Motivasyon, beklentiler, geçmiş deneyimler Prof.Dr. Mustafa Ergün
11
Zehiri altın tasta sunarlar. En zehirli yılanlar en renkli olanlardır.
Başta güzel duran saç, köftede nasıl durur? Prof.Dr. Mustafa Ergün
12
Prof.Dr. Mustafa Ergün
13
İçinde yaşadığımız dünyayı üç boyutlu olarak görürüz..
Bir görsel uyaranı yorumlama sadece ne gördüğümüze değil, nerede gördüğümüze de bağlıdır. İçinde yaşadığımız dünyayı üç boyutlu olarak görürüz.. Derinlik ve uzaklık bizim doğrudan duyumla aldığımız değil, algıladığımız bir şeydir. Prof.Dr. Mustafa Ergün
14
Prof.Dr. Mustafa Ergün
15
Çizgisel perspektif Yolun kenarları paralel olarak gitmesine rağmen belli bir uzaklıkta yol tek noktaya dönüşür. Çocuk resimlerinde ve Osmanlı minyatürlerinde bu yok. Prof.Dr. Mustafa Ergün
16
Öndeki nesneler arkadakileri örtünce, biz zihnimizde bunları tamamlarız.
Göreceli büyüklük. Balonlarla dolu bir havada, uzaktaki balonlar daha küçük görünür. Prof.Dr. Mustafa Ergün
17
Bir alanda herhangi bir nesneden çok sayıda varsa, öndekiler daha ayrıntılı gözükür; geridekileri de ona göre yorumlarız. Ayçiçeği tarlası, miting kalabalığı Işık ve gölge kalıpları, bize çevremizdeki objelerin üç boyutluluğu hakkında bilgi sağlar. Prof.Dr. Mustafa Ergün
18
Yolda otobüsle giderken, yakındaki neslerin çok hızlı geçtiğini, uzaktaki nesnelerin hareketinin ise daha yavaş olduğunu görürüz (motion parallax). Prof.Dr. Mustafa Ergün
19
Hareket illüzyonu (phi phenomenon)
Hareket algılaması Hareket illüzyonu (phi phenomenon) Işıklar belli bir sıraya göre yanıp sönünce, aslında olmayan bir hareketi algılarız . Prof.Dr. Mustafa Ergün
20
Işıklar arasındaki boşlukları doldurur ve bir bütün olarak algılarız.
Aslında duvara belli aralıklarla sabitlenmiş bu ışıkları sırayla yakarsak, oklar park yerini hareketli olarak gösteriyor gibidir. Işıklar arasındaki boşlukları doldurur ve bir bütün olarak algılarız. Gemi - iskele Filmlerde tekerlekler Prof.Dr. Mustafa Ergün
21
Algı kararlılığı Büyüklük sabitliği, objelerin retinadaki ölçüsüne bakmadan, beynimiz onu gerçek büyüklüğüne uygun olarak algılar. Prof.Dr. Mustafa Ergün
22
Şekil sabitliği, retinadaki şekiller değişmesine rağmen (kapının değişik açılardan görünmesi), beynimiz o nesneyi gerçek şekline uygun olarak tamamlar ve öyle algılar. Prof.Dr. Mustafa Ergün
23
Aynı şey, renk algısı için de doğrudur.
Parlaklık ve renk sabitliği, gözdeki değişik görünmesine rağmen nesnelerin gerçekte olduğu gibi algılanmasıdır. Beyaz gömlek gölgede veya farklı ışıklar altında farklı gözükmesine rağmen beyaz olarak algılanır. Aynı şey, renk algısı için de doğrudur. Prof.Dr. Mustafa Ergün
24
Geometrik İllüzyonlar
Prof.Dr. Mustafa Ergün
25
Prof.Dr. Mustafa Ergün
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.