Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
Yayınlayanidiris çoban Değiştirilmiş 6 yıl önce
1
ÇAĞDAŞ YÖNETİCİ ASİSTANLIĞI PROFİLİ Hazırlayan Berkay deniz çil 160658035
2
Çağdaş Yönetici Asistanı Profili Kimdir ? Yöneticinin sağ kolu pozisyonunda alanında uzman, medya ile ilişki kuran ancak medyatik olmayan gündemde olmayan ama yaptıklarıyla örgütsel gündemi belirleyen, öğrenmeye hazır ve araştırıcı biridir.
3
Çağdaş Yönetici Asistanı Hakkında Bilinmesi Gerekenler *Psikolojik dengesi sağlam olmalı *Güvenilir ve karizmatik olmalı *Yerine getiremeceği sözler vermemeli, verdiği sözü yerine getirmeli *Çalışanlara partnerlik etmeli yetkiyi paylaşmalı çağdaş bir yönetici asistanında filozofik boyut değer sistemleri ve psikolojik boyut onun kişilik özelliklerini oluşturmalıdır. *Yönetici asistanı çalışanlarına vizyon kazandırabilmelidir.
4
Örgütlerde Unvan Ve Yönetici Sekreterliği Unvanı Unvanların örgütsel işlevi açısından yararları *Kişisel kimlik ve değer algılarını etkiler *Çalışanları elde tutma konusunda rol oynar *Unvanlar, örgüt ve ülke kültüründen önemli oranda etkilenirler
5
Chief Executive Officer: Ceo kavramının ilk çıkışı 1970’li yıllara rastlar. Amerikan modeli o güne kadar hep president (başkan) kelimesini kullanmıştı. *Ceo’nun sorumlu olduğu ve ilişki içinde olmak zorunda kaldığı kişi ve kurumlar: hissedarlar, çalışanlar, müşteriler, sendikalar, basın, tedarikçiler, kamuoyu, sivil toplum örgütleri, devlet, bakanlıklardır.
6
Yönetici Asistanın Örgütsel Kademedeki Yeri üst kademe yönetimi: Örgütün geleceğine yönelik amaç ve hedeflerini belirleyen ve bunu gerçekleştirebilmek için plan ve programları yapan yönetime üst yönetim, bu yetkiyi kullanan kişilere üst kademe yöneticisi denir.
7
Orta Kademe Yönetimi: Orta kademe yöneticileri üst kademe yönetim tarafından belirlenen amaç ve hedeflere ulaşmak için gerekli plan ve program ve faaliyetlerin koordinasyonunu sağlar.
8
Alt Kademe Yönetimi: Örgüt günlük faaliyetlerinin yürütüldüğü yönetim kademesine alt kademe yönetimi denir.
9
Kurmay bir yönetici olarak yönetici asistanı 1) Kaynaklarına Göre Yetki: Yetki astlara emir verme ve itaat bekleme hakkı olduğuna göre, astların emir vermek ve onların yaptıklarını denetlemek kaynağa göre yetkiyle mümkün olur.
10
2) Örgüt İlişkisine Göre Yetki: *üçe ayrılır. A) Komuta yetkisi: emir komuta yetkisi olarak adlandırılır, bir örgütsel sistem içinde en temel yetki biçimidir. B) fonksiyonel yetki: bir uzmana, konusuna giren durumlarda diğer iş görenlere emir verme komuta yetkisidir. C) kurmay yetki: her türlü organizasyonda komuta görevini yerine getirmekte sorumlu olan danışmanlık ve yardımcılık görevi yapanların kullandıkları yetkidir.
11
Dinlediğiniz için teşekkürler…
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.