Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
JIRA ve SVN Sistemi Berke Erem
2
ENTES Elektronik Kurumsal 1983’te kurulan bir teknoloji firması
280 kişilik kadrosunda 50 Elektronik/Bilgisayar Mühendisi ve 30 Teknisyen Elektronik ölçü aletleri, enerji analizörleri, koruma ve kontrol cihazları, kompanzasyon çözümleri ve yazılım üreticisi Senede üzerinde cihaz üretimi KEMA, CSA-US ve CE sertifikaları ISO 9001 kalite belgeleri Kurumsal
3
Banka ve AVM Referanslar
4
Üretici ve Kamu Hizmetleri
Referanslar
5
Amaçlarımız Sistem Bileşenleri Problem Teşhisi Problemin Çözümü
İş emrinin telefon ve ile iletilmesi, takibinin çok zor yapılması, belli bir yapının içerisinde yer almaması İletişimi kaydetmek, gruplamak, ilgili kişilerin takip edebilmesini sağlamak Dokümantasyonun kağıt ve imza tabanlı yürümesi, prosedürlerde insan hatalarının yapılması, kağıtların kaybolması, karışması Kağıtları dijital formlara dönüştürmek, merkezi bir sistemde tutmak, prosedürü dijital olarak ‘force’ etmek, ıslak imzayı elektronik imzaya çevirmek Parça parça değerlendirildiğinde, personelin üzerinde çok sayıda iş bulunması, bu işlerin planlı yürümesinin kişiye bağlı olması Personelin kendi üzerindeki işleri sürekli takip edebilmesi, insan hatasının minimuma indirilmesi Aynı dokümanın birden çok versiyonunun, pek çok kullanıcıya dağılmış olması, bu kullanıcılar arasındaki transfer sırasında yanlış dokümanların gidip gelmesi Tüm dokümanların merkezi, herkesin erişebileceği bir sistemde tutulması, aynı dokümanın tüm versiyonlarına tek bir noktadan erişilebilmesi Sistem Bileşenleri
6
JIRA Proses Önerisi – 1.Yol SVN Sistem Bileşenleri
#1 – Kullanıcı SVN üzerinden gerekli dokümanı çeker #2 – Kullanıcı dokümanı doldurup sisteme yükler (Böylece ticket açılır) #3 – Ilgili workflow tamamlanır, SVNe yüklenen doküman ile ticket kapanır #3 #1 SVN JIRA #2 Kullanıcılar Sistem Bileşenleri
7
JIRA Proses Önerisi – 2.Yol SVN Sistem Bileşenleri
#1 – Kullanıcı JIRA üzerinden form doldurur (Böylece ticket açılır) #2 – JIRA, doldurulan formu standart bir format ile SVNe yükler #3 – Ilgili workflow tamamlanır, JIRA’ya yüklenen doküman ile ticket kapanır. Eşzamanlı olarak yüklenen doküman SVNe de yüklenmiş olur #3 #2 SVN JIRA #1 Kullanıcılar Sistem Bileşenleri
8
Genel Bir Bakış Sistem Bileşenleri Windows Login SVN SUNUCUSU
Active Directory SUNUCUSU Yazılım Hizmet SUNUCUSU Windows Login Mail SUNUCUSU SQL Database SUNUCUSU Web SUNUCUSU Sistem Bileşenleri
9
JIRA için hazırlanacak girdiler
Kullanıcılar, bağlı oldukları departmanlar ve görevleri (AD) Şirket içerisindeki departmaniçi/departmanlararası süreçler (ISO) Süreçlerin kullandığı girdiler/çıktılar (Formlar/IP) (ISO) Süreçlerde izlenen hiyerarşi sırası, adım adım onay detayları (ISO) ARGE projeleri (MySQL) SVN Klasörleme Iskeleti (MySQL) Gereksinimler
10
JIRA hakkında destek Gereksinimler
Entegre çözüm pakedinin satın alınması ARGE projelerine dahil olmayan süreçlerin kategorize edilmesi, süreçteki rollerin tanımlanması JIRA ve SVN sunucusunun haberleşme yapısı, ticketlara ait girdilerin ve çıktıların ilgili SVN adresleriyle ilişkilendirilmesi Personel(ler)in JIRA sistemini yönetebilecek eğitimi alması Süreçlerin modellenebilmesi için gereken ara yazılımlar Gereksinimler
11
Örnek Senaryo #1 DÖF Genel Örnekler
Düzenleyici – Önleyici Faaliyet Formu Mühendis Formun gereği olarak bir takım işler yapılır. Sonuç genelde dosya güncellenmesi ve ya standart bir rapordur Müdürler – Yöneticiler - Prosedürler Personel Genel Örnekler
12
Örnek Senaryo #2 Satınalma Formu
Satınalma/ Sipariş Formu Satınalma Memuru Formun gereği olarak bir takım işler yapılır. Sonuç genelde fatura ve ya rapordur Müdürler – Yöneticiler - Prosedürler Mühendis Genel Örnekler
13
Farklı Senaryolar? Genel Örnekler
Açılan bir ticket, sadece hepsi kapandığında sonlanmak üzere birden çok sub-ticket olabilir mi? Her sub-ticket farklı sorumlulara atanabilir mi? Açılan bir ticket, birden çok projeyi etkiliyorsa, ilgili projelerin altına kopyalanabilir mi? Süreçte onayı gereken kullanıcının tatilde/izinde olması durumunda alternatif izin mekanizması Kullanıcı işten ayrılırsa üzerinde ticketlar aktarılabilir mi? Kullanıcı Active Directory’den silinirse ne olur? Genel Örnekler
14
Sayılarla Sistem Altyapı Sistem Bilgisi Detay
Eşzamanlı kullanıcı sayısı 100+ Mevcut ARGE projesi sayısı 42 Bir projeye bağlı toplam klasör sayısı 70 Sıklıkla kullanılan form sayısı 30 Mevcut projelerin sahip olduğu toplam klasör sayısı 2982 Doğru düzenlenmiş bir DIN1 projesinin kapladığı alan 50MB Proje ve İş Yönetim Yazılımı Atlassian JIRA SVN Sunucu Yazılımı VisualSVN Server Enterprise Altyapı
15
TEŞEKKÜRLER
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.