Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

KKTC TURİZM VE ÇEVRE BAKANLIĞI ‘KKTC BATI BÖLGESİ TURİZM VİZYONU’ Doç

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "KKTC TURİZM VE ÇEVRE BAKANLIĞI ‘KKTC BATI BÖLGESİ TURİZM VİZYONU’ Doç"— Sunum transkripti:

1 KKTC TURİZM VE ÇEVRE BAKANLIĞI ‘KKTC BATI BÖLGESİ TURİZM VİZYONU’ Doç
KKTC TURİZM VE ÇEVRE BAKANLIĞI ‘KKTC BATI BÖLGESİ TURİZM VİZYONU’ Doç. Dr. İsmet ESENYEL 28-29 Temmuz 2017

2 KKTC TURİZMİNİN 2026 HEDEFLERİ
Turizm Sektöründe; turizm potansiyelinin değerlendirildiği, ürün ve hizmetlerin çeşitlendirildiği, kalitenin yükseltildiği, yerel ürünlerin öne çıkarıldığı, uluslararası standartlarda kurumsallaşıldığı, uluslararası bir marka haline gelindiği, çevrenin korunması ve gelişmesinin sağlandığı, doğal kaynakların, tarihi mirasın ve kültürel dokunun duyarlılıkla ele alındığı, koruma kullanma dengesinin gözetildiği, sürdürülebilir büyüme ve istihdamın oluşturulduğu, bölgesel kalkınmaya katkının sağlandığı, bölgesel farklılıklara ve rekabet üstünlüğüne dayalı, sürdürülebilir bir turizm modelinin oluşturulması temel amaçtır.

3 KKTC TURİZMİNİN 2026 HEDEFLERİ
Turizm amaçlı tahsis edilen kaynakların verimli ve etkin şekilde kullanımı sağlanacaktır. Turizmde mevcut kapasitenin değerlendirilmesi ve etkin kullanımının sağlanması yönünde gerekli tedbirler alınmaya başlanmıştır. Küçük ve orta ölçekli turistik konaklama tesislerinin iyileştirilmesi ve kalitenin artırılması sağlanacaktır. Turizm yatırımları yoğun olan bölgelerden uygun olan diğer bölgelere planlı bir şekilde yönlendirilecek, turizm faaliyetleri çeşitlendirilecektir. Örneğin; Girne Bölgesinin sınırları içinde olan Sadrazamköy, Kayalar ve Akdenizde Helal Turizmi, Kite-Sörf ve Karavancılık Turizmi için girişimler başlatılmıştır.

4 KKTC TURİZMİNİN 2026 HEDEFLERİ
Turizm yatırımları, doğal, tarihi, kültürel ve sosyal yapıyı koruyucu ve geliştirici nitelikte gerçekleştirilecektir. Turizm politikalarının sürekliliğinin sağlanmasına olanak verecek, paydaş katılımcılığını içeren Kuzey Kıbrıs Turizm Örgütü’nün kurulmasına öncelikli olarak başlanmıştır. Turizm sektöründe daha fazla yerli girdi imkanı sağlama olanakları araştırılarak, turizmin diğer sektörlere olan katkısını artıracak tedbirler alınacaktır.

5 KKTC TURİZMİNİN 2026 HEDEFLERİ
Turizm sektörü hizmetlerinde ve turist profilinde niteliğin yükseltilmesini sağlayarak, turist sayısının ve turizm gelirinin artırılması, yüksek gelir gruplarının ülkemize çekilmesi, yıl boyunca talep yaratılması ve talebin bölgelere ve ürünlere dengeli dağıtılması sağlanacaktır. Turizm pazar talepleri dikkate alınarak, turizm ürünü bu talepler doğrultusunda çeşitlendirilecek ve turizm faaliyetlerinin tüm yıla yayılması sağlanacaktır. Cittaslow, eko turizm gibi doğal ve kültürel varlıklara duyarlı, yerel ürünleri öne çıkaran, yerel halka dayalı, alternatif turizm türlerinin gelişimi desteklenecektir.

6

7 KKTC TURİZM SEKTÖRÜ REKABETÇİLİĞİNİ ETKİLEYEN ANA FAKTÖRLER (haziran 2017-ANKET(284 KİŞİ))
Adamızı ziyaret eden yaklaşık 300 kişiden 284 kişiye yapılan anket sonucunda ( 162 kişi tur , 122 kişi de münferit ) turistlerden elde edilen sonuca göre

8 Turİzm Ürünü REKABETÇİLİK ENDEKSİNE GÖRE YENİ İLÇEMİZ LEFKE ve TURİZM SEKTÖRÜMÜZDEN BEKLENTİLER
Lefke Bölgemiz, son yıllarda üniversitenin yaptığı atılımlar neticesinde , özellikle kasaba konumundan çıkıp; modern bir kent haline dönüşmüştür. Bu dönüşüm; Turizm anlamında CittaSlow belgesi ile farklı bir yol haritasına bürünmüştür.

9 Alternatİf Turİzm Modellerİ ve Lefke
Ülkemizde; teşvik modellerinin çoğaltılarak yeni bir sisteme ve yol haritasına büründürülmesi, otel yatırımlarını ve tur operatörlerine verilen teşvik sistemlerinin yanına; mutlaka alternatif turizm modellerini sadece Girne, Mağusa merkezli değil diğer bölge karakteristik özelliklerini de değerlendirme ihtiyacı doğmuştur. Lefke merkezindeki tarihi evler ve kültür varlıkları köy pansiyonculuğu kapsamında dönüştürülerek, turizm sektörümüze kazandırılmalı. (Mevcut yatak sayısı 94’den 2018 sonuna kadar 800’e ulaşması hedeflenmektedir) Apostolos Andreas gibi Din Turizmi hacmi (inanç Turizmi kapsamında Şeyh Nazım Dergahı daha etkin bir şekilde tur operatörleri, seyahat acenteleri ve münferit turistlerin ilgi odağı olmalıdır.

10 Alternatİf Turİzm Modellerİ ve Lefke
Üniversitenin yaptığı açılımlar (Eğitim Turizmi) ve ekonomik getirileri yanında bölgenin doğal güzelliği unutulmamalı. Gaziveren rüzgar sörfü, Gemikonağı Limanı tüm bölge narenciye ve diğer ticari ihtiyaçlar için önemli bir liman. Bölgemizde 3. yaş turizmi ve sağlık turizmi kapsamındaki çalışmalara Bakanlıkta destek vermektedir. Yeşilyurt, Kumköy, Güzelyurt ve Akdeniz körfezleri ve sahil şeridindeki turizm alanları mutlaka yeni planlama politikalarına dahil edilmeli. Bu doğayı tahrip edip, turizm alanı yaratılacağı anlamına gelmesin. Turizm sektörümüzü çeşitlendirmek adına (kite sörf, karavancılık, kamp alanları, dağ evleri, köy pansiyonları, yürüyüş yolları,dinlence ve eğlence (rekreasyon) alanları, agro turizmde özellikle Yeşilırmak ve Eko Turizm’de Bağlıköy bu açılımlara hazır olmalı. Kültürel ve zengin tarihi doku; Bilinenlerin yanında; Akdeniz Köyü ve civarındaki zenginlikler artırılarak devam edecektir.

11

12 Eko-agro turİzm Agroturizm çeşitliliği kapsamında, turistler artık otellerin dışına çıkıp, bulundukları bölgelerdeki lokal tatları, yiyecek-içecek alışkanlıklarını bilmek ve kendi kültürlerinin dışındaki dokuları yaşamak istiyorlar. Şehir merkezlerini terk etmek, kırsal diye adlandırılacak alanlara gitmek ve ziyaretlerini lokal insanların ürettikleri servise yönelik gerçekleştirmek, bulundukları bölgenin doğal alanlarının içinde görmeyi talep ederek en az bir gece de konaklama ihtiyacı duymaktadırlar.

13 Eko-agro turİzm “Kırsal alanlarda konaklama ve etkinlikler köy yerinde yapılıyorsa bu turizm türü ‘Çiftlik Turizmi’ olarak adlandırılmaktadır. Herhangi bir kırsal yerleşimde ekonomik etkinlik tarım ise ve turistik uygulamalar da ağırlıklı olarak tarıma dayalı olarak yapılıyorsa, bu tür turizme ’Tarım Turizmi’ denilmektedir.”( Karamankulturturizm.gov.tr) Son yıllarda tüm Akdeniz ülkelerinde alternatif turizm kapsamında en fazla gelir sağlayan model Agroturizme dayalı olan bu modeldir. Modelle ne mi yapılıyor; bölge insanının günlük yaşam tarzları en yalın bir şekilde, abartısız, doğal bir ortamda turistlerin beğenisine sunuluyor. Bulunulan yöreye ait has yiyecek-içecek ve tatlıların nasıl yapıldığı turistler tarafından öğreniliyor.

14 Eko-agro turİzm EKO-TURİZM kapsamında; yöre halkının turizm sektöründen; nasıl para kazanabileceğinin hesaplarını, turizm bilincini öğretmek en önemli iki unsurdur. Eko-turizm alanında ülkemizde yapılan en önemli yanlışlıkları özetleyecek olursak; Her bölgenin turizm çeşitliliği ve eko – agro ürünler bir biri ile tamamen ayni, Yöresel doku anlamında geleneksel ve sadece o bölgeye has ürünlere eğilinmiyor, Bu gibi eko turizm faaliyetleri birkaç güne sınırlı kalıp, sürüdürülebilir yapı içerisine sokulmuyor, Bir bölgede gördüğünüz bir üreticiyi, ertesi gün veya hafta, başka bir bölge sınırları içinde görebiliyorsunuz,

15 OCAK-HAZİRAN 2017 TURİZM İSTATİSTİKLERİ
Haziran 2017’deki yatak kapasitemiz 21,567 olmuştur.

16 OCAK-HAZİRAN 2017 TURİZM İSTATİSTİKLERİ
Konaklayan kişi sayısında % 29.9 oranında bir artış gerçekleşmiştir.

17 OCAK-HAZİRAN 2017 TURİZM İSTATİSTİKLERİ
Geceleme sayısında %41.4 oranında bir artış gerçekleşmiştir.

18 TEŞEKKÜRLER..


"KKTC TURİZM VE ÇEVRE BAKANLIĞI ‘KKTC BATI BÖLGESİ TURİZM VİZYONU’ Doç" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları