Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Türk anne-baba grup eğitimi Pozitif Davranış İdaresi’ne Başlangıç

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Türk anne-baba grup eğitimi Pozitif Davranış İdaresi’ne Başlangıç"— Sunum transkripti:

1 Türk anne-baba grup eğitimi Pozitif Davranış İdaresi’ne Başlangıç

2 Çocuğunuz hakkında neler biliyorsunuz?
Engelli olmaları davranışlarını nasıl etkiliyor? Neler hissettiklerini başka hangi katkıda bulunan faktörler etkiliyor olabilir? Hayatlarındaki önemli, örnek alınabilecek kişiler kimdir?

3 Araştırmalara göre her insanın ihtiyaçları
(Maslow'un ihtiyaç hiyerarşisi) Bu piramitin özetini verip niçin/nasıl önceki tartışmalarla ilgili olduğunu anlatın – örneklerle bağlantı kurun, örneğin bir davranışın bir ihtiyacı karşılamaya çalışıyor olması nasıl olabilir?

4 Bir çocuğun bakışı Okuyup, bu ihyiyaçların herhangi birini gözden kaçırmanın çocuğunuzu ve davranışlarını nasıl etkileyebileceğini tartışınız.

5 Buzdağı Analizi

6 Zorlayıcı davranışların bir döngü içinde yeraldığı görülebiliyor:
tepki döngüsü Üstten saat yönü: Dürtü, Kızışma, Kriz, İyileşme

7 Davranışı tetikleyen nedenler
Duyumsal deneyim Öğrenilen davranış İletişim davranış Fiziksel ağrı veya hastalık Davranışları ne tetikleyebilir? Karşılanmamış ihtiyaçlarla ilişki kurun Gelişimsel aşama Hayal kırıklığı veya sıkıntı

8 Dinlenme zamanınıza öncelik veriniz
Bir kart seçiniz!

9 Davranışı desteklemek için görsel yardımcılar kullanmak
9

10 Görsel yardımcılar kullanarak hangi zorluklara yardım edilecektir?
Görsel yardımcılar alttaki zorlukları olan çocuklara yardımcı olacaktır: • dinlemek ve iletişim kurmak • anlamak ve cevap vermek • sıralı bilgiyi işlemden geçirmek • motivasyon ve oyun • talimatları ve rutinleri takip etmek • endişe ve değişikliğe karşı direnç • sosyal izolasyon ve utangaçlık zorlu davranış

11 Okul için gereken şeyler Yatak vakti Bir seyahate gitmek
Beklentileri anlamak Görsel takvimler Takvimler planlar etkinlikler Denetim Listeleri & Ajandalar Okul için gereken şeyler Yatak vakti Bir seyahate gitmek

12 Sosyal hikayeler de Güvenlik… Sosyal beceriler…
Gittiğin veya gideceğin yerler 12

13 Duyguları ifade etmek Kendini nasıl hissediyorsun? Üstten – alta:
Buraya çocuğun maskaralık yaparken veya çok heyecanlı hallinin resmini koyunuz Buraya çocuğun mutlu halli bir resmini koyunuz Buraya çocuğun öfkeli veya mutsuz resmini koyunuz (resimleri 3”g x 2.5”y’e kırpınız) 13

14 Duyumsal deneyimi düşününüz, ortama değişiklik yapmanız gerekiyormu?
Ortamı düşününüz Duyumsal deneyimi düşününüz, ortama değişiklik yapmanız gerekiyormu?

15 Dikkatini dağıt Görmezden gel Teşvik et


"Türk anne-baba grup eğitimi Pozitif Davranış İdaresi’ne Başlangıç" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları