Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Hürriyet Anadolu Lisesi

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Hürriyet Anadolu Lisesi"— Sunum transkripti:

1 Hürriyet Anadolu Lisesi
BİLGİSAYAR BİLİMİ 6. HAFTA SUNUMU Sunum Şu Kazanımları İçerir: Bir problemin çözüm adımlarının doğru bir şekilde belirlenmesinin ve sıralanmasının önemini ifade eder Verilen problem için uygun teknikleri kullanarak çözüm önerisi Verilen problemin çözümünde sabitleri ve değişkenleri belirler Verilen problemin çözümünde sabitleri ve değişkenleri kullanır Değişken isimlendirirken uyulması önerilen kuralları açıklar. Selim ÇELİK Hürriyet Anadolu Lisesi

2 PROBLEM ÇÖZME ADIMARI 1-PROBLEMLEMİ TANIMLAMA 2-PROBLEMİ ANLAMA
ADIMLARI İNCELEMEK İÇİN TANIMLARA TIKLAYINIZ 1-PROBLEMLEMİ TANIMLAMA 2-PROBLEMİ ANLAMA 3-FARKLI YOL VE YÖNTEMLER BELİRLEME

3 PROBLEM ÇÖZME ADIMLARI
ADIMLARI İNCELEMEK İÇİN TANIMLARA TIKLAYINIZ PROBLEMİ TANIMLAMA çözmeye başlamadan önce problemin açık, anlaşılır ve çok doğru bir şekilde tanımlanmış olması gerekir. Problemin ne olduğunu bilemezseniz onu çözemezsiniz. 1-PROBLEMLEMİ TANIMLAMA 2-PROBLEMİ ANLAMA 3-FARKLI YOL VE YÖNTEMLER BELİRLEME

4 PROBLEM ÇÖZME ADIMLARI
ADIMLARI İNCELEMEK İÇİN TANIMLARA TIKLAYINIZ PROBLEMİ ANLAMA Problemi çok iyi anladığınızdan emin olmanız gerekir. Problemin neler içerdiğini ve kapsamını doğru anlamalısınız. “Problemi anlamak, problemi yarı yarıya çözmek demektir. 1-PROBLEMLEMİ TANIMLAMA 2-PROBLEMİ ANLAMA 3-FARKLI YOL VE YÖNTEMLER BELİRLEME

5 PROBLEM ÇÖZME ADIMLARI
ADIMLARI İNCELEMEK İÇİN TANIMLARA TIKLAYINIZ FARKLI YOL/YÖNTEMLER BELİRLEME Problemin çözümü için olabildi- ğince farklı yol ve yöntem belirlemeli ve bu listenin, tüm olasılıkları içerdiğinden emin olmalısınız. Problem çözmek için tek bir yol yoktur; pek çok yol vardır. 1-PROBLEMLEMİ TANIMLAMA 2-PROBLEMİ ANLAMA 3-FARKLI YOL VE YÖNTEMLER BELİRLEME ADIMLARA DEVAM ET

6 PROBLEM ÇÖZME ADIMARI 4-EN İYİ ÇÖZÜMÜ SEÇME
ADIMLARI İNCELEMEK İÇİN TANIMLARA TIKLAYINIZ 4-EN İYİ ÇÖZÜMÜ SEÇME 5-GEREKLİ YÖNERGELERİ OLUŞTURMA 6-ÇÖZÜMÜ DEĞERLENDİRME

7 PROBLEM ÇÖZME ADIMLARI
ADIMLARI İNCELEMEK İÇİN TANIMLARA TIKLAYINIZ EN İYİ ÇÖZÜMÜ SEÇME Her bir çözümün olumlu ve olumsuz yönlerini ortaya koymalısınız Problem çözmek için tek bir yol yoktur; en iyi yol vardır. 4-EN İYİ ÇÖZÜMÜ SEÇME 5-GEREKLİ YÖNERGELERİ OLUŞTURMA 6-ÇÖZÜMÜ DEĞERLENDİRME

8 PROBLEM ÇÖZME ADIMLARI
ADIMLARI İNCELEMEK İÇİN TANIMLARA TIKLAYINIZ GEREKLİ YÖNERGELERİ OLUŞTURMA çözmeye başlamadan önce problemin açık, anlaşılır ve çok doğru bir şekilde tanımlanmış olması gerekir. Problemin ne olduğunu bilemezseniz onu çözemezsiniz. 4-EN İYİ ÇÖZÜMÜ SEÇME 5-GEREKLİ YÖNERGELERİ OLUŞTURMA 6-ÇÖZÜMÜ DEĞERLENDİRME

9 PROBLEM ÇÖZME ADIMLARI
ADIMLARI İNCELEMEK İÇİN TANIMLARA TIKLAYINIZ ÇÖZÜMÜ DEĞERLENDİRME Sonuç yanlış çıkmış ya da bireyin beklentilerini karşılamamış ise problem çözme sürecine baştan başlamak gerekir 4-EN İYİ ÇÖZÜMÜ SEÇME 5-GEREKLİ YÖNERGELERİ OLUŞTURMA 6-ÇÖZÜMÜ DEĞERLENDİRME

10 “algoritmik çözümler”
PROBLEM ÇÖZME ADIMLARI Problemlerin her zaman sıradan çözümleri olmaz. Kek yapmak ya da araba kullanmak gibi problemleri çözmek için bir dizi eylem gerekir. Adım adım yönergelere dayalı olan bu çözümlere denir. En iyi yolu seçtikten sonra sonuca, ilgili adımları izleyerek ulaşılır. Bu adımlardan oluşan yapıya denir. “algoritmik çözümler” algoritma

11

12 En lezzetli ekmeği seçmek ya da işleri büyütmek için yatırım yapmak gibi problemlerin ise açık ve net ifade edilen yanıtları yoktur. Bu çözümler bilgi ve deneyim gerektirir, bir dizi deneme ve yanılma sürecinden oluşur. Doğrudan işlem adımları ile ulaşılamayan sonuçlara “keşfe dayalı çözümler” denir.

13 VERİ Günlük işlerimizin tamamını yaparken adeta bilgi yağmuru ile karşı karşıya kalırız. Beynimiz ise bu bilgi yağmurundan işine yarayacağını düşündüklerini alır yorumlar ve biz de kararlarımızı bu yorumlara göre veririz. Hatta zihnimiz daha sonra kullanmak için bazı bilgileri saklar. Örneğin sizce, evden okula yürüyerek gelen bir öğrenci ne tür bilgilerle karşılaşmaktadır

14 Evden çıktığımızda hava ile ilgili bir fikrimiz olur
Evden çıktığımızda hava ile ilgili bir fikrimiz olur. Hava beklediğimizden daha soğuksa eve tekrar dönüp daha kalın bir mont alabiliriz. Saatimize bakarak geç kalıp kalmadığımızı kontrol ederiz. Eğer gecikmişsek daha hızlı yürürüz Çevremizdeki insanların ve taşıtların seslerini algılarız. Okulun bahçesine girip en yakın arkadaşımızın sesini duyduğumuzda ona yöneliriz.

15 Bilgisayarlar da tıpkı beynimiz gibi çeşitli kararlar vermek veya işlem yapabilmek için bilgi girişine ihtiyaç duyarlar. İşte bilgisayarların sonuca ulaşabilmek için algıladığı, işlediği, sonuç ürettiği veya daha sonra kullanmak üzere depoladığı her şeye veri denir.

16 kahverengi saçlı ve mavi gözlü olabilirsiniz.
Veri, dünyanın gerçekleridir aslında. Kendimizi örnek alacak olursak; boyunuz 1.70 cm uzunluğunda olabilir, kahverengi saçlı ve mavi gözlü olabilirsiniz. Bunların hepsi birer veridir. “veri” dir.

17 BİLGİSAYAR İLE PROBLEM ÇÖZMEDE İKİ ÖNEMLİ KAVRAM VARDIR.
DEĞİŞKEN SABİT

18 SABİT Problemin çözüm süreci boyunca asla değişmeyen değerlerdir. «30» «Hakkari» gibi olabilir.

19 DEĞİŞKEN Örneğin «nüfus» isimli bir değişenin içerisinde değeri atanmış olabilir, program çalıştığı süre içerisinde bu değer değişebilir ancak değişkenin ismi hiçbir zaman değişmez.

20

21 Bir dişçi muayenehanesinde diş doktoru Mehmet Bey akşama kadar 15 hasta ile ilgilenmiştir. Buradaki dişçi koltuğu sabit, gelip giden hastalar ise değişkendir. Bilgisayarların işleyişinde de bazı veriler değişkenler aracılığıyla depolanırken bazı veriler ise sabit olarak kalır. Sabit olarak kalan bu birimler ne olursa olsun değişmez ve ilk depolandıkları haliyle kullanılmaya devam ederler.

22

23

24

25

26 BİLGİSAYARA VERİYİ YANİ SABİT VE DEĞİŞKENLERİ SİZ TANIMLARSINIZ.
VE TABİ BAZI KURALLARA DİKKAT ETMENİZ GEREKİR

27 Değişkene içerdiği değer ile tutarlı isimler veriniz.
Değişkenlere isim verirken boşluk kullanmayınız. Değişkenlere isim verirken bir karakter ile başlayınız. Matematiksel semboller kullanmamaya dikkat ediniz.

28 SIRA SENDE ! EV, OKUL VEYA GÜNLÜK HAYATIN VEYA DİĞER KONULARLA İLGİLİ SABİT VE DEĞİŞKEN ÖRNEKLERİ VER VE KURALLARA GÖRE TAHTAYA YAZ


"Hürriyet Anadolu Lisesi" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları