Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ HASTANESİ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ HASTANESİ"— Sunum transkripti:

1 YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ HASTANESİ
KALİTE DENETİM VE AKREDİTASYON

2 İÇİNDEKİLER Tarihçe Yeditepe’de Kalite JCI Akreditasyon
Hasta Güvenliği Hasta Hakları ve Sorumluluk Rehberi Kalite ve Bilgi Güvenlik Politikası Hastane Laboratuvarları Plan ve Yönetmelikler Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi

3

4 TARİHÇE “Yeditepe Üniversitesi Hastanesi, 15 Mayıs 2006 tarihinde başlamış olduğu JCI Kalite Belgesi yolculuğunda yaklaşık 16 ay süren bir çalışma sonucu 29 Ekim 2007 – 2 Kasım 2007 tarihleri arasında hastanemizin tüm çalışanlarının verdiği destekle birlikte geçirdiği denetim sonrasında 2 Kasım 2007 tarihinde JCI (Joint Commission International) tarafından akredite edildi. Başka bir deyişle kalitesini ve başarısını uluslararası düzeyde belgeleyen İlk Türk Üniversite Hastaneleri Grubu oldu. Bu belge ile Yeditepe Üniversitesi Hastanesi, Yeditepe Üniversitesi Göz Hastalıkları Araştırma ve Uygulama Merkezi ile Yeditepe Üniversitesi Hastanesi Bağdat Caddesi Polikliniği, tüm dünyada yüzlerce sağlık kuruluşunun sahip olabilmek için çabaladığı bu belgeyi almaya hak kazanan kurumlar arasında yerini aldı yılında ikinci kez JCI denetimini de başarıyla gerçekleştiren Yeditepe Üniversitesi Hastanesi, 2014 yılında JCI tarafından üçüncü kez Akademik Tıp Merkezi Hastanelerine yönelik standartları da içine alacak şekilde akredite edilerek kalitesinin sürdürülebilir olduğunu kanıtladı.

5 YEDİTEPEDE KALİTE Yeditepe Üniversitesi Hastanesi ve Bağlı Kurumları, Sağlık Bakanlığı tarafından sağlık hizmetlerinin kalitesinin değerlendirilmesi ve iyileştirilmesine yönelik hazırlanan standartlar ile uyumlu bir şekilde çalışmalarını sürdürmektedir.  Kalite İyileştirme, Geliştirme ve Hasta Güvenliği Komitesi Yeditepe Üniversitesi Hastanesi ve Bağlı Kurumlarında Kalite Yönetim Sistemleri’nin gereklilikleri ve Akreditasyon Standartları doğrultusunda yapılacak olan Kalite Yönetim sistemi iyileştirme çalışmalarını planlamak uygulamak, hasta güvenliği ve diğer konularda gelen öneri, beklenmedik olay ve uygunsuzlukları değerlendirmek, planlamak, uygulanması için birimleri organize ve koordine etmek ve uygulamaların uygunluk ve etkinliğini değerlendirmekten sorumlu komitedir. Hasta Hakları ve Eğitimi Komitesi Yeditepe Üniversitesi Hastanesi ve Bağlı Kurumlarında tanı ve tedavi istemi ile başvuran hastaların, hastane politikaları doğrultusunda bilimsel ve etik olarak doğru, zamanında, eşit ve eksiksiz bir şekilde eğitilmelerini ve haklarının korunmasını sağlamaktan sorumlu komitedir.

6 Hastaların Değerlendirilmesi ve Bakımı Komitesi
Yeditepe Üniversitesi Hastanesi Bağlı Kurumlarına tanı ve tedavi istemi ile başvuran hastaların, hastane politikaları ve akreditasyon standartları doğrultusunda, sağlık çalışanlarının ve hizmet basamaklarının oluşturduğu entegre bir sistem içinde, zamanında eşit, eksiksiz, bilimsel ve etik olarak doğru şekilde değerlendirilmelerinin ve bakımlarının sağlanmasından; sonrasında taburculukları ve takipleri için planlamalarının yapılmasından sorumlu komitedir Laboratuvar Kalite İyileştirme Komitesi Yeditepe Üniversitesi Hastanesi ve Bağlı Kurumları Merkez Laboratuvarlarında laboratuvar teknik yeterliliğinin geliştirilmesi test ve hasta güvenliği kriterlerinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi sonrasında geliştirilmesinden sorumlu komitedir. Laboratuvar Yönetsel ve Teknik gerekliliklerin planlanması ve iyileştirilmesinden sorumludur.

7 Tesis Güvenlik ve Risk Yönetimi Komitesi
Yeditepe Üniversitesi Hastanesi ve Bağlı Kurumlarının politikaları ve akreditasyon standartları doğrultusunda hastane personelinin ve hastaların güvenliğini sağlamak, gelebilecek her türlü tehlikeye karşı önceden önlem almak, gerekli ölçümlerin yapılarak takibi sağlamak, kriz durumları için bir plan ve program oluşturmaktan sorumlu komitedir. Enfeksiyon Kontrol Komitesi Yeditepe Üniversitesi Hastanesi ve Bağlı Kurumlarında hastane politikaları ve akreditasyon standartları doğrultusunda hastane enfeksiyonlarını bilimsel ve etik olarak doğru, zamanında ve eksiksiz bir şekilde kontrol etmek, sınırlamak ve gerekli önlemlerin alınmasını sağlamaktan sorumlu komitedir. Çalışan Eğitimi ve Gelişimi Komitesi Yeditepe Üniversitesi Hastanesi ve Bağlı Kurumları vizyon, misyon ve politikaları doğrultusunda kuruma uygun nitelikte personel alınmasına rehberlik etmesi, tüm personelin sürekli eğitimini sağlanması, mesleki ve diğer konularda gelişimlerine imkan tanınmasını sağlamaktan, sosyal organizasyonların koordinasyonundan ve etkin iletişimin sağlanmasından sorumlu komitedir.

8 Bilgi Yönetimi Komitesi
Yeditepe Üniversitesi Hastanesi ve Bağlı Kurumlarında tanı ve tedavi istemi ile başvuran hastaların, hastane politikaları doğrultusunda bilimsel ve etik olarak doğru, zamanında ve eksiksiz hizmet almaları için ; Gereken bilgileri tanımlamak , Bilgi yönetim sistemlerinin tasarlanmasına rehberlik etmek , Veri ve bilgileri belirleyip bütünleştirerek kullanımı sağlamaktan sorumlu komitedir. Ağrı Yönetimi Komitesi Yeditepe Üniversitesi Hastanesi’ne tanı ve tedavi istemi ile başvuran hastaların, hastane politikaları ve akreditasyon standartları doğrultusunda bilimsel ve etik olarak doğru, zamanında, eksiksiz ve eşit ağrı tedavisi almalarının sağlanmasından sorumlu komitedir.

9 İlaç Kurulu Yeditepe Üniversitesi Hastanesi ve Bağlı Kurumlarında tedavi istemi ile başvuran hastaların ilaç tedavilerinin zarar ve risklerini en aza indirmek ve istenen optimum klinik sonuçlara ulaşmak için etkin uygulanma koşullarını sağlamak amacı ile Yeditepe Üniversitesi Hastanesi çalışanlarına danışmanlık yapmak; hasta ve çalışanların ilaç ve ilaç kullanımları ile ilgili gereksinim duydukları eğitimleri belirlemek, planlamak ve uygulanmasını sağlamak, sağlık çalışanları ile eczane arasındaki etkin iletişimi sağlamak için yöntem belirlemekten sorumlu kuruldur. Bilimsel Komite Yeditepe Üniversitesi Hastanesi ve Bağlı Kurumlarında yapılan Bilimsel Çalışmaların doğru ve etik yöntemler kullanılarak yapılmasının sağlanmasından, kontrol ve koordinasyonundan sorumlu komitedir. İç Denetim Komitesi Yeditepe Üniversitesi Hastanesi ve Bağlı Kurumlarında Kalite Yönetim Sistemleri’nin gereklilikleri ve Akreditasyon Standartları doğrultusunda yapılacak olan İç Kalite Denetimlerinin planlanması, uygulanması ve raporlanmasından sorumlu komitedir.

10 Kalite Konseyi Kurumun kalite politikası ve ilkeleri doğrultusunda yaratılan, yeniliklere açık, çağdaş ve yardımsever çalışma ortamını sürekli kalite iyileştirme çalışmaları ile daha da geliştirmeyi amaç edinirken hastanenin merkez komitesi olarak görev yapar ve kaynaklarını değerlendirir/yönetir. Yeditepe Üniversitesi Hastanesi ve Bağlı Kurumlarında kalite amaçlarının, hedeflerinin ve politikalarının belirlenmesinde çalışarak aynı zamanda prosedür ve talimatların etkin bir şekilde uygulanmasını sağlar. Transfüzyon Komitesi Yeditepe Üniversitesi Hastanesi’nin vizyon, misyon ve politikaları doğrultusunda hastalara uygun kan ürününü uygun miktarda vermek ve transfüzyon reaksiyonlarını minimalde tutmak, güvenli kan bağışı ve güvenli kan transfüzyonunu sağlamak, bu konuda gerek kan bankası çalışanlarını gerekse transfüzyon zincirinde yer alan tüm personelin sürekli eğitimini sağlamaktan sorumlu komitedir. Radyasyon Güvenliği Komitesi Yeditepe Üniversitesi Hastanesi ve Bağlı Kurumlarının politikaları, akreditasyon standartları ve kanuni gereklilikler doğrultusunda hastane personelinin ve hastaların radyasyon güvenliğini sağlamak, oluşabilecek tehlikelere karşı önceden önlem almak, gerekli ölçümleri yaparak takibini sağlamak, Radyasyon Güvenliği El Kitabı’nı hazırlamak ve uygulamaktan sorumlu komitedir.

11 Ameliyathane Komitesi
Yeditepe Üniversitesi Hastanesi ve Bağlı Kurumlarına cerrahi tanı ve tedavi istemi ile başvuran hastaların, hastane politikaları ve akreditasyon standartları doğrultusunda, sağlık çalışanlarının ve hizmet basamaklarının oluşturduğu entegre bir sistem içinde, zamanında eşit, eksiksiz, bilimsel ve etik olarak doğru şekilde değerlendirilmelerinin ve bakımlarının sağlanmasından; sonrasında yönlendirme, taburculukları ve takipleri için planlamalarının yapılmasından sorumlu komitedir. Kanıta Dayalı Hemşirelik Komitesi Hemşirelik Hizmetleri bünyesinde yürütülen her türlü araştırma, yayın ve veri analizi çalışmalarını düzenlemek, bilimsel kanıt temelli hemşirelik bakım uygulamalarını yaygınlaştırmak ve bakım indikatörleri doğrultusunda yüksek kalitede hemşirelik bakım çıktıları elde etmek amacına yönelik olarak oluşturulmuştur. Bebek Dostu Hastane Komitesi Yeditepe Üniversitesi Hastanesi ve Bağlı Kurumlarında anne sütünün teşviki ve anne sütünü, anne sağlığı hizmetlerini, bebek bakımı ve Anne Sütü ile Beslenmenin On Adımını yaygınlaştırmak, Bununla ilgili kurum için ve kurum dışı sosyal projeleri etkin şekilde organize etmek ve yönetmekle sorumlu bir komitedir.

12 JCI AKREDİTASYON Yeditepe Üniversitesi Hastanesi ve Bağlı Kurumları, tüm sistemiyle, bütün standartlarda ilk seferinde JCI (Joint Commission International) Akreditasyon belgesi alan ilk Türk Üniversite Hastaneleri Grubu’dur. Joint Commission International (JCI), sağlık hizmetlerinin kalitesini ve güvenliğini arttırmaya odaklanmış, kar amacı gütmeyen, bağımsız, uluslararası akreditasyon hizmetleri için oluşturulmuş bir kurumdur. JCI, ABD’de yaklaşık sağlık kurumunu akredite eden dünyanın en büyük akreditörü JCAHO ( Joint Commission on Acreditation of Healthcare Organizations )’ nun uluslararası alanda faaliyet gösteren bölümüdür. Neden JCI Akreditasyon Standartları? JCI Akreditasyon standartları hastaneyi bir bütün olarak ele alarak, hasta bakım kurallarını bu temel düşünce üzerine inşa eder. Bu nedenle JCI standartları, hasta bakım kalitesi ve hasta güvenliği ile ilgili süreçlere odaklanır. Akreditasyon, hasta bakım kalitesine önemli kazanımlar sağlar ve hastanın her basamakta bu kaliteyi hissetmesi sağlanır.

13

14

15 YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ KURUCUSUNUN RÖPORTAJINDAN;
“Bir numara olmak için yola çıkmıştık bunu belgeledik”  Yeditepe Üniversitesi Kurucusu Bedrettin Dalan, Yeditepe Üniversitesi Hastanesi’ nin dünyanın sağlık standartları konusunda en önemli belirleyici olan JCI kalite belgesini alması ile ilgili “Kalite belgesi, öncelikle Yeditepe Üniversitesi Hastanesi’ nin kurucusu olarak değil bir Türk olarak beni çok mutlu etti. Çünkü isminde yabancı bir isim olmadan bir Türk Hastanesi bu belgeyi aldı, gurur duyuyorum” dedi. “JCI, Amerika ve pek çok dünya ülkesinde hastane derecelendirilmeleri konusunda güvenilir bir kuruluş. Yabancı hastalar ve kurumlar bize geldiklerinde ilk bunu soruyorlardı. Biz de bu kurumla temasa geçerek derecelendirilmeyi istedik. Denetim sonrası ilk seferde tüm sistemiyle, tüm standartlarda akredite olan ilk Üniversite Hastaneleri Grubu olduk. Ben Yeditepe Üniversitesi Hastanesi’ni açarken “Artık dünyada herkesin gıpta ile bakacağı bir Türk Hastanesi var” demiştim. Bazılarına inandırıcı gelmemişti. Ancak ortaya çıkan uluslararası derecelendirmelerden sonra ne kadar haklı olduğum ortaya çıktı.” dedi. Yeditepe Üniversitesi Hastanesi Kalite Geliştirme Direktörü ve Başhekim Yardımcısı Doç. Dr. Selami Sözübir, “Öncelikle tüm sistemi ile akredite olan ilk Üniversite Hastaneleri grubuyuz. En önemli farkımız bu. Denetime gelen uzmanlar tek tek standartlar üzerinde inceleme yaptılar. Tüm standartlar içinde hiç karşılayamadığımız standart olmadı. Üniversite Hastaneleri Grubu olarak çok büyük bir başarı elde ettik.” şeklinde süreci aktardı. “Hasta ve yakınları her basamakta kaliteyi hissetmeli”  Doç. Dr. Sözübir, akreditasyon belgesinin hasta açısından önemiyle ilgili olarak da şunları söyledi: “Akreditasyon, hasta bakım kalitesine önemli kazanımlar sağlar ve hasta tedavi hizmeti aldığı her basamakta bu kaliteyi hisseder. Aslında akreditasyon risklerin sıfırlanmasını amaçlar . Meydana gelmesi muhtemel hataların önceden tespit edilebilmesi için risk ölçümleri yapılır ve bu ölçümlemelere göre hataların önlenmesi, sürecin iyileştirilmesi sağlanır. Hasta ve yakınlarının sağlık problemleri ile ilgili mevcut ve olası eğitim gereksinimleri belirlenir, eğitimler verilerek takip edilir. Hastanenin mimari yapısı standart hale getirilir. Kalitenin en önemli alt konularından biri olan enfeksiyon kontrolü için ayrı bir komite çalışır. Hasta güvenliği konusundaki hassasiyet daha da artarak, ortaya çıkabilecek tıbbi hatalar önlenir ve hasta mahremiyeti en üst düzeyde korunur. ” Hedef sıfır hata ile çıkmak  Yeditepe Üniversitesi Hastanesi ve Bağlı Kurumlarının profesyonel sağlık kadrosu ile her zaman daha yüksek hedeflerle yoluna devam edeceklerini belirten Doç. Dr. Sözübir “Akreditasyonun temeli standartlardan doğar. Komisyon gelir, denetler ve standartlara uygunsa bu belgeye verir. Ancak bu belge sadece üç yıl içindir. Üç yılda bir yeniden kontrol ve denetim yapılır. Amacımız ve stratejimiz üç yıl sonraki denetimden de sıfır hata ile çıkmayı başarmak.” dedi.

16 HASTA GÜVENLİĞİ Hasta güvenliğini sağlamak amacıyla 7 güvenlik önlemi alınmaktadır:  Hastaların doğru tanılanması. İlaç güvenliğinin sağlanması. Etkin iletişimin sağlanması. Yanlış alan, yanlış hasta ve yanlış işlemin önlenmesi. Tedavi ve bakım hizmetinin güvenliğinin sağlanması Kullanılan cihazların güvenliğinin sağlanması. Düşme riskinin azaltılması. İndikatör takibi ve raporlanması Hasta bakımında sürekli ve ihtiyaç halinde iyileştirmeler yapıldıktan sonra aralıklı olarak takip edilen indikatörler mevcuttur. İndikatörlerin takip edilmesinde amaç hasta güvenliğini sağlamaktır. Aşağıdaki indikatörler hemşirelik hizmetleri tarafından takip edilen indikatörlerdir. İndikatörler hasta güvenliği hedefleri doğrultusunda ihtiyaca göre değişiklik göstermektedir. Hasta Bakımında Kullanılan Zorunlu İndikatörler Bası yarası indikatörü : Bir bölgenin uzun süreli veya aralıksız basınca maruz kalması ile oluştuğu için bası yarası olarak adlandırılır. Ancak halk arasında daha çok yatak yarası olarak bilinir. Hasta değerlendirme planına uyum indikatörü Hasta düşmeleri takip indikatörü

17 HASTA HAKLARI VE SORUMLULUK REHBERİ
Sağlık hizmetlerinden faydalanma hakkı Bilgi isteme hakkı Hasta haklarının korunması Tıbbi müdahalelerde hastanın rızası Tıbbi araştırmalar Diğer haklar Sorumluluklar ve hukuki korunma yolları aklari_ve_sorumluluklari.pdf

18 KALİTE ve BİLGİ GÜVENLİK POLİTİKASI

19 hastane laboratuvarlari

20 PLAN VE YÖNETMELİKLER Hastane enfeksiyonu
aglikta_kalitenin_gelistirilmesi_ve_degerlendirilmesine_dair_yonetmelik_ pdf NELER YAPILDI? Hasta Güvenliği: Yeditepe Üniversitesi Hastanesi ve Bağlı Kurumları’nda asla oda numarası veya hastanın tanısı ile seslenilmez. Burada hastalar hem kimlik bilekliği, hem de dosyasından üçlü kriter kullanılarak adı soyadı, kimlik numarası ve doğum tarihi ile doğrulanır. Bu işlem belirli hastalar için değil, tüm hastalar için kullanılır. Hastane enfeksiyonu Hastanın yanlış tanımlanmasına ilişkin hatalar İşlerin teslimi: Hekimden hekime, hekimden hemşireye, nöbetten nöbete bilgilerin doğru aktarılması gerekir. Bunun sağlanması için biz uygun kayıt mekanizmalarını çok net ve kesin kurallarla oluşturduk. Joint Commission International’ın yaptığı araştırmalara dayanarak “etkin iletişimin sağlanması” amacıyla yöntemler geliştirdik. İlaç güvenliği: Doğru hastaya doğru yoldan doğru ilacın verilmesi önemlidir. İlacın etkilerinin izlenmesi ise daha da önemlidir Hastanedeki cihazlar: Hastalar için kullanılan cihazlara ehliyetsiz ya da yetkisiz kişilerin dokunmasını önlemezseniz veya ölçümlediği verileri kontrol edilmemiş cihazları kullanırsanız hastaya zarar verebilirsiniz. Bu nedenle herhangi bir ölçüm sapması olmaması amacıyla tüm medikal cihazlarımızın kalibrasyonları yapılmaktadır.

21 TS ISO/IEC 27001 BİLGİ GÜVENLİĞİ YÖNETİM SİSTEMİ
Yeditepe Üniversitesi Hastanesi, 1 Temmuz 2016 tarihinde kendi Hastane İşletim Sistemi yazılımını üreten bir sağlık kurumu olarak TS ISO / IEC Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi kalite belgesini almaya hak kazanmıştır. Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi (BGYS): Bilgi güvenliğini kurmak, gerçekleştirmek, işletmek, izlemek, gözden geçirmek, sürdürmek ve geliştirmek için oluşturulmuş bir yönetim sistemidir. Bilgi kurumsal değerli bir varlıktır. TS ISO / IEC Standardı İle; Hastalara ve kuruma ait bilgi varlıkları etkin bir şekilde korunup, gizlilik, bütünlük ve erişilebilirlik ilkeleri kapsamında izinsiz ve yasadışı yollardan bilgi varlıklarına erişme olasılığı en aza indirgenmektedir. Gizli ve önemli bilgilerin korunması sağlanmaktadır. Sistem içerisinde mevcut olan zayıflıklar önceden tespit edilip, gerekli önlemlerin alınması mümkün olabilmektedir. Kurumda çalışanların değerli bilgi varlıklarının farkına varmaları sağlanmaktadır. Bilgi güvenliğine yönelik uluslararası standartların kurum genelinde uygulanması sağlanarak, hastaların güveni kazanılabilmektedir.

22

23 TEŞEKKÜRLER.. CEYLAN ATUĞ.


"YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ HASTANESİ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları