Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI"— Sunum transkripti:

1 BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
Kahramanmaraş Özel Eğitim Uygulama Merkezi 2015, ARALIK Hazırlayan: Meryem KARAKAYA Barış Murat GÖK

2 Tanımı BEP’i gerekli kılan nedenler BEP’in yasal dayanakları Kimlerin BEP’e ihtiyacı var BEP’in yararları BEP nasıl hazırlanır. Ailenin BEP hazırlama sürecindeki yeri

3 Bep Nedir? Öğrencilerimizin ihtiyacı olan alanlarda; önceliklerinin belirlenip bunların en iyi ortamda ve en iyi şekilde öğretilmesi için hazırlanan yazılı dökümanlardır.

4 Bireyin, ailenin, öğretmenin gereksinimleri doğrultusunda hazırlanır
Bireyin, ailenin, öğretmenin gereksinimleri doğrultusunda hazırlanır Gerektiğinde düzeltilebilen ve değiştirilebilen esnek bir çalışma programıdır.

5 Bu doküman Aile, öğretmen ve ilgili uzmanların işbirliği ile planlanır ve bireyin ailesinin onayı ile uygulanır.

6 Yasal Dayanaklar 573 sayılı Özel Eğitim Hakkında Kanun Hükmünde Kararname’nin 4. Madde (f) bendinde; “özel eğitim gerektiren bireyler için bireyselleştirilmiş eğitim planı geliştirilmesi ve eğitim programlarının bireyselleştirerek uygulanması esastır” diyerek BEP yasal olarak zorunlu hale getirmiştir. 68. Madde (1) bendinde; Özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin devam ettiği okul ve kurumlarda Bakanlıkça hazırlanan genel ve mesleki eğitim programları ile özel eğitim okul, kurum ve sınıflarında içerikleri öğrencilerin özelliklerine göre hazırlanmış özel eğitim programları uygulanır.

7 Neden Bep Her çocuk özeldir.
Çocuklarda, dil, problem çözme, zihinsel süreçler, davranışsal özellikler ve öğrenme özellikleri birbirinden farklılık gösterebilir. Bireylerin zayıf ve güçlü yönleri kendi içinde farklı ilerler. Öğrenciye evde ya da toplumda kendisinden beklenen davranışları günlük yaşamında gerekli olan beceriler öğretmek için hazırlanır.

8 Kimlerin Bep’e İhtiyacı Vardır?
Aynı yaş grubundaki çocuklara sağlanan eğitim olanaklarından yararlanmasını engelleyen özel eğitim gereksinimi olan bireylerin, Engeli ya da yetersizliği, eğitimsel performansını olumsuz olarak etkileyen bireylerin, Gereksinimlerinin karşılanması için özel düzenlenmiş destek eğitime gereksinim duyulan bireylerin BEP’ e ihtiyacı vardır.

9 Bep’in Yararları Bireye uygun eğitim hizmetlerinin sunulması,
Bireye uygun ve gerçekçi amaçların belirlenmesi, Bu amaçlarının karşılanıp karşılanmadığını ortaya koymak Öğrencinin gelişimini gözlemek ve iletişim kurmak için öğretmenlere yardımcı olur.

10 Bep Nasıl Hazırlanır? 1. Bireyselleştirilmiş eğitim programını hazırlayacak ekibin oluşturulması, 2. Çocuğun eğitsel performans düzeyinin belirlenmesi 3. Uygun eğitim ortamları ve bu ortamlarda sunulacak destek hizmetlerin belirlenmesi 4. Uzun ve kısa dönemli amaçların belirlenmesi 5. Bireyselleştirilmiş öğretim programının hazırlanması 6. Uygun öğretim materyalleri ve öğretim yöntemlerinin belirlenmesi 7. BEP’in uygulanması, izlenmesi ve değerlendirilmesi

11 1. BEP Hazırlayacak Ekibin Oluşturulması
Okul müdürü yada görevlendireceği müdür yardımcısı Sınıf öğretmeni Özel eğitim öğretmeni Rehber öğretmen İlgili branş öğretmenleri Aile

12 2. Çocuğun Eğitsel Performans Düzeyinin Belirlenmesi
Öğrencinin program alanlarına göre yapabildikleri ve yapamadıklarının belirlenmesi işlemidir. Performans düzeyinin belirlenmesi; öğrencinin ihtiyaçlarına göre amaçların belirlenmesi ve ilerlemenin görülebilmesi için son derece önemlidir.

13 Öğrenci için işlevsel ve sık kullanılacak beceriler
Pek çok ortamda gerçekleştirilebilecek beceriler Diğer bireyleri gözleyerek öğrenebileceği beceriler Öğrencinin kendine güvenini artırmasını sağlayacak beceriler Başka becerilerin gerçekleştirilebilmesi/öğretilebilmesi için önkoşul olabilecek beceriler

14

15

16 Performans Düzeyi Örneği

17 4. Uzun ve Kısa Dönemli Amaçların Belirlenmesi
Uzun dönemli amaç: Öğrencinin bir öğretim dönemi ya da bir öğretim yılı sonunda gerçekleştirmesi istenen davranışlardır. Yıllık amaçlar da denilebilir. Kısa dönemli amaç: Öğrencinin var olan performans düzeyi ile uzun dönemli amaç arasında kalan ve daha kısa sürede gerçekleştirilen amaçlardır.

18 5. Bep’ in Hazırlanması Amaçlar işlevsel olmalı
Gerçekçi ve başarılabilir olmalı Edinim düzeyindeki davranışlarla sınırlandırılmamalı

19 7. BEP’in uygulanması, izlenmesi ve değerlendirilmesi
BEP geliştirme birimi, üyelerin değerlendirme raporlarını alır. BEP’ in amaçları doğrultusunda bireydeki ilerlemeleri değerlendirir. İlerleme kaydedilmişse BEP’ in sonraki amaçları belirlenir. Öngörülen süre içerisinde bireyselleştirilmiş eğitim programının uzun dönemli amaçları doğrultusunda ilerleme kaydedilememişse, ilerlemeyi sınırlandıran ya da engelleyen nedenler belirlenir.

20 Bep Örneği – Beslenme Bilgisi Dersi

21 Bep Örneği – Hayat Bilgisi Dersi

22

23 Bep Toplantı Tutanağı Örneği

24

25


"BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları