Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

 İnternette mahremiyetin mahrumiyeti Konusu önemlidir. B unu iptal edin, bunu kullanmayın demek yerine doğru kullanım kanalları  İnternette izler kolay.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: " İnternette mahremiyetin mahrumiyeti Konusu önemlidir. B unu iptal edin, bunu kullanmayın demek yerine doğru kullanım kanalları  İnternette izler kolay."— Sunum transkripti:

1

2  İnternette mahremiyetin mahrumiyeti Konusu önemlidir. B unu iptal edin, bunu kullanmayın demek yerine doğru kullanım kanalları  İnternette izler kolay kolay silinmez

3

4

5

6

7

8  Türkiye nüfusunun yaklaşık %20’sini 15-26 yaş arası gençler oluşturmaktadır. Bu da yaklaşık 15 milyon genç anlamına gelmektedir.  Gençler, bütün bir hafta nın, 50 saatini sosyal medyada geçiriyor. (25 saat hafta içi, 25 saat hafta sonu).

9  Üniversiteli gençliğin %71 'i için akşam 20.00-02.00 arası,  Liselilerin %67 'si için ise 16:00-0:00 arası, facebookta en çok vakit geçirdikleri zaman dilimleri.

10

11  %25 facebook kullanıcısı, sitenin gizlilik ayarlarını bilmiyor ve kullanmıyor.  %40 sosyal ağ kullanıcısının, doğum tarihi gibi kişisel bilgileri (kimlik hırsızlığı riski) herkese açık.  %9 sosyal ağ kullanıcısının bilgileri, geçen yıl içinde kötü amaçla kullanılmıştır (online dolandırıcılık, kimlik hırsızlığı, taciz gibi).

12  Sophos’un yaptığı bir araştırma 2009 yılında sosyal ağlardaki kötü niyetli yazılımların ve spam'lerin yüzde 70 oranında arttığını ortaya koymuştu. Sophos’un yaptığı bir araştırma Aynı araştırmaya göre Facebook kullanıcılarının  %46'sının tanımadığı kişilerden gelen arkadaşlık isteklerini kabul ettiği,  Yaklaşık %100'ünün e-posta adreslerini paylaştığı,  %30-40'lık kesiminin aile ve arkadaşlarıyla ilgili bilgileri paylaştığı görüldü.

13  İstanbul Bilişim Suçları Amirliğinin verilerine göre; suç oranlarında bu yıl, geçen yıla nazaran %50 artmıştır.  11 ayda 1488 sanal ortam şikayeti yapılmış.  Başvuruların üçte biri, facebook üzerinden çalınan kişisel bilgilerin kullanılması ile ilgili

14  Küçükçekmece’de bir lise 1. sınıf öğrencisi, www.knightonline.com isimli oyun sitesinde bulunan 1600 TL tutarındaki oyun karakterinin şifresinin çalındığı şikâyetinde bulundu. Şifreyi çalanın Bursa’da 29 yaşındaki bir bilgisayar programcısı olduğu tespit edildi.  Şişli’de 20 yaşındaki bir üniversite öğrencisi, facebook’taki şifresinin kırıldığını, arkadaşlarıyla kendisiymiş gibi konuşulduğunu öğrendi. Olayı araştıran polis, failin şikâyetçinin eski sevgilisi olduğunu ortaya çıkardı.

15  Gaziosmanpaşa’da bir ev kadını, 12 yaşındaki kızının kandırılarak, çıplak görüntülerinin web kamerası ile kaydedildiğini öğrenir öğrenmez soluğu emniyette aldı. Yapılan çalışmayla, 34 yaşındaki eski beden eğitimi öğretmeni C.L. isimli erkek yakalandı. Failin oyun sitelerine girerek kendisini 13 yaşında kız çocuğu olarak tanıttığı ve böylece arkadaşlıklar kurduğu ortaya çıktı. Öğretmen, Kadıköy’de bir internet kafede yakalandı ve “çocuğun cinsel istismarı” suçundan tutuklandı.  Eyüp’te dükkân sahibi bir kişi, 12 yaşındaki ilkokul öğrencisi kızının facebook’taki hesabının ele geçirilerek, profili üzerinden cinsel yazılar yayımlandığını, kızının küçük düşürüldüğünü söyledi. Failin küçük kızla aynı okulda okuyan bir kız öğrenci olduğu belirlendi.

16  Ulaştırma Bakanlığı İnternet Kurulu tarafından, 9-16 yaş grubu çocukların internet üzerindeki Sosyal Paylaşım Sitelerini kullanma alışkanlıklarının analiz edildiği bir çalışma yapılmıştır.  Çocukların yaklaşık %70’i günde en az bir kere interneti kullanırken, %66’sı günde en az bir kere sosyal ağları kullanmakta ve burada ortalama 72 dakika zaman harcamaktadırlar. Facebook, %99’luk kullanım oranı ile en fazla kullanılan sosyal ağ durumundadır.  Çocukların %50’si sosyal ağlara kaydolurken karşılaştıkları gizlilik ve kişisel bilgileri korumaya yönelik yönergeyi okumadıklarını ya da anlamadıklarını ifade etmişlerdir.  Çocukların %25’i ev adreslerini, %29’u cep veya ev telefonlarını ve %51’i aile bireylerinin isimlerini arkadaşlarıyla veya herkesle paylaşmaktadırlar.

17

18

19

20  TC Kimlik Numaranızı paylaşmayın.  Kredi kartı bilgilerinizi kesinlikle paylaşmayın.  Sosyal paylaşım ağlarında her şeyi herkesle paylaşmayın.  Sohbet programları kullanırken dikkat edin.  Tanımadığınız ve güvenmediğiniz maili açmayın  Güzel bir derleme:  https://www.privacyrights.org/fs/fs18- cyb.htm

21

22

23  Reuters’in yasal veri tabanları üzerinde gerçekleştirdiği bir araştırmaya göre, yaklaşık 3 yıldır 20’nin üzerinde mahkeme kararının alındığı esnada, kişilerin Facebook hesapları üzerinde mesajlar, durum bildirimleri, fotoğraf ve video bağlantıları, gönderilen arkadaşlık istekleri gibi birçok verinin takibi amacıyla izin çıkartmış bulunuyorlar. Bu izinleri talep edenler, en başta FBI ve CIA.  Arama izinleri detaylı profillere ve fotoğraflara erişimi mümkün hale getiriyor. Üstelik kullanıcı en sıkı güvenlik ayarlarını belirlemiş olsa bile izin alındıktan sonra otomatikman tüm filtreler aşılıyor.

24 Amerika’da yapılan bir araştırma gösteriyor ki;  Amerika’daki yetişkinlerin yüzde %53′ü tanıştıkları kişiler hakkındaki bilgiyi arama motorlarından elde ediyor.  Yöneticilerin yüzde 77′si arama motorlarını işe başvuranlar hakkında bilgi almak için, ilk mecra olarak kullanıyor.  Bunun dışında en bilindik yöntemlerle, web sitelerinden spam amacı ile e-posta adresleri toplayan robotlardan, kredi kartı bilgilerinizi yakalamak için google hacking yöntemlerine, yapışkan mortgage satıcılarından, kredi kartı pazarlamacılarına kadar birçok kişi sizden habersiz bilgilerinize ulaşmak için internet’i kullanıyor…

25  İtibar yönetimi, şüphesiz her internet kullanıcısının hatta, bazı durumlarda interneti hiç kullanmayan kişiler için bile bir gereklilik. İnterneti hiç kullanmıyor olsanız bile, daha önce yaşanan bir olayda görüldüğü gibi, hizmet aldığınız bir kurum sizin bilgilerinizi, güvensiz bir ortamda sakladığı için kaybedebilir. Üstelik bu bilgiler önem sırasına göre isminiz, adresiniz, telefon numaranızdan kredi kartı bilgilerinize kadar gidebilir.  Online İtibar Yönetimi, firmalar, şahıslar ya da markalarla ilgili arama motorlarında ve sosyal medyada çıkan olumsuz, hatalı haber ve yorumların takibinin yapılması, raporlanması, bulunabilirliğinin azaltılması ya da komple silinmesi işlemini kapsıyor. Bu sayede, firmanın, şahsın ya da markanın itibarını ve değerini sürekli kontrol etme ve koruma imkanı elde ediliyor.

26  Neler yapmalı? › Arkadaş listelerini özelleştirmeli › Paylaşımların özelleştirilmesi › İnsanlarla nasıl bağlantı yöntemleri › Kişisel etiketlenmelerin yönetimi › Uygulamalar ve Web Siteleri › Bloklu uygulamaların ve kişilerin yönetimi

27  Neler yapmalı? › Arkadaş listelerini özelleştirmeli › Paylaşımların özelleştirilmesi

28  Neler yapmalı? › Diğer dikkat edilmesi gereken hususlar

29  Yaptığınız ayaları kontrol edin!

30  Uygulama izinleri

31  Public/Private Profiller  Güvenli bağlantı tipi kullanma

32  Public/private profile  Uygulama izinleri

33  Temel ayarlar Google +’da Mahremiyet

34  Çevrelerinizi düzenleyin! Google +’da Mahremiyet

35  Kişizel gizlilik ayarları  Hesap ve 3.parti hesapların yönetimi linkedin’de Mahremiyet

36  Yeni yüklenen resim işlemleri

37

38  Temel ayarlar

39  Youtube’da Temel ayarlar Youtube’da Mahremiyet

40


" İnternette mahremiyetin mahrumiyeti Konusu önemlidir. B unu iptal edin, bunu kullanmayın demek yerine doğru kullanım kanalları  İnternette izler kolay." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları