Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Şirketlerde Finansal Değişim Yönetimi

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Şirketlerde Finansal Değişim Yönetimi"— Sunum transkripti:

1 Şirketlerde Finansal Değişim Yönetimi
Bilgi Finans Uygulama ve Araştırma Merkezi Vizyoner Finansçılar Sertifika Programı Seminerleri 26 Ekim 2017

2 Değişimin Tetikleyicileri
Neden Değişiyoruz? Değişmek zorunda mıyız? Değişmezsek ne ile karşılaşırız? Neyi değiştirmeliyiz? Nasıl değişmeliyiz? Değişimi nasıl izlemeliyiz? Değişimin ölçülebilir sonuçları ne olmalı?

3 Değişimi Zorunlu Kılan Etmenler
Rekabet? Teknolojik gelişmeler? Organizasyonun geri kalmışlığı? Makro ekonomik koşullar? İnsan mı, metot mu?

4 Değişim Yönetiminde Neler Değişir?
Birey Takımlar/departmanlar Organizasyon Organizasyonel değişim yönetimi Değişim yönetimi prosesi

5 Yaklaşımlar Everett Rogers: Yeni fikirlerin ve teknolojilerin yayılma hızı (Diffusion of innovations ) Yenilik İletişim kanalları Zaman Sosyal sistem

6 Değişime Adaptasyon Everett Rogers: Yenilikçiler
Erken adapte olan bireyler Erken adapte olan çoğunluk Geç adapte olan çoğunluk Geriden gelenler

7 McKinsey Modeli Peters & Waterman

8 7 Aşamalı Değişim Planı Ron Lippitt, Jeanne Watson, Bruce Westley:
Değişim ihtiyacının gelişimi (unfreezing), Değişim ilişkisinin oluşturulması, Değişime yönelik çalışma (moving), Sorunun tespiti, Alternatif yolların analizi: hedeflerin ve aksiyon niyetlerinin ortaya konması, Niyetin aksiyona dönüştürülmesi, Değişimin genellenmesi ve stabilizasyonu (freezing), Son nokta ilişkisinin yakalanması.

9 Değişimin En Önemli Unsuru
İNSAN

10 Değişen Değişim Anlayışı
Lider İletişim Proses (Planlama ve planlama araçları (proje yönetimi prensiplerinden yararlanma))

11 Değişimin Türleri ve Özellikleri
Türleri: Gelişmeye yönelik Geçiş sürecine yönelik Özellikleri: Geleceğin belirsizliği Sonucun ve sürecin belirsizliği

12 Güçlü Liderlik Entegre edilmiş değişim stratejisi
Çalışanların düşünce ve ruhta değişimi Değişim sürecinin dizaynı, uygulaması ve sürekli revize edilmesi

13 Lider Odaklanma: İçerik İnsan Proses

14 Lider Endüstriyel Lider: Entegrasyonu önemsemez.
İnsanların her talimata uyduğunu düşünür ve iletişimi bu nedenle zayıftır. Direnç gördüğü an insan kaynakları departmanına başvurur. Planı yapar ama planlama yapmaz. Sadece içerik odaklıdır. Tepkisel yaklaşımlıdır.

15 Lider Gelişen Lider: Entegrasyon mantığı ile yaklaşır.
Algıyı ve performansı yönetir. Planlama yapar, sürekli süreci düzeltir. İnsan odaklı. Sürekli bilinç geliştirir.

16 Kendime Dersler Einstein, dünyayı kıyametten kurtaracak bir problemi çözmek için kendisine 1 saat süre verilse, 50 dakikayı problemi düşünmeye ve problem üzerinde tespit yapmaya, 5 dakikayı problemi nasıl çözeceğini düşünmeye, son 5 dakikayı ise çözümü uygulamaya ayıracağını söylüyor. Planlar hiçbir şeydir ama planlama herşeydir: plan konusunda her zaman dinamik olmak gerekliliği. Plan statik, planlama dinamiktir. Değişim, çarpma ve bölme ile olur, toplama ve çıkarma işlemleriyle olmaz. Süreç, insanı kazanmaya çalışmakla geçmek zorunda. Değişim, matematiksel kavramlarla ölçülebileceği gibi, sosyolojik bir olgu. Her ülkenin konuştuğu değişimin niteliği ve niceliği farklı. Kültürel faktörler hayati öneme sahip.


"Şirketlerde Finansal Değişim Yönetimi" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları