Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

LEO BURNETT.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "LEO BURNETT."— Sunum transkripti:

1 LEO BURNETT

2 LEO BURNETT HAYATI Adı: Leo Burnett Doğum: 21 Ekim 1891 Ölüm: 7 Temmuz 1971 Mesleği: Reklamcı

3 Leo Burnett, Michigan ‘da doğmuş ve Michigan Üniversitesi’nde Gazetecilik eğitimi almıştır. Çalışma hayatına okul gazetesinde editörlük ve muhabirlik yaparak başlayan Burnett, Cadillac Motor şirketinin reklamlarını yaρmaya başlaması ile birlikte önemli bir başarı yakalamıştır. Bu başarının ardından Lfayette Motor ve Homer McKee acenteleri ile çalışarak reklam kariyerinde hızlı şekilde yükselmiştir. Burnett, o yıllarda arkadaşının da yardımı ile birçok firmayla anlaşarak o yıl içinde 900 bin$ kar elde etmiş ve kısa zamanda en çok iş yapan şirketlerden birini kurmayı başarmıştır.  Daha sonra Burnett bu başarının ardından, Chicago’da bir reklam okulu kurdu ve farklı tarzlarda eğitimler vermeye başladı. Okulda sadece yetenekli kişiler eğitilerek reklam sektörüne hazırlandı. Burada özellikle reklam metni yazarlığı ve yaratıcılıkla ilgili dersler verildi. Burnett, bugün çoğu reklam ve reklam yazarlığı derslerinde öğretilen ‘yaratıcılık, bildiğiniz iki şeyi bilmediğiniz bir şekilde birbirine bağlamaktır’ tezini savunan akımın kurucusu oldu. Aslınsa kendi reklamlarının başarısına bakılacak olursa, bu başarının yalınlıktan geldiğini anlamak zor değildir. Önemli olan, her şeyden önce hedef kitleyi ve müşteriyi anlamaktır der Burnett. Onları anlarsanız, yazarken hangi kelimeleri seçmeniz gerektiğine daha doğru karar verirsiniz.

4 Burnett, Reklamın bilinmeyen, birden bire ortaya çıkan absürt kelimelerden ya da görsellerden oluştuğunu savunan kesime karşı durur. O, bilinen şeylerin ne kadar farklı yollarla söylenebileceği üzerinde durulması gerektiğini savunmaktadır. Çünkü hedefiniz halktır. Onlara anlamadıkları, daha önce bilmedikleri bir şey verirseniz eğer, hayatta kalmanız mümkün olamaz. Ne satmak istediğinizi anlatmanız zorlaşır. Leo Burnett’in bir diğer tezi ise, duygu sömürüsünden uzak bir şekilde insanlarla sıcak kalabilmektir. Bu anlamda sadelikten ve gösterişten uzak olmakla bilinir. Yani asıl duruşu, ünlüler ve kusursuz kadınlarla kafayı bozmuş dünya düzeninedir. Bu yüzden reklamlarında normal ve sıradan insanları tercih eder. Onun bu yapısı reklamı ünlünün satmadığına dikkati çekerek, gerçek reklamcının, zihin yorgunluğunun karşılığını alacağı üzerinedir.

5 Siz onu ismen bilmeseniz de çektiği reklam filmlerine aslında aşinasınızdır. Marlboro, Tony the Tiger, Hallmark, McDonald’s, Samsung, Procter and Gamble, Heinz gibi markaların marka olmasını sağlayan, reklam dünyasının dahisidir kendisi. ‘Kötüden örnek olmaz, satan reklamın analizi aynı zamanda imaj algısıyla da ölçülmelidir’ diyen Leo Burnett 1935’den bu yana aynı çizgide yürümeye devam etmiştir.

6 LEO BURNETT REKLAMCILIK HİKAYESİ
Leo Burnett, 5 Ağustos 1935 tarihinde, sadece 3 çalışanı ve 3 müşterisiyle ilk ofisinin kapılarını Chicago’da açtı. Üstelik ekonomik krizin tam ortasında... Ajansın resepsiyonunda bir kase elma ile karşıladı konuklarını Leo. Ekonomik kriz ortamında ajansın fazla yaşayamayacağını düşünenler, bu bir kase elmaya bakıp Leo Burnett’in elmaları ikram etmek yerine çok yakında sokakta satmak zorunda kalacağını söylediler. Ama bu düşünceleri doğru çıkmadı. Hem de 1935’ten bu yana... “İstisnasız dünyanın en iyi reklamını üretmek” prensibinden asla vazgeçmeyen ve her zaman büyük düşünen Leo Burnett, yarattığı markalarla kısa zamanda Amerika’da ve ardından dünyada adını duyurdu. Marlboro Man, Tony The Tiger, Pillsbury Doughboy ve daha pek çok markanın ölümsüz ikonunda Leo Burnett’in imzası var… Bugün Leo Burnett, 83 ülkede 93 ofis ve 8000’den fazla çalışanıyla dünyanın en büyük reklam hizmetleri ağından biri.

7 LEO BURNETT ‘ IN GÜNÜMÜZDEKİ OFİSİ

8

9 LEO BURNETT ŞİRKETLERİ
DÜNYA ÜZERİNDE BİRÇOK YERDE ŞİRKETİ BULUNMAKTADIR… SİNGAPUR AMERİKA ÇİN İSTANBUL

10 ÖDÜLLERİ 2011 ANDY AWARDS Barınak Gönüllüleri Derneği / Lady
ANDY AWARDS - Açıkhava Barınak Gönüllüleri Derneği / Kont Barınak Gönüllüleri Derneği / Paşa KRİSTAL ELMA BES / 100 TL Getir 125 TL Götür BAŞARI BELGESİ - Dijital Entegre Kampanya KATEGORİ İKİNCİSİ - Çok Mecralı Kampanyalar KATEGORİ İKİNCİSİ - Doğrudan Pazarlama 2012 KRİSTAL ELMA Be Better Diyet ve Güzellik Merkezi / Fazlalıklardan Kurtulun KRİSTAL ELMA KATEGORİ İKİNCİSİ KRİSTAL ELMA - DİĞER İstanbul Oyuncak Müzesi / Ustalara Saygı KRİSTAL ELMA BAŞARI SERTİFİKASI - Basın WWF Türkiye / Dünya Saati KRİSTAL ELMA - Dijital İKİNCİLİK - Viral Kampanya ÜÇÜNCÜLÜK - Dijital Kampanya 2013 KRİSTAL ELMA Bilyoner.com / Bahisçi Profilleri - Son Maçtan Yatanlar KRİSTAL ELMA - İnternet Markaları FIAT / 500L Lansman Bronz Elma - Dayanıklı Tüketim Dijital Reklam Uygulamaları McDonald's / Dondurma-Kutular BRONZ ELMA - Çikolata-Şekerleme-Çerez McDonald's / Dondurma - Cep Kesme BRONZ ELMA - Çikolata-Şekerleme-Çerez BRONZ ELMA - Promosyon McDonald's / Dondurma - Kutular McDonald's / 12'den 3'e PERAKENDE SATIŞ - E-Ticaret Reklamı KRİSTAL ELMA - Promosyon BASIN BÜYÜK ÖDÜLÜ - Basın

11 LEO BURNETT ŞİRKETİ (HUMANKİND)
HumanKind, pazarlamayla, reklamcılıkla ya da markaların vaatleri ile ilgili bir çalışma sistemi değil. HumanKind, insanlarla, onların gerçek davranışlarıyla ve markaların varlık sebepleriyle ilgilenen bir felsefe. İnsanların hayatındaki gerçeklerden hareket ederek, onlara anlamlı gelecek hikayeler kurgulamak ve anlatmak işi de denebilir. En basit haliyle, insanların gerçek ihtiyaçlarına dokunan ve yanıt vermeyi hedefleyen bir pazarlama yaklaşımı. Leo Burnett'te, markalar için daima insanlara anlamlı gelecek varlık sebepleri bulmaya çalışırız. Bize göre, varlık sebebi olmayan bir marka, asla tam anlamıyla anlaşılamaz ve benimsenemez. Sadece kuvvetli varlık sebepleri olan markalar insanların hayatındaki değişimin öncüsü olma ve insanların duygularını, düşüncelerini ve davranışlarını değiştirme gücüne sahiptir. Leo Burnett olarak bizim marka varlık sebebimiz, insanları harekete geçirecek en iyi fikirlerin yaratıcısı olmaktır.

12 İŞ ORTAKLARI

13 LEO BURNET ‘ IN REKLAMCILIĞA DAİR VERDİĞİ EĞİTİCİ DERSLER
Basit yapın. Hatırda kalır olsun. Kendisine bakmaya teşvik edici olsun. Okuması eğlenceli olsun. Kendinizi müşterinin yerine koyamıyorsanız, büyük ihtimalle siz reklamcılık işinde olmamalısınız.   Yaratıcı fikirler en iyi eğlenceli bir ruha sahip dükkanlarda gelişir. Kimse eğlenmek için işte değildir ancak bu işte eğlence olmayacağı anlamına gelmez.  Hayat ve tüm durumlar hakkındaki merak, bence, muhteşem yaratıcı insanların gizidir.  İyi reklam sadece bilginin sirkülasyonunu sağlamaz. Bu akla tutku ve inanç katar.

14 LEO BURNETT İN SÖZLERİ İyi ama gösteriImemiş rekIam, satış yaptırmaz. Şunu anIadım ki, iyi bir rekIam hakkında yazmak iyi bir rekIam yazmaktan çok daha koIay. RekIamcıIık insanIara işte eIimizde bu var. İşte size ne yapacağı. İşte onu aImanın yoIIarı. Der. Hayat ve tüm durumIar hakkındaki merak, bence, muhteşem yaratıcı insanIarın gizidir. Kendinizi müşterinin yerine koyamıyorsanız, büyük ihtimaIIe siz rekIamcıIık işinde oImamaIısınız. Basit yapın. Hatırda kaIır oIsun. Kendisine bakmaya teşvik edici oIsun. Okuması eğIenceIi oIsun.

15 LEO BURNETT REKLAMLARI

16

17

18 TEŞEKKÜRLER

19 HAZIRLAYANLAR BURAK ÇEBİ BEYZA BAYRAK ZEYNEP BEKDAŞ MERİÇ TUNCA SEDA ÜNALDI YAĞMUR GÜLTEKİN EDA GÖRKEM ÖZKOCA GÜRAY ALAGEYİK KADER TUANA AKKUŞ


"LEO BURNETT." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları